2022-11-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Så vad är problemet jag har sovit i värre ljud än så ska du veta . som sagt har jag druckit så finns det knappt en levande chans att väcka mig .

Sådan tur att polisen förmodligen har bevis för att båda deltog då.
Citera
2022-11-19, 08:37
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan62
Tror fortfarande inte TT har varit i lägenheten. De har tagit livet av TT på vägen dit. Den enda som sagt att lägenheten är brottsplatsen är GW i Nyhetsmorgon.

Varför tror du det? Hur lyder din teori
Citera
2022-11-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valleyofthedolls
Ni som säger att MH är oskyldig hur förklarar ni då att polisen har båda tjejerna rörelsemönster under natten och kan därför häkta båda för mord, gravfridsbrott och människorov.
Mh har ju tydligen rört sig till platsen man hitta de TT.

Både MH och JJ är inblandade det är bevisat och ställt bortom rimligt tvivel.

Mördaren kan vara JJ och med MH som vittne och medhjälpare att bära ner kroppen etc.
Citera
2022-11-19, 08:44
Medlem
[quote=hejsan1212|82460188]
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Men om hon sov så gott, hur visste hon att TT lämnade lägenheten?
Polisen vet att hon ljuger, så därför är hon också misstänkt för mord.[/QUOTL

läs min text en gång till, som jag skrev jag tror inte hon sov , men jag påpekar bara det är en trolig sak att göra .
Min poäng var att det låter väldigt osannolikt att hon inte registrerar dunsarna, men hon ska ha hört att T lämnar lägenheten.

Vad är det för fel på detta forum? Jag har inte citerat mig själv alls, men det är mitt nick som dyker upp.
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-19 kl. 08:48.
Citera
2022-11-19, 08:50
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Både MH och JJ är inblandade det är bevisat och ställt bortom rimligt tvivel.

Mördaren kan vara JJ och med MH som vittne och medhjälpare att bära ner kroppen etc.

Mja det är väl ändå rätten som ska avgöra om det är bortom rimlig tvivel eller ej.
Citera
2022-11-19, 08:54
Medlem
argusmaximuss avatar
Om TT dödas i samband med dunsarna när MH sover, hur kan JJ våga åka till mcd och låta en ovetande MH vara ensam med ett lik under ca 20min? Det är orimligt.

Om TT lever när MH sover, varför följer TT inte med JJ till mcd? Kan inte vara jättekul att en festlördag, klockan tre-ish, vara ensam med en sovande MH. Det är orimligt.

Om MHs story stämmer är det tre levande personer i lght när sparkljuden sker, varför öppnar inte någon av dessa dörren när grannen knackar? Det är ju då helt oskyldiga ljud, TT lever ju.

MHs story faller fullständigt ihop ju mer man tänker efter. Och då har jag bara funderat en kvart på ovan, tänk då polisen.

Game over, MH.
Citera
2022-11-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Nyheter får de inte ta del av. De har restriktioner som förbjuder det.
Fel. De har restriktioner, men inte gällande media. De får se på tv, lyssna på radio och läsa papperstidningar.
Citera
2022-11-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja det är ju det som blir så osäkert.
Men dock har det aldrig stått att det var ett samtal som skett 02.30

Jodå de är skrivit i tråden att T ringt pojkvännen 0230, 0149 skulle pojkvännen ringt T. Den här 0230 tiden har väl gett några 1000 inlägg i tråden, va ett jävla tjat om att pojkvännen skulle vara extremt svartsjuk/kontrollerande som ringer den tiden på natten och att T va tvungen att höra av sig 40 minuter senare för att meddela att hon va på väg hem. Läste vartenda jävla inlägg till 15800 sedan mer sporadiskt pga riktigt usel tråd med endast upprepningar.
Inte ens efter 31000 inlägg har de kommit fram exakt vad bråket gäller.
Citera
2022-11-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Fel. Läs häktningsprotokollet. De får ta del av nyheter.

Va väl vid andra omhäktningen som dom fick börja följa nyheter, så några veckor har dom läst/sett tv nu.
Citera
2022-11-19, 09:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar också när fupen kommer. Tvivlar på att det kommer ske innan Januari eller Februari. Sen rättegång under vårvintern.

Jag hoppas att jag har fel.

Troligtvis så har du rätt
Citera
2022-11-19, 09:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Nyheter får de inte ta del av. De har restriktioner som förbjuder det.

Jag sa samma sak - men av någon märklig anledning får de ta del av nyheterna som någon så snällt påpeka nyss..

Fattar inte varför dock
Citera
2022-11-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Okej. Katastrofen är ett faktum, du har gjort ett misstag. TT är avliden och MH ligger i djup sömn. Du gömmer TT i badrummet och låser dess dörr. Du vet att grannen under har bankat på ytterdörren, så han kanske fortfarande är där. Du går ut i trappan och mycket riktigt, där är han. Du drar en lögn och åker med honom till McD. Du har med TTs mobil. När du kommer hem tar du TTs röda påse och går upp i lägenheten. Vad gör du sedan?
Väcker du din kompis MH?
Åker du till din krigserfarne pappa (20minuters väg)?
eller vad gör du?

.
Visst, jag kan förstå hur du tänker. ”Sparkarna” som grannen hörde när han ringde på dörren är Johanna som i panik försöker flytta in kroppen i badrummet, alternativt under någonting eller liknande för att gömma undan ifall han inte skulle ge sig och fortsätta ringa. Så det är inga sparkar utan små lyft och knuff hon gör för att få undan kroppen.

Samtidigt måste vi ha i åtanke att åklagaren har Maja fortsatt häktad på alla tre punkter, så helt oskyldig är hon inte. De måste ha bevis, kanske hennes mobil rör sig tillsammans med Johannas mot fyndplatsen, samt eventuellt vittne som har sett både två sitta i röda bilen tidigt söndag morgon. Jag tror Maja varit i en beroendeställning gentemot Johanna, och hon har i rädsla bara gjort allt Johanna bett om. Tror dock att det bara var Johanna som mördade Tove.
Åklagaren har gått ut med information att de har väldigt bra bild av vad som har hänt och det finns inte misstankar mot andra. Hade pappan varit misstänkt borde de redan häktad honom.
Senast redigerad av Allasmeknamn 2022-11-19 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in