Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Varför gick hon inte därifrån när dom började "kladda på henne"? Hur ska mannen veta att hon inte ångrat sig? Var även mannen påverkad av droger? Tänk om mannen var rädd för sina "kriminella polare"? Det finns väldigt många frågor, oavsett svar på dessa så kan mannen rimligtvis inte dömas för oaktsam våldtäkt då han varken våldtagit, hållit fast eller drogat henne. Eller är jag felinformerad?
Hon var i ett utsatt läge pga. fyllan och droger. Så hon kunde inte bara gå.
Jag håller med dig. Att han har dömts för oaktsam våldtäkt är väldigt märkligt. Medhjälp till våldtäkt är det enda tänkbara brott jag kan se att han i så fall har utsatt henne för. Ändå döms
han för oaktsam våldtäkt och de två som verkligen våldtog henne friades... Visst. De frias för att det inte finns bevis för vem som gjort vad. Och då ska de givetvis frias. Man kan ju inte döma folk för våldtäkt när man inte vet med säkerhet
vem som våldtog. Men det är ju också det som är skumt med den där domen: man dömer den person som man
vet inte har våldtagit henne, för oaktsam våldtäkt. Samtidigt som man friar de två av vilka en eller båda faktiskt har våldtagit henne.
Han visste at hon inte ville ha sex med dem. Och lämnar henne ändå ensam med dem när de börjar kladda på henne. Givetvis skulle han ha frågat henne "vill du ha sex med dem?" eller sagt till sina polare "sluta, hon vill inte". I övrigt är det hela märkligt, då han nyss själv har haft sex med henne. Vem fan låter sina två polare sätta på den man nyss själv har haft sex med? Och som man dessutom
vet att hon inte vill ha sex med. Han är verkligen ingen helyllekille, inte. Han förtjänar ett straff och att dömas. Men inte för oaktsam våldtäkt. Det urvattnar lagen. Medhjälp till våldtäkt är mycket rimligare.