2022-12-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
i princip alltid är lediga liksom att inga andra kommer och frågar "Kan jag köra mellan dig?".

//Ivan
Det där är galet ändå. Jag har under de senaste åren, och nu pratar vi i alla fall 5 plus år aldrig haft någon som försökt komma imellan ens pass. Trodde inte sådant försegick, helvete vad det hade stört mig!
Citera
2022-12-04, 16:37
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Det där är galet ändå. Jag har under de senaste åren, och nu pratar vi i alla fall 5 plus år aldrig haft någon som försökt komma imellan ens pass. Trodde inte sådant försegick, helvete vad det hade stört mig!

Råkat ut för det några gånger. Men det var länge sedan. Då tränade på ett SATS i city, oftast efter jobbet när det var som mest folk och trängsel till precis allt. Sjukt irriterande. Man bara inte gör så. Punkt.

Jag sprang 30 minuter precis. Galet nöjd med mig själv, kan jag säga
Citera
2022-12-05, 08:14
Medlem
IvanDF2s avatar
God morgon alla monsterdiggare!

Sitter här och skriver och är rejält slut i övre rygg/baksida axlar sedan ryggpasset i går morse. Lite ovanligt. Sällan att det tar så pass mycket att jag känner mig så här slutkörd i en muskel. Kan det vara så att Testo/Mast har kickat in och att jag utan att tänka på det, pressade mig själv snäppet mer i går tack vare den här sjätte växeln man får? Kanske. Men jag känner min kropp så väl vid det är laget att jag brukar registrera också små skiftningar. Även de allra minsta nyanserna i hur ett pass går och hur jag reagerar och agerar.

Förresten har oljorna i alla fall så smått definitivt börja göra sitt jobb. För det räcker att springa i lite motvind för att ballen ska stå rakt upp.

I dag står ben på schemat. Ben och röv. Hade först tänkt köra nu på morgonen men ska springa istället och så blir det till att åka till gymet på lunchen eller i eftermiddag. Av den anledning att det är rätt kasst att köra löpning efter benträning. Då känns de mest bara tunga och stumma.

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2022-12-06, 09:36
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT RIKTIGT BRA BRÖSTPASS + STICK MED TESTO/MAST I DAG

Körde ett bröstpass för en timme sedan. Riktigt, riktigt brutalt blev det. Ja, jävlar. 22 set på 40 minuter. Önar nu successivt och konstant vikter, set och stress på musklerna. Jag har siktet inställt på att addera till 2.5-5 kg i arbetsseten. Ibland blir det bara 3 strikta repetitioner men rent psykologiskt gör det en stor skillnad att mentalt känna och veta att jag är starkare nu i dag än sist.

Har sån jäkla feeling att jag kommer dra och köra ett separat axelpass under dagen, antingen på lunchen eller efter jobbet. Jag ska: Mosa. Sönder. Axlarna. Oj-oj vad mycket smisk och pisk de ska få.

Axlarna ska få pisk, mina skinkor stick. 1 ml Mast och 0,5 ml Testo C i vardera glutte. Julskinkorna ska rimmas i tid, helt enkelt

Kör hårt nu. För det ska jag göra.

//Ivan
Citera
2022-12-06, 13:01
Medlem
Citat:
ETT RIKTIGT BRA BRÖSTPASS + STICK MED TESTO/MAST I DAG

Körde ett bröstpass för en timme sedan. Riktigt, riktigt brutalt blev det. Ja, jävlar. 22 set på 40 minuter. Önar nu successivt och konstant vikter, set och stress på musklerna. Jag har siktet inställt på att addera till 2.5-5 kg i arbetsseten. Ibland blir det bara 3 strikta repetitioner men rent psykologiskt gör det en stor skillnad att mentalt känna och veta att jag är starkare nu i dag än sist.

Har sån jäkla feeling att jag kommer dra och köra ett separat axelpass under dagen, antingen på lunchen eller efter jobbet. Jag ska: Mosa. Sönder. Axlarna. Oj-oj vad mycket smisk och pisk de ska få.

Axlarna ska få pisk, mina skinkor stick. 1 ml Mast och 0,5 ml Testo C i vardera glutte. Julskinkorna ska rimmas i tid, helt enkelt

Kör hårt nu. För det ska jag göra.

//Ivan

haha trevlig läsning! kul att du har en ny växel o jobba med!
Citera
2022-12-06, 20:39
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
haha trevlig läsning! kul att du har en ny växel o jobba med!

Ja, för det är ju så jäkla härligt när den kickar in!!
Citera
2022-12-07, 10:24
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR OCH OLJA I SKINKORNA

Jag skulle satt 200 mg Testo C och 200 mg Mast i går kväll. Men lyckades somna i soffan. Nåja, inte hela världen om det ibland blir e6d och inte var femte dag.

2 pass om dagen är hösten 2022 rutin och inte en avlägsen tanke
För ett år sedan var jag inne på att testa att träna två gånger om dagen. Ett pass på morgonen och sedan ett andra några timmar senare. Då kändes det rätt avlägset men som en kul grej att testa att köra lite då och då. Sedan den här hösten är det en realitet. Jag bränner i regel av två pass per dag. Inte alltid men oftast. Det är inte längre avlägset utan en del av vardagen. Jag är å andra sidan inte manisk. Ibland spricker det pga jobb eller för att jag helt enkelt inte har rätt motivation. Det här fungerar mycket bättre än Push and Pull för mig. Och med lite härliga oljor i systemet går återhämtningen så mycket fortare och jag kan köra skiten ur musklerna i snitt två gånger per vecka. Här går jag helt på känsla: Om en muskel känns pigg och fräsch så får den stryk. Om inte väljer jag att träna något annat.

Nytt PB i axelpress
Dagens andra pass blir rygg. Börjar mentalt redan nu ladda för att sätta nytt PB i Pull Downs. Apropå rekord så fick jag till ett nytt personbästa i axelpressar (i maskin med fria vikter): 6 strikta reps på 120 kilo. Hade mer att ge och hade antagligen relativt enkelt - nåja - fått upp också 130 kg. Men jag spar det till nästa axelpass. Blir skoj att dra ett nytt PB då

Konstant progression med hjälp av träningsdagbok
Att föra träningsdagbok är ett smart drag. Så lätt annars att tro att ett pass är bättre än vad det egentligen är. Morgonens axelpass landade på 21 set som tog 39 minuter. Jag har som vanligt fokus och prio på baksida axlar. Förra passets vikter och reps inom parantes.

Reversed Pec Dec
20 kg x 10 (10 kg x 20)
15 kg x 26 (15 kg 25
15 kg x 21 (15 kg x 20)
15 kg x 16 (15 kg x 15)

Axelpressar i maskin med fria vikter
40 kg x 6
60 kg x 6
85 kg x 6 (80 x 6)
105 kg x 6 (105 x 6)
110 kg x 6 (110 x 6)
115 kg x 6
120 kg x 6 = PB!

Reversed Pec Dec
15 kg x 20 (10 kg x 20)
15 kg x 20 (15 kg 25)
15 kg x 20 (15 kg x 20)

Axelpressar i maskin med viktmagasin
45 kg x 6 (45 kg x 6)
60 kg x 6 (55 kg x 6)
70 kg x 6 (60 kg x 6)
75 kg x 6 (65 kg x 6)

Reversed Pec Dec

15 kg x 15
20 kg x 9
25 kg x 4

**

Nu ska jag ladda batterierna, jobba lite och samtidigt ladda för dagens anda pass om ett par timmar!

//Ivan
Citera
2022-12-07, 12:06
Medlem
Shoulder bros!
Trevligt köttigt pass det där. En fråga angående axelpress. Är alltid kofunderad när det kommer till just övnignar då jag alltid kört engelska namn. Så när du säger i maskin är det då Smith Machine och i sådana fall sittande eller stående? Mäktigt med tre siffrigt ovasett vad det är så big up!

på tal om trängingsdagbok, jo det är fan guld. Använder själv Daily Strength Premium från google play som funkar tilltäckligt bra för mig! Kan mäta och ta tid på det viktigaste och itne för avancerat när jag bara vill ha "jag har gjort X repetioner av Y övning och nu har jag 1 minuts vila"!
Senast redigerad av HKpenguin1 2022-12-07 kl. 12:10.
Citera
2022-12-07, 13:27
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Shoulder bros!
Trevligt köttigt pass det där. En fråga angående axelpress. Är alltid kofunderad när det kommer till just övnignar då jag alltid kört engelska namn. Så när du säger i maskin är det då Smith Machine och i sådana fall sittande eller stående? Mäktigt med tre siffrigt ovasett vad det är så big up!

på tal om trängingsdagbok, jo det är fan guld. Använder själv Daily Strength Premium från google play som funkar tilltäckligt bra för mig! Kan mäta och ta tid på det viktigaste och itne för avancerat när jag bara vill ha "jag har gjort X repetioner av Y övning och nu har jag 1 minuts vila"!

Tackar kompis!

Det är en sådan här maskin:

https://www.fitnesssuperstore.com/Technogym-Pure-Strength-PL-Shoulder-Press-p/tgpsshoulder.htm

De har även i sittande press för pecsen som också är galet bra. I en del maskiner får jag som konstiga brytvinklar. Dess rörelsebana passar mig inte helt enkelt. Men Technogyms maskiner med fria vikter för axel- och bröstpress är helt fantastiska.

Om jag skulle dejta och ha sex med en maskin, skulle jag ha trekant med de här två

Ja, träningsdagbok är mer eller mindre ett måste. När jag ligger på cruise och tar det lite lugnare inför en kommande 16 veckors (tex) upplägg, så för jag i regel inte dagbok. Men jag ska faktiskt börja göra det. Jag använder anteckningar i mobilen. Plain & Simpel, liksom. Sen kanske jag i vår snöar in mig och nördar rejält med fler parametrar. Men för tillfället är det här - precis som du skriver - guld värt!

Kör hårt Pingu!

//Ivan
Citera
2022-12-07, 13:34
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA PASS: RYGG!

Precis hemkommen från gymet och dagens andra pass. 16 set rygg på 29 minuter. Inget märkvärdigt i fråga om övningar: Pull downs, T-bar, latsdrag med V-handtag och sittande rodd med medelbrett grepp.
Brukar avsluta med fyra set pullovers med hantel. Men i dag hade jag känningar i vänster axel och jag vet att just den övningen skulle ta lite snett. Så jag avstod.

Kul detalj: Drog ett nytt PB i pull downs med 4 superstrikta reps på 145 kg. Min ambition är att höja vikten på det slutgiltiga arbetssetet med 2.5-5 kilo vid varje pass. Med målsättningen att så småningom klara av 4 st 20 kiloskakor på vardera sida, dvs 160 jävla kilo. Vore mäktigt som satan. Men jag tar det lugnt. Vill för allt i världen inte dra på mig en skada.

Nu ska jag äta torsk, ris, broccoli och ägg. Allt ihoptjoffsat som en slags fiskpudding.
Fina grejer

//Ivan
Citera
2022-12-08, 08:49
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS + LÖPNING

Jag har redan hunnit beta av två pass. Först var jag på gymet och körd bröst och direkt efter sprang jag en halvmil. Skön kombo som jag ska börja köra oftare. Det kändes liksom skönt att springa av sig styrketräningen, på något märkligt vis.

Än så länge: Ingen wow-effekt av Testo C och Mast
Jag fortsätter göra konstanta framsteg på gymet i form av lite tyngre belastning eller fler sets/reps. Mina 200 mg Testo och 200 mg har så klart ett finger med i spelet. Men jag märker än så länge mer av den förbättrade återhämtningen än den där sjätte växeln som brukar infinna sig. Lite förvånad att jag inte känner av den här - även om den är blygsam - kuren så här många veckor in. Kanske gör jag omedvetet en jämförelse med i somras när effekten av 100 mg Tren A och 250 mg Susta e3d kickade in. Det påslaget var så extremt tydligt. Å andra sidan är det skönt att slippa adrenalinpåslag, högt blodtryck liksom puls mm. Så egentligen: Kan jag må som jag gör nu och samtidigt göra framsteg är det rätt perfekt.

DAGENS PASS:

Bänkpress i snedbänk 30 grader i Smith-maskinen
30 kg x 10
50 x 10
60 x 10
70 x 10
80 x 8
90 x 6
60 x 10

Pec Dec
50 kg x 8
55 x 6
60 x 6
65 x 6 (här maxar jag viktmagasinet - Yeah!)

Bröstpress i maskin med fria vikter
80 kg x 8
90 x 6
95 x 5
100 x 3 (här var jag så jävla slutkörd, de tre repsen fick jag iväg mer på vilja än styrka)

Cable Cross
15 kg x 15
15 x 15
15 x 15
15 x 15 (trots låg vikt fick jag kämpa så jag fick blodsmak i munnen på de 2-3 sista repsen)

**

Bra jävla start på dagen, helt enkelt!

//Ivan
Citera
2022-12-08, 11:58
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:

Än så länge: Ingen wow-effekt av Testo C och Mast
Jag fortsätter göra konstanta framsteg på gymet i form av lite tyngre belastning eller fler sets/reps. Mina 200 mg Testo och 200 mg har så klart ett finger med i spelet. Men jag märker än så länge mer av den förbättrade återhämtningen än den där sjätte växeln som brukar infinna sig. Lite förvånad att jag inte känner av den här - även om den är blygsam - kuren så här många veckor in. Kanske gör jag omedvetet en jämförelse med i somras när effekten av 100 mg Tren A och 250 mg Susta e3d kickade in. Det påslaget var så extremt tydligt. Å andra sidan är det skönt att slippa adrenalinpåslag, högt blodtryck liksom puls mm. Så egentligen: Kan jag må som jag gör nu och samtidigt göra framsteg är det rätt perfekt.

Du beskriver det själv bra, du kommer inte få någon jävlariminlåda-effekt av dessa doser och prepp, däremot kommer du få stadiga ökningar med minimala biverkningar
Det är det som är hemligheten till långvarighet och stadiga ökningar under lång tid.
Har jag själv äntligen lärt mig

Ser så många som gasar järnet med gramvis av prepp och så ytterst få håller i, de mår skit, går sönder och tröttnar.
Det är som sköldpaddan och haren

Keep at it gamle man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in