2024-01-15, 12:18
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lefreak
Hej

En kompis till mig använder endast ksalol alpra och kissade positivt på fenta, tabl kommer ifrån en känd hemsida. Någon som varit med om det? Detta hände nu i januari. Dock hade han inte känt av någon annorlunda effekt.

En väldigt god vän till mig råkade ut för dessa "fulpiller", hade fenta i och han noddade ordentligt. Spolade ner skiten omgående. Jag vet inte var han köpte det, han berättade det över en middag strax innan jul.
Citera
2024-01-15, 13:34
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
En väldigt god vän till mig råkade ut för dessa "fulpiller", hade fenta i och han noddade ordentligt. Spolade ner skiten omgående. Jag vet inte var han köpte det, han berättade det över en middag strax innan jul.

Ja min kompis är missbrukare och brukar dra ganska många men pillren var mycket mörkare än vad dom brukar vara så han hade testat 4st och totaldäckat. Sedan råkade han ut för stick prov på laro och det visade på fentanyl.
Citera
2024-01-15, 15:15
Medlem
Problemet är att folk tror att är från en fabrik för att de ligger i en karta.

Kollar man på olika kartor så har tabletterna olika färger hela tiden.
Vissa ljusa och vissa är mörkare.

Men Alprazolam är det nog inte i alla
Citera
2024-01-15, 21:40
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDMinc
Problemet är att folk tror att är från en fabrik för att de ligger i en karta.

Kollar man på olika kartor så har tabletterna olika färger hela tiden.
Vissa ljusa och vissa är mörkare.

Men Alprazolam är det nog inte i alla

Tycker kvaliteten har försämrats avsevärt med, pillerna trillar ju ibland fan sönder i näven.
Citera
2024-01-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Tycker kvaliteten har försämrats avsevärt med, pillerna trillar ju ibland fan sönder i näven.

Galenika är ett underground märke och det beror nog på det. Jag tycker dom håller lite olika kvalitet men varit så hela tiden. Beror nog mera på hur pass starkt deras alprazolam pulver dom använder för det blir inte samma potential på varje sats och då blir vissa batcher sämre.
Fast tycker ändå dom är grymma med tanke på priset. Finns mycket sämre kopior av andra olika märken som även dom skiftar i potens.
Att lyckas få tag på läkemedel från en äkta fabrik är nästan omöjligt idag
Citera
2024-01-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Som titeln lyder.
Finns det egentligen legit Ksalol kvar, alltså då äkta Galenika apoteksvaror.
Tar väldigt sällan men blir oftast ksalol när det händer och skulle nog säga att jag aldrig fått en så att säga "legit pharmagrade" batch.
Visst dem man tar funkar ju men är sååå kraftigt underdoserade at best, eller verkningslösa at the worst.
Då jag läst att galenika slutar producera ksalol sen en till tillbaka, så är väl därför dem flesta man köper är fejk.
Så vad tror ni? Kommer vi någonsin få tillbaka pharmagrade ksalol eller behöver vi bara finnas oss i att ksalolen som säljs är fejk idag?

Mvh

Vill höja ett varningens finger för er som brukar Ksalol, har förlorat två nära vänner till mig sedan sommaren för det varit fentanyl i dem. Köp ej av någon ni inte litar på till 100%
Citera
2024-02-02, 03:15
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Vill höja ett varningens finger för er som brukar Ksalol, har förlorat två nära vänner till mig sedan sommaren för det varit fentanyl i dem. Köp ej av någon ni inte litar på till 100%

Vilka doser tog dessa individer? Jag menar någon enstaka eller tog dom nävar som bensotorskar?
Citera
2024-02-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vilka doser tog dessa individer? Jag menar någon enstaka eller tog dom nävar som bensotorskar?

7st totalt, 4 ifrån en karta, 3 ifrån en annan. Vilken av dem som innehöll Fent eller om båda gjorde det går inte att svara på tyvärr. Oavsett så är det små mängder det rör sig om.

Den andra hade dragit i sig närmare kartan, två veckor efter den andra så säkert samma batch.
Citera
2024-02-04, 15:19
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag och min partner som brukar Benso dagligen och har gjort det nu i ca 15 år och använt de flesta preparat som gått att få tag på och då även RC-Bensopreparat under dessa år anser att de flesta Ksalol inte innehåller någon Alpra alls utan istället oftast innehåller Etizolam. Jag har som mest tryckt i mig typ 7 - 8mg vanliga svenska Xanor och jag känner typ inte ett skit. Känner mer på en 5:a Stess eller en 15mg Oxascand. Men däremot de blåa Ksalol sover jag gott på 1 - 2st om jag lägger till nån Lora och Stess och kanske en Oxa på det. Minns mycket väl hur dom blåa Etizolam kändes och dessa Ksalol känns väldigt likvärdiga enligt mig.

/Mvh
Citera
2024-02-04, 16:30
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag och min partner som brukar Benso dagligen och har gjort det nu i ca 15 år och använt de flesta preparat som gått att få tag på och då även RC-Bensopreparat under dessa år anser att de flesta Ksalol inte innehåller någon Alpra alls utan istället oftast innehåller Etizolam. Jag har som mest tryckt i mig typ 7 - 8mg vanliga svenska Xanor och jag känner typ inte ett skit. Känner mer på en 5:a Stess eller en 15mg Oxascand. Men däremot de blåa Ksalol sover jag gott på 1 - 2st om jag lägger till nån Lora och Stess och kanske en Oxa på det. Minns mycket väl hur dom blåa Etizolam kändes och dessa Ksalol känns väldigt likvärdiga enligt mig.

/Mvh

Dom innehöll redigt med alpra när jag tog dom (10 år sedan). Tog ungefär lite över halv karta och blev sedan blodtestad. Jag hade en mängd alprazolam i blodet som jag helt orimligen kunde fått i mig vid ett tillfälle hette det då.

Senast jag testa ett sådan för några år sedan smaka det bara målarfärg och blev konstig i huvet flera dagar efteråt. Så dom har nog haft sina glansdagar verkar det som.
Citera
2024-02-21, 12:31
Medlem
honung66s avatar
Jag har testat positivt på fentanyl två gånger, tagit ksalol o bensedin köpta på clearnet från känd shop som nyligen varit nedstängd.

Gjorde ett sucicidförsök med en flaska vodka, Imovane, ksalol o bensedin. Kan inte svara på hur många av varje, men minst 15 vardera av bensedin o ksalol o en karta 5mg Imovane.

Jag kollade provsvaret och vet inte vad hälften av grejerna är, men någon kanske är intresserad så jag listar de jag var positiv på.

Har definitivt inte haft någon apoteksbenso hemma, så detta är från galentika-grejjerna

U—Bensodiazepiner (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: U
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Bensodiazepiner positiv. Gränsvärde: 50 µg/L. Förenligt med intag av diazepam

U—Temazepam
Resultat: >2000 µg/L

U—Nordazepam
Resultat: 768 µg/L

U—Oxazepam
Citera
2024-02-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jag har testat positivt på fentanyl två gånger, tagit ksalol o bensedin köpta på clearnet från känd shop som nyligen varit nedstängd.

Gjorde ett sucicidförsök med en flaska vodka, Imovane, ksalol o bensedin. Kan inte svara på hur många av varje, men minst 15 vardera av bensedin o ksalol o en karta 5mg Imovane.

Jag kollade provsvaret och vet inte vad hälften av grejerna är, men någon kanske är intresserad så jag listar de jag var positiv på.

Har definitivt inte haft någon apoteksbenso hemma, så detta är från galentika-grejjerna

U—Bensodiazepiner (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: U
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Bensodiazepiner positiv. Gränsvärde: 50 µg/L. Förenligt med intag av diazepam

U—Temazepam

U—Nordazepam
Resultat: 768 µg/L

U—Oxazepam
När du testades positivt på fentanyl, var det bara på sticka eller bekräftades det av labb? Om de sakerna du listar är från samma prov som det där du var positiv på fentanyl kan det ha varit falskt positiv eftersom det inte står med i resultatet. Som jag förstått det är det vanligt att stickor visar falskt positivt på fentanyl. Jag har själv varit positiv på sticka två-tre gånger samtidigt som labbresultaten sagt att jag varit negativ.

Polisen skrev en rapport för ungefär fem år sedan där de menade att den enda förekomsten av fentanylkontaminerade droger i Sverige var i ryska fakepressade xanax. Inte ens i heroinet kunde de hitta fentanyl. Det skrivs hela tiden om att folk hittar det i det ena och det andra men polisens slutsats var att det nästan aldrig förekom. Detta var 2018 men jag fick uppfattningen att en uppdatering skulle komma om lägesbilden förändrades.

Med det sagt. Var alltid försiktig och testa dina droger.
Senast redigerad av Xindrlark 2024-02-21 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in