Citat:
Ursprungligen postat av
honung66
Jag har testat positivt på fentanyl två gånger, tagit ksalol o bensedin köpta på clearnet från känd shop som nyligen varit nedstängd.
Gjorde ett sucicidförsök med en flaska vodka, Imovane, ksalol o bensedin. Kan inte svara på hur många av varje, men minst 15 vardera av bensedin o ksalol o en karta 5mg Imovane.
Jag kollade provsvaret och vet inte vad hälften av grejerna är, men någon kanske är intresserad så jag listar de jag var positiv på.
Har definitivt inte haft någon apoteksbenso hemma, så detta är från galentika-grejjerna
U—Bensodiazepiner (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: U
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Bensodiazepiner positiv. Gränsvärde: 50 µg/L. Förenligt med intag av diazepam
U—Temazepam
Resultat: >2000 µg/L
U—Nordazepam
Resultat: 768 µg/L
U—Oxazepam
Resultat: >2000 µg/L
När du testades positivt på fentanyl, var det bara på sticka eller bekräftades det av labb? Om de sakerna du listar är från samma prov som det där du var positiv på fentanyl kan det ha varit falskt positiv eftersom det inte står med i resultatet. Som jag förstått det är det vanligt att stickor visar falskt positivt på fentanyl. Jag har själv varit positiv på sticka två-tre gånger samtidigt som labbresultaten sagt att jag varit negativ.
Polisen skrev en rapport för ungefär fem år sedan där de menade att den enda förekomsten av fentanylkontaminerade droger i Sverige var i ryska fakepressade xanax. Inte ens i heroinet kunde de hitta fentanyl. Det skrivs hela tiden om att folk hittar det i det ena och det andra men polisens slutsats var att det nästan aldrig förekom. Detta var 2018 men jag fick uppfattningen att en uppdatering skulle komma om lägesbilden förändrades.
Med det sagt. Var alltid försiktig och testa dina droger.