Citat:
Ursprungligen postat av
AnnoyedDuDe
Där fick jag nattens skratt, jag läste det som att du rullar ihop golvet & lägger det i klädkammaren.
Jag har inte nöjt med en låda till bra att ha grejerna i, jag använder ett av köksskåpen med tre hyllor i.
Annars som en del sagt saxar, nagelklippare & nagelfilar i alla rummen.
En sak saxar är jäkligt bra till som jag lärde mig för 28 år den, är att klippa bitar av smörgåsarna när barnen var små istället för att använda kniv. Bara klippa av bit för bit när de åt, istället kladda ner sig att dela med kniv innan.
Jävlar vilket bra tips med saxen. När det bjuds på jordnötssmör, man skär på en träskärbräda och ser att det är 17 min kvar till lämningsdeadline rinner svetten ned för ryggen.
Ett till tips för oss unggubbar är att distribuera pappersservetter i fickorna till samtliga ytterplagg genom att ta ett par extra från grillen för att snyta sig när det drar kallt ute. Dessa går med fördel att använda flera ggr om man låter dem torka upp i fickorna mellan användningarna. Tre omgångar fungerar i regel, sedan börjar de vittra sönder beroende på vilken korvmoj man inhämtat dem från. Eller det kanske är en kärringgrej, många gubbar går ju omkring med en vattentunn droppe hängande på nästippen tio månader om året.