2017-08-24, 17:10
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Jag tror han menar att de kommer att hävda att deras kedja är Bitcoin även när (inte om, utan när) BCH har mer PoW i sin kedja. Sen varför pratar du om konspirationsteorier, det är ingen som sagt något om dessa.

Om ni har teorier kring hur Blockstream konspirerar för att ta kontrollen över Bitcoin, så är det konspirationsteorier per definition. På andra sidan finns ju de som har konspirationsteorier om att Bitmain försöker ta kontroll över Bitcoin genom sin dominerande ställning bland miners. Put up or shut up!
Citera
2017-08-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Om ni har teorier kring hur Blockstream konspirerar för att ta kontrollen över Bitcoin, så är det konspirationsteorier per definition. På andra sidan finns ju de som har konspirationsteorier om att Bitmain försöker ta kontroll över Bitcoin genom sin dominerande ställning bland miners. Put up or shut up!

Va? vad svamlar du om igen?

Hur kan du ens tro att de inte har tagit kontroll över det? De har kontroll över huvudkontot på github för referens-implementationen, som de mer eller mindre lurade till sig av godtrogna användare tidigare. Som de senare utmanuvrerade. Bara för några dagar sedan började deras klient rejecta peers som signalerade för SW2X... mmm. men nej, de har inte de facto-kontroll över Bitcoin som det är i dag.

BCH är en kedja utan deras inflytande och när den tar över kommer de vara obetydliga igen.

Bara för att folk inte håller med din skeva världsuppfattning betyder inte att du kan avfärda allt som konspirationsteorier.
Citera
2017-08-24, 20:34
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Va? vad svamlar du om igen?

Hur kan du ens tro att de inte har tagit kontroll över det? De har kontroll över huvudkontot på github för referens-implementationen, som de mer eller mindre lurade till sig av godtrogna användare tidigare. Som de senare utmanuvrerade. Bara för några dagar sedan började deras klient rejecta peers som signalerade för SW2X... mmm. men nej, de har inte de facto-kontroll över Bitcoin som det är i dag.

BCH är en kedja utan deras inflytande och när den tar över kommer de vara obetydliga igen.

Bara för att folk inte håller med din skeva världsuppfattning betyder inte att du kan avfärda allt som konspirationsteorier.

Du är ju helt hjärntvättad med dina konspirationsteorier. Försök inte lura i folk att att ett företag infiltrerat och tagit kontroll över Bitcoin. Kanske du har ekonomiska incitament att göra så då du bettat mot Bitcoin. Men lite intellektuell hederlighet från din sida hade varit klädsamt.
Citera
2017-08-24, 20:37
Medlem
Citat:
Du är ju helt hjärntvättad med dina konspirationsteorier. Försök inte lura i folk att att ett företag infiltrerat och tagit kontroll över Bitcoin. Kanske du har ekonomiska incitament att göra så då du bettat mot Bitcoin. Men lite intellektuell hederlighet från din sida hade varit klädsamt.

Nej, om det någon som är hjärntvättad så är det du som inte ser det. Det är ingen konspirationsteori.

Sen har du fortfarande inte svarat på vad jag skrivit tidigare utan har bara hakat upp dig på detta.
Citera
2017-08-25, 12:10
Medlem
zickans avatar
Tips på pålitliga handelsplatser för Bitcoin cash?
Citera
2017-08-25, 18:55
Medlem
Citat:

+1

Det enda jag ser är "Satoshis vision" men faktum är att han förutsåg LN för länge sedan så kan ni snälla sluta sprida desinformation? tack

https://lists.linuxfoundation.org/pipermail/bitcoin-dev/2013-April/002417.html

BCH kommer säkert att dö när halveringen sker ändå, om det ens överlever så länge. BCH kedjan är redan 7 dagar före BTC i block. (block - inte arbete)
Senast redigerad av Alontocost 2017-08-25 kl. 19:04.
Citera
2017-08-30, 21:52
Medlem
Cant make this shit up.

DotCom legenden Richard Quest är fulltankad med på tåget haha
https://youtu.be/FTvfshr4tMw?t=521

Vi ses i ravinen
Citera
2017-08-31, 14:42
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Tips på pålitliga handelsplatser för Bitcoin cash?
Kraken.com
Citera
2017-08-31, 15:24
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Nej, om det någon som är hjärntvättad så är det du som inte ser det. Det är ingen konspirationsteori.

Sen har du fortfarande inte svarat på vad jag skrivit tidigare utan har bara hakat upp dig på detta.
Hur förklarar du att exempelvis Nick Szabo, en av de mest respekterade människorna inom kryptogafi, med verifierbart rykte och historik sen långt innan Bitcoin ens existerade, verkar ställa sig på samma sida som Blockstream?

Kan du för övrigt ge ett exempel på någon som radikalt ändrat åsikter gällande i princip allt efter att de blivit avlönade av någon. Jag har ett sådant exempel, men då är det inte någon av de du syftar på som det gäller.
Citera
2017-09-01, 12:44
Medlem
Ingen aning om vem det är, och kan inte säga att jag bryr mig mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Kan du för övrigt ge ett exempel på någon som radikalt ändrat åsikter gällande i princip allt efter att de blivit avlönade av någon. Jag har ett sådant exempel, men då är det inte någon av de du syftar på som det gäller.

Jag har normalt inte koll på vad de har gjort tidigare, då de är ovidkommande personer och snart kommer bli det igen. Men jag råkade faktiskt se en sådan post för bara någon dag sen:

Citat:
"My suggestion would be a one-time increase to perhaps 10 MiB or 100 MiB blocks (to be debated), and after that an at-most slow exponential further growth." ~ Peter Wuille, 02/2013

https://bitcointalk.org/index.php?topic=144895.msg1537737#msg1537737
https://www.reddit.com/r/btc/comments/6wpqw5/my_suggestion_would_be_a_onetime_increase_to/

Det finns nog massvis av andra exempel om man letar, det är bara det att jag bryr mig inte direkt om vad Blockstream-tomtarna gör längre. Bitcoin Cash är fri från deras tomterier och tyranni.

Jag sitter nästan och hoppas att de gör mer idiotiska saker så deras kedja dör snabbare, enda risken är att de kommer döda den så spektakulärt att förtroendet för kryptovalutor kommer minska drastiskt.
Citera
2017-09-01, 15:00
Medlem
detta kommer bli intressant i undre världen
Citera
2017-09-06, 21:14
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Har inte för över pengar med BTC på ett år.

Vad kostar det nu och hur lång tid tar det?

Läste på någon BTC Cash sida att BTC nu i princip går över transaktionskapasitet att det kostar hutlöst att flytta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in