Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Förstår frustrationen. De hade varit i en helt annan sits. Men nu hamnar man väl i panik både efter planerad eller ”oplanerad” dödsmisshandel.
JJ gör en del tabbar och det kan man ju skylla paniken på då. Är hon iskall som åker till McD eller vet hon inte vad hon gör liksom? Typ som att människor agerar olika vid traumatiska upplevelser så måste det vara nåt (fel…) i henne som gör att hon beter sig så här kallt. Samtidigt går det bara nåt dygn i chock som hon lyckas hålla ihop och sen har det varit fosterställning i cellen antagligen. Och det hade det antagligen varit i friheten hemma om hon inte anhållits också?
Hoppas åklagaren har ett bra fäste på uppsåtet där för det kan tyvärr bli den trixiga biten vad gäller rubriceringen mord.
jag hoppas verkligen att åklagren har annat på fötterna, så dina invändningar inte gör att hon undslipper. Jag hoppas att JJ t ex verkar typ glad och pratig med killarna. det visar ändå på att hon inte är i chocktillstånd.
Vi får väl se om inte själva rubriceringen människorov stod för något som gav åklagaren misstanke, men som sedan visat sig svårt att bevisa.
Kan handla om vad JJ sagt, skrivit eller på annat sätt visat vad hon hade i åtanke.
Ja, sällan jag blir arg. Inte heller vet jag om jag hatat någon gång.
Men nu blir jag mer än frustrerad, då jag ser en riktigt iskall person som dödat Tove, och som lika iskallt försöker slingra sig ur det.
Det är inte trovärdigt att det är hennes dåliga mående i cellen som gjort att hon hållit truten, och inte heller trovärdigt att hon nu mår bättre, trots att bevisen tornar upp sig och det närmar sig åtal.
Haha, sämsta förklaringen.