JÄVLAR VILKET PASS DET BLEV!!!
Tamef*n om jag inte är gång nu, på riktigt. Redan när jag klev in i entrén och tog av mig ytterskorna, kände jag hur adrenalinet redan pumpade. Gick förbi receptionen och alla andra på gymet utan att möta blick, utan säga vare sig hej eller tjena. Fram till förvaringsskåpet. Av med dunjackan. Drog på mig armbågsskydd, handledslindor och så mina trasiga, söndernötta träningshandskar. i läder Det är en ritual. För varje moment jag bockar av, går jag allt mer in i mig själv samtidigt som jag riktar mitt fokus på vikterna och seten som snart ska komma. När jag fyller min vattenflaska med en skopa BCAA råkar jag kasta en blick i spegeln och sekundsnabbt reflekterar jag "Fan vad arg du ser ut Ivan!". Men jag är inte arg. Jag har ställt om till "War Mode ON". Jag är samlad lugn på utsidan samtidigt som det kokar inombords.
Ger mig på Pull downs i maskin med fria vikter som första övning...
...Det skiter sig. Mina 6 x 140 kilo tog mer än vad jag förstod. Jag klarar av 3 reps på 180 kilo men inte fyra strikta och - i ärlighetens namn - var mitt 3:e reps halvbra. Eller rätt uselt. Ett semi-rep. Me jag satsade, jag hade intentionen. Hela jävla maskinen skakade och knakade. Trodde bultarna i gymgolvet skulle lossna. Inom 4-6 veckor klarar jag 180 kg x 4 strikta repetitioner. Före midsommar kommer jag att notera lika många reps men på 200 kilo.
Sen strippade jag vikterna i ett intensivt dropset. Skalade metodiskt av 20 kilo och fyrade av så många repetitioner som möjligt. Vilade bara de få sekunder det tog att ta bort viktskivor. Det hela slutade med att jag darrade iväg 7 reps på ynka 40 kilo.
Sen fortsatte jag samma upplägg på sittande rodd med medelbrett grepp, pull downs med kabeldrag med V-handtag och avslutningsvis: Pullovers med hantel:
38 kg x 6
40 kg x 6
42 kg x 6
Jag hade planerat att avsluta med högreps scottcurl för biceps men hann inte med det pga min lunchdejt. Å andra sidan kul: Kan jag köra ett specialpass för armar och mage
På skalan 1-10 över tränings-mojo ger jag mig själv en stark sjua i dag. Jävlar vad jag krigade!! I sista övningen tog jag i så att det "ploppade till" i vänster öra. Jag fick lock för örat. Som fortfarande sitter i.
Nu jävlar är jag på gång, f*n!
Fortsatt trevlig helg alla monsterdiggare!
//Ivan