2023-01-12, 06:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vilka genier ni två är. Ni har verkligen listat ut något som ingen annan har gjort än! Det internationella genombrottet för bitcoinbetalningar kommer ske vilken dag som helst nu.

Du betalade alltså via Coinbase vilket är exakt lika centraliserat som vilken banköverföring som helst. Växlingsavgifterna till och från fiat för dig och ”leverantören” blev dessutom höga och måste givetvis räknas in. Du saknar dessutom alla former av skydd och försäkringar i fall något skulle gå snett med transaktionen (eller om du inte fick din vara/tjänst).

Ni hade hellre kunnat använda en av mängder av tjänster så som Paypal, Google pay eller Venmo. Att man skulle vara tvungen att ”vänta 3-4 dagar” utan bitcoin är endast dumheter och visar att du inte driver någon seriös verksamhet.
Du verkar inte förstå att internationella företagsbetalningar inte fungerar som typ Swish…
Så den där dumma kommentaren har vi överseende med. Det är ok.

Lol, PayPal…
Citera
2023-01-12, 06:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du verkar inte förstå att internationella företagsbetalningar inte fungerar som typ Swish…
Så den där dumma kommentaren har vi överseende med. Det är ok.

Lol, PayPal…
Ditt och Papper1512s inlägg uppvisar fullständig inkompetens kring hur företag sköter betalningar internationellt.

Detta har inte varit något problem som behöver en "lösning" på decennier.

Miljoner företag använder Paypal. Hur många sköter sina betalningar via bitcoin (på Coinbase )?
Citera
2023-01-12, 12:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vilka genier ni två är. Ni har verkligen listat ut något som ingen annan har gjort än! Det internationella genombrottet för bitcoinbetalningar kommer ske vilken dag som helst nu.

Du betalade alltså via Coinbase vilket är exakt lika centraliserat som vilken banköverföring som helst. Växlingsavgifterna till och från fiat för dig och ”leverantören” blev dessutom höga och måste givetvis räknas in. Du saknar dessutom alla former av skydd och försäkringar i fall något skulle gå snett med transaktionen (eller om du inte fick din vara/tjänst).

Ni hade hellre kunnat använda en av mängder av tjänster så som Paypal, Google pay eller Venmo. Att man skulle vara tvungen att ”vänta 3-4 dagar” utan bitcoin är endast dumheter och visar att du inte driver någon seriös verksamhet.

Citat:
Ditt och Papper1512s inlägg uppvisar fullständig inkompetens kring hur företag sköter betalningar internationellt.

Detta har inte varit något problem som behöver en "lösning" på decennier.

Miljoner företag använder Paypal. Hur många sköter sina betalningar via bitcoin (på Coinbase )?
Jag använde INTE Coinbase för betalningen. Jag köpte bitcoin på coinbase, skickade till min wallet som jag sedan betalade med.

Visa gärna hur du clearar ett större belopp utomlands via Paypal på tio minuter. Vilka villkor behöver jag acceptera om jag använder Paypal?
Citera
2023-01-12, 12:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag använde INTE Coinbase för betalningen. Jag köpte bitcoin på coinbase, skickade till min wallet som jag sedan betalade med.

Visa gärna hur du clearar ett större belopp utomlands via Paypal på tio minuter. Vilka villkor behöver jag acceptera om jag använder Paypal?
Beroende på vad du menar med ”större belopp” och lite andra omständigheter så går det omgående i vissa fall.

Om det tar tid så är det inte ett problem, utan en feature. Det finns t ex regler och lagar att följa utanför bitcoinvärlden med leksaksbetalningar.
Citera
2023-01-12, 12:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vilka villkor behöver jag acceptera om jag använder Paypal?
Merchant rate for receiving transactions ; 4.90% + fixed fee.

https://www.nerdwallet.com/article/small-business/paypal-fees

lol, paypal...
Citera
2023-01-12, 12:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Merchant rate for receiving transactions ; 4.90% + fixed fee.

https://www.nerdwallet.com/article/small-business/paypal-fees

lol, paypal...
Varför ljuger du? 2.90% står det.

Du kan använda mängder av andra tjänster om Paypal känns dyrt.
Citera
2023-01-12, 12:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför ljuger du? 2.90% står det.

https://www.paypal.com/ck/webapps/mpp/merchant-fees

Citat:
Tex Bitcoin. Tack, för den friheten. Nu var det ju du som föreslog Paypal...
Citera
2023-01-12, 12:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
https://www.paypal.com/ck/webapps/mpp/merchant-fees

Tex Bitcoin. Tack, för den friheten. Nu var det ju du som föreslog Paypal...
Bitcoin kan tyvärr inte på något sätt jämföras med tjänsten du köper av Paypal. Jag vet inte varför du så ofta vill jämföra dessa.
Citera
2023-01-12, 12:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bitcoin kan tyvärr inte på något sätt jämföras med tjänsten du köper av Paypal. Jag vet inte varför du så ofta vill jämföra dessa.
Återigen, det var DU som drog upp Paypal som jämförelse.
Citera
2023-01-12, 12:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Återigen, det var DU som drog upp Paypal som jämförelse.
Jag gav det som ett exempel på hur vettiga personer eller företag gör enstaka transaktioner utomlands. Det finns många andra liknande tjänster.

Att stollen ovan ”betalade” en ”leverantör” indikerar en högst suspekt affärsrelation mellan dessa parter. Transaktionen de gjorde var heller inte jämförbar med en riktig betalning t ex via Paypal.
Citera
2023-01-12, 12:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du är den enda som konstant tar upp Paypal som ett bättre alternativ än bitcoin. Varje gång blir du motbevisad och då hävdar att man inge kan jämföra dessa. Tjatigt.
Citera
2023-01-12, 12:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du är den enda som konstant tar upp Paypal som ett bättre alternativ än bitcoin. Varje gång blir du motbevisad och då hävdar att man inge kan jämföra dessa. Tjatigt.
Verkligheten motbevisar din tes. I praktiken ingen använder bitcoin till detta ändamål och det kan inte ens fungera så som vi många gånger har diskuterat förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in