Citat:
Ursprungligen postat av
ostress
På vilket pris börjar det bli intressant för dig? Jag är sugen på att hoppa in, men vill inte försöka fånga en fallande kniv. Jag är dock rädd att missa chansen helt (som jag gjorde 2020)
Du skulle ju kunna köra någon trendföljarstrategi typ köp när den är över SMA 200 men sälj när den är under. På det här viset undviker man att försöka pricka toppar och bottnar vilket är supersvårt. Istället följer man med trenden upp och undviker trenden ner. Det här fungerar inte i aktier som mest går sidledes för man blir sparkad ut och in hela tiden men det är en intressant idé i väldigt volatila papper. Det här har fungerat exceptionellt bra i BTC denna cykel. Man sålde på 47000 och undvek hela kollapsen ner till 16000.
För att svara på din fråga: Just nu tycker jag att aktien är så dyr att det är inte motiverat att göra någon omfattande analys men säg att vi kommer ner till PE 20 då ska jag sätta mig ner och fundera över exakt vart jag vill köpa. För som sagt, det är självklart att det är ett bra bolag och en intressant aktie men det är alltid en fråga om pris.