2023-06-06, 13:16
Medlem
IvanDF2s avatar
SATAN VILKET AXELPASS!

Tunga 4-6 reppare. Drygt 16 set på 35 minuter. Lång tid för att vara jag. Det skvallrar om att det var ovanligt tungt, för att vara jag.

ÖVNINGAR
Reversed pec-deck, uppvärmning
15 kg x 15
15 kg x 12
20 kg x 8
25 kg x 6

Axelpressar i maskin, fria vikter
40 kg x 15
80 kg x 12
100 kg x 10
120 kg x 6
125 kg x 5 (nytt PB)
130 kg x 4 (nytt PB!)

Reversed pec-deck
25 kg x 8
25 kg x 8
25 kg x 7
25 kg x 8

Sittande militärpress i Smith-maskinen
40 kg x 20
60 kg x 13
60 kg x 11
60 kg x 9
80 kg x 6

Nu har jag ätit lite extra, vilat och hunnit med att ta en PW i sommarvädret. Senare i eftermiddag blir det axelpass #2 för i dag och då med lättare vikter och högreps. Känns det rätt blir det också, som sagt, ett par övningar för triceps.

Kör hårt, det ska jag göra om ett tag!

//Ivan
Citera
2023-06-06, 18:35
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA DELTAPASS + SCHINKENSTICK

Det blev exakt 400 repetitioner på 35 minuter. 4 övningar, 4 x 25 reps i varje. Än så länge känns experiment med tunga set med få reps på morgonen följt av ett högrepspass 4-6 timmar senare, båda för samma muskel, bra. Känner att alla tre muskelhuvuden har fått jobba på duktigt i dag men inte så att jag känner mig sliten, trött eller att det smärtar. I morgon kör jag rygg efter samma upplägg. Har inte satt någon tidsrymd på detta utan känner löpande efter och gör någon slags summering och utvärdering när den tiden kommer.

Satte 2.4 ml olja i ena skinkan nu (1.2 ml Testo C och 1.2 ml deca = 600 mg totalt). Nu med mina vanliga, oranga 25 mm-nålar. Milsvidd skillnad jämfört med 16 mm-kanyler. Vad det beror på vet jag inte och: bryr mig inte heller: Huvudsaken är att jag nu kan sätta oljorna precis som vanligt = inget pip.

Nu blir det en lång PW i det makalösa Nationaldagsvädret: Blå himmel och sol och helt vinstilla.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-07, 08:49
Medlem
IvanDF2s avatar
DET ÄR INTE ONSDAG I DAG. DET ÄR RYGGDAG.

I eftermiddag blir det minst 400 repetitioner för ryggen. Men antagligen 500 stycken. För ett högrepspass väntar. Som komplement till det jag nyss körde. Som var tunga 4-6-reps i fyra övningar:

Pull downs i maskin med fria vikter x 4 arbetsset
T-bar x 4
Latsdrag med smalt V-handtag x 4
Sittande rodd, medelbredd grepp x 4

Jag adderade dessutom till ett par set som jag inte räknar in. Eftersom jag bara klarade 1-3 repetitioner. Jag har minst 4 reps som krav för att ett set eller ett PB ska räknas. Men rent psykologiskt har det för mig alltid fungerat att "smaka på ännu tyngre vikter". För om jag till nästa pass vet att "Jomen jag klarade faktiskt 3 reps på 140 kilo sist" blir det mycket mer greppbart att fixa 4 reps eller 3 reps på 150 kg osv.

Sticket i går gick bra. Känner inte av något PIP. Däremot blödde jag som en jävla ren som blivit riven av en varg. Jag måste vara inne i en loop av inject-bad-luck. För det är sällsynt att jag blöder. Nåväl, smällar man får ta

Kört hårt nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Citera
2023-06-07, 18:23
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGGPASS #2

Klockan är snart 18.30 och jag kom precis hem från dagens andra ryggpass. Hade siktet inställt på minst 400 repetitioner men det blev "bara" 350 st. 14 set x 25 reps. Skulle fortsatt med set 15 och 16 i avslutande T-bar men: Jag hade inget mer att ge efter set 14. Där gick luften gick helt ur mig inom loppet av 20-30 sekunder. Som när en bil till slut får bensinstopp.

Nu blir det torsk och grönsaker. Det är fint väder ut så kanske en skön PW i kvällssolen.

I morgon väntar ett morgon- och eftermiddagdspass för mina pecs. Skulle kört ben och röv men av lite olika anledningar får det istället bli på fredag.

Kört hårt! // Ivan
Citera
2023-06-08, 09:24
Medlem
IvanDF2s avatar
DET BÖRJAR HÄNDA GREJER!

Avslutade precis ett bröstpass. Sitter på gymmets café-del och tar en kaffe. Men innan jag slog mig ner här, bytte jag om i ett av de större omklädningsrummen och där sitter en stor spegel på väggen. I dag kunde jag visuellt se en skillnad över pecsen. De är klart mer markerade och köttigare. Att träna dem 2 ggr samma dag har snabbt gjort stor skillnad. Nu har jag kört dem 8 gånger på drygt 2 veckor. Med min vanliga träningsrutin hade detta tagit mig 5-6 veckor. Än så länge känns det bra. Känner mig stark och utvilad. Men det är ännu för tidigt in i experimentet för att dra några slutsatser.

Nu blev det tunga 6-reppare:

Pec-deck, uppvärmning. 7 set. Slutade på 60 kg (viktmagasinet går till 65 kg)
Sned bänkpress i Smith-maskinen x 4
Pec-deck 4 set x 6 reps på 60 kg
Bröstpressar i maskin med fria vikter, 4 set, som mest på 120 kg.
Pec-deck 4 set x 6 reps på 55 kg
Bröstpressar i maskin med viktmagasin 4 x 6 reps.

Passet slutade på exakt 45 minuter. Vilket är 10-12 minuter längre än vad jag brukar köra på. Men tunga 6-reppar kräver mer vila. I kväll blir det dagens andra bröstpass. Då med högreps och runt 15-25 st.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-08, 15:00
Medlem
IvanDF2s avatar
PECPASS #2 AVKLARAT

Så. Precis kört dagens andra bröstpass. Högreps. 400 repetitioner på 30 minuter.
4 övningar. 4 set på varje övning. 25 reps i varje set.

I morgon är det dags för en ny dos Testo C och Deca. Kruxet är bara att min beställning inte har kommit än och nu har jag slut på Testo C. Jaja, om inte det kommer i morgon får jag sätta 600 mg Deca istället. Inte hela världen.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-06-09, 21:48
Medlem
IvanDF2s avatar
VILODAG MED STICK

Det blev en vilodag i dag. Första på bra länge. Spontant sitter en dag off som en smäck. Känner mig redan taggad för morgondagens två gympass. Axlar står då på schemat. Tungt på morgonen, högreps i nästa pass ca 5-6 timmar senare. Oljorna från V*xtgaranten kom prydligt i dag. Bra förpackade, som alltid.

Premiär för Testo C från Avex Pharma
Jag fortsätter med 300 mg Testo C + 300 mg Deca e3d. För första gången testar jag Testo C från Avex Pharma. Jag har tidigare beställt både Deus och ZPHC's Testo C från V*xtgaranten och blivit jättenöjd med båda. Att valet nu föll på Avex Pharma är för att deras Testo C är på 300 mg/ml. Ju mindre jag behöver sticka, ju bättre

Dagens stick gick finfint. Det var ett bra beslut att sluta försöka sätta oljorna med 16 mm-kanyler i skinkorna. Med mina vanliga, oranga 25 mm-nålar är allt som det ska vara igen.

Justerar kosten
Jag har en längre tid kört strikt LCHF. Jag trivs med det och upplägget passar mig. Men min kropp håller desperat i vartenda gram fett och vägrar släppa ifrån sig något som helst fläsk. Så nu blir det istället:

50% Protein, i mitt fall ca 180-200 gram per dygn.
35% Fett
15% Kolhydrater (i huvudsak från grönsaker)

Närmsta veckorna kommer i högre grad färgas av proteinshakes, lax och torsk, makrill och tonfisk, kyckling och kalkon.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-06-09 kl. 21:51.
Citera
2023-06-10, 12:49
Medlem
IvanDF2s avatar
AXELPASS MED TVÅ NYA PB'S!

Den här kuren har jag inte fått den där sensationen runt dag 20. Dvs att jag kände av hur oljorna successivt börjar dra igång för att verkligen kicka in efter ca tre veckor. Jag antar att jag och min kropp vid det här laget är alltför van att kura. Lite trist. För det är en underbar känsla. Desto roligare är det att från ett pass till ett annat känna sig så mycket starkare liksom att slå nya PB's. Som i dag med axelpressar i maskin liksom sittande militärpressar.

Ett tungt jävla pass blev det
Bara 16 set på 34 minuter.
Sakta men säkert börjar jag nu kunna hantera lite mer beskedliga vikter. Som i tex reversed pec-deck för baksida axlar. I början var 15 kilo lite jobbigt i sista repetitionerna. Nu värmer jag upp på 15 kg och kör arbetsseten på 25-30 kg. Det kanske inte säger så mycket eftersom alla maskiner är olika. Men de flesta killar som använder samma maskin i sin bröstträning, kör flyes på 30-35 kilo och det är uppenbart jobbigt för dom. Jag är inte viktkåt men jag skulle ljuga om jag sade, när jag iakttar dem, att jag inte i smyg njuter av att veta att jag maxar viktmagasinet i flyes och reppar på 60-65 kg.

I kväll blir det ett till pass för axlarna om jag hinner (ska ut i skärgården på en mottagning). Då i form av enbart högreps.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-11, 13:25
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGGPASS 1 AV 2 AVKLARAT

I dag är ryggen i fokus. Den ska få ett tungt pass med få repetitioner söndag morgon (avklarat) följt av ett kompletterande högrepspass i eftermiddag (återstår).

Det blev 16 set på 32 minuter.
4-6 reps i arbetsseten.
Var i samtliga övningar uppe och smakade på tyngre vikter än sist.
Känner mig stark just nu. Bra fokus och bra jävlaranamma.

Nu ska jag få i mig massor av protein från tonfisk och kyckling. Sedan blir det en stund i solen och kanske en löprunda innan det är dags att åka tillbaka till gymet.

Jo, just det: Ska även sätta 300 mg Testo C och 300 mg Deca. Skulle egentligen göra det i morgon men det blir lite krångligt så jag gör det i dag istället.

Kört hårt. För det har jag gjort. Och ska göra.

//Ivan
Citera
2023-06-11, 19:18
Medlem
IvanDF2s avatar
SÅDÄRJA! RYGGPASS #2 + STICK: CHECK!

Nu är jag precis klar här på gymmet. Firar ett bra pass men en Coke Zero i café-delen. Nu under sen eftermiddag blev det som planerat ett högreps men reps i det lägre intervallet. Så istället för att köra 25 reps blev det lite tyngre vikter och genomgående 15 repetitioner i alla set på alla övningar:

T-bar
Pull downs i maskin med fria vikter
Latsdrag med smalt grepp
Sittande rodd med smalt grepp

Totalt 240 repetitioner på 33 minuter. Innan jag åkte till gymet satte jag 300 mg Testo C och 300 mg Deca. Ett smidigt, smärtfritt och cleant stick med en av mina oranga 25 mm-nålar. Visst, det tar lite tid att trycka in 2.2 ml med orange kanyl men jag föredrar det. Kollar lite Netflix samtidigt. Har liksom ingen brådska och varför ska det gå snabbt?

I morgon väntar bröst och jäääävlars vad stryk de ska få!!!

Kör hårt alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-06-12, 08:36
Medlem
Tjena, jävlar vad hårt du kör! Imponerande.

Tycker du det bygger bättre med flera pass om dagen och så mycket volym du kör? Eller är det ingen skillnad mot vanliga 2x per muskelgrupp per vecka?

Tycker du tränar intressant, funderar själv på att köra på med lite extra pass.

Mvh
Citera
2023-06-12, 10:24
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Neo
Tjena, jävlar vad hårt du kör! Imponerande.

Tycker du det bygger bättre med flera pass om dagen och så mycket volym du kör? Eller är det ingen skillnad mot vanliga 2x per muskelgrupp per vecka?

Tycker du tränar intressant, funderar själv på att köra på med lite extra pass.

Mvh

Tjenare Neo och tack!

Jo, jag är inne i ett bra flow nu igen. När allt flyter på sådär som nästan av sig självt. När det inte känns som ett motstånd att dra till gymet utan kroppen tvärtom skriker efter en genomkörare.

För två år sedan hade jag i princip aldrig testat att köra två pass samma dag. Än mindre ens tänkt tanken att dessutom träna samma muskelgrupp två gånger. Då var jag inne på Push & Pull. Med fördelen att man då kan träna varje muskel 2 ggr på 6-7 dagar. Men P&P-konceptet är inget för mig. Jag har verkligen givit det ett par försök. Med mitt experiment tränar jag varje muskel 4 ggr på 8 dagar.

Hittills och så här långt in i experimentet är jag positivt överraskad!

Muskelutvecklingen tar märkbara och snabbare steg framåt. Jag känner mig än så länge inte sliten eller "övertränad" (om man nu tror på det som någon slags absolut sanning). Vilket betyder att återhämtningen går som den ska. Givetvis spelar mina 1.5 gram EW in och har en avgörande roll för att detta ska hålla ihop och fungera. Å andra sidan, skulle jag känna mig sliten eller omotiverad kastar jag in en vilodag. Omvänt: Så länge det känns bra och ger resultat ångar jag vidare.

Visst, jag kör fler set än vad den vanliga SATS-killen gör. Men det finns profiler här och på F12 som tränar med högre volym på ett pass än vad jag gör på två. Mina pass är dessutom korta och effektiva och snittar 35 minuter (ibland 45). Då är jag helt slut och har tömt mina energidepåer och mitt fokus är helt nere på noll. Då går jag därifrån.

Avslutningsvis: Testa och se vad du tycker och hur det känns! Kroppen är fiffig och brukar säga ifrån om något inte är bra. Berätta gärna vad du kommer fram till!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in