2022-11-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Hade Tove någon partner?

Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Hade BO någon sambo?

Reagerade på detta nu efter att jag har läst igenom de första sidorna och du har bara skrivit dessa 2 inlägg i hela tråden.
Hur kommer det sig att du skriver "HADE" istället för "har"? Polisen skrev i början att de hade förhoppningar om att finna TT vid liv så jag är bara nyfiken på själva uttrycket eftersom du frågade första gången den 18/10. Om man då antog att TT var endast försvunnen så skriver man inte "hade". Visste du något redan då?
Tycker bara det var lite skumt..
Citera
2022-11-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kul att du intresserar dig!

Nu får normalt utredare inte logga in i MGM konton utan deras godkännande. Det sätter lagen stopp för då en sådan inloggning inte har juridiskt tillträde i de länder där servrarna som innehållet lagras på finns.

Att liknas vid en husrannsakan i utlandet då.

Men meddelanden kan lagras i en mobil som är tömd och då får åklagare mfl avgöra vilken data som kan/ska användas.

Nekar MGM till brott bör de frivilligt ha öppnat sina konton för utredarna tycker man va? Vi får nog se sen hur pigga de var på det. Och när allt var färdiganalyserat så kunde viss kartläggning då leda till att TT hittades kanske. Ihop med nåt annat.

Tvärtom, själva maskningarna i sig är element i ledtråden. Även röda fältet ute i kanten.

Alltid kul att lära sig.
Men ja du har förstås helt rätt. Är man oskyldig som mordmisstänkt hade man (iallafall jag) väl låst upp mobilen rätt omgående för utredarnas skull. Mycket spännande, i både detta och andra fall. Synd att TTs lur (väl?) fortfarande är MIA.

Okej! Det röda misttänkte jag spelade en roll. Men jag ska även ta de svarta figurerna i beaktning i min nyfunna hobby-uppgift.
Citera
2022-11-16, 21:19
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Förutsatt att tiderna stämmer, och att kroppen fanns i bilen när den passerade Gulf, så måste denna varit lastad redan när grannen kom tillbaka med JJ från McD, finns inte tid till annat.

03:45 Grannen tillbaka med JJ, Storgatan 71.
03:50 Mobilen slocknar i riktning mot dammen.
03.56 JJ's röda bil passerar Gulf.

Kan det vara så att JJ ger mobilen till MH, säger till henne att kasta den i dammen som hon då passerar, om hon går hem till Orkestervägen 21. Då ligger mobilen i dammen bakom Bed & Breakfast. Kolla själva gångvägen mellan Storgatan 71 och Orkestervägen 21.

Om JJ vände på klacken så fort grannen stängt dörren, så stämmer det ganska bra med tiderna, och att MH kastade mobilen i dammen om hon gick hem. Vi har väl inga säkra uppgifter på att MH överhuvudtaget var med i bilen när den passerade Gulf.

Då kommer nästa fråga, vem lastade kroppen i bilen? MH? Var JH uppe och snackade med MH om dom ändrade planerna?

Jag vet inte, det känns som det saknas pusselbitar i detta.

Ja då skulle ju aldrig MH kunna tala om i förhör vart kroppen är, så det garderar JJ lite ?
Citera
2022-11-16, 21:21
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har polisen gjort en mer noggrann kartläggning av Toves sista tid i livet från perioden natten mellan lördag den 15 oktober 2022 och söndag den 16 oktober 2022 då hon försvann till tisdag den 1 november 2022 då Tove hittades död?
Det får man förmoda.
Citera
2022-11-16, 21:21
Medlem
Citat:
Förutsatt att tiderna stämmer, och att kroppen fanns i bilen när den passerade Gulf, så måste denna varit lastad redan när grannen kom tillbaka med JJ från McD, finns inte tid till annat.

Kan det vara så att JJ ger mobilen till MH, säger till henne att kasta den i dammen som hon då passerar, om hon går hem till Orkestervägen 21. Då ligger mobilen i dammen bakom Bed & Breakfast. Kolla själva gångvägen mellan Storgatan 71 och Orkestervägen 21.

Om JJ vände på klacken så fort grannen stängt dörren, så stämmer det ganska bra med tiderna, och att MH kastade mobilen i dammen om hon gick hem. Vi har väl inga säkra uppgifter på att MH överhuvudtaget var med i bilen när den passerade Gulf.

Då kommer nästa fråga, vem lastade kroppen i bilen? MH? Var JH uppe och snackade med MH om dom ändrade planerna?

Du menar att MH inte skulle ha varit med i skogen?
Citera
2022-11-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt åklagaren så pratar dom i förhör. Gråter nog en hel del och skyller på varandra.

Isf går pennorna flitigt i medhörningsrummet. För att ge fhl uppslag och taktik.

En lögnfylld berättelse är svår att hålla i huvudet men när två MGM evtl börjar motsäga varandra då är det verkligen fördel utredningen tänker jag.
Citera
2022-11-16, 21:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

enligt "den kända" tidslinjen ( i grevens sammanfattning) åkte de till donken strax efter 03, möjligt rundan gick snabbare än 40-45 min? MEN intressant tanke för även om de skulle varit tillbaka tidigare känns det som onekligen kort tid att få ut Tove OCH väldigt vanskligt iom grannen som körde henne skulle garanterat fortf vara vaken..
Citera
2022-11-16, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Du menar att MH inte skulle ha varit med i skogen?

Har vi överhuvudtaget några säkra uppgifter på det.
Citera
2022-11-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kolla övriga tramsinlägg om diverse kändisar osv. och alla inlägg i denna tråden där det är olika påståenden med direkt felaktiga uppgifter och falsk information.

Jo men det har han ju förklarat.
Citera
2022-11-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ligger nog nåt i det men om man är en gängkille från orten så ligger det i kulturen, nästan även om inte kriminell, att inte prata med polisen/i förhör.

Men är man t.ex en elevassistent och hästtjej från gården hemma i Nye så blir det lite tokigt att sitta och tiga sig genom alla förhör om kompisen efter att ha uttalat hon cyklade hem efter att de blivit ”sams”.

Stod väl i media idag att de varit medgörliga. Så de pratar nog. Men de besparar polisen våldet, och bilturens egentliga syfte.

Kan tänka mig att de inte redogjorde spontant för att de åkte tidigt med bilen. Sen ställda inför kamerabevis så jooo vi skulle bla bla bla. Och där kan man fråga sig om de har pratat ihop sig kring vad de ska svara?

På något vis känns det som att de inte har pratat ihop sig , el inte hunnit , el inte ens tänkt tanken att de borde det

Om ev dumpning o allt hände tidig söndag-morgon och MH blev förhörd i sitt hem söndagen så har de ju Inte haft jättemycket tid på sig
Om de ens har tänkt tanken att de kan bli misstänkta

De ”hade ju löst allt perfekt och utan spår”
Citera
2022-11-16, 21:36
Medlem
Citat:
Isf går pennorna flitigt i medhörningsrummet. För att ge fhl uppslag och taktik.

En lögnfylld berättelse är svår att hålla i huvudet men när två MGM evtl börjar motsäga varandra då är det verkligen fördel utredningen tänker jag.

Ja och med NOS`s expertis planeras säkerligen strategier för att nå ett erkännande. Eventuellt tar dom hjälp av media genom att släppa väl vald info. Troligen har dom redan gjort det.

Min övertygelse är att minst en av dom återgett en relativt korrekt beskrivning av stora delar av händelseförloppet. Men givetvis utelämnat vissa detaljer och förminskat sin egen delaktighet.
Citera
2022-11-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Kom att fundera på en grej kring telefonen som verkar saknas.

Vissa menar att det mesta går att läsa ut från telefonleverantören så som samtal/sms, sedan för appar och dylikt kan man kontakta företagen själva för att möjligen kunna få ut information, men det kan ju givetvis finnas "lokal" information som kan vara nyttig att få tag i från telefonen.

Om vi ponerar att telefonen stängts av och sedan kastats ner i en sjö, eftersom telefonen inte har någon ström så bör den inte kortslutas av vattnet och de flesta telefoner idag har s.k. "IP68 rating" på sig vilket medför att dom kan bli fullt nedsänkta i vatten till x antal meter och vara där under 30minuter + så som jag har förstått det.

Om man då hittar telefonen så borde man väl efter noggrann torkning invändigt potentiellt kunna starta upp den igen utan att riskera kortslutning och på så sätt utläsa datan?

Å andra sidan kanske rost blir en faktor när den legat i vatten så pass länge, någon som har koll?

Med väldigt stor tur så kan en mobil klara vatten på så sätt. Jag var inne på dessa ip i tidigare inlägg. Är en klassning för alla elektroniska prylar och hur de klarar vatten.
Vattentäta klockor var ju lite trendigt ett tag och sånt. Har nu hittat till mobilen. I framtiden kommer de kunna ligga på sjöbotten tills batteriet laddar ut kan man tänka sig.

Väldigt svårt att sia om. Behövs tur och kanske en hel del teknisk kompetens om det visar sig att nåt litet behövs lagas efter torkning osv. Man kan föreställa sig att mobilen och dess värdefulla data är extra känslig (lättare förloras) efter torkats/lagats.

Skulle mobilen mot alla odds hittas så kan ju själva platsen i sig vara en ny del i kartläggningen.

Vid ett erkännande kan ju även en redovisning komma var de gjort av hennes tillhörigheter. Inkl mobil även om den kanske då ligger i ett vattendrag och ”obrukbar” på alla de sätt.

Nu har de kört metalldetektor i vattendrag men det är verkligen inte lätt att hitta.

Ju närmare polisen kommer hur tjejerna rört sig så kommer de närmare mobilen.
Ett kast som längst bort från gångtransport eller biltransport.
Kör man dock ner den i en röten stubbe, jordhåla, rotvälta, mossa, höstlöv o dyl så springer man inte direkt på den bara så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in