Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Du har aldrig varit i Syrien. 70%av kvinnorna har inte slöja. Så hela din utgångspunkt är fel
Hur många av alla (vuxna kvinnor) i Syrien som bär slöja vet jag inte, visa mig gärna en källa som säger att 70% av kvinnorna(inte småflickorna) i Syrien inte bär slöja. Av de bilder jag sett från syriska flyktingläger m.m. så är det bara barnen som inte bär slöja, medans alla vuxna kvinnor gör det, bortsett från de få som kanske är kristna minoriteten. Så de flesta sunnimuslimer som kommer från Syrien och som finns i Sverige bär slöja, om de är vuxna kvinnor. Men nu är det inte från Syrien de flesta som begår överfallsvåldtäkter kommer. Utan det är från Nordafrika(Libyen, Marocko, Algeriet), Östafrika(Somalia), Afghanistan, Irak. Så säger statistiken, inget jag hittat på. Så visst fan beror det på en slöjkultur. Sedan är det klart att majoriteten inte våldtar. Det måste man betona. Jag vill inte ge samtliga skulden. Men den opartiska och reella statistiken som gjordes visade sig att det förhåller sig så.
De som utför våldtäkter överfallsvåldtäkter i Sverige och som kommer från islamistiska länder gör det för att:
1. De är lösdrivande pack och kriminella utan arbete eller skola, tar droger.
2. De har en nedvärderande syn på svenska kvinnor som anses vara lösaktiga. Speciellt kvinnor som går runt ensamma nattetid eller kvinnor som råkar vara berusade. De är extra mycket haram.
3. De vet att straffen för sexualbrott och brott överlag i Sverige är extremt slappa.