2022-11-24, 16:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej samtycke till en kyss är inte samtycke till att röra kuken så du kan inte trappa upp sexet steg för steg och ta tidigare steg som samtycke till nästa.

Du kan snart inte röra dig utanför hemmet utan att riskera att inte ha samtycke. Gå och lägg dig, du kommer aldrig förstå denna lagen.
Citera
2022-11-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan snart inte röra dig utanför hemmet utan att riskera att inte ha samtycke. Gå och lägg dig, du kommer aldrig förstå denna lagen.

Det är du som tror du står över lagen stumpan. Den är sjuk och får sjuka konsekvenser.
Citera
2022-11-24, 17:00
Medlem
Citat:
Kan också vara så att du och några till här är helt jävla körda i skallen, det verkar ju som att de flesta klarar av att leva med denna lagen utan svårigheter.
Självinsikt? Inte?

Det är en tickande bomb. Kvinnan kan närsomhelst få mannen dömd.
Citera
2022-11-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inte att våldta en man som står bakom dem.

klart killen kan stå still och tjejen rör sig
Citera
2022-11-24, 17:04
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det skulle ju kunna vara så att jag känner det som att jag o grannen har en bra relation till varandra och jag kan ju faktiskt tro att det är OK för mig att låna deras gräsklippare utan att fråga men det visar sig senare att det var fel.
Men se där. Så svårt var det väl inte. Helt riktigt, polisen kommer hem till dig och undrar varför du har stulit grannens gräsklippare. Du ser både förskräckt och förvånad ut. Och har en alldeles rimlig förklaring till varför du var säker på att du fick låna den. Och anmälan kommer i praktiken läggas ned på plats. Inte en chans att det går till åtal.

- Jaha, så du menar att man alltid blir immun mot åtal om man bara flinar och säger att man trodde man fick låna?

Nej, självklart inte. Du ska alltså ha en rimlig och trovärdig förklaring.

- Men, grannen då? Borde inte han få elektriska stolen för att han ljuger om stöld.

Nja, han ljuger inte nödvändigtvis. Han kan mycket väl anse att han blivit utsatt för brott. Bara det att polis och domstol anser att visserligen togs möjligen gräsklipparen mot hans vilja, men det fanns inget uppsåt till brott.

Det är ingen större skillnad i samtyckeslagen. Det duger alldeles utmärkt att på liknande sätt ha en rimlig och trovärdig förklaring till varför du var säker på samtycke.

Skillnaden är möjligen formuleringen oaktsamhet. Som i fallet gräsklipparen kan jämföras med att du hittar grannens gräsklippare stående utanför hans tomt istället för inlåst i hans garage. Hade det funnits rekvisit för oaktsam stöld hade du förväntats begripa att du inte bara kan ta gräsklipparen bara för att den inte var inlåst.

Uppenbarligen tycker du inget av det här är konstigt. Men av någon anledning härjar du om att det är helt bananas om man överför resonemanget till våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 17:05
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Du är extremt trög, jag skrev att åklagarna inte gör sitt jobb och åtalar kvinnor för detta.
Jag hör dig. Och nu är det dags att du visar exempel på att detta händer.
Citera
2022-11-24, 17:06
Medlem
Citat:

Eller skulle det kunna vara så att om man skulle göra ngt den andra inte vill/gillar så säger den till och då slutar man och så är det bra med det.

ja, så enkelt måste det ju kunna vara.
Citera
2022-11-24, 17:07
Avslutad
Citat:
Det skulle säkert rymmas under sexuellt ofredande.
Nej, det ryms inte under sexuellt ofredande att vidröra sin sexpartner.
Citera
2022-11-24, 17:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och med det här menar du att du gör hur du vill utan att kolla att hon är med?
Tro fan att man får problem med rättvisan när man har den inställningen.

Vad exakt är det som är osexigt? Det jag beskriver är två exempel på extremt smidig interaktion utan att behöva ställa frågor. Men du kanske inte förstår hur det går till?

Jag har aldrig ens anklagats för något men så är jag inte ett soft target och någon som kvinnor skulle försöka med och jag säger då igen att vi pratar om osäkra unga vuxna här för jag skulle inte erkänna ett skit och jag skulle inte åka dit. Om vi skall tala om "problem" då så anser jag att kvinnor som inte förstår vad jag menar har problem med fittan, det är något som felar i hennes sexualitet så hon är ängslig istället för kåt. Hon är dominant istället för undergiven. Hon har antagligen aldrig kommit för så brukar det bli för alla kontrollfreaks till kvinnor. Jag låter även ONS veta att ligger hon i min säng är hon min sexslav och mycket har jag blivit kallad i livet men aldrig ett dåligt knull.

Allt är osexigt eftersom du helt plockar bort passion. Du beskriver 2 döda fiskar. Jag brukade trycka upp ONS mot väggen i hallen så börjar vi redan där. Hon har antagligen sugit redan på vägen hem. Jag hade 2 fingrar i henne redan på krogen. Så jag vet inte hur du knullar men det är riktigt jävla långt ifrån något jag har varit med om. Kommer tant ihåg hur hon var på 40-talet när hon var 19? Alla verkar ju nämligen såinihelvete snusförnuftiga nu som vuxna och det är inte särskilt relevant för tråden....
Citera
2022-11-24, 17:13
Avslutad
Citat:
Nej samtycke till en kyss är inte samtycke till att röra kuken så du kan inte trappa upp sexet steg för steg och ta tidigare steg som samtycke till nästa.
Det är så vi normala samspelar.
Citera
2022-11-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
klart killen kan stå still och tjejen rör sig

inte utan att han har penetrerat henne först. Svårt för en kvinna att vara träffsäker om hon står på alla fyra med ryggen vänd mot mannen.
Citera
2022-11-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fingra röven gör man för att förbereda henne så att kuken glider in enklare, detta vet som sagt alla som inte är oskulder.

Vad har äta kuk med sex att göra? Du borde liksom förstå själv att du har fel om allt när du konstant måste byta kontext för vad som faktiskt hände här.

Alla som inte är oskulder vet att oralsex alltid är ett förspel till det som komma skall: ett hårt bett i kuken. Eller? Nej. Givetvis inte. Innan man gör något som eventuellt kan komma att göra ont, behöver man ha samtycke. Ett finger i rumpan gör inte ont. En kuk på samma ställe har stor risk att göra ont. Även om ett finger varit där innan. I övrigt så krävs det helst glidmedel. Och kvinnan kanske mycket hellre vill ha kuken i vaginan. En anal är inte bara något man slinker in i med kuken, bara för att man fått slinka in med ett finger där.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-24 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in