2022-11-24, 16:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Exempel 1:
Du och kvinnan ligger och kysser varandra. Hon är aktiv i kyssandet. Du för handen mot hennes underliv, samtidigt är du observant på hur hon reagerar. Du söker ögonkontakt. Om hon fortsätter kyssa dig, inte tar bort din hand eller säger nej, kan du fortsätta. Om hon fortsätter att vara aktiv genom blickar, fysisk kontakt, kyssar eller stöningar kan du fortsätta. Annars avbryter du och kollar av hur det är med henne. Du kommer inte anmälas för våldtäkt.

Exempel 2: Ni har kommit en bit i sänghalmen, hon ligger på rygg och du över henne, du ligger mellan hennes ben. Du märker att hon är med på noterna genom fysisk aktiv kontakt eller blickar.
Du börjar visa med handling att du vill penetrera henne. Detta gör du kanske genom att föra ditt kön i en position så att det kan komma in i henne. Där avvaktar du något, observerar hur hon reagerar. Om hon tittar på dig, ni har ögonkontakt som upplevs uppmuntrande, eller hon kanske åmar sig med kroppen så att det ska bli lättare för dig att komma in, då kan du långsamt påbörja penetration. Du är hela tiden uppmärksam på hur hon reagerar, och om du upplever tveksamhet stannar du upp och kollar av att allt är lugnt. Du kommer inte anmälas för våldtäkt.

Vad du INTE gör är att du står bakom kvinnan, utan att ha ögonkontakt, utan att kunna avläsa hennes ansiktsuttryck, utan att få ett uttryckligt medgivande, och penetrerar henne. Varken i vaginan eller analen.
Om hon däremot hoppar upp på alla fyra från liggande, och kanske svankar lite mot dig, då kan du, långsamt påbörja en penetration, vaginalt! Observera hur hon reagerar. Är du tveksam, kolla läget.
Gällande analsex kan man behöva försäkra sig ytterligare kanske genom att helt enkelt insinuera med ord att man vill penetrera analt, se hur hon besvarar det. Är det minsta tveksamheter låter du bli.

De flesta sexakter och fysiska kontakter rent allmänt förutsätter två aktiva personer och då är det inga problem att avläsa samtycke. Kör man bakifrån kan det som sagt vara bra att försäkra sig om att allt är OK, det är inte fel och förstör inte någon stämning på något sätt. Tvärtom uppfattas det lyhört och sunt, en bra grej alltså, framförallt om man är en sån man som gärna kör lite hårda tag och "tar för sig" så att säga. De flesta vill inte känna sig som en knulldocka utan mänskliga interaktioner genom blickar, andning, stön, fysisk beröring m. m.

Det ovanstående förutsätter att du har sex med en kvinna som är normalt funtad, alltså inte med någon galning som redan på förhand bestämt att hon ska falskt anmäla dig för att sätta dit dig. Kvinnor som falskt anmäler för att hämnas eller få pengar omfattas inte i denna beskrivning och de tillhör undantag. Det kommer alltid finnas idioter men vi utformar inte lagar efter undantagen, inte inom något rättsligt område.

Hahahahaha wtf. Så för att knulla korrekt 2022 så måste man totalt plocka bort passion. Allting du beskriver är så sanslöst jävla osexigt att alla män med val hellre avstår. Du vet väl fungerande kvinnor är undergivna sexuellt och män är dominanta. Män tar sex. Kvinnor ger sex.
Citera
2022-11-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahahahaha wtf. Så för att knulla korrekt 2022 så måste man totalt plocka bort passion. Allting du beskriver är så sanslöst jävla osexigt att alla män med val hellre avstår. Du vet väl fungerande kvinnor är undergivna sexuellt och män är dominanta. Män tar sex. Kvinnor ger sex.

Ja det verkar som de som stiftat denna lag aldrig haft sex, ingen följer ju de regler som krävs i praktiken.
Citera
2022-11-24, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som sagt så hoppas jag att du råkar ut för detta. Ska bli intressant att höra bådas argumentation i rätten och se utfallet.
Det är ju det fetade som är den springande punkten. Du skriver ju själv att jag ska fråga. Det skulle ju kunna vara så att jag känner det som att jag o grannen har en bra relation till varandra och jag kan ju faktiskt tro att det är OK för mig att låna deras gräsklippare utan att fråga men det visar sig senare att det var fel. Jag tycker ändå att det är väldigt skilda situationer. Det känns ändå ganska självklart att fråga om det är OK att låna gräsklipparen.

Däremot känns det inte lika självklart i en frivillig/ömsesidig önskvärd sexuell situation att ständigt fråga, är det OK att jag känner på dina bröst, är det ok att jag pussar på ditt bröst, är det ok att jag smeker din rumpa, är det Ok att jag smeker dig mellan benen, är det ok att jag slickar dig, är det ok att jag låter ett finger komma in ...... ja du fattar.

Som jag har tolkat samtyckeslagen så måste jag vara säker på allt detta ovan och ännu mer, och hur ska jag egentligen kunna vara det utan att fråga? Så då återstår ju frågan om det är så det är tänkt att det ska gå till framöver? Att man ska behöva fråga om allt för att eliminera risken att samtycke inte finns.

Eller skulle det kunna vara så att om man skulle göra ngt den andra inte vill/gillar så säger den till och då slutar man och så är det bra med det.
Sån tur då att du inte alls behöver fråga nån som du har sex med om du får smeka den på rumpan.
Citera
2022-11-24, 16:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Vi diskuterar lagstiftningen här nu och inte specifika fall men att åklagarna aldrig åtalat en kvinna som anmält sex utan inledande samtycke trots att hon begått sexhandlingar senare visar att vi inte har en könsneutral lagstiftning.
Inte specifika fall säger du. Okej kan du visa exempel på något fall, vilket som helst, där kvinnan anmält våldtäkt men uppenbart själv senare begått våldtäkt under samma samlag?

Du får ju liksom illustrera hur du menar innan du häver ur dig att lagen inte är rättvis.
Citera
2022-11-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Inte specifika fall säger du. Okej kan du visa exempel på något fall, vilket som helst, där kvinnan anmält våldtäkt men uppenbart själv senare begått våldtäkt under samma samlag?

Du får ju liksom illustrera hur du menar innan du häver ur dig att lagen inte är rättvis.

Du är extremt trög, jag skrev att åklagarna inte gör sitt jobb och åtalar kvinnor för detta.
Citera
2022-11-24, 16:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att vidröra någon är inte våldtäkt skrev du men det kan det som sagt visst vara.

Men till slut rör du kuken och det har du inte samtycke till bara för att du upplevde att han gillade det du gjorde tidigare.

Jo det har jag. Det är inte ens någonting att diskutera för min del, jag kan läsa av situationer och framförallt samspel mellan människor.
Citera
2022-11-24, 16:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja det verkar som de som stiftat denna lag aldrig haft sex, ingen följer ju de regler som krävs i praktiken.

Ja det blir ju rätt lätt så när enbart simps, asexuella flator och hysteriska nazifeminister får vara med och forma sex och samlevnadslagar.
Citera
2022-11-24, 16:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Men om du/ni inte frågar varandra om lov innan varje ny sexuell handling så har ni ju begått en våldtäkt, enligt denna omänskliga lag?

Nej. Bara för att man inte frågar betyder det inte att inte samtycke finns. Du begår bara ett fel om samtycke inte finns.
Citera
2022-11-24, 16:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Och med det här menar du att du gör hur du vill utan att kolla att hon är med?
Tro fan att man får problem med rättvisan när man har den inställningen.

Vad exakt är det som är osexigt? Det jag beskriver är två exempel på extremt smidig interaktion utan att behöva ställa frågor. Men du kanske inte förstår hur det går till?
Citera
2022-11-24, 16:52
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Sån tur då att du inte alls behöver fråga nån som du har sex med om du får smeka den på rumpan.
Det skulle säkert rymmas under sexuellt ofredande.
Citera
2022-11-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo det har jag. Det är inte ens någonting att diskutera för min del, jag kan läsa av situationer och framförallt samspel mellan människor.

Nej samtycke till en kyss är inte samtycke till att röra kuken så du kan inte trappa upp sexet steg för steg och ta tidigare steg som samtycke till nästa.
Citera
2022-11-24, 16:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Kan också vara så att du och några till här är helt jävla körda i skallen, det verkar ju som att de flesta klarar av att leva med denna lagen utan svårigheter.
Självinsikt? Inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in