Citat:
Det florerar ett rykte om att det används fentanyl. Det ryktas även att de flesta tabletterna inte skulle tillverkats av Galenika.Det är dock ingen som styrkt eller påvisat att något av ovanstående skulle vara korrekt. De som testat tabletterna med fentanylstickor eller de som skickat in de på analys har påvisat att de inte innehåller fentanyl samt fått info att det är alprazolam men ofta underdoserade med 20% men det är lite variationer.
Jag besitter ingen sanning men det finns en del som skriker högt bara. Jag har inte koll på vad inköpspriser från Asien är för fentanyl kontra alprazolam. En del påstår att fentanyl inte skulle bli billigare att använda samt är den potentiellt dödlig vid överdoser (storlek?). De som säljer tabletterna (vi antar att det pressas privat) vill inte att det blir spritt att de innehåller fentanyl då de skulle minska försäljningen, samt så vill man inte riskera livet på sina slutkunder. Dålig reklam och det är en icke återkommande kund dessutom.
Men jag har dörrarna på glänt för vad som är närmast sanningen.
Käkar du de själv hade jag sökt på sådana stickor. Minns inte var jag köpte de, mer än att det var från Polen för runt en hundring (10st) inklusive frakt. Men går att söka och då kan du kolla dina egna blå.