Citat:
Ursprungligen postat av
Xposted
Bezedine är Diazepsm och är lite beska men inte i närheten av alprazolam, jag har labbrapporter från SKL där den ena säger 0,7mg och den andra 1,4mg.Dessutom blir man mer söeedad på bären än äkta alpra. Finns i stora alprazolamtråden dokument från läkemedelsverket som inte fann någon alpra utan någon analog. Läkemedelsverket anser att dom inte var tillräckligt bra/eller fel ämnen i dessa bär så dom fick aldrig säljas i Sverige. Tycker du att Benzedin smakar som ksalol har du fel på smaklökarna, båda är beska men det är stor skillnad på beskan!
Jag tycker du borde lägga ner dina tabletter en dag eller två och läsa mitt inlägg igen innan du försöker förklara saker för mig som jag redan skrivit. När skrev jag att alpra smakar likadant som diaz?
jag skrev "Jag har haft både svenska 1mg xanor (upjohn 90), och 2mg xanor stavar (u 94).
Även Stesolid 5 och 10mg på recept. Provat andra olika svenska märken på samtliga mediciner.
Jag har erfarenhet av båda och vet exakt skillnaden på hur alpra och dia smakar..
Jag skrev även att jag är medveten att exakt mg diffar något från tablett till tablett här och där. Jag har även hört (rykte) att en ksalol ska innehålla en obetydligt liten men exakt mängd triazolam eller något liknande för att kunna skilja på äkta och fakes vid eventuell analys. Dessa två faktorer kan ha bidragit till att de inte fick säljas i sverige. Dock fick jag ibland göra urinprov och det visade ALDRIG något annat än Diazepam/Alprazolam. Så att "äkta" galenika produkter skulle innehålla någonting HELT annat eller ingenting alls är bullshit. Dom rapporterna lär ha kommit från tester gjorda på badkarspressade piller som cirkulerade får några år sedan, det var för några år sedan inte ovanligt att de cirkulerade blåa små piller med allt från socker till RC. Men man såg oftast på pillret att det inte såg ut som ksalol varken i färg, form eller smak. Det har cirkulerat flubro stavar också. Men det är mest småkids som blir blåste och köper dessa. Jag orkar tänker inte upprepa vad jag redan har skrivit och ber dig verkligen läsa mitt första inlägg igen. men jag har som sagt många gånger jämnfört xanor och ksalol och effekten är den samma! har man lite högre tolerans och tar 2-3 st åt gången spelar det ingen större roll om ena har 0.8mg å den andra 1.2. Alla Galenikas benso är förövrigt "fake" piller då fabrikerna stängdes ner 2011 och att det tydligen är organiserad brottslighet som fortsätter trycka bensedine och ksalol i fabrikerna. Hur annars tror du såna ENORMA MÄNGDER piller som uppenbarligen kommer från samma källa kan cirkulera i så många länder som inte ens har galenikas produkter till salu? är det någon gubbe i Serbien som får 10 containrar utskrivet i månaden och skeppar dom vidare ut i europa?
Om du köper små lila piller som har något annat än alprazolam inuti har du helt enkelt blivit blåst av en enstaka individ.
Maffian som styr produkterna från Galenika är lika måna om sitt ryckte som vilket annat läkemedelsföretag som helst. Vi kan inte ens börja föreställa oss hur mycket pengar dessa produkter drar in med tanke på hur löjligt mkt det ALLTID finns i omlopp 24/7.
Och när du säger att man blir mer speedad av ksalol än riktig xanor handlar det om ett par saker.
1. Placebo
2. Tolerans. Om man är ny och tar alprazolam kan det vara så att man tar lite för hög dos och blir seg. Du har helt enkelt höjt din tolerans och upplever substansen annorlunda.
3. Man SKA bli "speedad" av Alprazolam. om man som jag lider av den typ av ångest där man inte finner lust att göra någonting och tar alprazolam så släpper ångesten och man får plötsligt lust att städa lägenheten, träffa människor osv. Detta är SPECIELLT sant med alprazolam då alpra inte har en muskelavslappnande effekt som t.e.x Diazepam utan funkar bäst mot ångestfyllda tankar, panik osv. När jag var ny till benso så brukade jag ta xanor/ksalol på morgonen och Stesolid/Bensedine på kvällen då Diazepam har en mer lugnande effekt på kroppen och man somnar lättare.
Nu efter många års bruk känner jag inte den här "uppåt" känslan av Alprazolam längre utan den dödar bara min ångest en kort stund och jag förstår att du kan uppleva att ruset är annorlunda men det är bara din kropp som har vant sig vid substansen.
Till slut vill jag påpeka att alla kroppar reagerar olika på substanser beroende på ett gäng olika faktorer. Jag har lyxen att ha tillgång till både äkta svenska xanor och "fake-äkta" ksalol och säger med handen på hjärtat att både jag och 4 andra personer kan konstatera att ksalol innehåller
Alprazolam och bensedine innehåller Diazepam. om det fortfarande slarvar lite och några diffar mellan 0.8-1.2 så är det inget man lägger märke till, plus att med tanke på prisskillnaden så är det ganska löjligt att klaga.
Jag har lagt mer tid än jag i början planerade på att svara i denna tråd så sålänge någon inte skriver något värt att svara på så är jag over and out.