2022-12-20, 08:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
https://nordfront.se/skelleftea-afrikan-doms-till-rattspsykiatrisk-vard

Finns det inga "starka grabbar" i Skellefteå som kan prata allvar med den somaliska familjen? Jävla odjur då det är gravt provocerande att jag dessutom betalar familjens uppehälle med min lön.
Citera
2022-12-20, 09:22
Medlem
Den stackars pojken är nog en guldklimp innerst inne.
Denna tragedi hade aldrig ägt rum om pojken och hans familj sluppit den svenska rasismen och diskrimineringen. Hade pojkens bostadsområde också haft fler fritidssysselsättningar och om vi svenskar inte varit så kalla och snåla då hade han mått bra och fungerat bra idag.
Citera
2022-12-20, 09:40
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Denna tragedi hade aldrig ägt rum om pojken och hans familj sluppit den svenska rasismen och diskrimineringen. Hade pojkens bostadsområde också haft fler fritidssysselsättningar och om vi svenskar inte varit så kalla och snåla då hade han mått bra och fungerat bra idag.
Hear hear
Citera
2022-12-20, 09:45
Medlem
Citat:

Hade han bara haft en fritidsgård att gå till hade det aldrig hänt.

"Ey bror, ska du med och gruppvåldta nån svensk slyna"

"Kan inte bror, akvarellmålning på fritidsgården idag jaaao"
Citera
2022-12-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Antar att du missat Dan Eliassons intervju ang skäggbarnen.

Yeah verkar som man missat ngt
Citera
2022-12-20, 09:58
Medlem
Bra att brottsoffret för en gångs skull lyfts fram och individualiseras, är det en enskild olycka i arbetet eller kommer vi se mer av liknande artiklar och reportage? Jag menar, kan ju underblåsa "rasism" som är vidrigare för vänsterjournalister än gruppvåldtäkter och förnedringsrån.. morden på ikea fick ju mycket uppmärksamhet då det spreds på nätet och "riktiga" journalister inte kunde kontrollera flödena, samma sak med Ebba Åkerlund och många andra.
Citera
2022-12-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vet inte om du trollar eller är dum på riktigt här gällande åldersfrågan ?
Har du bott under en sten den senaste tiden och helt lyckats missa varenda löp som stått om fallet och specifikt GMs ålder?
Annars är det inte särskilt svårt att antingen googla eller varför inte läsa trådstarten i den ursprungliga tråden innan du postar nästa gång..?
Sökfunktionen här på fb fungerar också alldeles utmärkt.

Tips är att du själv läser FUP som ligger i den ursprungliga tråden, närmare bestämt i trådstarten, där kan du själv läsa om hur skadorna åsamkades och även samtalen med GM där han berättar själv.

Det finns för övrigt dom flesta dokument/handlingar rörande fallet att ta del av i den trådstarten.

Annars har det även skrivits ganska frekvent om tillvägagångssättet i tidningarna.
Varför menar du skulle personen du citerar ljuga om en sådan sak?

Är inte speciellt svårt att hitta mängder av information om fallet, men det kräver ju såklart lite ansträngning från eget håll.

Du är en idiot som inte specificerar din kritik utan väljer att mala på rent allmänt.

Håll dig kort om åldersfrågan, vad är rätt enligt dig?

Hur kan du bli upprörd av vad det gäller gärningsmannen.
Citera
2022-12-20, 11:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Du är en idiot som inte specificerar din kritik utan väljer att mala på rent allmänt.

Håll dig kort om åldersfrågan, vad är rätt enligt dig?

Hur kan du bli upprörd av vad det gäller gärningsmannen.

Din bristande förmåga att söka upp information är det jag förvånar mig över. Inget annat.

Speciellt eftersom åldern är något som både diskuterats och utretts.
Vilket det också rapporterats mängder om.
Citera
2022-12-20, 11:27
Medlem
Citat:
Det sjuka är att även om ingen uttrycker sig så, är det just vad vår nuvarande kriminalpolitik representerar. Dessa djur anses vara "sjuka" av samhället och sin familj och ska därför behandlas till att bli goda medborgare som skulle vara något slags normaltillstånd.

Våra kriminologer på 50-talet visste redan att så inte var fallet och att dessa djurs "sjukdom" till väldigt stor del är genetisk och irreversibel. Hade inte alla haft beröringsskräck för andra metoder sen 1945 hade vi kunnat göra det enda rätta och spärra in ALLA dessa förövare på riktig livstid alternativt avrätta dem. De har inte i samhället att göra och det är framförallt inte synd om dem.

Det hade inte varit svårt för rättssystemet att se över de nyanser som kan förekomma vid våldtäkter och mord i de fall de finns. Det är ganska tydligt när någon är en kallblodig mördare eller antisocial överfallsvåldtäktsman. Av med deras huvud och stoppa spridandet av deras gener.

Sen på tal om någonting helt annat. Jag som stolt SDare har börjat bli lite rädd för hur den riktiga rasismen verkar öka i samhället. Skilj snälla på bottenskrapet från MENA (vi tyvärr fått hit i överflöd) och alla andra skötsamma individer här som delar deras hudfärg. Det är inte deras härkomst som gör dem till våldsbrottslingar även om de är grovt överrepresenterade i brotten här.

Sen vet jag att det förekommer extrem inavel i stora delar av mellanöstern (20 - 70% beroende på land) och att det definitivt föreligger generella skillnader i IQ, våldsbenägenhet osv. Men detta är fortfarande långt ifrån att samla alla individer av en hudfärg i en grupp och hata dem. Vi måste undvika denna sorts kollektivism (som identitetsvänstern friskt sprider) till varje pris om vi inte vill hamna i ett nytt helvete utan dess like där skötsamma individer förföljs och förtrycks.
Citera
2022-12-20, 11:28
Medlem
Citat:
Jo visst är det så. Det borde finnas gratis horeri med öl, saft och röka i varje kvarter samt presenter till de som kommer till glädjens och fridens hus.

Vad sägs om att du börjar så kan det bli en ny religion istället för klimatethoreriet sm inte syns eller värmer en stel krake långt bort från hemmets trygga vrå. Att synas är ädelt och fint så visa upp din guldklimp som kommer att duga lovar jag i alla väder 24h.

Tyvärr bor jag där solen alltid skiner men jag litar på ditt givande till ro så vi slipper våldtäckter. Bara sätt igång och ned med kjol eller byxa samt lite parfym blir bra samt "I love you so much" på flera språk.

Börja gärna bakom en buske som skydd mot polisen som skall värna om att vi mår bra.

Fredpriset blir ditt! Greta gjode sitt och nu är det din tur. Lycka till vetja.
Citera
2022-12-20, 11:33
Medlem
Citat:
Nu är det väl knappast bara en av den stora mängd som har kommit ifrån Afrika, arabvärlden eller den muslimska världen som misskött sig. Det är ju en hel del som har begått brott. Dessutom alltför många i denna grupp som kostar väldigt mycket (inaktiva, bidragstagande, kräver resurser från vården, socialtjänsten osv). Sedan alla islamister.
Om vi hade selekterat bort lågutbildade, lågfungerande, psykiatriskt sjuka, ensamkommande pojkar/män, islamister ur denna grupp samt varit noggranna med att det kommer fler flickor/kvinnor pga vi redan har ett överskott på manskönade, ja få hade bi sluppit enormt många problem, samhällshot och kostnader.

Det känns väl som en helt annan diskussion egentligen?
Citera
2022-12-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Så du tycker inte vi har nog med Eklund/Olsson/fallqvist osv? Du vill verkligen och innerst inne ha hit även tredje världens psykfall?

Jag räknar med att vi kommer ha det oavsett, faktiskt. Bland svenska män är det kanske en på 250.000 som gör sig skyldig till det, bland män med utländsk bakgrund vanligare, kanske en på 100.000.

Jag ser det som något väldigt tragiskt, men också som något som vi inte lyckats komma från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in