2023-01-13, 22:55
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det innebär att Lukas ljuger när han påstår att han sliter med allt ensam.
Jag tror också han ljuger
Det är för övrigt inte så städat så att det är något han sysslar med så mycket som han påstår.
När det gäller hur synd det är om Lukas så säger barnet att det är Lukas om sagt att det är så.
Prova läsa förhören

Varför skulle han ljuga? L kan mycket väl ha slitit med allt själv om han inte velat ta hjälp av barnen. Och en nioåring är inte en fullgod ersättning för en ytterligare vuxen i familjen som 'ingenting gör', det måste du väl ändå inse själv?

Det kan också, så klart, vara Ls egen känsla att han sliter med allt själv, men som sagt, vad I säger i förhören så låter det ju som att hon mest är på arbetet, hos vänner, på aw, hos ny pojkvän eller sitter med sina mobiler.

Ang städningen så såg det iaf relativt städat ut i köket, men yngsta sonens rum var ju stökigt och övriga rum var mer eller mindre röriga. Huruvida det var det vanliga utseendet på rummet eller om de gått bärsärkargång där inne precis då kan jag inte uttala mig om.
Citera
2023-01-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Det är också svårt att bedöma hur länge man är borta när man dels är smning och dels varken ätit eller sovit ordentligt på flera veckor men ändå tagit hand om tre barn och två hundar. Lägger man till att I dessutom hållit på som hon har gjort med alla killar som är inblandande och att den ena hunden som haft hand om är Is makes som hon försöker/försökt lappa ihop det med, så pass att de alla tre bott i huset samtidig så är det, enligt mig, inte konstigt om han fått en psykos och i frustration över att J kanske inte varit tyst skakat till henne och det kan räcka.

Jag säger inte ATT han har gjort det, men jag tror tyvärr att L är mer trolig än I med tanke på tidslinjen, men jag tror inte han har gjort det med flit av hämndlystnad eller något sådant utan isf var det som sagt skakning i ren frustration/psykos.

Förvisso var I hemma en snabbis och något kan ha hänt då även om hon säger att hon inte var inne hos J för att L sagt att hon är så lättväckt och I ville inte höra gnäll/skäll från L om att hon har väckt J.
Jag kan dock inte riktigt se hur hon ska ha kunnat göra det utan att L skulle ha reagerat på att J vaknat till och börjat gny/skrika. Isf om hon har gjort det helt med vilje.
Det skulle i så fall vara om det hänt medan L var i duschen.
Citera
2023-01-13, 23:46
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det skulle i så fall vara om det hänt medan L var i duschen.

Sant, men jag uppfattade det som att I var hemma och duschade, sa hej till de två äldre barnen och sen åkte. Man jag har inte läst Ls förhör än, kanske står det något där om att även han har duschat.
Citera
2023-01-13, 23:49
Medlem
Citat:
Nej det löjliga är att du och massa andra är sjukligt fixerade vid hennes sexliv.

Du borde hålla dig borta från flashback och fokusera på annat viktigt än att sitta och försvara I.
Det här är flashback, platsen där alla teorier, diskussioner, argument och frågeställningar är välkomna. Du klarar uppenbarligen inte av det och ska hela tiden gå på som en liten snorunge med ditt " du får säkert inte ligga men det får I iallafall".

Vi är alla med på att Isabella pekkarinen har världens slappaste fitta som knullar med allt som rör sig & byter män lika ofta som hon byter trosor. Det handlar inte om fixering i hennes sexliv. Det handlar om moral & etik, att hon prioriterade att ligga runt istället för att ens lägga en tanke på sina barn, inte ens på sin dotters dödsbädd hade hon en tanke på sitt barn och försökte övertala V att sova över hos henne på patienthotellet- medans hennes barn låg hjärndöd i fruktansvärda smärtor så hon behövde bli neddrogad med morfin och catapresan för att sänka blodtrycket som höjdes av smärtan, detta i väntan på att få respiratorn ifrån kopplad. Jag hoppas Isabella får lida för det här en dag minst lika mycket som hennes barn led.
Citera
2023-01-13, 23:53
Medlem
"Fhl Mm. Eeh, och sen här då på... på kvällen fram till morgonen på måndagen, har ni någon kontakt då du och Lukas? Söndag-måndag. Liksom på kvällen söndagen? Vet du om ni hörs någonting då?
I Jag vet att jag skriver någon gång på kvällen men jag tror att det var mer på eftermiddagen och frågade hur det går.
Fhl Ja. Vad svarar han?
I Han svarar väl som vanligt att det går bra."

Detta är från fupen men jag hittar inte att hon skickade nåt till L? Var hon inte hemma på em en stund?
Citera
2023-01-13, 23:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Du borde hålla dig borta från flashback och fokusera på annat viktigt än att sitta och försvara I.
Det här är flashback, platsen där alla teorier, diskussioner, argument och frågeställningar är välkomna. Du klarar uppenbarligen inte av det och ska hela tiden gå på som en liten snorunge med ditt " du får säkert inte ligga men det får I iallafall".
Har du svårt för att bestämma dig?
Är alla teorier, diskussioner, argument och frågeställningar välkomna eller är dom inte det?
Du resonerar ungefär lika förvirrat som du verkar läsa förundersökningar

Citat:
Vi är alla med på att Isabella pekkarinen har världens slappaste fitta som knullar med allt som rör sig & byter män lika ofta som hon byter trosor. Det handlar inte om fixering i hennes sexliv. Det handlar om moral & etik, att hon prioriterade att ligga runt istället för att ens lägga en tanke på sina barn, inte ens på sin dotters dödsbädd hade hon en tanke på sitt barn och försökte övertala V att sova över hos henne på patienthotellet- medans hennes barn låg hjärndöd i fruktansvärda smärtor så hon behövde bli neddrogad med morfin och catapresan för att sänka blodtrycket som höjdes av smärtan, detta i väntan på att få respiratorn ifrån kopplad. Jag hoppas Isabella får lida för det här en dag minst lika mycket som hennes barn led.
Och så är du tillbaka till fixeringen vid hennes sexliv.
Citera
2023-01-14, 00:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
"Fhl Mm. Eeh, och sen här då på... på kvällen fram till morgonen på måndagen, har ni någon kontakt då du och Lukas? Söndag-måndag. Liksom på kvällen söndagen? Vet du om ni hörs någonting då?
I Jag vet att jag skriver någon gång på kvällen men jag tror att det var mer på eftermiddagen och frågade hur det går.
Fhl Ja. Vad svarar han?
I Han svarar väl som vanligt att det går bra."

Detta är från fupen men jag hittar inte att hon skickade nåt till L? Var hon inte hemma på em en stund?
Dom har meddelanden mellan varandra hela dagen.
Sista från henne går iväg 20.03
Han skickar två grejor till henne 20:26 och 22:15
Jag tycker det är mycket kontakt mellan dom hela dagen tills dit.
Jag kan ha missat någon senare men tror inte det.
Citera
2023-01-14, 01:54
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardinkork
Sen vem som skadat barnet vet vi ju inte, men för L var J allt i världen och för I var hon någon som var ivägen, jobbig, ointressant och ska kastas i väggen.
Påstår L ja, finns ingen annan som vittnat om detta. Däremot finns det flera vittnen kring hur han själv är aggressiv och skriker på bebisen.
Citat:
Att han skulle vara svartsjuk är ju inte min uppfattning.
Han går i och för sig igenom hennes telefon och är upprörd över att hon träffat en annan. Han pratar tom om den nya killen i ambulansen när barnet svävar mellan liv och död.
Citat:
Vad skulle han vinna på att döda J, för att slippa flytta?
Skada mamman och ge henne skuldkänslor såklart.
Citat:
Det finns ju ett till alternativ, det är att båda är medvetna om vad som hänt och den ena skyddar den andra?
Det är totalt orimligt och är inte ett alternativ, nej. Går inte ihop med tidslinjen och samtalen.
Citera
2023-01-14, 02:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Det är också svårt att bedöma hur länge man är borta när man dels är smning och dels varken ätit eller sovit ordentligt på flera veckor men ändå tagit hand om tre barn och två hundar. Lägger man till att I dessutom hållit på som hon har gjort med alla killar som är inblandande och att den ena hunden som haft hand om är Is makes som hon försöker/försökt lappa ihop det med, så pass att de alla tre bott i huset samtidig så är det, enligt mig, inte konstigt om han fått en psykos och i frustration över att J kanske inte varit tyst skakat till henne och det kan räcka.

Jag säger inte ATT han har gjort det, men jag tror tyvärr att L är mer trolig än I med tanke på tidslinjen, men jag tror inte han har gjort det med flit av hämndlystnad eller något sådant utan isf var det som sagt skakning i ren frustration/psykos.

Förvisso var I hemma en snabbis och något kan ha hänt då även om hon säger att hon inte var inne hos J för att L sagt att hon är så lättväckt och I ville inte höra gnäll/skäll från L om att hon har väckt J.
Jag kan dock inte riktigt se hur hon ska ha kunnat göra det utan att L skulle ha reagerat på att J vaknat till och börjat gny/skrika. Isf om hon har gjort det helt med vilje.

Skakat till? Lägg av. Så lätt är det inte att få de skador som J hade.
L har skakat J till den grad att hon fick hjärnskador och i sin tur dog. Något som inte nämns är att troligen har J lidit flera timmar innan hon fick vård. Fruktansvärd tanke. Jag tror han skakade henne vid midnatt
Citera
2023-01-14, 09:28
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
När förhör hölls med Isabella och Lukas den 26/7-22 fick jag ett starkt intryck av att, när
frågorna började närma sig vad som hände med Juni, Isabella blev mer och mer ledsen medan
Lukas föreföll helt oberörd. Han verkade bli mer upprörd då han pratade om hunden.

Vad vill du ha sagt här ? Att Isabella är den som bryr sig mest och tar hand om barnet mest ?
Att hon sörjer barnet mest eftersom han inte bryr sig ? Kan ju vara så att han försöker hitta en
förklaring till det som har hänt , det vet ju varken du eller jag. Särskilt inte jag , men du som t.o.m
vet att det inte är så städat som Lukas påstår.........du vet säkert mer !
Citera
2023-01-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Okej, man kanske skulle skicka in några orosanmälningar utefter det som framkommer i FUP så soc i Trosa får lite att jobba med ifall det inte kommit några fler för det framkommer ju inte riktigt i FUP om det förekommit fler.

Ja, den här mamman ska inte ha hand om några barn, det visar Fupen med all önskvärd tydlighet. Barnen överlever kanske i hennes vård men negligeras och kommer växa upp med svåra psykologiska problem om de får fortsätta vara under hennes ”omvårdnad”.
Citera
2023-01-14, 10:35
Medlem
sunny5s avatar
Nu har jag bara skummat igenom fup. Men har de kunnat fastställa tidpunkten för NÄR skadan ska ha uppstått?
Kan det finnas en möjlighet att Is*bella skakat barnet, medan L*kas var i duschen, och barnet sedan varit "skadad" fram tills ambulans tillkallades? Eller sker symptomen omedelbart med kräkningar och hjärtstopp?

Is*bella lever onekligen under promiskuösa förhållanden och tycks sakna konsekvenstänk.

I min värld hade jag ringt min syster till att komma och bo med mig på patienthotellet, inte min älskare och all form av "träning" hade varit uteslutet.

Hon tycks ha problem med att knyta an till sina barn, speciellt J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in