2022-11-29, 13:40
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Skön Pec dag och förstår dig i känslan av slutkördheten. Pecs har jag fasen lite svårt för rent överlag i det att jag tycker det är knivit att träffa dem helt rent varje gång. Så jäkla mycket annat som kan ta över. Något jag testat det senaste har vart att i cable cross faktiskt köra över händerna om vart annat så armana blir som ett kryss. Det brukar ta rätt bra, men om det faktiskt hjälper låter jag vara osagt!

Också trevligt med kondition resultat, brukar ju komma lite i efterhand eftersom det inte är synligt men ett bra flås är fan riktigt underskattat! 90 sekunder är inget att skjuta under stolen!

Ja, jag gillar den övningen också. Brukar köra den sittandes på en svagt lutande bänk och så dra från nedersta trissorna, upp och korsa framför bröstet. Det är egentligen en basvara i min bröstträning men har inte kunnat köra den pga axelskadan jag drog på mig i våras. Hoppas det kommer en dag när jag kan köra den igen.

Jamen tack och jag håller med: Minus 90 sekunder var en jäkligt positiv överraskning. I vanliga fall får man vara glad om man putsar tiden med 5-10 sekunder.

//Ivan
Citera
2022-11-29, 13:49
Medlem
IvanDF2s avatar
RÜCK!!!

Blev 16 set rygg på 37 minuter på lunchen. Brukar köra något fler set men blev lite tidspressad pga ett videomöte. Oavsett blev det ett bra pass och jag höjde vikterna i samtliga övningar.

Pull downs med fria vikter
60 kg x 6
80 kg x 6
100 kg 6
120 kg x 4
140 kg x 4

Förra gången klarade jag knappt två repetitioner på 140 kg. Under försommaren körde jag en strikt 4a på 160 kg men då hade jag både Tren och Susta som pulserade i systemet. Men jag ska upp i 160 kilo igen. S.K.A.

T-bar
40 kg x 6
50 kg x 6
55 kg x 5
45 kg x 6

En övning som jag först nyligen kunna plocka in i programmet igen efter att jag skadade i axeln tidigare. När jag inte kört en viss övning är jag märkbart svag i just den övningen trots att jag är relativt stark i befintliga övningar.

Latsdrag med V-handtag
60 kg x 6
70 kg x 6
80 kg x 4

Jag är inte speciellt stark i latsdrag men de tar bra. Blev dock tvingad att avbryta tredje setet i förtid pga att det högg till i axeln.

Pullovers med hantel
38 kg x 6
40 kg x 6
42 kg x 6
44 kg x 6

Här kommer jag få öka repetitionerna för att uppnå progression. Helt enkelt för att mitt gym inte har tyngre hantlar än 44 kilo.

**

Nu har jag precis ätit en avokado med majonnäs och Tabasco + ett dubbel prottedrink. Nu blir det ett par timmars jobb innan löprundan väntar. Efter den kommer jag summera en bra dag i form av två styrkepass och ett kardio!

//Ivan
Citera
2022-11-30, 05:49
Medlem
140kg Pulldowns är riktigt fett. Glad när jag själv nu är på 109kg.. Fan långt kvar till dina nivåer. Är det wide grip eller normal?
Citera
2022-11-30, 08:22
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
140kg Pulldowns är riktigt fett. Glad när jag själv nu är på 109kg.. Fan långt kvar till dina nivåer. Är det wide grip eller normal?

Ja, det börjar likna något men: Det här är en maskin där man hakar på viktplattor på sidorna efter samma princip som en benpress. Den är "snällare" än vanliga pulldowns med viktmagasin. Där är jag mycket, mycket svagare och du mycket starkare. Men oavsett så är greppet antagligen någonstans mitt emellan normal och wide

//Ivan
Citera
2022-11-30, 08:31
Medlem
IvanDF2s avatar
TRÄNA EN MUSKELGRUPP I TAGET ÄR MIN GREJ, TRÄNA FLER ÄR DET INTE

Genom åren har jag testat olika upplägg och system. Genom trial and error kom jag för 10-15 år sedan fram till, att det som passar just mig bäst, är korta och högintensiva pass där jag manglar en muskelgrupp i taget. In och ut på runt 34-37 minuter där antalet set brukar landa runt 20 stycken. Efter 35 minuter är jag helt, helt färdig. Alla set och övningar efter det blir rätt kassa. Andra kan träna en timme eller rent av två eller tre (hej Stor-Steffe ) men jag fixar inte att bibehålla mitt tempo och fokus så länge.

I morse tränade jag två muskelgrupper. Det blev tex tre övningar för axlarna. I vanliga fall får de runt 20 set och jag dedikerar två övningar bara till baksida delts. Passet tog 50 minuter och förutom att jag kände mig splittrad och inte hade mitt vanliga fokus, blev det bara 3 övningar för axlarna och totalt 12 set. Andra hade varit mer än nöjda med dagens insats men i mitt fall känns det som jag f*ttat bort ett axelpass.

Om Less is More? Så kan det nog vara. Men det här är inte...jag. Känslor efter ett sådant här - i mina ögon - halvdant pass är en mix av irritation och frustration. Jaja, jag har ett långt tidsperspektiv på både delmål och målgång så detta är en fjärt i rymden, egentligen. Men en bra påminnelse om vad som fungerar bäst för mig.

Ännu känner jag inte av min mix av Testo C och Mast. Men det är ingen nyhet. Det är någon vecka kvar innan jag ska märka av effekten = Enligt alla förväntningar.

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2022-12-01, 05:39
Medlem
Segt det där när man "tappar" ett pass. Som sagt, andra hade sett det som ett bra pass men vi är inte som andra när detta är livsstilen! Då är det antingen av eller på, inget därimellan!

Hoppas din mix kickar igång det hela snart så du kan leva lite på den effekten med som extra draghjälp för mosnterpassen med gudomligt fokus!
Citera
2022-12-01, 09:39
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Segt det där när man "tappar" ett pass. Som sagt, andra hade sett det som ett bra pass men vi är inte som andra när detta är livsstilen! Då är det antingen av eller på, inget därimellan!

Hoppas din mix kickar igång det hela snart så du kan leva lite på den effekten med som extra draghjälp för mosnterpassen med gudomligt fokus!

Exakt och precis så! Ett halvdant pass för mig, skulle för de flesta vara ett killer-pass. Ja, borde börja känna av Testo C & Mast nu i helgen och i nästa vecka bör det kicka in

//Ivan
Citera
2022-12-01, 09:40
Medlem
IvanDF2s avatar
SITTER OCH LADDAR FÖR ETT BEN- OCH RÖVPASS

Är inte alls lika pepp som när jag annars ska till att köra rygg, axlar eller pecs. Men oavsett: Smisk ska underkroppen få. Snart, snart!!

//Ivan
Citera
2022-12-02, 10:36
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS & TEST/MAST BÖRJAR GE SIG TILL KÄNNA

Körde ett bröstpass i gryningen, vid femtiden och var helt ensam på gymet. Underbart. 18 set på drygt 40 minuter. Märker klara styrkeökningar nu och jag svettades mer än vad jag brukar göra. Gissningsvis har effekten av min kombo av 200 mg Testo C och 200 mg Mast e5d nu börjat visa sig så smått. Jag gissade tidigare på att det skulle visa sig nu i helgen och att jag i mitten av nästa vecka ska känna av det på riktigt.

Det blev aldrig ett benpass i går. Lyckades halka till på en isfläck och knixade till mitt risiga knä så pass att det hög till rejält och fick mig att börja halta. Känns bra i dag så jag lutar åt att köra ben på lunchen eller i eftermiddag.

Jag börjar se en visuell skillnad i speglar nu. Primärt övre rygg och pecs men även axlarna är på G nu. Alltid lika kul och peppande!

Kör hår nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Citera
2022-12-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
PECS & TEST/MAST BÖRJAR GE SIG TILL KÄNNA

Körde ett bröstpass i gryningen, vid femtiden och var helt ensam på gymet. Underbart. 18 set på drygt 40 minuter. Märker klara styrkeökningar nu och jag svettades mer än vad jag brukar göra. Gissningsvis har effekten av min kombo av 200 mg Testo C och 200 mg Mast e5d nu börjat visa sig så smått. Jag gissade tidigare på att det skulle visa sig nu i helgen och att jag i mitten av nästa vecka ska känna av det på riktigt.

Det blev aldrig ett benpass i går. Lyckades halka till på en isfläck och knixade till mitt risiga knä så pass att det hög till rejält och fick mig att börja halta. Känns bra i dag så jag lutar åt att köra ben på lunchen eller i eftermiddag.

Jag börjar se en visuell skillnad i speglar nu. Primärt övre rygg och pecs men även axlarna är på G nu. Alltid lika kul och peppande!

Kör hår nu alla monsterdiggare!

//Ivan

Fint med tidiga (och sena) pass, alltid speciellt när man är ensam på ett gym. Det är en känsla som är svårt att sätta fingret på men speciellt är det!
Trevligt att känningar nu börjar komma, blir kul att läsa om de närmsta veckornas effekt för dig!

trevlig Söndag och hoppas knät blev bättre!

//J
Citera
2022-12-04, 14:48
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Fint med tidiga (och sena) pass, alltid speciellt när man är ensam på ett gym. Det är en känsla som är svårt att sätta fingret på men speciellt är det!
Trevligt att känningar nu börjar komma, blir kul att läsa om de närmsta veckornas effekt för dig!

trevlig Söndag och hoppas knät blev bättre!

//J

Ja, så jäkla skönt. Körde lite senare i morse. Det var jag och tre andra. Inser att jag i princip är totalt bortskämd med att alla maskiner mm i princip alltid är lediga liksom att inga andra kommer och frågar "Kan jag köra mellan dig?".

Tack och tack detsamma och ja: Knät känns ok igen

//Ivan
Citera
2022-12-04, 14:52
Medlem
IvanDF2s avatar
Körde ett rätt tungt och intensivt ryggpass i morse. Drygt 20 set på 40 minuter. Tog ett nytt PB för hösten i pull downs. Får vara nöjd med passet med tanke på att jag varit så galet trött i dag och dessutom har jag dragits med en envis huvudvärk trots värktabletter. Kallt och bistert i Sthlm i dag så jag får se om jag kommer att ge mig ut och springa en halvmil. Är extremt icke-sugen på det just nu. Hade tänkt köra ben nu på eftermiddagen men jag är för sliten och noll mojo för tillfället. Det får bli ett benpass i morgon bitti istället.

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in