2022-11-11, 21:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Skyltarna tillhörde en bil som Jessica tidigare ägt.

Hon hävdar att även Supramannen ägt den bilen.
Vet inte om det stämmer, men så skriver här i tråden iaf.
Citera
2022-11-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrspike
Man kan ju undra var alla delar till kundbilar som rickard gör kommer ifrån?

Det är många som lämnar sina porschar till honom för stora motorbyggen för många 100tusen. Hur man nu som kund kan göra det när företaget inte ens har fskatt.

Finns en svart porsche som kör i Stockholm på streetrace som kommer ifrån honom

Vet dock inte mycket om den
Citera
2022-11-11, 22:03
Medlem
flugornass avatar
Jag har läst hela fup noga, men hoppat över alla bilder på kvitton och är efter det övertygad om att det här leder till en frikännande dom.
Larmtjänst är ju helt fel ute i sökandet efter pris bild, och hur en databox anslutningar skall passa till kabel piskan.
Citera
2022-11-11, 22:05
Medlem
Skulle vara intressant om polisen kollade upp bilen RC hade som projekt på rejsa fram tills 2019, tror den blev såld sen
Citera
2022-11-11, 22:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag har läst hela fup noga, men hoppat över alla bilder på kvitton och är efter det övertygad om att det här leder till en frikännande dom.
Larmtjänst är ju helt fel ute i sökandet efter pris bild, och hur en databox anslutningar skall passa till kabel piskan.

Jag tror han 100 % blir fälld , det är bevisat att mycket på bilen är stulna delar och kvittona på dessa delar och förklaringen till dessa köp är så smaklöst dåliga lögner och påhitt så han målar in sig i ett hörn.
Citera
2022-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Han har någon krystad förklaring i förhör om att bilen inte skulle brukas i trafik och besiktas i sverige utan för endast race - korkat argument. En racebil har inte denna puts , kolla hans racebilar på hans FB : https://www.facebook.com/photo/?fbid...23018018071253 det är ju liksom rätt mkt närkontakt på bana mellan varven så den här bilen var i mitt tycke helt byggd för gatan. Han blev avbruten mitt i planen för besiktning o.s.v...

Bilen på bilden är en tävlingsbil, en före detta Porsche Cup bil som är vidareutvecklad med turbo motor, mer aero etc. Var tidigare innehavare av flera banrekord i Sverige, bla på Mantorp, Kinnekulle och Gelleråsen. Tävlar man i timettack så måste man klanta till det bra illa för att det ska bli närkontakt, har man dessutom sett bilen på nära håll så är det uppenbart en tävlingsbil både när det gäller finish och utrustning.

Jag har varit delaktig i samma tävlingsserie som båda huvudpersonerna tävlat i och det finns en hel del skvaller därifrån...
Citera
2022-11-11, 22:31
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Bilen på bilden är en tävlingsbil, en före detta Porsche Cup bil som är vidareutvecklad med turbo motor, mer aero etc. Var tidigare innehavare av flera banrekord i Sverige, bla på Mantorp, Kinnekulle och Gelleråsen. Tävlar man i timettack så måste man klanta till det bra illa för att det ska bli närkontakt, har man dessutom sett bilen på nära håll så är det uppenbart en tävlingsbil både när det gäller finish och utrustning.

Jag har varit delaktig i samma tävlingsserie som båda huvudpersonerna tävlat i och det finns en hel del skvaller därifrån...

Det jag ville ha sagt primärt med mitt inlägg var att i mitt tycke så är den beslagtagna bilen inte byggd för att vara obesiktad för race...

Ok skvaller... Låt höra...
Citera
2022-11-11, 22:34
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman

Vad är det för skvaller du insinuerar om?
Grundat på FUP så kommer han gå helt frikänd ur det här.
Vad skvaller kärringar lyssnar på är ju en helt annan sak.
Citera
2022-11-11, 22:37
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vad är det för skvaller du insinuerar om?
Grundat på FUP så kommer han gå helt frikänd ur det här.
Vad skvaller kärringar lyssnar på är ju en helt annan sak.

Du har ingen vidare erfarenhet och kunskap om juridik va !!? Han blir inte frikänd!

Beslaget blev inte heller hävt... Av samma anledning...
Senast redigerad av KonstapelKlang 2022-11-11 kl. 22:41.
Citera
2022-11-11, 22:42
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Tror på frikännande.

Men domstolar har rätt sällan 100% rätt.
Citera
2022-11-11, 23:04
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Du har ingen vidare erfarenhet och kunskap om juridik va !!? Han blir inte frikänd!

Beslaget blev inte heller hävt... Av samma anledning...
Läs FUP i dess helhet så kommer du inse att han går fri.
Larmtjänst fuckade upp det totalt om man läser noga, kabel piskan till databoxen är en del av de avgörande bevisen som försvaret borde och kommer använda sig av.
Där finns nyckeln till allt.
Citera
2022-11-11, 23:14
Medlem
Dum fråga, men har en porsche av den årsmodellen en vanlig nyckel av metall eller är det en dosa bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in