2023-01-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag har bevisat detta i bland annat följande tråd: (FB) Stalins "gömda judar" från den påhittade tyska "förintelsen"?

I andra trådar har jag bl.a. citerat Edmund Veesenmeyers brev om "gettoiseringsarbeten i Karpaterna (zon I)", men även andra fragmentariska och lösryckta dokument nämner bosättningen av judarna i förbifarten, t.ex. de enkla barackläger som byggdes i Reichsgau Niederdonau i Österrike. Rademachers brev från oktober 1941 indikerar att judarna som deporterades från Serbien skulle hamna i "mottagningsläger i Öst". I det kända "nyhetsbrevet" från oktober 1942, som skickades till partifunktionärer inom NSDAP och berörde "rykten" om Tysklands massdeportering av judar till Östeuropa, så uppges t.ex. att judarna "kontinuerligt skall skickas österut till stora läger, vissa som redan existerar, andra som kommer att byggas, där de kommer att antingen sättas i arbete eller tas ännu längre österut". I ett dokument från 20:e juni 1941, från Rosenbergs "Bruna mapp" så kan man t.ex. läsa att "transporter till getton är avsikten, som förenklas i Vitryssland och Ukraina i form av förekomsten av flertalet mer eller mindre nedstängda judiska bebyggelser. Ett judiskt självstyre med judisk polis kan ges i dessa getton, under uppsikt".

Dig går inte att övertyga, eftersom du har en religiös trosövertygelse.

Data om dessa getton finns fritt tillgängligt i forskningsartiklar och olika projekt på nätet, om du är intresserad. Tyvärr är forskningen eftersatt, eftersom ortodox förintelsehistoriografi axiomatiskt antagit att det inte kan ha funnits särskilt många judar i dessa områden eftersom de "utrotades".

På följande länk har man bl.a. mappat ut tyska getton på en karta: https://blog.ehri-project.eu/2018/02/12/using-wikidata/

Forskningsprojektet "Deutschland – ein Denkmal" har på senare år börjat publicera stora listor med tyska getton och arbetsläger i ockuperade Östeuropa som tidigare varit praktiskt taget okända. Antalet läger är hisnande, och ger en fingervisning om hur många människor som faktiskt i praktiken måste ha transporterats till dessa områden "utan spår".

Även forskare som Ulrich Herbert har publicerat forskning som enbart skrapar på ytan av omfattningen av tyska judegetton och arbetsläger i ockuperade Östeuropa.

Sen finns det ju de tyska judegettona i Transnistrien som är mer väldokumenterade och där man även genomförde flertalet större "oförklarliga" direkttransporter. Men dessa transporter tillhör undantagen; vi vet helt enkelt inte exakt hur många judar som nådde Vitryssland, Ukraina och Ryssland och hur många som avled under kriget, hur många som kvarblev i dessa områden och som rent funktionellt absorberades av Sovjetunionen och "försvann".

Så, nu ska vi alltså acceptera dina påståenden, och att det ska finnas böcker som säger si och så….?
Hur var det nu du själv gjorde när vi presenterade att naziregimen hade 44000 interneringsläger totalt, och länkade till en serie stora uppslagsverk där flera redan var utgivna och nedladdningsbara och fler var under arbete…? Godtog du det eller slingrade du dig med ditt kroniska förnekande och började skylla på att alla volymer inte var klara…?
Så varför ska då vi nu godta dina påståenden, vare sig med eller utan böcker….?
Citera
2023-01-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Men det går ju inte! För kanske ett tiotal år sedan råkade en kemist illa ut i Tyskland efter att ha gjort olika mätningar i ett gammalt läger. Han var ingen förnekare utan bara en forskarnörd som gjorde sina mätningar inom sitt eget forskningsområde. Tyvärr, för honom, så stämde hans resultat inte in i narrativet så bra som konsensusen krävde och han blev krossad. Dragen både i smuts och inför rätta..

När forskning fungerar som den skall så visst är det så att den gängse bilden ändras när nya rön kommer fram, men det finns många exempel på forskningsfält där "fel" rön inte tillåts komma fram. Tex inom klimatforskning och medicinsk forskning.

Konstigt skrivet. Du verkar implicit tycka att det är helt normalt att inte ha yttrandefrihet, att bli dragen inför skranket och "slaktad" om man inte kan bevisa att man har rätt. Har man inte rätt till en hypotes?
Hade skogsvatte skrivit om sporer på svampar och haft egna idéer, som mykologer i allmänhet inte delade, så tror jag knappast han skulle gripas av polis... Vad är skillnaden? Har vi yttrandefrihet eller inte?

Jag är som folk är mest, dvs ganska ointresserad av frågan och fram till ganska nyligen hade jag inga tvivel alls när det kommer till förinelsenarrativet. Det som gör mig misstänksam är just det här tankeförbudet, med tillhörande avsked, skändning och gatlopp för den som avviker. Det är inte normalt och brukar i allmänhet vara tecken på att något är fel.

Ingen försöker stoppa de som säger att jorden är platt. Varför? Därför att vetenskapen inte har något att dölja och inget att frukta från dessa knasbollar. Au contraire, ju mer de pratar, desto starkare står vetenskapen eftersom de bara svamlar. De liksom "hänger sig själva" ju mer de pratar. Varför tillåts förintelseförnekare inte göra likaledes? Om de är så knäppa och okunniga som alla vill göra gällande, så kan ju det officiella narrativet bara gå stärkt ur det hela.

Om någon tex skulle ifrågasätta att det var sex miljoner judar som dödades och säga att det var 3.5, så tar det omedelbart hus i helvete. Alla judiska organisationer och alla PK-människor kommer fullständigt gå i taket och deklararera hur hemskt det är att säga något sådant. ....Men ingen kommer försöka montera ned dissidentens argument. Det händer aldrig. Aldrig. Varför inte? Det blir aldrig någon diskussion.

Du pratar sannolikt om Fred Leuchter, han gjorde egna parodier på tester i Auschwitz. Han var INTE kemist, han var en kuf som hyrdes in av Zündel för att olagligt ta prover i Auschwitz.
Hans förfarande var amatörmässigt och proverna helt enkelt värdelösa då de inte hade en godtagbar ”chain of custody”, inte hanterades korrekt av det labb som sen skulle göra analysen då Leuchter/Zündel inte varit ärliga och rediga med information om vad de eftersökte. Det gjorde att stora delar av proverna maldes och så blandades ev kvarvarande spår av HCN ut. Hade man från början vetat vad man ville söka efter, HCN, så skulle man inte ja malt mer proverna utan bara analyserat ytskikten av proverna.

Så, att Leuchter råkade illa ut beror INTE på att han kom fram till en annan slutsats i sig, utan för att hans arbete helt enkelt var värdelöst, fullt av fel och brister, och då kan man helt enkelt inte dra de slutsatser av resultatet som Leuchter/Zündel sen försökte torgföra. De hade helt enkelt betett sig synnerligen oseriöst och bedrägligt. Det var deras fall.
Citera
2023-01-09, 22:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Ankylosaurus skrev:

Det fetade är mina kommentarer.

Men det går ju inte! För kanske ett tiotal år sedan råkade en kemist illa ut i Tyskland efter att ha gjort olika mätningar i ett gammalt läger. Han var ingen förnekare utan bara en forskarnörd som gjorde sina mätningar inom sitt eget forskningsområde. Tyvärr, för honom, så stämde hans resultat inte in i narrativet så bra som konsensusen krävde och han blev krossad. Dragen både i smuts och inför rätta..

Germar Rudolf? Hans mätningar och resultat visade sig inte hålla måttet alls.
Han gjorde en hel del misstag, tex satt han på något forum och registrerade en massa olika 'gubbar' och satt och debatterade med sig själv.
Han lyckades alltså INTE med det jag skrev. Verifiera sin tes.

När forskning fungerar som den skall så visst är det så att den gängse bilden ändras när nya rön kommer fram, men det finns många exempel på forskningsfält där "fel" rön inte tillåts komma fram. Tex inom klimatforskning och medicinsk forskning.

"men det finns många exempel på forskningsfält där "fel" rön inte tillåts komma fram."

Jag kan inte svara för andra områden som klimat o medicin. Men i avseende Förintelsen har jag sett åtskilligt som inte alls håller måttet. Ren skit på svenska.

Konstigt skrivet. Du verkar implicit tycka att det är helt normalt att inte ha yttrandefrihet, att bli dragen inför skranket och "slaktad" om man inte kan bevisa att man har rätt. Har man inte rätt till en hypotes?

Jag har flera gånger på denna sida sagt att jag inte gillar de hårda yttrandefrihetslagar man har i de länder som infört dessa. Men jag har en förståelse för att människor som upplevt det som upplevdes i Tyskland med omnejd på 1940-talet inte delar våra liberala tankar.
Kolla på den infekterade vargfrågan. Folk i storstan har ofta annan åsikt än de som bor ute på landet med vargreviren i sin närhet.
Som sagt, om du tror att jag är för dessa förbud mot förnekelse och förminskning så ber jag om ursäkt att jag var otydlig. Ta dig tid och kolla i historiken om det jag säger är sant, men ja, jag har flera gånger yttrat min ståndpunkt.

Hade skogsvatte skrivit om sporer på svampar och haft egna idéer, som mykologer i allmänhet inte delade, så tror jag knappast han skulle gripas av polis... Vad är skillnaden? Har vi yttrandefrihet eller inte?

Jag är som folk är mest, dvs ganska ointresserad av frågan och fram till ganska nyligen hade jag inga tvivel alls när det kommer till förinelsenarrativet. Det som gör mig misstänksam är just det här tankeförbudet, med tillhörande avsked, skändning och gatlopp för den som avviker. Det är inte normalt och brukar i allmänhet vara tecken på att något är fel.

Kanske det. Men som jag skrev tidigare, detta 'tankeförbud' som inte finns i Sverige utan som egentligen bara är ett argument utan värde, borde inte få dig att tvivla.
Det är dessutom inget förbud mot tankar eller ens att tvivla. Det är ett förbud mot att öppet i publika sammanhang förneka och förminska. Sitter du hemma och tvivlar i en soffa finns ingen som åkt fast och jag tror inte lagen inkluderar dessa.

Ingen försöker stoppa de som säger att jorden är platt. Varför? Därför att vetenskapen inte har något att dölja och inget att frukta från dessa knasbollar. Au contraire, ju mer de pratar, desto starkare står vetenskapen eftersom de bara svamlar. De liksom "hänger sig själva" ju mer de pratar. Varför tillåts förintelseförnekare inte göra likaledes? Om de är så knäppa och okunniga som alla vill göra gällande, så kan ju det officiella narrativet bara gå stärkt ur det hela.

Jag tror de knäppskallar som påstår att jorden är platt inte påverkar någon i negativ riktning.
Att förneka Förintelse tror jag har precis det syftet. Att pga ett inneboende judehat ska man angripa judar i allmänhet. Man bryr sig egentligen inte alls om sakfrågan. Kanske inte alla, men många.

Om någon tex skulle ifrågasätta att det var sex miljoner judar som dödades och säga att det var 3.5, så tar det omedelbart hus i helvete. Alla judiska organisationer och alla PK-människor kommer fullständigt gå i taket och deklararera hur hemskt det är att säga något sådant. ....Men ingen kommer försöka montera ned dissidentens argument. Det händer aldrig. Aldrig. Varför inte? Det blir aldrig någon diskussion.

Jag tror inte alls du har rätt. OM du kan styrka ditt påstående.
Om du bara påstår att det dog 3,5miljoner judar i Förintelsen kommer du att ifrågasättas som en förnekare.
Lite som om du påstår att jorden är platt. Du kommer bli kallad en massa invektiv som 'idiot' och liknande. Kanske med all rätt?

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2023-01-09 kl. 22:33.
Citera
2023-01-10, 00:10
Medlem
Skogsvattes avatar
Lägger in ursprungscitat på tyska och källor till dokumenten i trådstarten, i ordningsföljd från Luthers memorandum:
Der Grundsatz der deutschen Judenpolitik nach der Machtübernahme bestand darin, die jüdische Auswanderung mit allen Mitteln zu fördern. Zu diesem Zweck wurde im Jahre 1939 durch Generalfeldmarschall Göring in seiner Eigenschaft als Beauftragter für den Vierjahresplan eine Reichszentrale für die jüdische Auswanderung geschaffen und die Leitung Gruppenführer Heydrich als Chef der Sicherheitspolizei übertragen.
Vidare:
Der jetzige Krieg gibt Deutschland die Möglichkeit und auch die Pflicht, die Judenfrage in Europa zu lösen. Mit Rücksicht auf den günstigen Kriegsverlauf gegen Frankreich schlug D III im Juli 1940 als Lösung vor, alle Juden aus Europa zu entfernen und als Gebiet für die Aufnahme der Juden von Frankreich die Insel Madagaskar zu fordern. [...] Der Madagaskar-Plan wurde vom Reichssicherheitshauptamt begeistert aufgenommen, das nach Ansicht des Auswärtigen Amtes die Dienststelle ist, die erfahrungsmäßig und technisch allein in der Lage ist, eine Judenevakuierung im Großen durchzuführen und die Überwachung der Evakuierten zu gewährleisten. Die zuständige Dienststelle des Reichssicherheitshauptamtes arbeitete darauf einen bis ins einzelne gehenden Plan für die Evakuierung der Juden nach Madagaskar und ihre Ansiedlung dort aus, der vom Reichsführer-SS gebilligt wurde. [...] Der Madagaskar-Plan selbst ist durch die politische Entwicklung überholt.
Dokumentet finns återgivet i Nürnbergrättegångarna och märktes som dokument "NG-2586-J".
Der Herr Generalfeldmarschall hat mich im Jahre 1939 in seiner Eigenschaft als Beauftragter für den Vierjahresplan mit der Durchführung der jüdischen Auswanderung aus dem gesamten Reichsgebiet beauftragt. In der Folgezeit gelang es, trotz großer Schwierigkeiten, selbst auch während des Krieges, die jüdische Auswanderung erfolgreich fortzusetzen. Seit Übernahme der Aufgabe durch meine Dienststelle am 1. Januar 1939 sind bisher über 200.000 Juden aus dem Reichsgebiet ausgewandert. Das Gesamtproblem – es handelt sich bereits um rund 3 1/4 Millionen Juden in den heute deutscher Hoheitsgewalt unterstehenden Gebieten – kann aber durch Auswanderung nicht mehr gelöst werden. Eine territoriale Endlösung wird also notwendig.
Detta dokument citerades under rättegången mot Adolf Eichmann i Israel och märktes "T/173".
In Ergänzung der Ihnen bereits mit Erlaß vom 14. 1. 39 übertragenden Aufgabe, die Judenfrage in Form der Auswanderung oder Evakuierung einer den Zeitverhältnissen entsprechend möglichst günstigen Lösung zuzuführen, beauftrage ich Sie hiermit, alle erforderlichen Vorbereitungen in organisatorischer, sachlicher und materieller Hinsicht zu treffen für eine Gesamtlösung der Judenfrage im deutschen Einflußgebiet in Europa.
Detta dokument introduceras som bevisning under Nürnbergrättegångarna och märktes "NG-2586-E".
[...] das moskowitische Rußland als Abschubgebiet für unerwünschte Bevölkerungselemente in größerem Ausmaße zu benutzen.
Dokumentet citerades under Nürnbergrättegångarna och fick märkningen "PS-1017".
Alle Maßnahmen zur Judenfrage in den besetzten Ostgebieten müssen unter dem Gesichtspunkt getroffen werden, daß die Judenfrage nach dem Kriege für ganz Europa generell gelöst werden wird. Sie sind daher als vorbereitende Teilmaßnahmen anzulegen und bedürfen der Abstimmung mit den sonst auf diesem Gebiet getroffenen Entscheidungen. [...] Rein schikanöse Maßnahmen sind, als eines Deutschen unwürdig, auf jeden Fall zu unterlassen. [...] Dies gilt vordringlich für die Schaffung von zumindest zeitweiligen Aufnahmemöglichkeiten für Juden aus dem Reichsgebiet.
Dokumentet inkluderades i Nürnbergrättegångarna och märktes "PS-212".
[...] wünscht keine weitere Ghettobildung mehr, da nach einer ausdrücklichen Erklärung des Führers vom 19. Juni d.J. die Juden in absehbarer Zeit aus dem Generalgouvernement entfernt würden und das Generalgouvernement nur noch gewissermaßen Durchgangslager sein solle.
Dokumentet citerades av Martin Broszat i artikeln "Hitler und die Genesis der 'Endlösung.' Aus Anlass der Thesen von David Irving" från 1977, sida 748.
Darüber hinaus aber hat der Führer mir zugesagt, dass ich die Juden aus Berlin unmittelbar nach der Beendigung des Ostfeldzugs in den Osten abschieben kann.
Citat från Thomas Daltons Goebbels on the Jews (2019), sida 118.
Sie sollen am Ende alle in die von den Bolschewisten angelegten Lager transportiert werden.
Citat från Thomas Daltons Goebbels on the Jews (2019), sida 122.
Die fortschreitende Eroberung und Besetzung der weiten Ostgebiete können z. Zt. das Judenproblem in ganz Europa in kürzester Zeit zu einer endgültigen befriedigenden Lösung bringen. [...] Diese 6 Millionen Juden müßte man sowieso bei der Neuordnung des Ostraums irgendwie zusammenfassen und voraussichtlich doch ein besonderes Territorium für sie abgegrenzt werden.[sic] Es dürfte bei dieser Gelegenheit kein allzu großes Problem sein, wenn aus allen übrigen europäischen Staaten die Juden noch hinzukommen und auch die z. Zt. in Warschau, Litzmannstadt, Lublin usw. in Gettos zusammengepferchten Juden auch dorthin abgeschoben werden.

Soweit es sich um die besetzten Gebiete handelt, wie Holland, Belgien, Luxemburg, Norwegen, Jugoslawien, Griechenland, könnten doch einfach durch militärische Befehle die Juden in Massentransporten in das neue Territorium abtransportiert und den übrigen Staaten nahegelegt werden, dem Beispiel zu folgen und ihre Juden in dieses Territorium abzustoßen. Wir könnten dann Europa in kürzester Zeit judenfrei haben. Die seit Jahren spukende und auch z.Zt. von Admiral Darlan vor einigen Monaten neuerdings ventilierte Idee, alle Juden Europas nach Madagaskar zu transportieren, ist zwar an sich nicht schlecht, dürfte aber unmittelbar nach dem Kriege an unüberwindliche Transportschwierigkeiten stoßen, da die durch den Krieg stark dezimierte Welttonnage sicher zu anderen Dingen wichtiger gebraucht wird, als große Mengen von Juden auf den Weltmeeren spazieren zu fahren. Ganz abgesehen davon, daß ein Transport von nahezu 10 Millionen, selbst wenn zahlreiche Schiffe zur Verfügung stünden, jahrelang dauern würde. Das Transportproblem der Juden in die Ostgebiete würde selbst während des Krieges durchzuführen sein und nach dem Kriege nicht auf unüberwindliche Schwierigkeiten stoßen, zumal die gesamten Juden im Generalgouvernement die Strecke in das neue abgegrenzte Territorium ja mit ihren Fahrzeugen auf den Landstraßen zurücklegen könnten.
Dokumentet finns citerat i sin helhet av Leon Poliakov i boken Das Dritte Reich und seine Diener, sida 119-120.
Alle Juden müssen aus dem Protektorat entfernt werden, und zwar nicht erst ins Generalgouvernement, sondern gleich weiter nach Osten. Es ist augenblicklich nur wegen des großen Bedarfs an Transportmitteln nicht durchführbar.
Dokumentet citeras likaledes av Broszat i ovannämnda artikel, sida 751.
Der Generalgouverneur kam dann auf die Möglichkeit der Abschiebung der jüdischen Bevölkerung des Generalgouvernements in die besetzten Ostgebiete zu sprechen. Reichsminister Rosenberg bemerkte, daß ähnliche Wünsche bereits seitens der Militärverwaltung von Paris an ihn herangetragen worden seien. Im Augenblick sehe er jedoch für die Durchführung derartiger Umsiedlungspläne noch keine Möglichkeit. Für die Zukunft erklärte er sich jedoch bereit, die Judenemigration nach dem Osten zu fördern, zumal die Absicht bestehe, überhaupt die asozialen Elemente innerhalb des Reichsgebiets in die dünn besiedelten Ostgebiete zu verschicken.
Dokumentet finns reproducerat i boken Faschismus – Getto – Massenmord från 1960, sida 252.
Gemäß einer Mitteilung des Reichsmarschalls des Großdeutschen Reiches ist die Judenauswanderung aus dem Reichsgebiet einschließlich Protektorat Böhmen und Mähren auch während des Krieges verstärkt im Rahmen der gegebenen Möglichkeiten unter Beachtung der aufgestellten Richtlinien für die Judenauswanderung durchzuführen.Da für die Juden aus dem Reichsgebiet z.B. nur ungenügende Ausreisemöglichkeiten, in der Hauptsache über Spanien und Portugal, vorhanden sind, würde eine Auswanderung von Juden aus Frankreich und Belgien eine erneute Schmälerung derselben bedeuten.
Dokumenten återges i Nürnbergrättegångarna och märktes "NG-3104" och "NG-2586-E".
Der Rest von etwa 20.000 Juden (Frauen, Kinder und alte Leute) sowie rund 1500 Zigeuner, von denen die Männer ebenfalls noch erschossen werden, sollte im sogenannten Zigeunerviertel der Stadt Belgrad als Ghetto zusammengefaßt werden. Die Ernährung für den Winter könnte notdürftig sichergestellt werden. [...] Sobald dann im Rahmen der Gesamtlösung der Judenfrage die technische Möglichkeit besteht, werden die Juden auf dem Wasserwege in die Auffanglager im Osten abgeschoben.
Robert Kempner citerar detta dokument i sin bok Eichmann und Komplizen på sida 293.

Wannsee-protokollet är väl känt finns fritt tillgängligt på nätet i olika former, så tänker inte bemöda mig med att citera det här.
Senast redigerad av Skogsvatte 2023-01-10 kl. 00:20.
Citera
2023-01-10, 00:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Im August 1940 übergab ich Ihnen für Ihre Akten den von meinem Referat entworfenen Plan zur Endlösung der Judenfrage, wozu die Insel Madagaskar von Frankreich im Friedensvertrag gefordert, die praktische Durchführung der Aufgabe aber dem Reichssicherheitshauptamt übertragen werden sollte. Gemäß diesem Plane ist Gruppenführer Heydrich vom Führer beauftragt worden, die Lösung der Judenfrage in Europa durchzuführen. Der Krieg gegen die Sowjetunion hat inzwischen die Möglichkeit gegeben, andere Territorien für die Endlösung zur Verfügung zu stellen. Demgemäß hat der Führer entschieden, daß die Juden nicht nach Madagaskar, sondern nach dem Osten abgeschoben werden. Madagaskar braucht somit nicht mehr für die Endlösung vorgesehen zu werden.
Dokumentet märktes som "NG-5770" under Nürnbergrättegångarna.
Die Insel wird Deutschland als Mandat übertragen. […] In diesem Territorium bekommen die Juden im übrigen Selbstverwaltung: eigene Bürgermeister, eigene Polizei, eigene Post- und Bahnverwaltung usw. Für den Wert der Insel haften die Juden als Gesamtschuldner.
Nürnbergrättegångarna, märkning "NG-2586-B".
Richten Sie sich darauf ein, in den nächsten Wochen 100.000 männliche Juden und bis zu 50.000 Jüdinnen in die KL aufzunehmen. Große wirtschaftliche Aufgaben werden in den nächsten Wochen an die Konzentrationslager herantreten.
Nürnbergrättegångarna, märkning "NO-500".
Der Krieg hat eine sichtbare Strukturänderung der Konzentrationslager mit sich gebracht und ihre Aufgaben hinsichtlich des Häftlingseinsatzes grundlegend verändert. Die Vermehrung von Häftlingen nur aus Sicherheits-, erzieherischen oder vorbeugenden Gründen allein steht nicht mehr im Vordergrund. Das Schwergewicht hat sich nach der wirtschaftlichen Seite hin verlagert. Die Mobilisierung aller Häftlingsarbeitskräfte zunächst für Kriegsaufgaben (Rüstungssteigerung) und später für Friedensaufgaben schiebt sich immer mehr in den Vordergrund. Aus dieser Erkenntnis ergeben sich notwendige Maßnahmen, welche eine allmähliche Überführung der Konzentrationslager aus ihrer früheren, einseitig politischen Form in eine den wirtschaftlichen Aufgaben entsprechende Organisation erfordern.
Nürnbergrättegångarna, märkning "R-129".
Reichsminister Prof. Speer will auf diese Weise kurzfristig den Einsatz von zunächst 50.000 arbeitsfähigen Juden in geschlossenen vorhandenen Betrieben mit vorhandenen Unterbringungsmöglichkeiten gewährleisten. Die für diesen Zweck notwendigen Arbeitskräfte werden wir in erster Linie in Auschwitz aus der Ostwanderung abschöpfen, damit unsere bestehenden betrieblichen Einrichtungen durch einen dauernden Wechsel der Arbeitskräfte in ihrer Leistung und ihrem Aufbau nicht gestört werden. Die für die Ostwanderung bestimmten arbeitsfähigen Juden werden also ihre Reise unterbrechen und Rüstungsarbeiten leisten müssen.
Pohls citat återges i artikeln "Das KZ Auschwitz 1942–1945 und die Zeit der Todesmärsche 1944/45" i antologin Die Verfolgung und Ermordung der europäischen Juden durch das nationalsozialistische Deutschland (1933-1945) (del 16) under rubriken "DOK 30".
Die aus dem Gebiet der Slowakei in das Reichsgebiet abbeförderten und noch abzubefördernden Juden werden nach Vorbereitung und Umschulung zum Arbeitseinsatz in dem Generalgouvernement und in den besetzten Ostgebieten kommen. Die Unterbringung, Verpflegung, Bekleidung und Umschulung der Juden einschließlich ihrer Angehörigen verursachen Kosten, die vorläufig aus der anfänglich nur geringen Arbeitsleistung der Juden nicht gedeckt werden können, da sich die Umschulung erst nach einiger Zeit auswirken und da nur ein Teil der abbeförderten und noch abzubefördernden Juden arbeitsfähig ist.
Detta citat från diplomaten Hans Gmelin finns återgivet i boken Der Holocaust: Neue Studien zu Tathergängen, Reaktionen und Aufarbeitungen av Jörg Osterloh.
Die Judenfrage muss jetzt im gesamteuropäischen Rahmen gelöst werden. Es gibt in Europa noch über 11 Millionen Juden. Sie müssen später einmal zuerst im Osten konzentriert werden; eventuell kann man ihnen nach dem Kriege eine Insel, etwa Madagaskar, zuweisen.
Thomas Dalton Goebbels on the Jews (2019), sida 148.
Der Jude ist aus Deutschland ausgesiedelt; er lebt heute im Osten und arbeitet an unseren Straßen, Bahnen usw. Dieser Prozeß ist konsequent, aber ohne Grausamkeit durchgeführt worden. Wir quälen niemanden, aber wir wissen, daß wir um unsere Existenz und die Erhaltung unseres nordischen Blutes kämpfen.
Detta tal från Himmler återges i boken Heinrich Himmler: Geheimreden 1933 bis 1943 av Bradley Smith och Agnes Petersen.
Der Reichsmarschall hat den Reichsführer-SS und Chef der Deutschen Polizei vor längerer Zeit beauftragt, die Maßnahmen vorzubereiten, die der Endlösung der europäischen Judenfrage dienen. Der Reichsführer-SS hat mit der Durchführung der Aufgaben den Chef der Sicherheitspolizei und des SD betraut. Dieser hat zunächst durch besondere Maßnahmen die legale Auswanderung der Juden nach Übersee gefördert. Als bei Ausbruch des Kriegs die Auswanderung nach Übersee nicht mehr möglich war, hat er die allmähliche Freimachung des Reichsgebiets von Juden durch deren Abschiebung nach dem Osten in die Wege geleitet. In der letzteren Zeit sind außerdem innerhalb des Reichsgebiets Altersheime (Altersghettos) zur Aufnahme der Juden z.B. in Theresienstadt errichtet worden. [...] Die Errichtung weiterer Altersheime in den Ostgebieten steht bevor.
Maedels brev finns i Nürnbergrättegångarna och märktes "NG-4583".
Senast redigerad av Skogsvatte 2023-01-10 kl. 00:19.
Citera
2023-01-10, 00:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus

Jag antar att du talar om Germar Rudolf, som var legitimerad kemist och doktorandstudent vid Max Planck-institutet. Han genomförde en rad kemiska tester i Auschwitz och publicerade sedermera en bok, The Chemistry of Auschwitz, där han ifrågasatte hela förintelselegendens grundpremisser eftersom gasningsförfarandet helt enkelt inte är tekniskt plausibelt, och eftersom de kemiska omständigheterna i "gaskamrarna" inte var kompatibla med påstådda omfattande gasningar av judar. För detta arresterades han i Tyskland och en domstol beordrade att Rudolfs litteratur skulle destrueras (bokstavlig bokbränning). Man gav sig även på bokförlaget som distribuerat böckerna. Han tvingades därefter utvandra till USA för att kunna publicera sin forskning. Det kan hända att jag blandar ihop publiceringen av The Chemistry of Auschwitz med Dissecting the Holocaust, men poängen kvarstår, att Rudolf åtalades och drogs inför skranket.

Han som svarade dig tidigare, Dr_Tinnitus, försökte antyda att du talade om Fred Leuchter, som var något av en pionjär inom empiriska undersökningar i "dödslägren". Men Leuchters studie var väldigt underlägsen Rudolfs studie, och idag finns det inget skäl att hänvisa till Leuchter-rapporten istället för The Chemistry of Auschwitz. Rudolf bemöter dessutom den knapphändiga kritik som riktats av ortodoxa förintelsegrindvakter mot de slutsatser som drogs i studien, och till dags dato finns inga trovärdiga motargument till de övergripande forskningsresultat som framkommer i Rudolfs studie.
Citera
2023-01-10, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så, nu ska vi alltså acceptera dina påståenden, och att det ska finnas böcker som säger si och så….?
Hur var det nu du själv gjorde när vi presenterade att naziregimen hade 44000 interneringsläger totalt, och länkade till en serie stora uppslagsverk där flera redan var utgivna och nedladdningsbara och fler var under arbete…? Godtog du det eller slingrade du dig med ditt kroniska förnekande och började skylla på att alla volymer inte var klara…?
Så varför ska då vi nu godta dina påståenden, vare sig med eller utan böcker….?

Det var jag som hade åsikter om det. Men det finns redan en tråd ämnad till det så sluta pilpula och försöka flytta målstolpar och ämnet bara för att förstöra denna extremt väl underbyggda trådstart av Skogsvatte!

HÅLL DIG TILL TOPIC!!! (Wannseekonferensen)

OT: Tack för en exemplariskt väl underbyggd trådstart!! Jag har en hel del att läsa och begrunda!
Citera
2023-01-10, 08:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Fred Leuchter ja, som var något av en pionjär inom empiriska undersökningar i "dödslägren". Men Leuchters studie var väldigt underlägsen Rudolfs studie, och idag finns det inget skäl att hänvisa till Leuchter-rapporten

Wannsee protokollet ja. Eichmann var på plats i Wannsee. Hade inte han något att berätta om den slutliga lösningen och vad den betydde? Varför inte gå direkt på källan och höra vad han hade att berätta om det som hände, istället för att sitta här och tro på en som klipper och klistrar i gamla dokument, väl valda (av honom) citat från desamma?

Fred Leuchter och hans fuskande i gaskamrarna har varit ofta en 'källa' för förnekare som 'bevis' för att Förintelsen aldrig ägt rum.
Det är enkelt att söka på hans namn här på FB, så kan vi se detta.
'Empiriska undersökningar' my ass. Det var ett fuskjobb som Skogsvatte numera inser inte alls hålla måttet, inte ens för hans trådstarter, och därmed inte längre är åberopar för honom.
Bara att skriva 'pionjär i empiriska studier' och 'underlägsen Rudolfs studie' ser man enkelt att Skogsvatte försöker 'rentvätta' skiten i hopp om att någon ska bli lurad att Leuchters skräp kanske ändå inte är skräp.
Citera
2023-01-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

Kanske det. Men som jag skrev tidigare, detta 'tankeförbud' som inte finns i Sverige utan som egentligen bara är ett argument utan värde, borde inte få dig att tvivla.
Det är dessutom inget förbud mot tankar eller ens att tvivla. Det är ett förbud mot att öppet i publika sammanhang förneka och förminska. Sitter du hemma och tvivlar i en soffa finns ingen som åkt fast och jag tror inte lagen inkluderar dessa.

Hårklyverier.... Med den definitionen på tankeförbud som du har, så finns det inga problem i Nordkorea heller, ty ingen kan ju veta vad som försigår inne i ditt huvud. Gulag? Inga problem! Du kunde tänka precis vad du ville inne i ditt eget huvud!

Citat:
Jag tror de knäppskallar som påstår att jorden är platt inte påverkar någon i negativ riktning.
Att förneka Förintelse tror jag har precis det syftet. Att pga ett inneboende judehat ska man angripa judar i allmänhet. Man bryr sig egentligen inte alls om sakfrågan. Kanske inte alla, men många.

Antingen har vi yttrandefrihet eller så har vi inte. Slutar man bry sig om sakfrågan och istället funderar på hur sakfrågan skulle upplevas av vissa, om den skulle drivas i "negativ riktning" eller inte, så är man redan i helvetets förmak.

Visst finns det ett inneboende judehat, särskilt bland muslimer, men jag kan inte se hur "korten på bordet" i förintelsefrågan skulle påverka det. Kanske skulle hatet till och med minska, om folk kände att frågan kunde lyftas och dryftas, i friska luften, utan att det blir moralpanik? Jag är den första att erkänna att judarna under kriget inte behandlades väl och att de hade all anledning att hålla sig för skratt, och kan inte se hur en öppen debatt skulle ändra på det.

Citat:
Jag tror inte alls du har rätt. OM du kan styrka ditt påstående. Om du bara påstår att det dog 3,5miljoner judar i Förintelsen kommer du att ifrågasättas som en förnekare.
Lite som om du påstår att jorden är platt. Du kommer bli kallad en massa invektiv som 'idiot' och liknande. Kanske med all rätt?

Jag har inga problem med att bli kallad olika invektiv som idiot och liknande, ty det ingår i yttrandefriheten att riskera att få sådana epitet klistrade på sig. Däremot har jag problem med att folk med avvikande uppfattning dras inför rätta, blir avskedade och trakasserade av statsapparat och regimmedia. Viss skillnad där, tycker jag.

Jag tror du har en alltför naiv tilltro till systemet. Du tror att det räcker att styrka ett påstående för att det skall bli accepterat, medans jag anser att oavsett vad du kommer dragandes med i form av bevis, så kommer det att förkastas av de som inte vill ha det narrativet. Så fungerar systemet.

Vi som är insatta i klimatfrågan ser detta varje dag. Jag är personligen helt oinsatt i förintelsefrågan och ärligt talat väldigt ointresserad av den, men i och med att jag ser samma sjuka beteende av de som äger narrativet, så har jag blivit misstänksam.
Citera
2023-01-10, 21:55
Medlem
Citat:
Jag antar att du talar om Germar Rudolf, som var legitimerad kemist och doktorandstudent vid Max Planck-institutet. Han genomförde en rad kemiska tester i Auschwitz och publicerade sedermera en bok, The Chemistry of Auschwitz, där han ifrågasatte hela förintelselegendens grundpremisser eftersom gasningsförfarandet helt enkelt inte är tekniskt plausibelt, och eftersom de kemiska omständigheterna i "gaskamrarna" inte var kompatibla med påstådda omfattande gasningar av judar. För detta arresterades han i Tyskland och en domstol beordrade att Rudolfs litteratur skulle destrueras (bokstavlig bokbränning). Man gav sig även på bokförlaget som distribuerat böckerna. Han tvingades därefter utvandra till USA för att kunna publicera sin forskning. Det kan hända att jag blandar ihop publiceringen av The Chemistry of Auschwitz med Dissecting the Holocaust, men poängen kvarstår, att Rudolf åtalades och drogs inför skranket.

Han som svarade dig tidigare, Dr_Tinnitus, försökte antyda att du talade om Fred Leuchter, som var något av en pionjär inom empiriska undersökningar i "dödslägren". Men Leuchters studie var väldigt underlägsen Rudolfs studie, och idag finns det inget skäl att hänvisa till Leuchter-rapporten istället för The Chemistry of Auschwitz. Rudolf bemöter dessutom den knapphändiga kritik som riktats av ortodoxa förintelsegrindvakter mot de slutsatser som drogs i studien, och till dags dato finns inga trovärdiga motargument till de övergripande forskningsresultat som framkommer i Rudolfs studie.

Och där kom du med ännu en radda felaktigheter och lögner…
För jo, Rudolfs ”undersökning” och bok om detta är grundligt motbevisad och avslöjad som det trams den bevisligen är (då den är full av felaktiga påståenden och lögner) av många andra sakkunniga, ink kemister. Här ett exempel på det.
https://mylespower.co.uk/2022/12/17/...-of-auschwitz/
Citera
2023-01-10, 22:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Wannsee protokollet ja. Eichmann var på plats i Wannsee. Hade inte han något att berätta om den slutliga lösningen och vad den betydde?

Tala ur skägget. Var det något särskilt du ville dela med dig av? Rent historiografiskt så föredrar vi naturligtvis alltid autentiska historiska dokument från den aktuella tidsperioden över vittnesmål som framtvingats från en erövrad fiende som kidnappats, förhörts och åtalats av en kränkt part på främmande mark. Sådana vittnesmål är per definition extremt svårartade.

Citat:
Fred Leuchter och hans fuskande i gaskamrarna har varit ofta en 'källa' för förnekare som 'bevis' för att Förintelsen aldrig ägt rum.

Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin hänvisat till Leuchters studie. Inte för att Leuchters studie inte har ett visst vetenskapligt värde, men The Chemistry of Auschwitz är en mer genomarbetad och vetenskaplig ansats på alla sätt och vis.

Citat:
Det var ett fuskjobb som Skogsvatte numera inser inte alls hålla måttet, inte ens för hans trådstarter, och därmed inte längre är åberopar för honom.

Aningen ironiskt med tanke på att dina nickedockor på detta forum hänvisar till Provan som ett "objektivt vetenskapligt bevis" för folkdensiteten i Belzec!

Citat:
Bara att skriva 'pionjär i empiriska studier' och 'underlägsen Rudolfs studie' ser man enkelt att Skogsvatte försöker 'rentvätta' skiten i hopp om att någon ska bli lurad att Leuchters skräp kanske ändå inte är skräp.

Jag har inte utnyttjat Leuchters studie som källa, så för min del finns det inget att rentvå eller ens försvara. Jag har inga problem att kritisera revisionister som sysslar med undermålig forskning, liksom jag inte drar mig för att kritisera ortodoxa förintelseforskares låtsasforskning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och där kom du med ännu en radda felaktigheter och lögner…
För jo, Rudolfs ”undersökning” och bok om detta är grundligt motbevisad och avslöjad som det trams den bevisligen är (då den är full av felaktiga påståenden och lögner) av många andra sakkunniga, ink kemister.

Myles Power har ju inte ens gjort några seriösa försök att motbevisa Rudolfs studie. På sin YouTube-kanal så lovade han sina svärmare att publicera en video där han faktiskt kritiserar de rent tekniska aspekterna av Rudolfs argument, men än så länge har han enbart ägnat sig åt att upprepa Gilles Karmasyans tragikomiska och motbevisade argument, och åt ad hominem-argument som gått ut på att håna Rudolfs person. Med tanke på att Power enbart är en internetgrifter som inte verkar ha för avsikt att faktiskt bemöta Rudolfs tekniska argument så är det ganska enkelt att förkasta hans arroganta haranger.

Det är väldigt talande att Power i sitt blogginlägg istället tvingas tillgripa vittnesmål för att bevisa sin poäng, vilket demonstrerar att han saknar de tekniska argumenten (och antagligen kompetensen) att motbevisa Rudolf.
Citera
2023-01-10, 22:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Tack min gode herre för att ni ännu inte förbjudit mina tankar och min möjlighet att tvivla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in