Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Om du med "hypoteser" menar att det inte inträffat än så har du rätt, men vad tycker du vi skall göra? Vänta och se och om katastrofen kommer som väntat rycka på axlarna och säga att "vem kunde anat att forskarna hade rätt?"
Man kanske inte ska frånta mänskligheten den energikälla som skapat det välstånd vi idag har, med alla oroligheter och dödsfall som kommer uppstå på grund av en sådan omställning, i ett till synes panikartat tempo.
Att ha lite is i magen och vänta, är nog inte en så dum idé.
Anser du att konsekvenserna av eventuella klimatförändringar är värre än konsekvenserna av att gå bort från tillförlitlig och billig energi?
Jag menar, katastrofen som uppstår när vi plötsligt inte kan leva ett "gott liv" tack vare kol/olja/gas (inte bara för oss i väst, utan typ varenda levande människa på jorden), är väl lite enklare att förutse än att hitta på hypoteser där klimatet plötsligt inte kan upprätthålla mänskligt liv på många platser där vi idag frodas?
Det här obefintliga konsekvenstänket hos klimatalarmister gör mig lite tokig. Ni måste ju kunna väga alternativen och förstå hur det ni förespråkar till 99,9% säkerhet komma leda till mer mänskligt lidande världen över? Men det kanske är ett nödvändigt ont, i era ögon? Vad vet jag.