2023-01-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Då har harpalten och valpen skador i hudkostymen eftersom hunden måste bita tag ordentligt för att hålla kvar bytet i munnen.
Att uppfödaren inte "såg" det kan bero på att valpen dog och hon inte behövde ta den till veterinär för att dränera underhudsblödningar.
På en människa blir ett sådant bett snabbt synligt i hudkostymen i form av blåmärken även om det inte går hål.
Barnet har inga som helst skador som kan härledas till att någon hund hoppat, ruskat stampat skakat eller annat.
Hunden är utesluten.

Hur vet du det?
Citera
2023-01-25, 18:32
Medlem
När vi nu ändå är inne på kärleks SMS så kan vi ju även ta ett riktigt bra exempel på ett skrivit på Snapchat 20220725 kl 09,22 utav I till V, ligger i FUP:en .

Märk väl detta är samma morgon de kommit in till Karolinska med en dotter som inte andas ,i detta läget vet ingen hur det kommer att gå för dottern , kommer hon ens att överleva .

"Men om du nu mot all förmodan ändå står kvar får du jättegärna (vet att det är PISSLÅNGT och en sjuk jävla situation å allt ) komma och sova me mig nått natt här på hotellet
Citera
2023-01-25, 18:35
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Gissa hur de kunde veta direkt och hur L visste det.
1. Pratar med mormor.
2. Hon pratar med hans mamma.
3. Hon berättar för bröderna.
4. De pratar med deras andra syskon.

Är självklart att det inte bara skulle stanna hos mormodern.

Att du väljer det meddelandet att dela gör ingen förvånad, det som är förvånade är hur man kan så in i väggen hålla någon som henne bakom ryggen.
Den enda informationen mormodern får är att barnet inte andas och att Lukas ska ringa 112.
Det är inget någon jag vet hade nöjt sig med om det.
Fast Lukas familj kanske bryr sig ungefär lika mycket som Lukas.
Inte alls med andra ord
Citera
2023-01-25, 18:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vampira
Hur vet du det?
För att det står i förundersökningen.
Citera
2023-01-25, 18:39
Medlem
Citat:
Då har harpalten och valpen skador i hudkostymen eftersom hunden måste bita tag ordentligt för att hålla kvar bytet i munnen.
Att uppfödaren inte "såg" det kan bero på att valpen dog och hon inte behövde ta den till veterinär för att dränera underhudsblödningar.
På en människa blir ett sådant bett snabbt synligt i hudkostymen i form av blåmärken även om det inte går hål.
Barnet har inga som helst skador som kan härledas till att någon hund hoppat, ruskat stampat skakat eller annat.
Hunden är utesluten.

Hur vet du att han inte obducerade valpen?
Jag brukar ta mina valpar som avlider till veterinär. För att jag vill veta varför. Nu har det inte hänt mer än ngn gång på alla år.
Men så gjorde den uppfödaren också.
Senast redigerad av Vampira 2023-01-25 kl. 18:41.
Citera
2023-01-25, 19:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hur vet du att han inte obducerade valpen?
Jag brukar ta mina valpar som avlider till veterinär. För att jag vill veta varför. Nu har det inte hänt mer än ngn gång på alla år.
Men så gjorde den uppfödaren också.
För att valpen i så fall skulle ha haft skador och det hade man sett vid obduktion.
Du kan inte ta en valp i skinnet och skaka ihjäl den utan att det blir underhudsskador.
Citera
2023-01-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Är det inte när de har pratat med någon läkare som han börjar prata om sitt drickande , som hon sedan säger till honom "tänk för fan på vad du säger ".

Det verkar som att uppläsaren läser direkt från FU, men en del saker får jag ändå till att skilja sig mot vad som står hans papper och FUP:en

Sedan kan man ju undra , när hon kommer hem på lördagen , verkar hon inte ha något större intresse av varken barnen eller honom, verkar inte veta något överhuvud taget, förutom att hon är JÄTTESÄKER på att hon inte träffade J.

Detta är ett utdrag ur FU med I :

Fhl Lukas säger att han ger Junie till dig för att han behöver också gå på toaletten och han
behöver duscha, att han ger Junie till dig då när du kommer hem.
I Ja... Nej... Nej, för att han är aldrig... Nej. För... Alltså... Det är jag jättesäker på inte har
hänt. (ohörbart 00.19.01). För han var inte och duschade den da... alltså medan jag var
hemma för jag var hemma så kort tid för jag var i princip bara... Ja, hemma och vände
för att jag inte ville vara där. Och nu låter det här jättehemskt men jag stannade inte
längre än vad jag behövde. Det...
Fhl Varför åkte du hem om du kände så?
I Ja, för först tänkte jag åka hem och vara med familjen och sen när jag var på väg hem
så ångrade jag mig och ville tillbaka. Då kände jag att då är jag redan på väg hem så då
kunde jag åka hem och hämta nya kläder och duscha, säga hej till killarna. Men det är
kla... Alltså jag ville ju vara hemma men jag klarade inte av att vara hemma.
Fhl Hur säker är du på att du inte får Junie den här söndagen?
I Jag är jättesäker på det. Jag är helt säker på det. Det... Ja... Hur jag än tänker och vrider
och vänder så... nej, jag... Nej.
Fhl Jag tänker, du har varit... är borta över natten och sen kommer hem.
I Ja. Men jag... Alltså jag är fortfarande helt säker på att när jag är hemma... anledningen
till att jag inte träffar henne är för att han säger att hon ligger och sover och det är också
en av anledningarna till att han skickar en snapchat-video sen för att visa att hon var
vaken. Och jag... Alltså jag är helt säker på det för att han har varit så... Alltså det värsta
som fanns var om någon väckte henne när hon låg och sov så man trippade liksom på tå
för att annars blev han arg så att det... Jag är jätte... Nej... Jag...
Nej det är i ambulansen hon säger till honom att han ska tänka på vad han säger!?
Citera
2023-01-25, 19:31
Medlem
Citat:
För att valpen i så fall skulle ha haft skador och det hade man sett vid obduktion.
Du kan inte ta en valp i skinnet och skaka ihjäl den utan att det blir underhudsskador.

Du har ingen kunskap om hundar märker jag.
Citera
2023-01-25, 19:52
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Hur visste hans familj om allt?
Han mormor visste att dom åkte in men sen då?
Lukas var inte intresserad av barnet när dom var på sjukhuset.
När hon messade satt han och spelade på sin telefon och pratade inget
Hon sitter och väntar på att få komma in till barnet och svarar på mess där hon uttrycker sin oro och att att hon börjar misstänka att det inte är en olycka.
Vad gör han?

Exempel på "kärleks SMS till Victor"
Ja vet inte vart fan Ja ska ta
vägen, ja går sönder. Ja klarar inte
detta. Han kommer göra så ja
förlorar alla mina barn

Ännu ett exempel på hur manipulativ och lögnaktig hon är. Jösses vilken hemsk person
Citera
2023-01-25, 19:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Är verkligen rättsmedicin så hundkunniga som de säger?
Jag vet hundar som ruskat ihjäl en 8 v valp. Utan ett enda spår av tänder eller annat. Och om en 40-45 kg hund rusat runt och trampat på ett litet barn. Och ev ruskat Är då skadorna helt uteslutna.
Vilken hunderfarenhet har de??

Viss skillnad på märken hos en valp med päls och en bebis. Självklart skull J haft tydliga märken om hunden skakat henne. Jag litar helt på rättsmedicin att detta handlar om skakvåld av en människa
Citera
2023-01-25, 19:59
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
När vi nu ändå är inne på kärleks SMS så kan vi ju även ta ett riktigt bra exempel på ett skrivit på Snapchat 20220725 kl 09,22 utav I till V, ligger i FUP:en .

Märk väl detta är samma morgon de kommit in till Karolinska med en dotter som inte andas ,i detta läget vet ingen hur det kommer att gå för dottern , kommer hon ens att överleva .

"Men om du nu mot all förmodan ändå står kvar får du jättegärna (vet att det är PISSLÅNGT och en sjuk jävla situation å allt ) komma och sova me mig nått natt här på hotellet

Sinnessjukt!!!!! Hon tänker ju först och främst på sigsjälv och har ingen tanke på hur olämpligt det är.
Citera
2023-01-25, 20:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5

Nja hon skriver sms enbart för att få sympatier! Då var det synd om henne, som höll på att gå sönder! Äsch hon är vidrig som person och mamma! Inga barn mellan 7-9 år ska bekymra sig om de ska få mat eller inte.

Javisst skriver hon för att få sympatier och är sannolikt livrädd av att omgivningen skall få reda på att hon knappt varit hemma på tre veckor, inte brytt sig om sina barn överhuvudtaget och att det kommer fram hur hon manipulerar omgivningen.
Det är omöjligt att inte få ont i magen när man läser förhör från barnen eller deras förhör i podden. INGET barn skall behöva vara oroad över hur de ska få mat eller uttrycka att deras mamma bryr sig inte om barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in