2023-01-04, 17:39
Medlem
Kotte456s avatar
En bra sidavbitare i verktygslådan är ett måste, inte minst för att klippa tånaglarna.
Citera
2023-01-04, 19:57
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Möjligen avser han en Saab-tank som epoxylimmas på organet. Vilket måste anses som fusk, för övrigt.

Ge fan i att springa och småskvätta stup i kvarten och träna upp en ordentlig festblåsa säger jag.

Blir jobbigare med åldern. Med högre blodtryck följer vätskedrivande, blodförtunnande och andra läkemedel som ökar urinproduktionen i njurarna. Du måste pissa på natten helt enkelt.
Citera
2023-01-04, 20:07
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Där fick jag nattens skratt, jag läste det som att du rullar ihop golvet & lägger det i klädkammaren.

Jag har inte nöjt med en låda till bra att ha grejerna i, jag använder ett av köksskåpen med tre hyllor i.

Annars som en del sagt saxar, nagelklippare & nagelfilar i alla rummen.

En sak saxar är jäkligt bra till som jag lärde mig för 28 år den, är att klippa bitar av smörgåsarna när barnen var små istället för att använda kniv. Bara klippa av bit för bit när de åt, istället kladda ner sig att dela med kniv innan.

Jävlar vilket bra tips med saxen. När det bjuds på jordnötssmör, man skär på en träskärbräda och ser att det är 17 min kvar till lämningsdeadline rinner svetten ned för ryggen.

Ett till tips för oss unggubbar är att distribuera pappersservetter i fickorna till samtliga ytterplagg genom att ta ett par extra från grillen för att snyta sig när det drar kallt ute. Dessa går med fördel att använda flera ggr om man låter dem torka upp i fickorna mellan användningarna. Tre omgångar fungerar i regel, sedan börjar de vittra sönder beroende på vilken korvmoj man inhämtat dem från. Eller det kanske är en kärringgrej, många gubbar går ju omkring med en vattentunn droppe hängande på nästippen tio månader om året.
Citera
2023-01-05, 06:03
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Jävlar vilket bra tips med saxen. När det bjuds på jordnötssmör, man skär på en träskärbräda och ser att det är 17 min kvar till lämningsdeadline rinner svetten ned för ryggen.

Ett till tips för oss unggubbar är att distribuera pappersservetter i fickorna till samtliga ytterplagg genom att ta ett par extra från grillen för att snyta sig när det drar kallt ute. Dessa går med fördel att använda flera ggr om man låter dem torka upp i fickorna mellan användningarna. Tre omgångar fungerar i regel, sedan börjar de vittra sönder beroende på vilken korvmoj man inhämtat dem från. Eller det kanske är en kärringgrej, många gubbar går ju omkring med en vattentunn droppe hängande på nästippen tio månader om året.

Ja det tänkte jag inte på, när barnen växte upp gick man ju alltid runt med servetter i fickorna både sin & barnens. Att torka av dem med eller snyta dem, nu för tiden går man runt med det för att använda för sig själv. Det är ju sant sånt fylles ju alltid på när man fikat eller ätit någonstans.
Citera
2023-01-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluesky87
Pissar ofta från balkongen. Hittills har inga grannar klagat.

Den dagen jag ser en granne pissa från balkongen, kommer jag att göra mig skyldig till ett bestialiskt styckmord.
Citera
2023-01-06, 04:16
Medlem
auto-fellatios avatar
Ett bra gubbtips vid bilkörning på motor- eller landsväg är att följa en bil som ligger i en bra hastighet, självklart med passande avstånd.

Man behöver inte konstant köra om och leka slalomåkare. På något helt magiskt sätt försvinner 95% av alla idioter som ”inte kan köra bil” också. Man kommer fram till sin destination avslappnad och med ett leende på läpparna. Möjligtvis 5 minuter senare än herrn som inte kan sluta frusta och klaga på alla som var i vägen och inte borde ha körkort.

Bra tips för sinnesfrid.

Ps. Köpte ett gäng saxar och en 1000 lm pannlampa inspirerad av denna tråd. Mitt liv blev några snäpp bättre direkt.
Senast redigerad av auto-fellatio 2023-01-06 kl. 04:19.
Citera
2023-01-06, 04:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Jag skaffade pressobryggare för en sisådär 2 år sen och kan bara bekräfta allt du skriver. Det var en upplevelse av typen "varför har jag inte tänkt på det här förr". Godare kaffe, mindre disk/rengöring och krångel.

Vad kör du för kaffe i presson?
Citera
2023-01-06, 04:39
Medlem
Härligt tråd. Hoppas det tillåtet med gumtips också?
Prydnadssaker, dukar, minnessaker, blommor. Ok, vackra och roliga, men ger mycket extrajobb och irritation.
Vi har en Billybokhylla med glasdörrar, där finns barnbarnens alster och annan man vill behålla men inte behöva damma. Inga dukar, absolut inga små prydnadsdukar. En vaxduk på köksbordet räcker.
Vem behöver 15 pelargoner som bara skräpar ner. Satsa på orkidéer, räcker med en per fönster. Blommar länge med minimal skötsel, när blommorna ramlat av ställ den bakom gardinen och strunta i den några månader då börjar den blomma om. Man kan åka bort utan att behöva be någon komma och vattna.
Ju äldre man blir desto mer ljus behöver man, fler lampor alltså. Be elektriker installera plejd eller liknande så att man med ett dubbelklick kan släcka alla lampor samtidigt.
Citera
2023-01-06, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Härligt tråd. Hoppas det tillåtet med gumtips också?
Prydnadssaker, dukar, minnessaker, blommor. Ok, vackra och roliga, men ger mycket extrajobb och irritation.
Vi har en Billybokhylla med glasdörrar, där finns barnbarnens alster och annan man vill behålla men inte behöva damma. Inga dukar, absolut inga små prydnadsdukar. En vaxduk på köksbordet räcker.
Vem behöver 15 pelargoner som bara skräpar ner. Satsa på orkidéer, räcker med en per fönster. Blommar länge med minimal skötsel, när blommorna ramlat av ställ den bakom gardinen och strunta i den några månader då börjar den blomma om. Man kan åka bort utan att behöva be någon komma och vattna.
Ju äldre man blir desto mer ljus behöver man, fler lampor alltså. Be elektriker installera plejd eller liknande så att man med ett dubbelklick kan släcka alla lampor samtidigt.
Det där med vitrinskåp är ett bra tips. Jag har vitrinskåp till i princip allt, även böcker (jag har tusentals böcker). Sparar många timmars dammande & man slipper vakna av att katten välter ut en hel hylla med böcker på golvet.
Citera
2023-01-06, 16:20
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Ett bra gubbtips vid bilkörning på motor- eller landsväg är att följa en bil som ligger i en bra hastighet, självklart med passande avstånd.

Man behöver inte konstant köra om och leka slalomåkare. På något helt magiskt sätt försvinner 95% av alla idioter som ”inte kan köra bil” också. Man kommer fram till sin destination avslappnad och med ett leende på läpparna. Möjligtvis 5 minuter senare än herrn som inte kan sluta frusta och klaga på alla som var i vägen och inte borde ha körkort.

Bra tips för sinnesfrid.

Ja precis! De flesta "dåliga bilförarna" försvinner magiskt när man själv kör lugnt och fridfullt. Helt otroligt

Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52

Jag har av någon anledning aldrig lyckats med orkidéer trots deras rykte som lättskötta. Däremot har jag andra blommor som inte kräver så mycket. Blommor är fint men jag orkar inte lägga allt för mycket kärlek på dem. Jag föredrar blommor som är fina både när de blommar och när de inte gör det.
Citera
2023-01-06, 22:41
Medlem
Har inte plöjt hela tråden så jag kanske ekar ut/repriserar tidigare goda råd.
Om ni dricker mjölk, drick direkt ur förpackningen.
Det sparar tid och miljön inget slöseri i tid för att hälla i glas slösar inte vatten o tid för att diska tidigare nämnda glas.
Stek inte falukorv utan ät den rå mindre med disk och elräkningen blir lägre.

Använd textillim och lappa favoritjeansen, favoritskjortan(min förmåga och mitt intresse av att sy är minimalt).
Släng aldrig textiler förrän du uteslutit möjligheten att använda delar av dom som engångsskurduk, som fönsterputslapp och är kläder någotsånär hela kan dom användas som skyddskläder vid målning eller annat kladdigt/dammigt arbete.
Citera
2023-01-07, 22:21
Avslutad
Trä på lösa verktygsfickor på byxbältet för förvaring av
mobil, plånbok, nycklar etc.
Bekvämre än i ordinarie byxfickor.
Enkla att sy själv om ni inte hittar färdiga att köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto