Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Den gäller båda men det är Lukas som dom är mest oroliga för.
Det är Lukas som inte ens försöker ta kontakt med barnet och som är vårdslös så att barnet utsätts för risk.
Jag har läst hela denna tråden och FUP i det tysta och inte tänkt att bemöta dig men kan inte hålla mig längre.
Absolut har L brustit i sin papparoll när J föddes, men en människa kan inte växa upp och växa in i sin uppgift? Du kan ju inte påstå att han beter sig likadant i slutet av J liv som i början?
Jag känner inte nån av de inblandade men enligt min uppfattning var L en omogen pojke när han blev pappa men har (vart tvungen?) växt in i sin roll som både pappa och bonuspappa.
I däremot, har utvecklas åt andra hållet. Hon skiter fullständigt i alla sina barn.
Och att L lägger ord i munnen på pojkarna. Det vet jag ingenting om, men det är inte den uppfattningen jag får av förhören. Absolut har L säkert beklagat sig kanske både direkt och indirekt till pojkarna och det är ingenting jag tycker att man ska, barn ska lämnas utanför vuxnas problem, men jag har också full förståelse för om han skulle beklaga sig nångång, herregud, han verkar inte ha nån annan att prata med än barnen han tar hand om.
Barn uppfattar också mer än vad man tror, jag har barn i pojkarnas ålder, arbetar även i förskola med 5 åringar och jag kan lova dig att barnen vet och kan mer än vad du tror. Att de har uppmärksammat att mamma aldrig är hemma och att L gör allting är definitivt inget konstigt och inget han sagt till dem att säga.
Jag säger inte att L är oskyldig, för det vet inte jag, och vi kanske aldrig får veta vem den skyldiga är, men att sitta och försvara en person med allvarliga störningar samtidigt som man pratar om hur en annan person var innan han blev pappa och första tiden är helt galet i mina ögon.