Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Bråket på nöjet stämmer säkert då båda tjejerna plus andra vittnat om det.
När advokaten får frågan, Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove? Så svarar hon, – Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på.
Som det tidigare spekulerats i, tog nog den där örfilen väldigt hårt på J. Hon kände sig förmodligen kränkt och ville ha upprättelse, och ingen hjälp av vare sig vakter eller polis fick hon. Här tror jag hon bestämde sig för att hämnas på egen hand.
Det verkar ju tyvärr som att T slog J på Nöjet och det kommer väl J utnyttja till fullo. Hon kommer försöka få det till ett bråk som gick överstyr med olycklig utgång. Hennes berättelse om händelseförloppet kommer jämföras med T s skador.
Jo, bråk tror jag det var förstås.
Men går det att visa vad som utlöste det?
Vet inte om du menar att advokaten sagt det du skriver eller om det är din egen hypotetiska mening som advokaten säger?
Jag tror som du, att JJ blev fruktansvärt kränkt av allt och det spädde på hennes tidigare ilska som grott där länge.
Jag tänker att det är lite tvärtom däremot vad gäller Toves skador; att JJ fått till sig i förhör vilka skador hon har, vilket JJ anpassat sin version till.
Det kan ju vara lite som jag skrev tidigare t ex, att någon stått på knä mot Toves bröstkorg/hals och hon inte fått luft. Tyvärr tror jag att de där sparkarna på väggen vr Toves sista ansträngning för att få luft.
Annars skulle det kunna vara att någon tar Toves huvud och bankar det mot väggen.
Usch...