2022-11-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Visst vore det mest logiska att T skulle cyklat hem direkt efter Nöjet. Ja, vad hindrade henne? Om J/M försökt tvinga henne med sig hade nog folk observerat det, så utgångsläget får väl vara att T gick självmant.
Bråket på Nöjet torde vara tämligen högljutt, då flera noterat det, och att direkt efter det bestämma att tala vidare hemma hos J och fredligt promenera dit, tror jag inte riktigt på. Dock talar samtalet med A för att det faktiskt förhöll sig så. Var T helt ärlig mot A eller ville hon inte oroa honom?
T torde varit drivande, annars kunde hon bara cyklat iväg, vilket får mig att tro att önskan att lösa konflikten enbart fanns hos T, inte hos J. Kanske en frustration, ilska och agg växte sig stark hos J under vägen.
Den slarviga cykelparkeringen kan berott på vädret, som någon skrev, men det kan även vara att T ville försäkra sig om att hinna med in, innan dörren gick i lås.
Vad som händer när portdörren stängs är del två i dramat. Gick de till källaren eller gick de upp?

Verkar rimligt.
Kanske var det just så, att TT inte följde med JJ och MH hem till JJ. Utan att TT följde efter JJ och MH för att tala ut. Gammal konflikt hade återigen fått näring med ny konflikt
Citera
2022-11-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ja, det var min tanke, även om jag inte tror att det är aktuellt. Jag menar närmast att svar från NFC brukar ta lång tid och OM det skulle röra sig om håranalys, tar det än längre tid.

Normalt får dom obduktionsprotokollet efter 4-5 dagar. Den kemiska analyser som du är inne på tar längre tid att få svar på. Men brukar i normala fall inte vara avgörande för fallet.

Kanske dom misstänker överdos i kombination med annat våld? Vid kvävning t.ex behöver dom göra analyser av blodet för att mäta koldioxidhalten. Det kan iaf vara så att dom misstänker att den kemiska analysen har sådan betydelse för dödsorsaken att dom väntar med ett slutgiltigt resultat.
Citera
2022-11-23, 12:51
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Beror på om vi tycker att samarbetsvillig är ungefär samma sak som medgörlig.

Så här sa åklagaren (VP, 18 nov):
VP: Är de häktade kvinnorna medgörliga?
Åklagaren: Det kanske inte är rätt uttryck. De svarar på frågor.

Tack! Ja jag tolkar medgörliga som att de svarar på frågor
Citera
2022-11-23, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
En så kallad "oväntad vändning" i utredningen är nog att vänta. Pusselbitarna i det här ärendet är notoriska på att inte riktigt vilja passa ihop, det fattas någonting här vi inte känner till.

Inte bara vi heller.

GW är idag inne på samma linje. Jag tror inte Polisen har händelseförloppet så klart för sig som dom påstår, så det lutar verkligen åt en "oväntad vändning" här vad det lider. Dom gick ut med detta för att få tyst på spekulationerna här. När det gällde det säkra tidsfönstret mellan 02:00 och 02:45, där den huvudsakliga brottsligheten skulle skett, så var inte det speciellt säkert heller. I nästa mening i artikeln stod det nämligen "alternativt efter"!

Leif GW Perssons oro: ”Måste finnas betydande oklarheter”
https://www.smt.se/2022-11-23/leif-gw-perssons-oro-maste-finnas-betydande-oklarheter
Citera
2022-11-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Du och psykiatern har helt olika uppfattning i frågan. Vem av er två tror du att jag litar mest på?
T34Panzer kan ha ett likande tänk som en annan psykiater. (Second Opinion) ungf.
Citera
2022-11-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Normalt får dom obduktionsprotokollet efter 4-5 dagar. Den kemiska analyser som du är inne på tar längre tid att få svar på. Men brukar i normala fall inte vara avgörande för fallet.

Kanske dom misstänker överdos i kombination med annat våld? Vid kvävning t.ex behöver dom göra analyser av blodet för att mäta koldioxidhalten. Det kan iaf vara så att dom misstänker att den kemiska analysen har sådan betydelse för dödsorsaken att dom väntar med ett slutgiltigt resultat.

Kanske är det rent av en fråga om hjärtat verkligen stannade på det ställe som ses som brottsplatsen. Dvs JJ lägenhet. Eller om hjärtat stannade först senare ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-23 kl. 12:58.
Citera
2022-11-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske är det rent av en fråga om hjärtat verkligen stannade på det ställe som ses som brottsplatsen. Dvs JJ lägenhet. Eller om hjärtat stannade först senare ?

Dom kan inte genom obduktionen fastställa tidpunkten för mordet med sådan exakthet. Så hon kan ha dött i lägenheten eller några timmar senare. Men genom annan bevisning kanske dom kan fastställa tidpunkt för mordet.
Citera
2022-11-23, 13:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Ja, jag misstänker att det är mer eller mindre avgörande analyssvar, av något slag, som de väntar på.
Citera
2022-11-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hade de en fegis med sig menar du som hjärt-startade ?
Anses det då att de egentligen inte hade avsikt att döda ? (idioti)
Citera
2022-11-23, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din bild av JJ ligger nog väldigt nära sanningen tror jag. En kränkt narcissist (som jag fått min bild av JJ) är en mycket farlig sådan. Vreden blir stark. Inte nog med att fasaden spricker - personen blir också varse sin låga självkänsla. Som personen är medveten om, men på ett plan denna vanligtvis kan tränga undan genom att ständigt mästra sin omgivning. Och spegla sig i sin egen förträfflighet.

Bra beskrivning på hur jag själv erfarit av personer som är väldigt dominanta, men samtidigt inte tål minsta ifrågasättande.

Man kan ana att den lättkränkta personen under ytan inte alls är så kaxig, och känner själv av att den perfekta bilden som han/ hon försöker ge sken av håller på att krackelera.

Långsinthet mot personer som hotar självbilden och som riskerar att kontrollen över detta brister är ett utmärkande drag, är min erfarenhet. Hatkänslor och aggressivitet ligger under den ” perfekta” ytan och gnager hela tiden.
Citera
2022-11-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Håranalys? I syfte att kartlägga ev droger då menar du. Nej GW hade väl ingen teori, mer än att det är märkligt.
Men, det är verkligen inte alltid det går så snabbt som GW önskar.

Kvinnor har en förmåga att slita varandra i håret så tussar yr. Dessutom lätt att de lämnar spår i bil, lgh eller återfinns i dammsugare? Vill man därför göra jämförande håranalyser kanske de drar ut på tiden. Inte för att jag vet om det har med obduktionsprotokollet att göra eller ej..

Däremot kanske man vill dra ut på det tills dem pratat mer?

Sen tänker jag att vad vet vi om den är klar bara för att det inte är offentligt ännu?

https://www.tv4.se/artikel/5f9ntPHIdFTJptZLwIBk81/gw-om-tove-fallet
Citera
2022-11-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ja, det var min tanke, även om jag inte tror att det är aktuellt. Jag menar närmast att svar från NFC brukar ta lång tid och OM det skulle röra sig om håranalys, tar det än längre tid.

Jag vet inte om håranalys egentligen tar nån längre stund, men håller med dig, brukar inte gå så snabbt. Undrar hur han fick för sig det, gubben är ju ändå rutinerad. Men håranalys tror jag inte på, det skulle ju vara för att hitta äldre substanser, de nyare finns i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in