2022-11-25, 12:36
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT RIKTIGT KASST PASS

Men fortfarande: Ett pass. Skulle kört ben i dag men vaknade med en begynnande förkylning i kroppen. Huvudvärk, öron som liksom domnat lite, ont i halsen, täppt och snöt ilsket gult men ingen feber eller hosta. Fast både ben och rygg gick bort. Hade inte energi till det och mitt huvud hade exploderat av tunga pressar och lyft.

Så jag körde ett lätt/medeltungt bröstpass. Bara 16 set. Det tog 30 minuter. Men jag gjorde det och pecsen fick i alla fall en genomkörning även om det var ljusår från någon slags Dorian eller Branch Warren-faktor.

Känner mig överlag - trött. Ända in i benmärgen. Blir nog bara ett pass i dag. Hade planerat att köra också ett par kilometer i löpspåret men jag aktar mig för det när jag har något skit i kroppen. Det får bli en lugn dag i soffan och kolla film och serier när jag betat av det sista på jobbfronten.

Kör nu återigen strikt LCHF och siktar på att landa strax under 2000 kcal. Fettreducering är prio #1.
Sen ångar jag på med vikterna så jag får blodsmak i munnen och stjärnfall framför ögonen.

Trevlig helg alla!

//Ivan
Citera
2022-11-25, 21:43
Medlem
IvanDF2s avatar
PLANERAR MORGONDAGENS RYGGPASS

Jag sitter och skissar på mitt gryningspass för ryggen. I Princip samma övningar men ska jag se till att lyfta lite mer och tyngre än förra ryggpasset. Jag ska konsekvent använda mig av dropsets i samtliga övningar med undantag för avslutande pullovers med hantel. För köra skiten ur muskelfibrerna.

Det blir relativt tungt och mellan 4-6 reps utom i dropseten där jag kör på tills jag inte orkar en, enda repetition till. Då sänker jag vikten och upprepar proceduren ända tills jag darrar av bara tanken på ens lyfta stången. Känner mig piggare efter att ha vilat hela dagen men just nu känns det som jag ska undvika kardio ytterligare en dag.

I morgon ska jag även sätta andra dosen av 200 mg Testo C och 200 mg Mast. Kommer köra en unnardag light och äta lite kolhydrater. Men det blir inga utsvävningar. Lutar åt att kompensera middagen med att dricka ett par dubbla proteinshakes till lunch och mellanmål.

Nu ska jag kolla ett par videos med John "Mountain Dog" Meadows där han kör just rygg. För inspiration. Det här fungerar verkligen för mig; att redan kvällen innan ett pass, visualisera exakt vad jag ska göra på gymet om 8 timmar. När jag vaknar i morgon bitti, är siktet redan inställt.

Nu räknar jag iskallt med att jag presterar hösten bästa ryggpass so far!!

//Ivan
Citera
2022-11-26, 08:38
Medlem
IvanDF2s avatar
OLJA I JULSKINKORNA OCH RYGG INNAN 1:A ADVENT

Satte precis 2 pumpar med vardera 1 ml Mast och 0,5 ml Testo C. En i vardera skinka. Gjorde en nybörjarmiss när jag drog ut sista sticket. Vet inte varför men lyckades knycka till i handleden och kände verkligen hur kanylen rispade vävnaden sista centimetern. Blödde som en stucken (jul)gris men som tur var hade jag bomullspads med alsolsprit redo så det hann aldrig rinna ner i soffan. Fräscht, annars. En blodig soffa.

"Ivan, är det blodspår jag ser på soffdynan?"
"Ja"
"Varför?"
"It's fashion, get over it*"

*) Kan du komma på vem som sagt så utan att googla får du en stilpoäng. Tips: Brittisk tv-serie. Skriven och producerad av världens roligaste och skönaste person. I serien spelade även huvudrollen med efternamnet Brent.

Så ska vi mörda lite
Jag skulle egentligen sedan länge vara klar med mitt ryggpass men jag har flyttat fram det ett par timmar. Jag har en lunchdate vid 12.30 så jag passar på att träna innan. Det ska bli ett mördarpass. Ett par extra timmar för uppladdning är bara bra. Ska avsluta med 4-6 set scottcurl x 25 reps. Använda högreps för att krama ur det sista ur mina biceps som redan kommer vara indirekt slutkörda av alla ryggövningar.

En kuk till våg
Just nu är jag irriterad på min våg. För ett halvår sedan köpte jag en avancerad jävel som inte bara mäter vikt utan även muskelmassa, bodyfat, vatten och benstomme i procent. Till en början kändes den otroligt precis och exakt men nu börjar jag tvivla. För jag ser positiva resultat rent visuellt i spegeln men vågk*ken visar på det motsatta. Jo, jag vet: Jag ska inte stirra mig blind på vågen men jag vill liksom att den jäveln bekräftat spegelbilden. Nu är jag såå störd på den. Det börjar kännas personligt. Att den jävlas med mig. Den lilla f*ttan.

Nåja, får ta med mig den irritationen till ryggpasset. Man ska inte underskatta ilska, frustration och revanschlystnad som drivkrafter

Ha nu en trevlig lördag alla monsterdiggare och kör hårt (för det ska jag göra)!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2022-11-26 kl. 08:42.
Citera
2022-11-26, 15:14
Medlem
IvanDF2s avatar
JÄVLAR VILKET PASS DET BLEV!!!

Tamef*n om jag inte är gång nu, på riktigt. Redan när jag klev in i entrén och tog av mig ytterskorna, kände jag hur adrenalinet redan pumpade. Gick förbi receptionen och alla andra på gymet utan att möta blick, utan säga vare sig hej eller tjena. Fram till förvaringsskåpet. Av med dunjackan. Drog på mig armbågsskydd, handledslindor och så mina trasiga, söndernötta träningshandskar. i läder Det är en ritual. För varje moment jag bockar av, går jag allt mer in i mig själv samtidigt som jag riktar mitt fokus på vikterna och seten som snart ska komma. När jag fyller min vattenflaska med en skopa BCAA råkar jag kasta en blick i spegeln och sekundsnabbt reflekterar jag "Fan vad arg du ser ut Ivan!". Men jag är inte arg. Jag har ställt om till "War Mode ON". Jag är samlad lugn på utsidan samtidigt som det kokar inombords.

Ger mig på Pull downs i maskin med fria vikter som första övning...

...Det skiter sig. Mina 6 x 140 kilo tog mer än vad jag förstod. Jag klarar av 3 reps på 180 kilo men inte fyra strikta och - i ärlighetens namn - var mitt 3:e reps halvbra. Eller rätt uselt. Ett semi-rep. Me jag satsade, jag hade intentionen. Hela jävla maskinen skakade och knakade. Trodde bultarna i gymgolvet skulle lossna. Inom 4-6 veckor klarar jag 180 kg x 4 strikta repetitioner. Före midsommar kommer jag att notera lika många reps men på 200 kilo.

Sen strippade jag vikterna i ett intensivt dropset. Skalade metodiskt av 20 kilo och fyrade av så många repetitioner som möjligt. Vilade bara de få sekunder det tog att ta bort viktskivor. Det hela slutade med att jag darrade iväg 7 reps på ynka 40 kilo.

Sen fortsatte jag samma upplägg på sittande rodd med medelbrett grepp, pull downs med kabeldrag med V-handtag och avslutningsvis: Pullovers med hantel:

38 kg x 6
40 kg x 6
42 kg x 6

Jag hade planerat att avsluta med högreps scottcurl för biceps men hann inte med det pga min lunchdejt. Å andra sidan kul: Kan jag köra ett specialpass för armar och mage

På skalan 1-10 över tränings-mojo ger jag mig själv en stark sjua i dag. Jävlar vad jag krigade!! I sista övningen tog jag i så att det "ploppade till" i vänster öra. Jag fick lock för örat. Som fortfarande sitter i.

Nu jävlar är jag på gång, f*n!

Fortsatt trevlig helg alla monsterdiggare!

//Ivan
Citera
2022-11-27, 09:20
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAG OCH PASS 1 AV 3

I dag är det bröst- och axeldag. Men istället för att köra dom ihop, delar jag upp muskelgrupperna på två pass. Nu på morgonen blev det pecs. Jag körde visserligen bröst i fredags men jag hade kvar en förkylning i kroppen och det resulterade i något som var knappt jobbigare för kroppen än ren rehab. I dag känner jag mig helt återställd och kunna mosa på rätt fint. Förutom axlar återstår ett lugnare löppass i kväll i novembermörkret.

I dag blev det återigen pec dec både som uppvärmning men också som tung basövning. Just den här pecdec-maskinen har rörelsebanor som passar mig perfekt och jag kan lassa på rejält utan att den saggar sönder axlarna. I andra pec dec's som jag kört genom åren har jag upplevt att det blir som brytvinklar som är styggt mot bla rotator-cuffen.

Pec Dec
35 kg x 6
40 kg x 6
45 kg x 6
50 kg x 6
55 kg x 6

Sen följde bröstpressar i maskin med fria vikter (100 kg i arbetsseten), Cable Cross följt av snedbänk i smithen - 30 graders lutning - fick avsluta passet. Då var jag så färdig att 80 kg var tungt. Det hela tog tog 33 minuter och landade på 17 set.

Fuskade lite med maten i går men inga galenskaper. I dag är det återigen 100% strikt för nu, nu...

...kör vi!

//Ivan
Citera
2022-11-27, 16:47
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAGENS ANDRA PASS

Nyss hemkommen från andra vändan till gymet. Axlar på schemat. Börjar få upp bra jävlaranamma, disciplin, fokus och effektivitet. Mer folk där nu sen eftermiddag jämfört med i morse och jag fick kasta om i övningar och till viss del helt byta övningar. I dag blev det tex militärpressar i smithen. Som jag i månader undvikit pga min axelskada. Men i dag kändes det bra och jag var uppe och vände på 80 kilo. Dock en bit ifrån när jag var som starkast. Då reppade jag strikt på 110 kg.

En del övningar var dock desamma och kan jämföras med förra passet för fem dagar sedan (inom parantens) som ett exempel på hur jag nu mer i detalj har börjat föra träningsdagbok igen:

Reversed Pec Dec
15 kg x 10 (10 kg x 15)
20 kg x 10 (15 kg x 12)
25 kg x 6 (25 kg x 4)
20 kg x 10 (20 kg x 6)

I dag förflyttade jag 700 kg jämfört med 550 kg sist. Om jag istället skulle fixa 20 kg x 10 i fyra set så resulterar det i 800 kg totalt. En målsättning är att varje pass lyfte lite mer. Antingen med hjälp av mer vikt, fler set och/eller fler repetitioner på samma tid (eller kortare). Jag strävar också efter att i ett arbetsset flytta fram positionerna. Så vid nästa axelpass kommer jag vid ett set satsa på att köra 30 kg x 6 reps.

Totalt blev det 20 set på 34 minuter. Ätit ett lättare mellanmål nu, ska springa om 75 minuter. Efter det blir det middag i form av en köttbit och sallad. Just nu ligger jag på ca 1800 kalorier men det blir säkert ett par kokta ägg eller något i kväll. Lär landa enligt plan, dvs strax under 2000 kalorier.

Kör hårt!

//Ivan
Citera
2022-11-27, 18:11
Medlem
IvanDF2s avatar
SÅ FIRAR JAG 50 000 VISNINGAR!

Det är egentligen rätt galet. Det är lika många sittplatser som Friends Arena har vid fotbollsmatcher. Tack alla ni som läser och kommenterar! Detta är faktiskt en pusselbit som gör träningen ännu roligare och som bidrar till min motivation samtidigt som jag fortsätter lära mig av er andra.

//Tacksam Ivan
Citera
2022-11-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
SÅ FIRAR JAG 50 000 VISNINGAR!

Det är egentligen rätt galet. Det är lika många sittplatser som Friends Arena har vid fotbollsmatcher. Tack alla ni som läser och kommenterar! Detta är faktiskt en pusselbit som gör träningen ännu roligare och som bidrar till min motivation samtidigt som jag fortsätter lära mig av er andra.

//Tacksam Ivan
Grattis! riktigt, riktigt stort!
Citera
2022-11-28, 13:54
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Grattis! riktigt, riktigt stort!

Tack! Lätt overkligt när jag stannade upp och tänkte efter. Har såklart sett visningarna sakta men säkert växa men det var först när jag drog parallellen till Friends Arena som jag insåg hur mycket det är. Då så, då siktar jag mot 75 000 och 100 000

(Jag tävlingsmänniska? Äsch'då

//Ivan
Citera
2022-11-28, 14:04
Medlem
IvanDF2s avatar
MÅNDAG OCH BEN/RÖV + ETT STICK

Jag krigar vidare med 1-2 gympass dagligen + kardio 5-6 gånger i veckan. I dag stod ben och gluteus på schemat. Halvdant pass. Går inte att jämföra med nivån på övriga pass. Jag måste ta det extremt försiktigt med benen pga diverse skador. Så jag börjar sakta men säkert och kommer successivt addera till fler övningar och högre vikter. Just nu är jag belåten med att jag i alla fall inte fuskar med underkroppen.

Jag ska strax sätta 0,5 ml Susta. Kör det som en brygga tills Testo C och Mast kickar in. Vilket lär dröja 10-14 dagar.

I dag blir det mycket fisk, avokado och grönsaker. Både till lunch och middag. Siktar på att springa i kväll. Även om det just nu känns måttligt roligt. Det är grått, 2 grader och spöregnar. Men när the going gets tough så...

...kör vi!

//Ivan
Citera
2022-11-29, 07:20
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS TIDIGT EN TISDAG SENT I NOVEMBER

Jag har varit lite irriterad över mina pecs. Alltså, de växer. Det är inte det. Men jag blir aldrig riktigt slutkörd i dem. Det blir jag på ett helt annat vis efter att jag piskat mina axlar eller mosat ryggen. Nu är jag begränsad till ett relativt litet antal övningar eftersom min axelskada från i våras fortfarande gör sig påmind. Så i går kväll bestämde jag mig för att laborera lite. En mix av repsomfång beroende på övning.

Maskinpressar: 4 reps (efter rigorös uppvärmning i intervallet 10-25 repetitioner på lägre vikter)
Pec dec: 15 reps (är annars inne i en period där jag kört dessa med tunga 6 reps)
Lutande bänkpress i Smithen: 15, 12, 10, 8 och 6 reps.
Cable Cross: 4 x 15 reps.

Avslutade det sista setet av 20 när tidtagaruret precis visade 48 minuter. Jag snittade därmed längre tid per set än vad jag brukar göra. Anledningen: Vilade instinktivt en smula längre mellan de inledande, tunga fyrorna i maskinpressen med fria vikter.

Kost
I övrigt inga större förändringar. Ligger på ett visst kaloriunderskott. Högt på fett och protein, lågt på kolhydrater. Kör i regel 1-2 styrkepass om dagen och en lugnare löprunda. Jag borde gå ner 0,5-0,7 kg men har just nu parkerat på en platå och går till och med upp, trots kardio och färre kalorier än vad min kropp normalt behöver. Men jag är van. Det kan ta många veckor innan min kropp ställer om till förbränning.

Inväntar växel #6
Än har jag inte märkt av mina 200 mg Testo C och 200 mg Mast e5d. Tredje sticken på torsdat. Om min kropp reagerar som den brukar göra kommer jag i helgen känna av ökat mojo och uthållighet för att på tisdag - alltså om vecka - uppleva hur Den Sjätte Växeln kickar in. Vanligtvis känner jag av den runt dag 20, plus/minus något dygn.

Snäppet bättre kondition
Senare i dag står rygg/biceps på schemat. Om jag är så färdig att jag inte mäktar med biceps så får armar, marge och vader ett eget pass i veckan. Jag ska även köra min vanliga löprunda. I går märkte jag av förbättrad kondition. Som oftast går det i platåer. Ingenting har direkt hänt med mina tider men så i går sprang jag plötsligt samma runda 90 sekunder snabbare. Utan att jag upplevde att det gick vare sig bättre eller sämre.

Kör hårt nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2022-11-29 kl. 07:22.
Citera
2022-11-29, 12:27
Medlem
Skön Pec dag och förstår dig i känslan av slutkördheten. Pecs har jag fasen lite svårt för rent överlag i det att jag tycker det är knivit att träffa dem helt rent varje gång. Så jäkla mycket annat som kan ta över. Något jag testat det senaste har vart att i cable cross faktiskt köra över händerna om vart annat så armana blir som ett kryss. Det brukar ta rätt bra, men om det faktiskt hjälper låter jag vara osagt!

Också trevligt med kondition resultat, brukar ju komma lite i efterhand eftersom det inte är synligt men ett bra flås är fan riktigt underskattat! 90 sekunder är inget att skjuta under stolen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in