Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Den där texten behöver nog en översättning så jag kan begripa den.
Står det att vill du fira så gör det?
Ja, redan i början. Låt ingen döma er för vad ni äter och dricker (rent/orent kött) eller hur ni firar högtider. Som födelsedagar.
Citera
2022-12-11, 19:42
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, redan i början. Låt ingen döma er för vad ni äter och dricker (rent/orent kött) eller hur ni firar högtider. Som födelsedagar.
tror du ett vittne håller med om det?
Citera
2022-12-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
tror du ett vittne håller med om det?
När en apostel skriver låt ingen döma dig kan du strunta i vad ett hjärntvättat vittne tycker, som bara läst Vakttorn men inte bibeln.
Citera
2022-12-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Det är vad jag har fått lära mig, jag har aldrig haft något resonemang kring det hela då hela grejen kring födelsedagafirandet vara eller icke vara för kristna alltid varit självklart för mig

Där har vi det. Tvärsäkra påståenden som är fullständigt oreflekterade. Du är säkerligen ett mycket bra JV.😃
Citera
2022-12-25, 11:47
Medlem
Jv har styrande krets som styr som lever i lathet, de äter pyskofarmaka som är recepetbelag och dricker whisky ( finns på youtube ), hur kan nån troende person tro att de har guds ande?
De är lata, fisande, höga på medicin och framförallt fulla på whisky.
Citera
2022-12-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Jv har styrande krets som styr som lever i lathet, de äter pyskofarmaka som är recepetbelag och dricker whisky ( finns på youtube ), hur kan nån troende person tro att de har guds ande?

Finns ingen sanning i detta
Citera
2022-12-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt

Den styrande kretsen är en samling välgödda grisar i dyra kostymer. De lever gott på pengar som medlemmarna drar in åt dem. Man måste vara ordentligt hjärnvättad om man tror att de har kontakt med den helige anden.
Citera
2022-12-26, 13:02
Medlem
Denna länken fick jag av min kompis som är JV på julafton... De var muntert 😂😂

https://youtu.be/PzgtsEgTIIc
Citera
2022-12-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Denna länken fick jag av min kompis som är JV på julafton... De var muntert 😂😂

https://youtu.be/PzgtsEgTIIc
Och du tror att vi gör det på julafton, offrar bebisar? Det finns säkert många historiska datum ni kan peka ut som någon hednisk högtid, men vad sa apostlarna?

Låt därför ingen döma er för vad ni äter eller dricker eller hur ni iakttar högtider eller nymånar eller sabbater. Sådant är skuggan av det som skulle komma; själva kroppen är Kristus. Låt er inte berövas segern av dem som hänger sig åt självförnekelse och ängladyrkan och som fördjupar sig i sina syner. De blåser upp sig med sina fåfänga människotankar och håller sig inte till honom som är huvudet och som försörjer hela kroppen och binder ihop den med leder och senor, så att den växer som Gud vill.Om ni med Kristus har dött bort från de kosmiska makterna, varför beter ni er då som om ni levde i världen och underkastar er påbud som: Låt bli! Smaka inte! Rör inte! Det gäller ju saker som skall förbrukas och upplösas och är bara människors bud och läror, låt vara att det kallas vishet eftersom det ser ut som fromhetsövningar, självförnekelse och späkningar, förakt för kroppens behov. Kol 2

Vi bestämmer själva vad vi firar, när vi firar det, vad vi äter och dricker, och med vem. Det ska inget tanklöst JV lägga sig i!
Citera
2022-12-26, 13:28
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan
Den styrande kretsen är en samling välgödda grisar i dyra kostymer. De lever gott på pengar som medlemmarna drar in åt dem. Man måste vara ordentligt hjärnvättad om man tror att de har kontakt med den helige anden.

Det enda som inte stämmer i ditt inlägg är att de faktiskt inte har kontakt med den heliga anden vilket de själva säger. De är inte inspirerade vilket innebär att alla deras uttalanden, beslut, översättningar och påståenden är deras egna idéer och kommer inte från Gud.
Frågan är då att varför följer ca 3 miljoner medlemmar (beräknar på ett ungefär av alla deras 8 miljoner medlemmar hur många som verkligen kan tänka sig tro på detta) deras direktiv som om att de verkligen kommer från Gud.
Svaret måste vara psykologiskt med inslag av filosofiska aspekter.
Citera
2022-12-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Och du tror att vi gör det på julafton, offrar bebisar? Det finns säkert många historiska datum ni kan peka ut som någon hednisk högtid, men vad sa apostlarna?

Låt därför ingen döma er för vad ni äter eller dricker eller hur ni iakttar högtider eller nymånar eller sabbater. Sådant är skuggan av det som skulle komma; själva kroppen är Kristus. Låt er inte berövas segern av dem som hänger sig åt självförnekelse och ängladyrkan och som fördjupar sig i sina syner. De blåser upp sig med sina fåfänga människotankar och håller sig inte till honom som är huvudet och som försörjer hela kroppen och binder ihop den med leder och senor, så att den växer som Gud vill.Om ni med Kristus har dött bort från de kosmiska makterna, varför beter ni er då som om ni levde i världen och underkastar er påbud som: Låt bli! Smaka inte! Rör inte! Det gäller ju saker som skall förbrukas och upplösas och är bara människors bud och läror, låt vara att det kallas vishet eftersom det ser ut som fromhetsövningar, självförnekelse och späkningar, förakt för kroppens behov. Kol 2

Vi bestämmer själva vad vi firar, när vi firar det, vad vi äter och dricker, och med vem. Det ska inget tanklöst JV lägga sig i!

Vi lägger oss inte i vad andra gör, förvräng inte!!!
Frågan är bara varför du vill ha gemenskap med demonerna och fira något som har sitt ursprung i avgudadyrkan?

"Vad vill jag säga med detta? Att det som offras till avgudar är något i sig eller att avgudar är något?
Nej, men att det som de offrar offrar de åt demoner och inte åt Gud, och jag vill inte att ni skall ha gemenskap med demonerna.
Ni kan inte dricka både ur Herrens bägare och ur demonernas bägare, inte äta både vid Herrens bord och vid demonernas bord.
Eller skall vi väcka Herrens svartsjuka? Är vi starkare än han?
" (1 Kor 10:19-22 Bibel2000)

"Förut, när ni ännu inte kände Gud, var ni slavar under gudar som i verkligheten inte är några gudar.
Men nu när ni känner Gud, eller rättare, när Gud känner er, hur kan ni nu vända tillbaka till dessa svaga och ömkliga makter och vilja bli deras slavar igen?
Ni håller ju så noga räkning på dagar och månader och särskilda tider och år!
Jag är rädd att jag har slitit förgäves för er.
" (Gal 4:8-11 Bibel2000)
Citera
2022-12-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vi lägger oss inte i vad andra gör, förvräng inte!!!
Frågan är bara varför du vill ha gemenskap med demonerna och fira något som har sitt ursprung i avgudadyrkan?

"Vad vill jag säga med detta? Att det som offras till avgudar är något i sig eller att avgudar är något?
Nej, men att det som de offrar offrar de åt demoner och inte åt Gud, och jag vill inte att ni skall ha gemenskap med demonerna.
Ni kan inte dricka både ur Herrens bägare och ur demonernas bägare, inte äta både vid Herrens bord och vid demonernas bord.
Eller skall vi väcka Herrens svartsjuka? Är vi starkare än han?
" (1 Kor 10:19-22 Bibel2000)

"Förut, när ni ännu inte kände Gud, var ni slavar under gudar som i verkligheten inte är några gudar.
Men nu när ni känner Gud, eller rättare, när Gud känner er, hur kan ni nu vända tillbaka till dessa svaga och ömkliga makter och vilja bli deras slavar igen?
Ni håller ju så noga räkning på dagar och månader och särskilda tider och år!
Jag är rädd att jag har slitit förgäves för er.
" (Gal 4:8-11 Bibel2000)
Är du sjuk? Jag skrev ju att INGEN offrar NÅGONTING på julafton! För de flesta är julen en högtid för barnen, att samla familjer. Varför skulle det förbjudas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in