2023-01-11, 21:17
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har alltid undrat men det kanske är dum fråga. Tjejer är ju kända för att ha för tighta byxor på sig och tjejer är ju generellt smala innan dom föder barn.

Det kanske funkar den metoden? Känns som jag har sett några redskap, just med att hålla in magen.
Problemet är att man lär ju få rätt ont i magen med all den press/tryck.
Tajta byxor gör att man oftare observerar sin vikt, eller rättare sagt sin storlek.

Dock gör inte alla det på samma sätt. Har en kollega som brukar tjata om att de gjort arbetsbyxorna mindre, när det handlar om att han blir allt större.
Citera
2023-01-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Stämmer bra det. Korsett hade man bland annat för att gå ned i vikt snabbare förr i tiden. Herregud, forska lite!

Jo jag känner till att dom använder korsett för att se smalare ut men det behöver inte betyda att dom går ned i vikt för det.
Citera
2023-01-11, 21:18
Medlem
peterZiipens avatar
Alltid undrat hur TV-shop kunde hållas vid under så lång tid. Nu vet jag varför.

Självklart går man ner i vikt snabbare om man har tighta kläder på sig. Tryck gör så att fettet pressas bort i snabbare takt.
Citera
2023-01-11, 21:19
Medlem
Testa att använda ett par riktigt tighta byxor (typ stuprörsjeans) under en månad. Du kommer rasa i vikt!
Citera
2023-01-11, 22:33
Medlem
Jag gick ner 12 kilo på 6 månader att använda tightare kläder. Köper oftast två storlekar mindre än min ”vanliga” storlek, framförallt när det kommer till jeans med extra hög midja. Skulle inte säga att jag har motionerat mer eller ändrat min kost jämfört med innan.
Citera
2023-01-12, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Alltid undrat hur TV-shop kunde hållas vid under så lång tid. Nu vet jag varför.

Självklart går man ner i vikt snabbare om man har tighta kläder på sig. Tryck gör så att fettet pressas bort i snabbare takt.

Reklam via alla influencers är ju typ TV Shop på steroider :P Löjligt hur mycket påverkan man utsätts för på sociala medier.
Citera
2023-01-12, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Dock är alla aktiviteter rätt dåliga vid en viktnedgång eftersom de triggar saker som hunger i kroppen.

Det här sägs ofta men jag kan inte hålla med. När jag kör hård konditionsträning flera ggr i veckan så minskar mitt sug efter mat. Jag tror det har med insulinkänslighet att göra.

Hård konditionsträning för mig=30min crosstrainer på en nivå där man får lätt illamående, hög intensitet
Citera
2023-01-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det här sägs ofta men jag kan inte hålla med. När jag kör hård konditionsträning flera ggr i veckan så minskar mitt sug efter mat. Jag tror det har med insulinkänslighet att göra.

Hård konditionsträning för mig=30min crosstrainer på en nivå där man får lätt illamående, hög intensitet

Jag tror det är för att du verkar van att träna.
Citera
2023-01-12, 23:29
Medlem
Har kört tvärfast och vet inte vad det beror på.

Har ett aktivt arbete där jag går ca 12,000 steg/arbetspass.
När jag kommer hem kör jag en löprunda på 17km, 6 dagar/veckan.
Enligt min klocka ger detta en förbränning runt 4000kcal per dag.

Fyller i min kost noggrant och ligger dagligen runt 2000kcal in.
Står trots detta totalt still.
Nån som kan ha en tanke på vad jag gör fel??
Citera
2023-01-13, 00:02
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki

Hormonnivåer blir grovt rubbade vid långvarig/brutal deff.

Enligt vissa funkar det att lägga sig på en kaloribalans eller tom. överskott en kortvarig period (är ju även rätt nyttigt för kropp och själ med en paus), men där har jag inte någon personlig erfarenhet av. (tappade iofs konstigt nog rätt mycket vikt än gång när jag deffade som hårdast och var nere i 85kg den veckan jag smällt i mig chips och dipp två dagar och då det stod stilla för mig).

Fast ptja, ligger du på -2000 kcal som du påstår är det omöjligt att inte gå ner i vikt. Dina organ är döende isåfall kan jag säga dig.

Slutsatsen är nog att du ljuger eller räknar helvetes fel.
Citera
2023-01-13, 02:21
Medlem
Citat:

Prova att inta alla dina kalorier under 8 timmar per dag. Detta gör du enklast genom att strunta i frukost.

När din kropp är van vid det kan du krympa ned ätfönstret till 6 eller 4 timmar. Alltså inga kalorier utanför de timmarna, dock bara vatten, te eller kaffe utan socker och mjölk övriga timmar.

Vill du vara mer extrem äter du bara en gång per dygn men genom en gradvis nedtrappning av ätfönstret. Då vänder sig kroppen och du kommer inte vara hungrig.
Citera
2023-01-13, 07:13
Medlem
Citat:

Ditt underskott blir inte så stort att du ser någon skillnad bara sådär. Du har kanske hört att viktnedgång är ett maraton och därför behöver du ett hållbart upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in