Citat:
Ursprungligen postat av
HejFrans
Det beror på hur man lyssnar. Att selektivt välja ut de rapporter som passar dig själv är inte särskilt klokt. Tvärtom så är det naivt och inkorrekt. Så jag tar det igen.
Det råder ingen konsensus I forskarvärlden om klimatfrågan. Vilket menas forskare emellan.
Förstår du?
Ja, jag förstår vad du säger för du lyckas trots allt foga ihop ord till grammatiskt sammanhängande meningar. Dessvärre är sakinnehållet i det du skriver felaktigt, och jag hoppas att du lär dig bli bättre på att vara sanningsenlig, och kolla upp källor innan du påstår saker.
Saken är, oavsett vad du påstår, att det har gjorts åtskilliga studier över själva forskningsläget, och de har visat att en försvinnande liten del av klimatforskningen och -forskarna stöder någon avvikar-teori, och att det råder konsensus. Och, sen behöver man egentligen inte ens kolla på såna studier för att förstå detta, då IPCC sammanfattar detta i sina rapporter. Kruxet är att de bara sammanfattar vad riktiga utbildade forskare anser och vad publicerad forskning visar, så om man har snickrat ihop sin egen teori i ett kollegieblock hemma så struntar de jäkla elitisterna i att räkna med den. 😾
Citat:
Ursprungligen postat av
HejFrans
Det råder ingen konsensus bara för att du säger att det gör så.
Precis! Det är inte för att jag säger att det är så, som det är så. Det är så – att det råder konsensus – därför att det är så. Hoppas du hängde med, annars kan du läsa igen. 🦊
Lite förenklat kan man säga att när all empiri stöder teorin, och experterna är samstämmiga, så innebär det konsensus, vilket är det rådande tillståndet i denna disciplin gällande de grundläggande teorierna just nu.