2023-01-10, 21:13
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det kan vara en fördel för JJ om hon vidhåller att MJ sov. Då finns det inga vittnen till händelseförloppet. Den resan som JJ gjorde till Donken kan visa sig bli hennes ”räddning”.

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
OM det skulle vara så att M sov, ja, men om hon inte gjorde det och har ändrat sin berättelse, hamnar J i hissen om hon fortsätter hävda att M sov.

Nu vet man att MH redan ljugit när hon sagt hon sett TT lämna lgh.
JJ är en patologisk lögnare så hennes trovärdighet är ju redan obefintlig.

Nu är ju säkert MH delaktig i transporten och man vet det . Så tror bägge redan sitter i hissen.
Citera
2023-01-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det vet inte vi, vi har inte fått reda på några detaljer ifrån erkännandet.
Men att hon inte skulle nämna MH låter osannolikt, givetvis har förhörsledaren frågat henne om MHs inblandning.
Men att hon har erkänt gravfridsbrottet tyder ju på att hon har sagt att MH har varit med eftersom båda deras telefoner har varit med på den resan enligt polisen, vilket framkommit i media som båda mgm har tillgång till och vet om.
Jag hörde på nyheterna att de bara har lokaliserat 1 telefon på platsen där TT hittades
Citera
2023-01-10, 21:17
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag hörde på nyheterna att de bara har lokaliserat 1 telefon på platsen där TT hittades

"Minst en", sade åklagaren, i åtminstone en artikel. Klokt sagt.
Citera
2023-01-10, 21:19
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Vänd på det istället. Flickan drog en nitlott i form av föräldrar. Ett barn en produkt av sin miljö och föräldrarna har helt uppenbart en delmängd i ett barns utveckling. Tex att det gick så snett med bl.a droger o alkohol redan som tonåring..
Man kan inte skylla allt på MH som enskild individ.

Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det där stämmer dock inte, gener spelar mycket större roll än uppfostran.
Man har t.ex. gjort studier på adopterade tvillingar som uppfostrats av olika familjer, knappt någon mätbar skillnad i t.ex IQ.

Så ja, familjen drog definitivt en nitlott.
Jag håller med dig att gener spelar roll. Men det motsäger inte att uppväxtmiljö spelar roll.
För det gör det naturligtvis. Ta normer och värderingar tex. IQ är inte allt och gör ingen till mördare.
SÅ MH kan ha dragit en nitlott.
Citera
2023-01-10, 21:20
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Bevismaterialet är uppenbarligen så pass starkt att det inte är lönt att blåneka längre.
I Sverige kan man förhandla sig till förmildrande omständigheter och sitta av en ganska kort tid i fängelse. Gissningsvis har hennes advokat lärt henne hur man gråter på kommando.
Nej du, man kan inte förhandla sig till "förmildrande omständigheter" i svensk brottmålsutredning eller domstol.
Citera
2023-01-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag "lovar" att motivet inte är något som vanliga människor finner "rimligt" eller "förklarligt".

JJ funkar inte som kännande människor gör. Hon tänker inte som andra, utan har sitt eget skruvade sätt att behöva ha sin status orörd.

Tove satte sig emot, böjde sig inte. Kompisgänget splittrades.

JJ började bråket, med hotet att avslöja kompisens otrohet. Det ska man se som ett hot, en varning. JJ behöver vara den som är högst i rang, andra behöver underordna sig hennes villkor.

Männsikor som saknar känslor, för dom blir det enda som är kvar status, verka perfekta och kompetenta. Man kan inte som andra livnära ig på det vanliga som livet erbjuder.

Vi får väl se vem som har rätt, men det är min övertygelse.

Banala struntsaker ser det ut som, men handlar om risken att förlora makten, statusen (för JJ). Lättkränkt, lååååångsint.

Du har helt rätt... narcissistisk personlighet- riktigt otäckt!!!!
Citera
2023-01-10, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bråket på nöjet stämmer säkert då båda tjejerna plus andra vittnat om det.
När advokaten får frågan, Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove? Så svarar hon, – Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på.

Som det tidigare spekulerats i, tog nog den där örfilen väldigt hårt på J. Hon kände sig förmodligen kränkt och ville ha upprättelse, och ingen hjälp av vare sig vakter eller polis fick hon. Här tror jag hon bestämde sig för att hämnas på egen hand.

Det verkar ju tyvärr som att T slog J på Nöjet och det kommer väl J utnyttja till fullo. Hon kommer försöka få det till ett bråk som gick överstyr med olycklig utgång. Hennes berättelse om händelseförloppet kommer jämföras med T s skador.

Jo, bråk tror jag det var förstås.
Men går det att visa vad som utlöste det?

Vet inte om du menar att advokaten sagt det du skriver eller om det är din egen hypotetiska mening som advokaten säger?

Jag tror som du, att JJ blev fruktansvärt kränkt av allt och det spädde på hennes tidigare ilska som grott där länge.

Jag tänker att det är lite tvärtom däremot vad gäller Toves skador; att JJ fått till sig i förhör vilka skador hon har, vilket JJ anpassat sin version till.

Det kan ju vara lite som jag skrev tidigare t ex, att någon stått på knä mot Toves bröstkorg/hals och hon inte fått luft. Tyvärr tror jag att de där sparkarna på väggen vr Toves sista ansträngning för att få luft.
Annars skulle det kunna vara att någon tar Toves huvud och bankar det mot väggen.

Usch...
Citera
2023-01-10, 21:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag har inte läst allt idag men finner inte att JJ någonstans har uppgett MHs delaktighet.MH fortsätter att neka.

JJ har definitivt behövt svara på frågor om det och det kommer att bli väldigt intressant att se hur kall som person hon är.
Kan hon verkligen dra med MH i detta eller står hon för det själv?
Jag kan tänka mig att man vill hålla detta tyst så MH får chansen att återge hennes historia.
Nu blir det på nåt sätt kruxigt för henne, hon har hållt sin del, att vara tyst hela vägen. Nu bryter JJ den delen och bör då rimligtvis fria MHs delaktighet i den hela "misshandeln".
Gör hon inte det så undrar jag hur det är ställt egentligen...

Jag kan nog tänka mig att JJ inte involverar M i den erkända misshandeln. Det kan vara en fördel för JJ att göra så, oavsett M eventuella medverkan. Hur som, det skall bli väldigt intressant läsning när FUP kommer.
Citera
2023-01-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag håller med dig att gener spelar roll. Men det motsäger inte att uppväxtmiljö spelar roll.
För det gör det naturligtvis. Ta normer och värderingar tex. IQ är inte allt och gör ingen till mördare.
SÅ MH kan ha dragit en nitlott.

JJ kan ha skrämt och hotat MH......... tex berättar du för polisen om detta kommer jag döda dig och din familj.

Någonstans är de nog båda involverade i det brutala mordet ändå!!!!!!!!

Spydde MH av chocken när JJ var på McD. Bar de ner TT tillsammans när JJ kommit hem?
Citera
2023-01-10, 21:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hade inte en av dom tänt eld på någons lägenhet också men klarade sig från skuld? Det är så djävla mycket som händer sen den stora massan kom så man hinner knappt med. Hoppas att båda får livstid och utvisas. Ta bort alla medborgarskap som dom inte gjort sig förtjänta av!

Hur tänkte du nu?
1 tjej som är adopterad med svenska föräldrar och som är svensk medborgare.
1 tjej som är född med svenskt medborgarskap då hon har 1 svensk förälder.
Dom har dräpt 1 tjej född med svenskt medborgarskap då 1 förälder är svensk.
Så vart hade du tänkt att den utvisningen skulle genomföras egentligen?
Till Eslöv eller Borås kanske?
Citera
2023-01-10, 21:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan tänka sig att MH’s övriga vittnesmål kring ”misstankarna” om att JJ har något med Toves död att göra både banat väg för dagens erkännande och även trumfar evtl förmildrande vittnesmål kri g den eventuella örfilen.

Om man tänker att en örfil faktiskt utdelats så kan man nånstans inbilla sig att det triggat JJ att ge igen fysiskt. Ingen victim blaming på nåt sätt men det ska bli väldigt intressant att läsa just hur central den här evtl örfilen blir i JJ’s resonemang och försvar.

Det är verkligen intressant att MH övht näner att JJ skulle kunna ha med saken att göra. Det få mig att tro att det finns mer här... vittnesmål om hur JJ tänker, säger runt Tove. Så det kan kanske väga en del...

Victimblaming blir dt ju inte, då en örfil eller värre, inte på något sätt är ett rimligt skäl att döa någon. Inte ens förmildrande om det inte är värre än så.

Och att JJ har försökt få polis och vakter att agera mot Tove, det ligger kanske inte heller till hennes fördel med det resultat som blev direkt, nej.

Men hal är hon, och även om hon bara är 20 år, har hon lyckats få till en berättelse som hon tycker kan verka rimlig för ett mildare straff än lvstid.
Citera
2023-01-10, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
"Minst en", sade åklagaren, i åtminstone en artikel. Klokt sagt.

Minst en, det låter ju som två.
Varifrån kommer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in