2022-11-16, 09:57
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ej dömd för det.
"Glad hästtjej med höga betyg i skolan, ingen kontakt ö h t för några psykiska problem. Gillar skogspromenader med hennes samhällsetablerade pappa" kommer vara storyn sannolikt.

En annan grej. Enda personen av MH och JJ man vet var ifrån TT under rovet var JJ (Mcd). "Hon levde när jag åkte, död när jag kom hem", kan bli hennes story.

Ser stora risker med detta fall framöver, med ord mot ord, givet att man inte kan komma djupare i direkta dödandet.
Citera
2022-11-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idisss
Ni som säger att JJ ser likgiltig ut, vart ser ni detta? Finns videos från förhören ute någomstans?

Hon tittade inte riktigt på något och hade inga specifika ansiktsuttryck nu på förhandlingen på morgonen. Det var hon, hennes advokat och personal från häktet som var med på länk, men den enda som pratade var advokaten som tydligt bestred häktningen åt sin klients vägnar.
Citera
2022-11-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ur artikeln i expressen;

Är det osannolikt att de berättat vad som dödade T.T. men båda skyller på varandra och förminskar sin egen delaktighet?

Jag tror att M berättade tidigt vad som hänt. Men utelämnade detaljer, speciellt om sin egen delaktighet. Att dom fortfarande är misstänkta för människorov tror jag kommer från att M har berättat vad som hänt. Troligen har även J pratat och skyller i sin tur allting på M. Hon blev en ofrivillig medhjälpare, kände sig tvungen.
Citera
2022-11-16, 10:09
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Ja, man inväntar resultat från flertalet tekniska undersökningar. Rullman förväntas släppa lite mer information efter MHs förhandling, antingen idag eller imorgon, för att få bukt med ryktesspridning och utpekande som bland annat sker här på Flashback.

I övrigt kan jag säga att JJ såg väldigt likgiltig ut.

JJ omhäktades idag på sannolika skäl misstänkt för människorov, mord och gravfridsbrott? Förlängd häktningstid till?
MH:s förhandling är idag kl. 15:00 om jag förstått rätt?
Citera
2022-11-16, 10:13
Medlem
Larasofts avatar
Finns det någon sammanfattning i tråden?
Citera
2022-11-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Vet inte vad de andra syftar på i tråden men Aftonbladet har en artikel, länk.

JJ:s beteende beskrivs som följer:

Får mig mer och mer tro att JJ blev indragen i en konflikt mellan MH och TT. Kanske hotade MH att berätta något om TT eller tvärt om! Vi har ju tidigare i tråden läst att TT var väldigt långsint och kunde vara arg på tränaren i en vecka för att hon inte fick lägga en straff!
Varför skulle JJ lämna MH med TT själv när hon åkte till McD om hon var medskyldig? Var TT väldigt berusad? Tog JJ med sig mobilen för att MW inte skulle snoka i den? Tvingade MH JJ att de skulle skrämma TT med en skogstur (till vännen i skogen?)? Rymde TT ut i mörkret och förvillade bort sig utan mobil (där batteriet dött?).. Därför väntade de i bilen ett bra tag innan de åkte tillbaka? JJ tar en tidig ridtur för att se om hon hittar TT då hon undrar vart TT tog vägen?
MH,s förehavanden dagen efter vet vi ju inget om då hon inte verkar vara speciellt känd tidigare (eller följare på sociala medier..)

Många alternativ till händelsen som ändå följer det som finns i tråden. JJ kan ju vara ett offer också som följer en viljestark MH (är man uppvuxen i en religiös familj och brutit sig loss betyder det en stark vilja att rasa ut!
Citera
2022-11-16, 10:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Finns det någon sammanfattning i tråden?

Ja, sid ett i tråden, Greven uppdaterar relevant information.
Citera
2022-11-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Får mig mer och mer tro att JJ blev indragen i en konflikt mellan MH och TT. Kanske hotade MH att berätta något om TT eller tvärt om! Vi har ju tidigare i tråden läst att TT var väldigt långsint och kunde vara arg på tränaren i en vecka för att hon inte fick lägga en straff!
Varför skulle JJ lämna MH med TT själv när hon åkte till McD om hon var medskyldig? Var TT väldigt berusad? Tog JJ med sig mobilen för att MW inte skulle snoka i den? Tvingade MH JJ att de skulle skrämma TT med en skogstur (till vännen i skogen?)? Rymde TT ut i mörkret och förvillade bort sig utan mobil (där batteriet dött?).. Därför väntade de i bilen ett bra tag innan de åkte tillbaka? JJ tar en tidig ridtur för att se om hon hittar TT då hon undrar vart TT tog vägen?
MH,s förehavanden dagen efter vet vi ju inget om då hon inte verkar vara speciellt känd tidigare (eller följare på sociala medier..)

Många alternativ till händelsen som ändå följer det som finns i tråden. JJ kan ju vara ett offer också som följer en viljestark MH (är man uppvuxen i en religiös familj och brutit sig loss betyder det en stark vilja att rasa ut!

Det här var nog det minst troliga scenariot jag någonsin läst på flashback. Inte trovärdigt nånstans
Citera
2022-11-16, 10:18
Medlem
"Måndag 14 nov:
Dykare genomför sök i Kvarndammen:
- Dykare från sjöpolisen i Stockholm på plats i Kvarndammen.
- Dammen ligger ca 700-800 meter från där cykeln hittades och cirka 300-400 från JJ hus
- Kvarndammen är INTE den damm som tidigare har tömts på vatten.
- Saksök efter saker som "kan vara av intresse".
- Enligt polisen ett "omtag" i utredningen; "man kan ha missat saker".
- Sjöpolisen har "rätt utrustning och är specialutbildade".
- Det handlar inte om något tips polisen ska ha fått in.
(samtliga uppgifter från VP)"

Min tolkning av ovanstående:
Detta låter ju i så fall som att om man nu har sökt igenom både Föredadammen och kvarndammen så har man inte hittat det man egentligen eftersökte i den förstnämnda. Utan nu söker man efter det i den närmare dammen. Det man söker efter där måste vara något man tror är av stort intresse för utredningen och rättsprocessen, annars skulle man aldrig använda dessa resurser på att söka även där. Det låter ju då också som att ingen av MGM har uppgett några direkt specifika uppgifter om vad som eventuellt skulle ha dumpats i vilken damm. Utan då är dessa fyndsök endast utifrån vad utredarnas uppfattning kommit fram till är logiskt utifrån den fakta de har på bordet. Förvirrande eftersom det i tråden tidigare har låtit som att man kunde tolka åklagarens uttalanden som att de eventuellt har funnit T:s mobil. Jag finner det annars ganska otroligt om de skulle ha dumpat saker i båda dammarna, med tanke på tidsperspektiv och distans samt det faktum att de lyckats göra det isf helt osedda.
Citera
2022-11-16, 10:22
Medlem
Krickedixans avatar
Intressant att de fortfarande nekar till mord. Tror de att de ska komma undan genom att göra det eller är de båda två iskalla psykopater som inte har någon ånger alls.

Ska bli intressant att följa och se om de skurat bort att blod i lägenheten eftersom man ser allt som stänkt och till och med var hon låg när hon dödades. Om de ströp henne lär det synas det också och de lär hittas sakerna de använde med TTs dna på.
Kriminalteknikerna har god tid på sig att få fram alla bevis.
Ingen brådska utan gör det ordentligt och sedan får de ruttna i fängelset i minst 12 år.
De kommer aldrig bli normala utan kommer välja det kriminella livet när de väl kommer ut.

De kanske söker efter mordvapnet tex kniven i dammen.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-11-16 kl. 10:29.
Citera
2022-11-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Måndag 14 nov:
Dykare genomför sök i Kvarndammen:
- Dykare från sjöpolisen i Stockholm på plats i Kvarndammen.
- Dammen ligger ca 700-800 meter från där cykeln hittades och cirka 300-400 från JJ hus
- Kvarndammen är INTE den damm som tidigare har tömts på vatten.
- Saksök efter saker som "kan vara av intresse".
- Enligt polisen ett "omtag" i utredningen; "man kan ha missat saker".
- Sjöpolisen har "rätt utrustning och är specialutbildade".
- Det handlar inte om något tips polisen ska ha fått in.
(samtliga uppgifter från VP)"

Min tolkning av ovanstående:
Detta låter ju i så fall som att om man nu har sökt igenom både Föredadammen och kvarndammen så har man inte hittat det man egentligen eftersökte i den förstnämnda. Utan nu söker man efter det i den närmare dammen. Det man söker efter där måste vara något man tror är av stort intresse för utredningen och rättsprocessen, annars skulle man aldrig använda dessa resurser på att söka även där. Det låter ju då också som att ingen av MGM har uppgett några direkt specifika uppgifter om vad som eventuellt skulle ha dumpats i vilken damm. Utan då är dessa fyndsök endast utifrån vad utredarnas uppfattning kommit fram till är logiskt utifrån den fakta de har på bordet. Förvirrande eftersom det i tråden tidigare har låtit som att man kunde tolka åklagarens uttalanden som att de eventuellt har funnit T:s mobil. Jag finner det annars ganska otroligt om de skulle ha dumpat saker i båda dammarna, med tanke på tidsperspektiv och distans samt det faktum att de lyckats göra det isf helt osedda.
Närmaste dammen från hemmet borde vara det naturliga om man i stressat läge behöver dumpa saker. Sedan också damm/sjö vid vägen på väg till dumpningsplatsen. Mobil och eventuellt mordvapen, vad kan det annars vara man letar efter?
Citera
2022-11-16, 10:25
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis

Okej. Så varför sa hon inte det till polisen då? Istället för att dra en rövarhistoria om att de bråkat - blivit vänner o sen inget mer? Naaae låter osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in