Citat:
Ursprungligen postat av
chibibotto
ja men jag håller med. Ls förhör var sammanhängande, man fick inblick i deras vardag.
Jag förstår inte heller varför han skulle göra något sånt om han ändå skulle flytta därifrån med J.
Om det är så att I inte tyckte att något hon gjorde kunde vara fel, så kan hon ju mycket väl ha gjort något, och frameat L (typ smugit ner något i ersättningen,etc etc (bara spekulationer från mitt håll))
Adhd och vad jag tror är Bipoläritet (med tanke på vad som sägs i FUP:en om att hon kan vara manisk) kan ju verkligen ställa till det, i och med att hon inte tog sin medicin heller.
Sen att L var osammanhängande runt hur länge han var borta från J natten/morgnonen det hände, tycker jag inte är så märkvärdigt egentligen, eftersom han antagligen var i chocktillstånd och det då är svårt att komma ihåg något överhuvudtaget..
Det är också svårt att bedöma hur länge man är borta när man dels är smning och dels varken ätit eller sovit ordentligt på flera veckor men ändå tagit hand om tre barn och två hundar. Lägger man till att I dessutom hållit på som hon har gjort med alla killar som är inblandande och att den ena hunden som haft hand om är Is makes som hon försöker/försökt lappa ihop det med, så pass att de alla tre bott i huset samtidig så är det, enligt mig, inte konstigt om han fått en psykos och i frustration över att J kanske inte varit tyst skakat till henne och det kan räcka.
Jag säger inte ATT han har gjort det, men jag tror tyvärr att L är mer trolig än I med tanke på tidslinjen, men jag tror inte han har gjort det med flit av hämndlystnad eller något sådant utan isf var det som sagt skakning i ren frustration/psykos.
Förvisso var I hemma en snabbis och något kan ha hänt då även om hon säger att hon inte var inne hos J för att L sagt att hon är så lättväckt och I ville inte höra gnäll/skäll från L om att hon har väckt J.
Jag kan dock inte riktigt se hur hon ska ha kunnat göra det utan att L skulle ha reagerat på att J vaknat till och börjat gny/skrika. Isf om hon har gjort det helt med vilje.