2023-01-13, 22:15
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är klar som fan att jag gjort det. Det framgår inte i FUP hur dotterns död är mammans fel och hon är inte åtalad. Så svara på frågan istället.

Ovanstående svar var till dig. Mamman är inte åtalad nej, eftersom hon inte fysiskt har gjort något, men hennes beteende gentemot mgm (och alla andra i hennes närhet) är totalt vidrigt.

Mgm är ensam ansvarig för själva handlingen, men jag anser som sagt att mammans beteende är en direkt bidragande orsak till att det blev som det blev. Hade hon varit normalt funtade hade detta aldrig hänt. Enligt mig alltså.
Citera
2023-01-13, 22:23
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det stora barnet upprepar vad Lukas sagt till honom.
Det finns inte en chans i helvete att en nioåring har full koll på vad som måste göras i ett hushåll.
Det är ganska tydligt att Lukas beklagat sig för barnen och gett dom sin bild.

En nioåring som har en sjuklig mamma som dessutom spenderar mestadelen av sin tid med mobilerna kan mycket väl veta vad som behövs göras i ett hushåll. De flesta föräldrar lär väl sina barn att hjälpa till?

Dessutom har de ju säkert grälat både en och två gånger så att barnen har hört dem.
Citera
2023-01-13, 22:30
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Om man skalar bort allt vad alla andra har sagt, eftersom de alla är påverkade av L enligt dig, så står det ändå klart att I är promiskuös. Hon har en äkta man, sambo och pojkvän samtidigt. Och det är tre olika personer. Om du försvarar henne med att det var ju slut med alla exen, så är det ju ändå tätt inpå. Hon är promiskuös.
Visst att kanske L har påverkat barnen angående I, men hon är ju aldrig hemma!!!

Hon kanske inte är tillsammans med alla tre samtidigt, men hon bollar hit och dit och vet inte vad hon vill. Vill hon ligga med alla möjliga är hon fri att göra det, men att bete sig så som hon har gjort... Det tycker jag är förkastligt. Det gör man som helt singel och man kör med öppna kort och håller inte på att ge förhoppningar till än den ena än den andra.

Man gör klart och gör slut med en innan man ligger med någon annan och håller sen inte på och velar fram och tillbaka, försöker lappa ihop det med en medan man samtidigt håller en annan på halster som man dessutom nyss fått barn med och då enligt egen utsago så blev allt bättre men ändå vill hon lappa ihop det med sin man och mitt i allt träffar hon en ny som hon spenderar mestadelen av sin tid med mot slutet och låter Lukas dra hela lasset hemma. Hon ljuger för Lukas om vart hon åker och pussar honom hejdå mm.
Citera
2023-01-13, 22:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
En nioåring som har en sjuklig mamma som dessutom spenderar mestadelen av sin tid med mobilerna kan mycket väl veta vad som behövs göras i ett hushåll. De flesta föräldrar lär väl sina barn att hjälpa till?

Dessutom har de ju säkert grälat både en och två gånger så att barnen har hört dem.
Det innebär att Lukas ljuger när han påstår att han sliter med allt ensam.
Jag tror också han ljuger
Det är för övrigt inte så städat så att det är något han sysslar med så mycket som han påstår.
När det gäller hur synd det är om Lukas så säger barnet att det är Lukas om sagt att det är så.
Prova läsa förhören
Citera
2023-01-13, 22:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan ha fel. Hade för mig att flera inkommit ang de två pojkarna. Med tanke på bl annat detta inlägg (FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Det finns inget om några andra anmälningar så varför sitter du och känner och gissar dig fram?
Citera
2023-01-13, 22:34
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Vad som framgår i orosanmälan från Neo är sjukvården oroliga för BÅDA föräldrarna.

Inte bara anknytningen utan även omvårdnadsvikt.

Dessutom hade I och L sex i sitt rum på Neo när personalen kom in - 2 dagar efter förlossningen. När Junie låg i rummet.

När förhör hölls med Isabella och Lukas den 26/7-22 fick jag ett starkt intryck av att, när
frågorna började närma sig vad som hände med Juni, Isabella blev mer och mer ledsen medan
Lukas föreföll helt oberörd. Han verkade bli mer upprörd då han pratade om hunden.
Citera
2023-01-13, 22:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Det innebär att Lukas ljuger när han påstår att han sliter med allt ensam.
Jag tror också han ljuger
Det är för övrigt inte så städat så att det är något han sysslar med så mycket som han påstår.
När det gäller hur synd det är om Lukas så säger barnet att det är Lukas om sagt att det är så.
Prova läsa förhören
De enda som har klagat på städningen är du och I.
Jag har sett bilderna i fup, jag skulle inte kalla det för ostädat. Tvärtom så tycker jag det är välstädat för en man som har hand om sin bebis, och sina bonusbarn. Eller barnen han var barnvakt åt kanske det heter. Han var ju inte deras bonuspappa längre.
Citera
2023-01-13, 22:42
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
ja men jag håller med. Ls förhör var sammanhängande, man fick inblick i deras vardag.
Jag förstår inte heller varför han skulle göra något sånt om han ändå skulle flytta därifrån med J.
Om det är så att I inte tyckte att något hon gjorde kunde vara fel, så kan hon ju mycket väl ha gjort något, och frameat L (typ smugit ner något i ersättningen,etc etc (bara spekulationer från mitt håll))
Adhd och vad jag tror är Bipoläritet (med tanke på vad som sägs i FUP:en om att hon kan vara manisk) kan ju verkligen ställa till det, i och med att hon inte tog sin medicin heller.

Sen att L var osammanhängande runt hur länge han var borta från J natten/morgnonen det hände, tycker jag inte är så märkvärdigt egentligen, eftersom han antagligen var i chocktillstånd och det då är svårt att komma ihåg något överhuvudtaget..

Det är också svårt att bedöma hur länge man är borta när man dels är smning och dels varken ätit eller sovit ordentligt på flera veckor men ändå tagit hand om tre barn och två hundar. Lägger man till att I dessutom hållit på som hon har gjort med alla killar som är inblandande och att den ena hunden som haft hand om är Is makes som hon försöker/försökt lappa ihop det med, så pass att de alla tre bott i huset samtidig så är det, enligt mig, inte konstigt om han fått en psykos och i frustration över att J kanske inte varit tyst skakat till henne och det kan räcka.

Jag säger inte ATT han har gjort det, men jag tror tyvärr att L är mer trolig än I med tanke på tidslinjen, men jag tror inte han har gjort det med flit av hämndlystnad eller något sådant utan isf var det som sagt skakning i ren frustration/psykos.

Förvisso var I hemma en snabbis och något kan ha hänt då även om hon säger att hon inte var inne hos J för att L sagt att hon är så lättväckt och I ville inte höra gnäll/skäll från L om att hon har väckt J.
Jag kan dock inte riktigt se hur hon ska ha kunnat göra det utan att L skulle ha reagerat på att J vaknat till och börjat gny/skrika. Isf om hon har gjort det helt med vilje.
Citera
2023-01-13, 22:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
De enda som har klagat på städningen är du och I.
Jag har sett bilderna i fup, jag skulle inte kalla det för ostädat. Tvärtom så tycker jag det är välstädat för en man som har hand om sin bebis, och sina bonusbarn. Eller barnen han var barnvakt åt kanske det heter. Han var ju inte deras bonuspappa längre.
Det står i förundersökningen om röran.
Har du inte läst den.
Citera
2023-01-13, 22:46
Avslutad
Citat:
När förhör hölls med Isabella och Lukas den 26/7-22 fick jag ett starkt intryck av att, när
frågorna började närma sig vad som hände med Juni, Isabella blev mer och mer ledsen medan
Lukas föreföll helt oberörd. Han verkade bli mer upprörd då han pratade om hunden.

Helt enig. I är nyanserad och detaljrik. L förskjuter fokus och förminskar egen orsak och verkan.
Citera
2023-01-13, 22:49
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Det var slut mellan dom.
Är du avundsjuk för att hon får ligga men inte du?

Gud så löjligt att komma med ett sådant påstående bara för att du inte har några bra argument att komma med.
Har som sagt inget emot om någon ligger med flera olika, men att hålla på som hon gjorde är fruktansvärt.
Av vad jag kan läsa i fupen så verkar I ha strulat med alla tre samtidigt i viss mån. Iaf med först L och J, sen med L och V. Totalt utan moral.
Citera
2023-01-13, 22:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Gud så löjligt att komma med ett sådant påstående bara för att du inte har några bra argument att komma med.
Har som sagt inget emot om någon ligger med flera olika, men att hålla på som hon gjorde är fruktansvärt.
Av vad jag kan läsa i fupen så verkar I ha strulat med alla tre samtidigt i viss mån. Iaf med först L och J, sen med L och V. Totalt utan moral.
Nej det löjliga är att du och massa andra är sjukligt fixerade vid hennes sexliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in