2022-11-17, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Har vi överhuvudtaget några säkra uppgifter på det.

Vi har inga säkra uppgifter på någonting. Vad får dig att misstänka att MH inte var med?
Citera
2022-11-17, 07:09
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är ett märkligt fall och vi är nog många som funderar på varför
Som du säger unga förstagångsförbrytare och ingen klarrar av att få dom att prata

Sätt dom på bröd och vatten och förhör dem olika tider på dygnet när de helst vill softa/sova
Men det är nog inte lagligt i Sverige

Inte för att jag tror det men Kan det vara så att dom är oskyldiga? Eller kan det vara advokater som råder dem till att tiga?

Hur vet vi egentligen vad som sägs i förhören ? Det vi vet här på Flashback , är förmodligen en mycket
liten del av hela händelsen. Jag personligen har en känsla av att alla inblandade , polis , åklagare mfl gör ett bra jobb.
Citera
2022-11-17, 07:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Du menar att MH inte skulle ha varit med i skogen?

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Har vi överhuvudtaget några säkra uppgifter på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Vi har inga säkra uppgifter på någonting. Vad får dig att misstänka att MH inte var med?
iom att MH också är anhållen för gravfridsbrott borde det väl mer luta åt att hon var med under bortforslandet än tvärtom?
Citera
2022-11-17, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Samtalet mellan Tove och killen på natten. Det var inte så allvarligt att han behövde ringa polis direkt tydligen. Han bör väl ändå varit vaken en stund efter samtalet, gissar att han tror hon är påväg hem. Eller har han däckat? Men om han nu väntat sig henne hem, är det märkligt han väntar med att ringa polisen till dagen efter. Jag menar, man somnar väl liksom inte så lätt efter att ha haft ett "skumt" samtal med tjejen mitt i natten ??

Det var ju inget "skumt" i santalet 01:49, det "skumma" kom senare på telefonsvararen.
Citera
2022-11-17, 07:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Jag tycker ändå den är bra. Även om vi här oftast vet allt han tar upp så fångar han upp människor som han intervjuar och där får man ändå höra lite detaljer.
För mig är det helt obegripligt att han för det första föregriper polisens arbete med förhör, för det andra söker upp Toves föräldrar i anslutning till mordet för att få veta mer, stör polisen mitt i arbetet ute på fältet, inkl. förundetsökningsledaren.

Jag hoppas ärligt talat - att hela bunten som gjort podden, med AN i spetsen - åker dit på försvårande av utredning.
Lägg därtill bristen på substans i innehållet. Det blir Inga fler lyssningar från min sida.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-17 kl. 07:27.
Citera
2022-11-17, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
För mig är det helt obegripligt att han för det första föregriper polisens arbete med förhör, för det andra söker upp Toves föräldrar i anslutning till mordet för att få veta mer, stör polisen mitt i arbetet ute på fältet, inkl. förundetsökningsledaren.

Jag hoppas ärligt talat - att hela bunten som gjort podden, med AN i spetsen - åker dit på försvårande av utredning.
Lägg därtill bristen på substans i innehållet. Det blir Inga fler lyssningar från min sida.
Åker dit? Är det ens ett brott att göra så? Tveksamt.
Citera
2022-11-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

okej poliskonstapel. Alltså varför ens lägga energi på det, hade polisen blivit störda hade de nog själva agerat.
Citera
2022-11-17, 07:48
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det här ärendet drar ut på tiden.

Vilket är förvånande och allra mest att man inte fått de två häktade kvinnorna att erkänna? Det kan ju inte vara så himla svårt att knäcka dessa förstagångs förbrytare (så allvarligt brott). Man har en kropp. En teori om hur det gick till. Man har hört dom ett antal gånger.

Ett bra sätt att knäcka en människa måste vara att hålla förhör olika tider på dygnet: sena kvällar, tidiga mornar dvs mycket oregelbundna tider och ofta (korta som långa).

GW sa vid något tillfälle att ju tjockare en FUP desto "sämre" utredning. Så jag befarar att kommande FUP kommer att vara "onödigt" tjock.
jasså hehe?
i en annan tråd jag följde slaviskt så klagades det ofta från de som vurmade för GM att fupen var alldeles för tunn så hon inte fick ett rättmätigt straff (trots att beviset redan var serverat)

som några nämnde igår, nu när de ljugit så länge kanske det blir för jobbigt att erkänna?
men polisen sa ju att de börjar öppna upp sig nu så man kan ju snart hoppas att kanske i alla fall 1/2 erkänner och berättar exakta förloppet.
Citera
2022-11-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det finns tv i cellerna.
I af på Kronoberg,Huddinge och Österåker.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så här ambitiöst kan ett mord utredas.
Till skillnad från de flesta sk saneringsområdet.
Ps
Har eg inget att invända mot det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ok jag vet nada om bilar hehe.
fönstervägen låter inte helt sjukt dock (se quotade inlägget här nedan)själv har jag funderat (fast inte högt ) om både tak (att förvara en stund) och sopnedkast lol

skulle absolut kunna vara så, känns nu nästan som ett mer möjligt tillvägagångssätt än att tex MH burit ner kroppen själv

Jag håller det också troligt att de använt fönstret, men om jag inte har fel har lägenheten ett fönster på gaveln också och jag tror de använde det fönstret. Ljuden kanske de ställde till med för att dölja vad som hände. Var det någon vaken så skulle ju uppmärksamheten riktas mot en annan plats än gaveln och där är det ju inte lika svårt att få ut kroppen utan att någon märker något.
Citera
2022-11-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Är ganska trött på allting. Speciellt när ( vissa insatta i fallet sprider desinfomation. ) allt är tydligt.
Natten avslutades med att Tuva skulle få tillbaka bestulna saker, ( adressbok digitalt och en mobil bland annat ) ifall hon följde med jj till henne.
Vilket visade sig inte stämma.

När det inte visade sig stämma, så försökte Tuva lämna lägenheten. Då anföll jj henne bakifrån, medan mh satt på hennes bröstkorg. Vilket medförde kvävning och hennes tragiska död.
I panik skulle jj springa ner i porten och hämta bilen. Men grannen reagerade på grund av ljuden ifrån lägenheten.
I jj:s kaotiska och förvirrade tillstånd, så insåg grannen ganska snabbt. Denne person med okontrollerade blickar som rörelser är olämplig att köra bil.
Samtidigt låg Tove död genom kvävning.
Resterande handlingsförlopp handlar om hennes pappa som bror.

Efter att jj kom tillbaka till lägenheten, bar bägge ner Tove till bilen. Efter lämpat av henne, åkte de till
hennes pappa. Där frambringades vad som hänt. Något som både pappan och brodern blev informerade om. Genom deras oerfarenhet och avsaknad angående kriminalitet, så saknade bägge
en handlingsplan. Dagen efter red jj för att granska området, över risken att Tova hittades och hur de
( pappan, brodern och dottern ) skulle avlägsna " offret "

Vad är normal reaktion? Stanna kvar och fixa dårlika ursäkter eller alibin som en flykt utomlands utan krav på pressade förhör angående anhörig?
Frågan är vad som gäller inom samvetet? Skona eller låta en familjemedlem ta sitt ansvar?
Hur skulle ni resonera?

För mig är de skitstövlar genom att de föga empatiskt tar hänsyn till Tovas familj , anhöriga och vänner. Trots att familjemedlemmen är inblandad.

Intressant att du sitter på information som det är högsta sekretess på och som enbart utredarna och rättsläkarna känner till.

Intressant även att du i dina tidigare inlägg kommit med 95% felaktigheter och faktafel.

Det är mycket, mycket, mycket svårt att ta dig och dina inlägg på allvar.
Citera
2022-11-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, så kan det såklart också vara!
Den slarvigt parkerade cykeln kan tyda på det.

Men det är naturligtvis bara en spekulation.
Citera
2022-11-17, 07:54
Medlem
Mycket upprepningar från igår.

Länkar därför sammanfattningarna på det senaste från
polisutredningen och domstolen/häktning/åklagare.

Sammanfattning polisutredning https://www.flashback.org/sp82430477

Sammanfattning domstol. Häktning. Åklagaren https://www.flashback.org/sp82430499
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in