2020-04-02, 10:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
JaKassa.
Ät grönsaker om du vill få i dig få kalorier och vara proppmätt på en viktnedgång. Går utmärkt att steka upp 2kg wook per dag då det bara blir runt 700kcal.
Fast man skall väl inte bara äta grönsaker..?
Citera
2020-04-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Fast man skall väl inte bara äta grönsaker..?

Resten av kalorierna består av bra fett och proteinrik kost som man lagar och äter med grönsakerna. Tex ägg, kött och fisk. Oftast sparar man några hundra kalorier som man använder för att ge maten en viss smak också.

Finns oändligt med val möjligheter men alla seriösa upplägg bygger på samma princip.
Citera
2020-04-02, 10:44
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Resten av kalorierna består av bra fett och proteinrik kost som man lagar och äter med grönsakerna. Tex ägg, kött och fisk. Oftast sparar man några hundra kalorier som man använder för att ge maten en viss smak också.

Finns oändligt med val möjligheter men alla seriösa upplägg bygger på samma princip.
Bör man äta sig proppmätt vid viktnedgång?

Jag äter måttligt två gånger om dagen - blir definitivt mätt - men inte proppmätt - då blir man ju så trött..
Citera
2020-04-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Bör man äta sig proppmätt vid viktnedgång?

Jag äter måttligt två gånger om dagen - blir definitivt mätt - men inte proppmätt - då blir man ju så trött..

Skulle tro att du blir trött för att ditt blodsocker stiger för mycket och du får insulinpåslag. Detta pga av att du äter dig proppmätt och får i dig tex för mycket kolhydrater. Testa gärna att äta dig proppmätt på grönsaker (som växer ovan jord) och ägg och känn efter om det blir skillnad.

Det räcker att man äter sig lika mätt som man brukar dock. Men bara bra att alltid vara mätt under en viktnedgång.
Citera
2020-04-02, 23:05
Medlem
Dimaks avatar
Deffar nu och försöker sluta med godis och chips, Går så där förutom när jag är i affären så blir det jobbigt, igår la jag i en 2 liters cola och lite godis, la tillbaka dem , så stolt

Men fan vad hungrig man är, äter

1 äggmacka på morgonen
2. Lunch (husmanskost)
3. En äggmacka med lite gojs i på kvällen

.
Citera
2020-04-03, 05:18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Deffar nu och försöker sluta med godis och chips, Går så där förutom när jag är i affären så blir det jobbigt, igår la jag i en 2 liters cola och lite godis, la tillbaka dem , så stolt

Men fan vad hungrig man är, äter

1 äggmacka på morgonen
2. Lunch (husmanskost)
3. En äggmacka med lite gojs i på kvällen

.
Med risk för att gå OT så kan jag nämna att jag lyckades pricka in 1,000 kg godis igår när jag var och handlade, vägde inte lösgodiset före, utan upptäckte det vid kassan. Aldrig hänt tidigare och svårt att tro att det hänt många fler.

Bra jobbat av dig förövrigt, starkt att stå emot.
Senast redigerad av jpettersson1991 2020-04-03 kl. 05:35.
Citera
2020-04-03, 14:40
Medlem
Jag deffar lite och fokuserar på midjemåttet snarare än vikt. Är det någon som har en kvalificerad gissning på vad ett genomsnittligt midjemått på en "fettfri" man är? Vad skall man se som det absoluta idealresultatet? Jag förstår att det beror på individuella faktorer o.s.v. men jag är nyfiken på vad det kan handla om för en man med längd kring 190cm som har styrketränat länge. Vad har ni som har lite volym men ligger kring 10-12 % kroppsfett i midjemått? Ärliga svar tack, eller avstå.
Citera
2020-04-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasser1337
Jag deffar lite och fokuserar på midjemåttet snarare än vikt. Är det någon som har en kvalificerad gissning på vad ett genomsnittligt midjemått på en "fettfri" man är? Vad skall man se som det absoluta idealresultatet? Jag förstår att det beror på individuella faktorer o.s.v. men jag är nyfiken på vad det kan handla om för en man med längd kring 190cm som har styrketränat länge. Vad har ni som har lite volym men ligger kring 10-12 % kroppsfett i midjemått? Ärliga svar tack, eller avstå.

När det ser snyggt ut. Spegeln är det enda viktiga tänker jag.
Citera
2020-04-03, 17:17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ca 180 lång och mitt midjemått är runt 77 cm.
Citera
2020-04-03, 17:18
Medlem
Citat:
När det ser snyggt ut. Spegeln är det enda viktiga tänker jag.
Visst, men vad man tycker är snyggt är ju lite subjektivt, inte sant? Vad har du själv för stats, midjemått inkluderat?
Citera
2020-04-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ca 180 lång och mitt midjemått är runt 77 cm.
Tack! Vad väger du, om man får fråga, och har du nån koll på fettprocenten?
Citera
2020-04-03, 17:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Tack! Vad väger du, om man får fråga, och har du nån koll på fettprocenten?
77-78. Jag ligger nog runt samma siffra du nämnde i ditt inlägg, dvs 10-12%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in