2022-12-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
På detta vis kan en tråd se ut idag där en kvinna blivit överfallen och våldtagen på gatan
(FB) Kvinna överfallen och våldtagen i Tierp, en man gripen 2022-12-10

Det är den storleken och det nyhetsvärdet det får. Så vanligt har det numera blivit i Sverige. Detta är offer som inte slås ihjäl, men som i tysthet får leva med psykiska trauman med självmord som följd. Så ser det ut i Sverige 2022. Heja de rödgröna.

Så har det även sett ut historiskt i Sverige, vilket tyvärr få verkar känna till.
Citera
2022-12-20, 11:40
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det känns väl som en helt annan diskussion egentligen?

Nej. Om en stor grupp människor står o säger att gör inte såhär (proppa landet) för då blir det såhär(noll kontroll). Sen blir det precis så. Då blir folk förbannade eftersom det är oförlåtligt och oåterkalleligt. Den naiva 'empati' alla påhejare av multikultur ger sken av är bara bristande förståelse för vad som finns på andra sidan just det empatimyntet.
Citera
2022-12-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Ja så kan det ju vara. Vanligare är dock alla andra överfallsvåldtäkter som sker i skogsparti, parker, vägkanter. Taxibiloar också. Tror att de har ökat enormt sedan kanske 15 år tillbaks. De brukar aldrig sluta i att den angripne får fysiska men, dock psykiska. Rätt skrämmande när man läser om att en ensam kvinna blivit angripen av 4+ män som våldtar henne helt random. Tycker att man numera ser en sån trår i veckan där någon form av överfallvåldtäkt skett utomhus någonstans i landet.

Så ska det inte behöva vara. Elin Krantz, Engela och Luna är bara toppen på isberget. De får störst rubriker eftersom de mördas eller nästan mördas.

Om man kollar statistik från BRÅ så ser inte överfallsvåldtäkter ut att ha ökat under de senaste åren, dock verkar sexbrottet ökat med flyktingströmmen 2015. Sedan har det börjat avta igen den senaste två åren. Gissningsvis var förövarna i stor utsträckning unga afghaner, säkerligen i stor utsträckning hemlösa som själva varit med om övergrepp. Offren verkar i större utsträckning också ha utländsk bakgrund.
Citera
2022-12-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Nej. Om en stor grupp människor står o säger att gör inte såhär (proppa landet) för då blir det såhär(noll kontroll). Sen blir det precis så. Då blir folk förbannade eftersom det är oförlåtligt och oåterkalleligt. Den naiva 'empati' alla påhejare av multikultur ger sken av är bara bristande förståelse för vad som finns på andra sidan just det empatimyntet.

Men den här typen av brott är ju extremt ovanliga oavsett kultur? Finns ingen kultur på jorden som uppmuntrar det här, eller där det är ett särskilt vanligt brott.
Citera
2022-12-20, 11:52
Medlem
snusnegers avatar
Vårt samhälle har totalkollapsat. Alla visste om det här skadedjurets avvikande sexuella beteende men inget gjordes. Hur många psyksjuka apnegrer har vi runtspringande i vårt avlånga land? Det får vi veta nästa vecka, eller nästa månad, när något sådant här kommer ske igen, på grund av svag folksjäl och våra kära våldtäktsmyndigheter.
Citera
2022-12-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Förstår du inte vad jag skriver till dig eller vill du bara inte förstå?

Jag förstår precis vad du skriver, jag tycker bara att du gör en oerhört banal tolkning av en komplex situation.
Citera
2022-12-20, 11:59
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Men den här typen av brott är ju extremt ovanliga oavsett kultur? Finns ingen kultur på jorden som uppmuntrar det här, eller där det är ett särskilt vanligt brott.

Tack och lov. Tror jag sett allt på hela internet men inte mycket som berört mig som detta, riktigt sjukt. Just det faktum att flickan nu får ett helt annat liv, resten av livet. Poängen är att risken ökar utan någon som helst vinning för Sverige. Ska inte behövas en massa våldtäkter, försämrad statistik på allt som de kunnat påverka för att förstå att det är homogenitet som är grundbulten i ett fungerande samhälle. Något som vi såklart kommer komma tillrätta med så småningom, måste bara bli lite sämre först.
Citera
2022-12-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Mycket enkelt. Han bedöms om några år inte längre utgöra någon fara för allmänheten då det står klart att han lärt sig att förstå vidden av sina gärningar och dess konsekvenser. Han släpps då ut och får genom samhälleliga insatser ett jobb och kan börja betala skatt. Voilà.

Du kan inte vara särskilt insatt i fallet och förstår inte hur allvarliga psykiska problem gärningsmannen (gärningspojken) har. Du verkar också vara helt naiv vad gäller det svenska rättssystemets förmåga att rehabilitera en sådan här typ av ovanliga och ovanligt grovt empatistörda brottslingar. Ska man sätta en närmast förståndshandikappad 15-åring i fängelse kanske? Ska man låsa in honom som socialtjänstens ansvar? Vad ska de göra under den tiden? Har du någon aning om hur mycket pengar och platser "systemet" saknar 2022? Du är fullständigt verklighetsfrånvänd om du tror att dina ideologiska förväntningar på systemet kommer att infrias.
Ingenting vettigt för att trygga oss samhällsmedborgare kommer att göras för framtiden. Vad de senaste åren har lärt oss är att detta monster kommer att komma ut alldeles för snabbt och begå nya brott. Det är så ditt älskade system (inte) fungerar idag. Det möjliga/troliga framtidsscenariet jag beskriver är ingenting jag alarmerar om från nu och framåt - det pågår och har pågått längre. Ingen har tagit ansvar för detta morbida så här långt och ingen kommer att ta ett slutgiltigt ansvar framöver heller. Desto för vi inser att det är så det ser ut i Sverige desto tidigare kan vi göra något åt det. Den sortens blinda tillit till systemet som du hävdar dig med är en bromskloss och presumtivt samhällsomstörtande aktion.
Citera
2022-12-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du kan inte vara särskilt insatt i fallet och förstår inte hur allvarliga psykiska problem gärningsmannen (gärningspojken) har. Du verkar också vara helt naiv vad gäller det svenska rättssystemets förmåga att rehabilitera en sådan här typ av ovanliga och ovanligt grovt empatistörda brottslingar. Ska man sätta en närmast förståndshandikappad 15-åring i fängelse kanske? Ska man låsa in honom som socialtjänstens ansvar? Vad ska de göra under den tiden? Har du någon aning om hur mycket pengar och platser "systemet" saknar 2022? Du är fullständigt verklighetsfrånvänd om du tror att dina ideologiska förväntningar på systemet kommer att infrias.
Ingenting vettigt för att trygga oss samhällsmedborgare kommer att göras för framtiden. Vad de senaste åren har lärt oss är att detta monster kommer att komma ut alldeles för snabbt och begå nya brott. Det är så ditt älskade system (inte) fungerar idag. Det möjliga/troliga framtidsscenariet jag beskriver är ingenting jag alarmerar om från nu och framåt - det pågår och har pågått längre. Ingen har tagit ansvar för detta morbida så här långt och ingen kommer att ta ett slutgiltigt ansvar framöver heller. Desto för vi inser att det är så det ser ut i Sverige desto tidigare kan vi göra något åt det. Den sortens blinda tillit till systemet som du hävdar dig med är en bromskloss och presumtivt samhällsomstörtande aktion.
Du lurar ingen. Du vill bara utvisa honom på grund av hans hudfärg. Statistiken ger mig rätt, vårt system fungerar utmärkt när det gäller att rehabilitera brottslingar och förebygga brott.
Citera
2022-12-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Du lurar ingen. Du vill bara utvisa honom på grund av hans hudfärg. Statistiken ger mig rätt, vårt system fungerar utmärkt när det gäller att rehabilitera brottslingar och förebygga brott.

Jag har inte skrivit någon gång att jag vill utvisa honom pga hans hudfärg. Varför ljuger du? Har du en agenda och narrativ där du anklagar alla vars argument du inte kan rå på för att vara rasister?

Om du är seriöst intresserad av det som är mina argument hade du redan vetat att en brottsling som detta monster inte finns representerad i statistiken, därför att det är en typ av brott som fram tills för bara några år sen inte existerade i Sverige. Vi är inte rustade för att ta hand om sånt här. Inte i kriminalvården. Inte i Socialtjänsten.
Citera
2022-12-20, 12:44
Medlem
Hade det inte varit bättre och låta Luna somna in?`

Vad är det för liv att bli matad i en rullstol resten av livet? Varken prata eller röra sig. Leva med minnet av sitt forna liv och vad som hände henne.
Jag hade inte stått ut med att leva så, hade varit tortyr, ge mig en liten spruta bara..
Citera
2022-12-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har inte skrivit någon gång att jag vill utvisa honom pga hans hudfärg. Varför ljuger du? Har du en agenda och narrativ där du anklagar alla vars argument du inte kan rå på för att vara rasister?

Om du är seriöst intresserad av det som är mina argument hade du redan vetat att en brottsling som detta monster inte finns representerad i statistiken, därför att det är en typ av brott som fram tills för bara några år sen inte existerade i Sverige. Vi är inte rustade för att ta hand om sånt här. Inte i kriminalvården. Inte i Socialtjänsten.
Vilket trams. Den här typen av brott har alltid existerat i Sverige. Det har alltid funnits livsfarliga etniskt svenska ungdomar som begått fruktansvärda brott av det här slaget. Att du inte vill låtsas om det är att leva i förnekelse på en rent löjlig nivå. Kriminalvården och socialtjänsten är experter på att hantera sådant här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in