2023-01-10, 17:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ja alltså, det vi fick reda på idag var ju det dom flesta trodde hade hänt, men... som jag skrivit innan anledningen till att hon inte ringde 112 är ju att hon själv någonstans anser att det handlar om ett mord, hon har tagit det där sista steget eller att hon precis innan bråket tog ett beslut att gå all-in, men för att verkligen kunna fälla henne för mord blir nog svårt och krävs förmodligen vissa skador på Toves kropp. Dock likgiltighetsuppsåt som du nämner passar bra in på JJ.

Naturligtvis är det så att JJ vet att det är ett mord. Jag tror tvärtom, att JJ kanske inte planerade mord när Tove gick in genom dörren, men när JJ såg blixtrar släppte hon inte taget, därför att hon då ville att Tove skulle dö. Minst har JJ fattat att det hon gjorde skulle sluta med döden om hon inte släppte.

Vad jag menar med frågan varför hon inte ringde 112; är en retorisk fråga.

Och just det att hon inte varken försökte med återupplivining (?) eller ringde 112, betyder att hon inte brydde sig om att föröka få hjälp. Likgiltighetsuppsåt, det hoppas jag på. Minst.
Citera
2023-01-10, 17:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror och har trott hela tiden.

Kan mycket väl ha varit en kudde.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir så trött på såna som dig. Varför drar du in raser i detta mord? Kan du förklara det? Vad har ursprung med detta att göra?

Allt är en väldigt tragisk historia där hat och avundsjuka, kanske även svartsjuka, drev en vanlig svensk tjej att göra det obegripliga. JJs försök med nya advokatens hjälp att framstå som mer eller mindre oskyldig, lurar iaf inte mig.
Är det något fel att det står om det var en negress? Nu var det 2 invandrare och då får du svälja det.
Citera
2023-01-10, 17:36
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om det stämmer som du lägger fram det här, så måste alltså MH ha kämpat som ett djur för att få bort kroppen från lägenheten helt ensam, kanske ner till källaren medan JJ var på McD? Har mycket svårt att tro det.

Att hon varken psykiskt eller fysiskt skulle klara av att göra detta. Jag TROR att både JJ och MH hjälptes åt med bortförandet när JJ återkom från McD.

Hur det gick till får vi nog snart veta. FUP lär komma tidigare än vad vi trodde.

Jag tror alltså inte att MH bar ner, det gjorde de tillsammans.

Sannolikt kollade JJ om kusten var klar, men träffade granne, gick upp snabbt till lght och pratade staus med MH, åkte sedan till mcd.
Citera
2023-01-10, 17:37
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nu medger den 20-åriga kvinnan att Tove dog i hennes lägenhet efter en situation där någon form av misshandel har uppstått.

Sedan fick hon fullständig panik och bestämde sig för att gömma Toves kropp.

– Att målsäganden dog var dock aldrig meningen, säger kvinnans advokat Clea Sangborn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJ5K0a/20-aringen-andrar-installning

Men bara lite lagompanik, eftersom hon var tvungen att handla mat först
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis är det så att JJ vet att det är ett mord. Jag tror tvärtom, att JJ kanske inte planerade mord när Tove gick in genom dörren, men när JJ såg blixtrar släppte hon inte taget, därför att hon då ville att Tove skulle dö. Minst har JJ fattat att det hon gjorde skulle sluta med döden om hon inte släppte.

Vad jag menar med frågan varför hon inte ringde 112; är en retorisk fråga.

Och just det att hon inte varken försökte med återupplivining (?) eller ringde 112, betyder att hon inte brydde sig om att föröka få hjälp. Likgiltighetsuppsåt, det hoppas jag på. Minst.

Ah jag fattar!
Senast redigerad av anteanti 2023-01-10 kl. 17:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Misshandel och brott mot gravfriden får man knappast livstidsstraff för.
Möjligt att hon får 1 års fängelse som sedan överklagas till villkorligt.
Villkorlig dom lär hon aldrig få eller hur menar du med det?
Tror knappast JJ blir dömd till grov misshandel eller synnerligen grov misshandel.
Hon blir dömd för mord och gravfridsbrott.
Citera
2023-01-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Men vad har du för problem? Om jag skulle hitta på saker, så skulle jag väl inte säga att jag jobbar med telefoner.

Du tror på fullaste allvar att telefonen inte har tillgång till nät, även om den är i skärmlås? Jag brukar fjärrupplåsa telefoner, och de som inte stängt av eller startat om telefon, de brukar fungera att kunna låsa via fjärr. Räcker ju med att man trycker igång telefon och kollar klockan etc.

Vad baserar du din jävla rappakalja på då? Småländsk intuition eller?

Det har jag aldrig sagt!

Om du jobbar med telefoner så vet du ju att kommunikationen med masten knappast ger dig en exakt position, utan du behöver något annat som använder gps i telefonen och DEN funktionen är nästan aldrig igång hela tiden just för att spara batteri.

Men det borde du vetat om du jobbade med telefoner, vilket jag antog att du inte gjorde eftersom du fortfarande är inne på helt fel spår och har inte alls fattat vad jag menade.

Därför tänker jag inte fortsätta diskutera med dig för du fattar ju inte ens vad en mobil är för något, du är helt låst att en mobil enbart använder 4G/5G nät, vilket jag är tveksam fungerar så värst bra där ute på fyndplatsen....
Så sluta sprida dynga i tråden att jag menar något helt annat än det vi diskuterar!
Citera
2023-01-10, 17:38
Medlem
Sveppss avatar
Ni som kollade när Aftonbladet sände live…fick man se Johanna och hennes advokat?
Citera
2023-01-10, 17:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Advokat Sangborn i AB:
"Hon har varit väldigt ledsen och mått mycket dåligt i häktet, det är det som gjort att hon inte berättat det här."

Mår man inte sämre om man inte berättar? Och förstår man inte att andra mår sämre om man inte berättar?

Det är något riktigt, riktigt iskallt och mörkt över JJs förklaringar och uppträdande.
Det förvånar mig att medgivandet gäller "olycksfall i arbetet" och inte medhjälp.
Citera
2023-01-10, 17:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om man som 20-årig kvinna hamnar i en dödlig "konflikt" med en annan ung kvinna (Tove) som då avlider för att sen dumpas i ett skogsparti 1 mil utanför Vetlanda så kan väl detta i teorin vara en indikation på att hon eventuellt kan vara inblandad i helt annan tidigare brottslighet?

Risk för tredje man innebär väl dessutom i praktiken en hotbild mot alla personer som gör sig till ovän eller hamnar i konflikt med 20-åringen?
Hade inte en av dom tänt eld på någons lägenhet också men klarade sig från skuld? Det är så djävla mycket som händer sen den stora massan kom så man hinner knappt med. Hoppas att båda får livstid och utvisas. Ta bort alla medborgarskap som dom inte gjort sig förtjänta av!
Citera
2023-01-10, 17:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Det var troligen via deras Snapchat som de kunde hitta det specifika området tror jag eller att någon av dem hade sin gps på.

Ja så kan det absolut vara. Det jag stör mig lite på, är att åtminstone journalister, talat om den ”unika platsen” i form av ”tårtbit”. För mig låter det då som triangulering utifrån master. Utgår man från koordinater så avsöker man en cirkel relaterad till vid tidpunkten uppskattad felmarginal.

Tydligen är det så att det är En mobiltelefon som har kunnat knytas till dumpningsplatsen. Vilken vet vi inte. Det gör att det kommer att finnas utrymme för en hel del spekulationer även fortsättningsvis i tråden :-)
Citera
2023-01-10, 17:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag kan ha helt fel om henne som person. Men efter att ha läst hennes P7 har jag svårt att få ihop att hon skulle klara av att hålla tyst samt neka till brott så länge om hon var skyldig. Hon är en 18 årig gymnasietjej som är skör, obegåvad, lider av ångest och självskadebeteende. I min bok ska inte en sådan person klara av att hålla ihop en lögn så länge utan att bryta ihop..

Man får intrycket att du på nåt sätt ändå tar för givet att hon inte är inblandad (skyldig) bara för att hon är en blott 18-årig "gymnasietjej"?

Det skiljer väl endast ett par år mellan henne och den unga kvinnan som nu erkänt att Tove avled i hennes lägenhet. Sen när blev ringa ålder ett argument för troligtvis oskyldig?
Med den där logiken skulle fallet James Bulger aldrig ägt rum.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror att Rullman tar det säkra för det osäkra. Inför åtalet tror jag han ändrar rubriceringen för MH till antingen medhjälp till mord ellr skyddande av brottsling.

MH kan i teorin ha haft full vetskap om vad som hände Tove utan att vara direkt inblandad i hennes död. Kanske hjälpte hon till med transporten av den döda kroppen? I teorin kan hon kanske ha förträngt händelsen? Människor reagerar olika när de ställs inför ett trauma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in