Citat:
Menar du att du stått inför ett auditorium och berättat, inte en gång utan en mängd gånger, att du ska döda någon?
The Posen speeches of October 1943 are two of 132 speeches obtained in various forms which the head of the SS, Heinrich Himmler, conducted before officials of the Nazi party.[1] The first speech was given before 92 SS officers, the second before Reichsleiters and Gauleiters, as well as other government representatives.
Ett auditorium matchande 92 SS-officerare och sedan ett gäng andra tjänstemän inklusive riksdagsledamöter.
Tillåt mig tvivla på dina uppgifter.
Men du får gärna visa hur fel jag har och berätta om alla dessa gånger du stått inför en sådan församling och berättat att du tänker döda någon.
Var det 'hyperbolisk' konversation du kallade det?
Ok.
Ser fram emot dina berättelser.
MVH
/VV
The Posen speeches of October 1943 are two of 132 speeches obtained in various forms which the head of the SS, Heinrich Himmler, conducted before officials of the Nazi party.[1] The first speech was given before 92 SS officers, the second before Reichsleiters and Gauleiters, as well as other government representatives.
Ett auditorium matchande 92 SS-officerare och sedan ett gäng andra tjänstemän inklusive riksdagsledamöter.
Tillåt mig tvivla på dina uppgifter.
Men du får gärna visa hur fel jag har och berätta om alla dessa gånger du stått inför en sådan församling och berättat att du tänker döda någon.
Var det 'hyperbolisk' konversation du kallade det?
Ok.
Ser fram emot dina berättelser.
MVH
/VV
Nej, jag är ingen politiker, utan jag är företagare.
Tror du inte alla politiker världen över har överdrivit delar och aspekter av ett tal, en åsikt eller politisk position?
Speciellt i krigstid? Tror du att Churchill hade skyddat Storbritannien till "whatever the cost may be"? Eller tror du att detta var ett hyperboliskt uttalande för att tala till folket, och ge dem vad de vill ha?
Tror du att Reinfeldt ville bokstavligen "öppna våra hjärtan"? Skulle man döda människor, öppna upp deras magar, ta isär våra hjärtan och öppna dem, eller var det en metafor?
Varför tolkas allt som tyskarna sa ordagrant, eller t.om godtyckligt, och varför tolkar man inte saker och ting logiskt och intellektuellt konsekvent?
Det finns ingen politikers tal som inte är fyllt med metaforer eller överdrifter, detta är någonting som är rätt centralt bland människor i allmänhet, men speciellt bland offentliga personer. Då är det väldigt viktigt att tala till sin bas, sina väljare, folket och sina partikamrater. Jag antar att du inte förstår vad "valfläsk" innebär heller?