2022-11-09, 23:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Har systrarna ett gott öga till PK? Har han gjort något som får dem att lita på honom?

Det vet jag inte. Har för mig att det någonstans i tråden står att syster U hade någon slags relation med/till Rist* K, men det vet jag inte om det stämmer. Nu vet jag inte heller vilka han umgicks med, men OM uppgiften om att syster U kände R*sto K stämmer - OCH att hon därigenom kände PK - så är det ju inte omöjligt. Dock är detta endast en spekulation.
Citera
2022-11-10, 01:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Om vi spekulerar lite mer: GM kan ha hävdat för HA att han skulle hämta SuEk hemma hos fam Andersson. Det skulle sannolikt förmå HA att stiga in i en bil med någon hon normalt inte skulle åka med. Något att fundera på…
Detta mellan PK och PU är mysko!
Om det var PK tjej som var hemma hos Andersons natten då H A försvann har verkligen P.K orsak att sätta dit PU, för att stilla sitt eget dåliga samvete och ev skuld!
Och jag tror mig ha läst att det var PK tjej som var personen Ulrika tröstade?
Både PK och PU bodde i Bråten, bostadsområde nära där HA bodde.
Citera
2022-11-10, 02:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det vore bra att få bekräftat att det var PKs dåvarande tjej som var hemma hos UA på natten. Märkligt i så fall att inte PK berättat det i tråden. Då var hans tjej alltså 100 meter från brottsplatsen till ca 60 minuter innan brottet begicks. Det är lätt att dra slutsatsen att PK inte gillade att SuEk talade ut och berättade om saker han ska ha gjort. I fall HA hörde om det här under telefonsamtalet med UA kan hon ha blivit upprörd/ledsen och möjligen konfronterat PK på Stadt/på väg hem. Där har vi ett möjligt motiv. Men mindre sannolikt scenario, PK har enligt egen utsago alibi inkluderande hemskjuts av polisen. Han hade väl heller ingen bil som passar in. PK och många andra pekar i stället åt PU. Kan SuEk hört av sig till honom för skjuts hem/hem till PK (han bodde nära PK). Då kan han i så fall fått reda på att HA var ensam på väg hem. Han hade en bil som inte är helt olikt vittnesuppgifterna. Och mycket intressant att PK nämt här i tråden att man brukade parkera vid sjukhuset i fall man hittat på någon skit (såsom inbrott etc).
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Enligt PK var det vanligt att man parkerade på sjukhusparkeringen efter det att man hade gjort något fuffens.

En som påstås ha haft egen bil ner till stan den kvällen, var PU. Men den som påstår det är PK ...

Så är det: PK har hävdat att man brukade parkera bilen på sjukhusparkeringen om man hade gjort något fuffens. Ett vittne såg just en person parkera en bil där och sedan springa mot Lockerud/Bråten. Det som är intressant med detta är att PK medvetet kan ha placerat en bil/förare som var involverad i försvinnandet på just sjukhusparkeringen som ett tips - eller så råkade han av misstag nämna det här tillvägagångssättet utan att inse vidden av det. Jag misstänker att PK sitter på mer information än vad han hittills har lämnat. Om PK inte själv var inblandad i försvinnandet, håller jag det för otroligt att han inte skulle veta vad som hände - eller vem som tog Helena av daga.

I gruppen KM, PU, PK, PN, JL, EA, TP, "den fjärde taxipersonen", Ulrika, brovittnet, BW och några till tror jag att lösningen finns. Och som Jenvén sa i TV3: Gärningsmannen finns i utredningsmaterialet! Men den eviga frågan är: Var han ensam?
Senast redigerad av Ugglan. 2022-11-10 kl. 02:11.
Citera
2022-11-10, 05:40
Medlem
rubin22s avatar
Att det ska vara så svårt att sluta med drevet mot KM!
Har han inte lidit tillräckligt?
Full och dryg under kvällen.
Och vissa här tycks tro att man då inte kan få blackouts, vilket är ganska vanligt då det sups en massa.
Citera
2022-11-10, 09:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag visste inte att S.E och U.A var kompisar...jag tänker tjack...från P.K och eller med P.U samt B.W naturligtvis...🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

SE och UA var inte kompisar. De var endast bekanta med varandra. Jag köper inte att hon åkte till UA den kvällen/natten.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Ja, det var SuEk som var hos Ulrika för SuEk var osams med sin sambo och sökte tröst. Sambon var på stadt. Det var därför Ulrika bad Helena ta en taxi hem. Ulrika blev orolig p.g.a susanns sambo.
Därför sa Helenas föräldrar att "ni förstår väl att Helena aldrig kommer hem mer". De VET vem som tog henne. Ulrika vågade inte släppa ut sina barn obevakade i trädgården när hon fick barn. Vid fråga i samband med p4dokumentären om de kände pilotmannen sa de. "Nja, men vi vet vem det är". Skulle Klas vara denne pilot som alla är fullständigt livrädda för? Nä, skulle inte tro det. DEn fjärde mannen i taxin passade på att byta sin roll i det hela med Klas. Fiffigt. Klas vågar inte säga sanningen till någon. Pilot hade barn o familj vid tiden. Det hade inte KM. Pilot såg "tärd" ut enl Pernilla W vid mötet på rastplatsen. Klas har mej veterligt aldrig sett tärd ut. Den riktige pilot gick med Helena över bron är vad jag tror.

Det är intressant det du skriver. De här två användarna ovan här verkar inte tro att det var SuEk som var hos Ulrika, men det kan givetvis ha fel och du rätt. Vet du om detta par, PK och SE var på förfesten i Töreboda ? Om de var det, kan de då ha börjat att bli osams redan där och då om PK var intresserad av Helena kan han då åkt med i taxibussen med Ulrika, Helena och KM ? Det blev lite drama där då ute i Töreboda om detta stämmer då...? Då är det PK som löser inträde till Helena och TP kan då vara i föräldrahemmet. Om det gäller PK kan då Ulrika också sagt till Helena att hon skulle ta taxi, det kan jag också köpa och se som en möjlighet.

Då åkte i så fall SE hem till Mariestad på annat sätt. Om det var så att SE och UA inte var så tighta vid denna tiden, så kanske UA i detta läget känner att hon behöver ta på sig att trösta SE senare på kvällen i och med att de varit på samma förfest och att denna situation då inbegrep hennes syster. Spekulation.

I detta sammanhang är det ändå värt att påminnas ändå om det faktum att det var ju RoEk som Helena var mycket intresserad på Stadt, han som kort efter detta försvinnande blev ihop med just SuEk.

Kunde familjen då vara livrädd för denne PK ? Ja, jag vet inte om detta. Du säger också att denne pilot som du säger hade barn o familj vid denna tiden. Men PK hade väl knappast detta vid denna tiden va ?
Du tror då om jag fattat det rätt att det skett en förväxling av Polisen då med KM och den riktige pilotmannen (den fjärde passageraren i taxibussen) som du hävdar gick med Helena över bron.

Som du säger så skall PW träffat pilot som såg tärd ut, detta stämmer ju mycket dåligt med KM som såg välmående ut. Vart hittar jag det när PW säger detta ? Vilken del av P4-dok ?

Är det verkligen PK du har i tankarna i detta eller är det någon annan du menar som pilot och GM ?
Senast redigerad av IB03 2022-11-10 kl. 09:33.
Citera
2022-11-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och vissa här tycks tro att man då inte kan få blackouts, vilket är ganska vanligt då det sups en massa.
Absolut det tycker jag, men KM kan med fördel äntligen tala ut ännu mer. Det är hög tid för det. Du måste förstå att rent polisiärt så är ett kort telefonsamtal på natten samt ett påstått möte med en vän utan vittnen, inte ett jättestarkt alibi. Det är avsaknaden av en bil som är hans bästa ”alibi”. Det bästa för KM är om vi kan få fram den riktiga GM. Så KM, Vem var den fjärde passageraren i taxin? Vart tog han vägen sedan? Var HA upprörd över något/nervös
över något? Drack hon alkohol under kväller eller inte? Hur planerade hon att ta sig hem? Vad tror du har hänt henne? Du måste ju fundera över detta ofta.
Citera
2022-11-10, 09:56
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det vet jag inte. Har för mig att det någonstans i tråden står att syster U hade någon slags relation med/till Rist* K, men det vet jag inte om det stämmer. Nu vet jag inte heller vilka han umgicks med, men OM uppgiften om att syster U kände R*sto K stämmer - OCH att hon därigenom kände PK - så är det ju inte omöjligt. Dock är detta endast en spekulation.

Ja. det vore ju otroligt om hon också hade någon sorts koppling av något slag till denne Rist* K. Det hade tagit priset. Han blev ju dömd för våldtäkt, var knarkare och blev väl senare mördad av andra med tungt kriminellt register.

Jag vet inte om jag inbillar mig eller övertolkar men jag får en känsla av ett visst mörker och något som är lite "off" i blicken på Ulrika i tidigare år. Endast de allra tidigaste TV-inslagen från 1995-1996, inte i de senare. Det är något i alla fall bakom det där ögonen som är lite mysko... Jag tror att hon var den rebellen i familjen som omedvetet kunde dra in fel sorts människor intill familjen och röra sig runt och i gränslandet till dessa. Hon kände ju både PR och BW t ex som höll på med droger av olika slag enligt tråden. Jag kan naturligtvis också ha fel och jag skall vara allmänt tydlig med att jag inte lägger någon som helst skuld över Ulrika. För övrigt var då Gabriella den ordentliga storasystern och Helena var den skötsamma och mer "oskyldiga" lillasystern, är min lite grovtecknade uppfattning om detta.
Senast redigerad av IB03 2022-11-10 kl. 10:35.
Citera
2022-11-10, 10:35
Medlem
Citat:
Att Ul#rika skulle varit involverad med Rist#o kan du ju fetglömma.
Han är killen som öppet gick med stora domuskassari plast fulla med lim och boffade. Det finns inte på denna kartan att det skulle gått en förbi med den kombon. Jag umgicks med Rist#o på den tiden och har aldrig hört detta. Många vill nog att han ska vara skyldig till Helenas försvinnande och snackar nog bara. Ulri#ka skulle inte kunna hitta något intresse i en kille som Rist#o. Han var en schysst vän men på många vis ett dåligt sällskap på något vis.
Citat:
Detta mellan PK och PU är mysko!
Om det var PK tjej som var hemma hos Andersons natten då H A försvann har verkligen P.K orsak att sätta dit PU, för att stilla sitt eget dåliga samvete och ev skuld!
Och jag tror mig ha läst att det var PK tjej som var personen Ulrika tröstade?
Både PK och PU bodde i Bråten, bostadsområde nära där HA bodde.
Köper verkligen inte detta heller. Vad skulle Susann#e göra där Hon hade en helt annan vänkrets än Ulrik#a. Har aldrig sett dem som vänner. Vem har sagt detta från början? Hur kom det in i tråden?
Fattar inte varför man kopplar samman dessa två heller?
Citat:
Amen!
Ulrikas minnesluckor dömer man inte lika hårt trots att hon om någon borde minnas eller få återberättat. Hon väljet att åka hem när de andra går av men ingen följer henne om hon är så borta att minnet tar skada?

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det är intressant det du skriver. De här två användarna ovan här verkar inte tro att det var SuEk som var hos Ulrika, men det kan givetvis ha fel och du rätt. Vet du om detta par, PK och SE var på förfesten i Töreboda ? Om de var det, kan de då ha börjat att bli osams redan där och då om PK var intresserad av Helena kan han då åkt med i taxibussen med Ulrika, Helena och KM ? Det blev lite drama där då ute i Töreboda om detta stämmer då...? Då är det PK som löser inträde till Helena och TP kan då vara i föräldrahemmet. Om det gäller PK kan då Ulrika också sagt till Helena att hon skulle ta taxi, det kan jag också köpa och se som en möjlighet.

Då åkte i så fall SE hem till Mariestad på annat sätt. Om det var så att SE och UA inte var så tighta vid denna tiden, så kanske UA i detta läget känner att hon behöver ta på sig att trösta SE senare på kvällen i och med att de varit på samma förfest och att denna situation då inbegrep hennes syster. Spekulation.

Kunde familjen då vara livrädd för denne PK ? Ja, jag vet inte om detta. Du säger också att denne pilot som du säger hade barn o familj vid denna tiden. Men PK hade väl knappast detta vid denna tiden va ?
Du tror då om jag fattat det rätt att det skett en förväxling av Polisen då med KM och den riktige pilotmannen (den fjärde passageraren i taxibussen) som du hävdar gick med Helena över bron.

Som du säger så skall PW träffat pilot som såg tärd ut, detta stämmer ju mycket dåligt med KM som såg välmående ut. Vart hittar jag det när PW säger detta ? Vilken del av P4-dok ?

Är det verkligen PK du har i tankarna i detta eller är det någon annan du menar som pilot och GM ?
Jag upprepar mig och står fast vid att de inte umgicks och stärker det påståendet med att no way att PK skulle få komma på fest hos PW. Hon skulle aldrig släppa in honom där och SE skulle vara väldigt bortkommen då det inte var hennes umgängeskrets.

Vore jätte tressamt att veta vart alla dessa ideer kommer ifrån?
Däremot OM PKs identitet är fastställd gällande skrivandet i denna tråd så tror jag också att han ligger nära till hands som inblandad. Det var enda anledningen till varför han skulle skriva. Leka katt och råtta lek och som vanligt sätta sig över sin Marionett dockanPU och visa hur lätt han kan gå folk att misstänka honom för själva dådet trots att han bara hjälpte PK REN SPEKULERING med personkännedom av dessa gubbar.
Två ur PKs umgängeskrets har pekat ut PK som GM bakom ryggen på honom Jag är inte övertygad men det är absolut inte omöjligt alls.
Ingen skulle snacka på PK och stå fast vid det framför honom Där har ni en galen jävel En riktig psykopat
Citera
2022-11-10, 12:08
Medlem
Orienteringskarta över Kohagen.
Den är gjord 1976 och reviderad vid ett senare datum som inte anges.
Den visar dock tydligt, det som kommissarie Kvist också skriver i förhöret med Anna, att Helenas stig mynnar vid vändplatsen, norr om lekpatsen. Därifrån är det bara några steg till altanen eller garagedörren i Helenas hus. Så var det ända tills de nya husen byggdes på Ekudden och det blev en stängslad fårhage.
https://ibb.co/gT0C6bh
Citera
2022-11-10, 12:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Om man lyssnar på de här två programmen från radiodokumentären 2017 (från cirka halvvägs i den första länken samt hela den andra länken), så är frågetecknen fortfarande många. Om man lyssnar noga inser man snart att det finns motsägelser. Jag är övertygad om att han visst minns mer av natten än vad han vill tillstå.

https://sverigesradio.se/fallethelena
https://sverigesradio.se/artikel/6726495
Citera
2022-11-10, 13:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. Det spekuleras även om olika ev gärningsmän.. Jag tror att det ska vara jag som är Pk. Känner igen mycket som skrivs här. Men att jag skulle kunna vara en ev gärningsman kommer jag krossa här och nu. Jag ska berätta min kväll.. Jag var på förfest med min sambo och en del vänner . Jag åkte ner till statt och festade med alla.. Ganska ointressant vad som hände innan, Mewn på statt festade vi som alla andra. Vet att min dåvarande sambo talade med helena , dom kände varandra sen skolan om jag mins rätt!!, Jag hälsade bara. Kände inte Helena. Visste dock vem hon var!!När statt stängde så tog min sambo taxi hem och jag gick in till statts parken med ca 7 vänner. Vi satt vid fontänen och söp och spelade gittar långt in på natten. säkert till 4.. Det finns en Reporter som är känd i mariestad. han skrev om oss i parken som ev vittnen. la ut en bild på mig och två vänner. Det kom ju ETT gäng utlänningar till oss och frågade var man kunde efterfesta. vi föreslog ekudden. detta var stora nyheter ett tag. så alltså var jag bland vänner.. Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden . jag var för full och hade pissat på mig själv. så det är nog jag som har det starkaste skyddet. Alltså uteslut mig från denna tragiska händelse. jag har aldrig varit eller jobbat som vakt heller för den delen. däremot har jag inte varit på lagens rätta sida. men det är en annan sak det!!JAG har alldrig förgripit mig på kvinnor heller. Hade inte svårt att skaffa kvinnor poå den tiden. Men här ska ni få något av mig.... Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu.. Han såg vi inte skymten av på månader. han var som uppslukad. Backar lite nu.. När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt.. Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! Jag undrar vad fan som står på.. Öppnar dörren . Där står en kille PU. han är jäkligt noga med sitt yttre .men han ser ut som ett bergatroll. skitig och rufsig i håret. Han kommer in och tar tag i mig. Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. Vadå frågar jag. han fortsätter. lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det. Min sambo ber honom att lugna ner sig . för han väcker hela huset. han är sjövild. springer omkring i våran lägenhet och säger gång på gång. vad har jag gjort.. jag försöker fråga vad han gjort. han säger att han ska berätta och att han ska lugna ner sig.. han lägger sig i soffan men kan inte ligga stilla. han är i extas. jag som inte är direkt nykter somnar om. jag fattar inget. När vi vaknar så är han borta. ser inte honom på bra länge. ca 14 dagar går när han jag och en vän går förbi hans bil. han bodde 2 hus ifrån mig. där står han i gummistövlar och storstädar sin bil. vi garvar för han såg rätt barnslig ut kommer jag ihåg. det var inte bara gummistövlarna. utan hela hans klädsel . diskhandskar mm.. vi frågar om han ska med ut och leta. och jag säger att alla som varit på stan den aktuella natten ska gå till polisen och lämna sin redogörelse vad man gjorde. Det ville inte han. Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare. Jag har lämnat allinfo till polisen om detta. dom vet självklart var jag var. vi var 7 i statts parken fram tills polisen skjutsade hem mig.. Så att jag PK har med sakern att göra är befängt.. jag säger inte att det är han mr x. Men det finns oklarheter . det kan jag slå fast..

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Ja, det var SuEk som var hos Ulrika för SuEk var osams med sin sambo och sökte tröst. Sambon var på stadt. Det var därför Ulrika bad Helena ta en taxi hem. Ulrika blev orolig p.g.a susanns sambo.

Citat:
Absolut det tycker jag, men KM kan med fördel äntligen tala ut ännu mer. Det är hög tid för det. Du måste förstå att rent polisiärt så är ett kort telefonsamtal på natten samt ett påstått möte med en vän utan vittnen, inte ett jättestarkt alibi. Det är avsaknaden av en bil som är hans bästa ”alibi”. Det bästa för KM är om vi kan få fram den riktiga GM. Så KM, Vem var den fjärde passageraren i taxin? Vart tog han vägen sedan? Var HA upprörd över något/nervös
över något? Drack hon alkohol under kväller eller inte? Hur planerade hon att ta sig hem? Vad tror du har hänt henne? Du måste ju fundera över detta ofta.

Citat:
Han är killen som öppet gick med stora domuskassari plast fulla med lim och boffade. Det finns inte på denna kartan att det skulle gått en förbi med den kombon. Jag umgicks med Rist#o på den tiden och har aldrig hört detta. Många vill nog att han ska vara skyldig till Helenas försvinnande och snackar nog bara. Ulri#ka skulle inte kunna hitta något intresse i en kille som Rist#o. Han var en schysst vän men på många vis ett dåligt sällskap på något vis.

Köper verkligen inte detta heller. Vad skulle Susann#e göra där Hon hade en helt annan vänkrets än Ulrik#a. Har aldrig sett dem som vänner. Vem har sagt detta från början? Hur kom det in i tråden?

Amen!
Ulrikas minnesluckor dömer man inte lika hårt trots att hon om någon borde minnas eller få återberättat. Hon väljet att åka hem när de andra går av men ingen följer henne om hon är så borta att minnet tar skada?

Jag upprepar mig och står fast vid att de inte umgicks och stärker det påståendet med att no way att PK skulle få komma på fest hos PW. Hon skulle aldrig släppa in honom där och SE skulle vara väldigt bortkommen då det inte var hennes umgängeskrets.

Däremot OM PKs identitet är fastställd gällande skrivandet i denna tråd så tror jag också att han ligger nära till hands som inblandad. Det var enda anledningen till varför han skulle skriva. Leka katt och råtta lek och som vanligt sätta sig över sin Marionett dockanPU och visa hur lätt han kan gå folk att misstänka honom för själva dådet trots att han bara hjälpte PK REN SPEKULERING med personkännedom av dessa gubbar.
Två ur PKs umgängeskrets har pekat ut PK som GM bakom ryggen på honom Jag är inte övertygad men det är absolut inte omöjligt alls.
Ingen skulle snacka på PK och stå fast vid det framför honom Där har ni en galen jävel En riktig psykopat

Citat:
Angående festen i Radbyn den aktuella kvällen. Det har talats om en innebandyfest i tråden (för ett par år sedan, kanske). Var denna fest den som hölls i Radbyn den 13 juni -92? BW ska ha varit tillsammans med en tjej, C, osäkert dock om det var under den aktuella perioden. Denna C spelade innebandy. Funderade på om det var denna tjej som BW hade ett bråk med den aktuella natten och att det var hon som dök upp hemma hos Ulrika på natten. Eller var det den innebandyfest senare, där BW skulle ha uttalat något konstigt?

Min fetning i inlägget av PK: Jag tror att vi utesluta att det skulle ha varit SuEk som var hos Ulrika på natten. PK hävdar att hon tog taxi hem när Stadt stängde, och flera personer hävdar att Ulrika och SeEk inte umgicks. Det blir därför misstänkt när JagheterRulle tvärsäkert kastar ur sig att SeEk skulle ha varit hos Ulrika.

Var det någon hos Ulrika överhuvudtaget? Men om vi ändå håller fast vid den möjligheten, är det betydligt troligare att det i så fall var BW:s tjej. Dock har det svajat lite i tråden om huruvida det var BW:s tjej eller hans ex eller liknande, men enligt ett par, tre användare tidigt i tråden (bland andra Motown) så var BW på festen hos HåJy i Radbyn i Mariestad, tappade humöret efter något tjafs med en tjej och drog tillsammans med Sh*ane P ner till stan runt 01:30. Men då uppstår ett problem: Om BW strular med en "tjej" (sin tjej, ett ex eller annan tjej som han stötte på) och bryter upp runt 01:30 för att dra till stan, kan ju knappast BW:s "tjej" ha kunnat vara hos Ulrika när Helena ringde hem vid 01:30. I så fall måste BW:s "tjej" ha lämnat festen i Radbyn mycket tidigare än vad BW lämnade den. Dessutom borde väl den där tjejen ha haft andra personer på festen att ty sig åt. Frågan blir alltså: Var det ens BW:s "tjej" som var hos Ulrika, eller var det någon helt annan? Eller var det ingen alls där? Kan till exempel Prinzezzan - eller annan användare - bekräfta att Ulrika skulle ha haft en ledsen tjejkompis hos sig under natten, eller har det blivit en trådsanning?

När det gäller Prinzezzans inlägg behöver vi nog inte låsa fast oss vid just innebandy och tjejen "C" eftersom Prinzezzan själv är osäker på "tajmingen" angående både bandyn och "C". Jag tror att det räcker med att vi håller oss till de två, tre användare tidigt i tråden som slår fast att BW var på festen i Radbyn, att han ska ha strulat med en tjej och sent på natten - kanske runt 01:30 - ska ha dragit ner till stan i upprört tillstånd tillsammans med SP.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-11-10 kl. 13:37.
Citera
2022-11-10, 13:27
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Amen!

Ja, för mig står det klart nu i och med Bratis inlägg att PK aldrig kunnat blivit inbjuden till förfesten i Töreboda. Det borde då säga sig självt. Vad gör en kriminell knarkare med högerextrema åsikter hos PW ? Nej. Lägg där till eventuella kommunistiska journalistvänner och då talar det ännu mindre för att han skulle passat in där. Då bör givetvis inte heller SE varit med. Jag litar här mer på vad Bratis säger om detta ämne. Han har både känt till MK och Rist* K.

PK var inte på denna fest. Då kunde han heller inte vara den fjärde passageraren i taxin intill Stadt. Om inte SE som var ihop med busen PK var en nära vän till Ulrika, så kunde hon inte heller vara den väninna som var hos Ulrika. Det var alltså någon annan tjejkompis som var hos Ulrika den kvällen/natten. Förste kandidat för mig gällande "den fjärde passageraren" blir fortsatt TP då.

Att inte PK är den fjärde passageraren hindrar ju inte att tänka sig han som möjlig GM eller pilotman på bron. Jag vet inte, SuEk var väl med honom under natten tills PU stövlade in riven och dan. Hon verkar bekräfta historien enligt tråden i stil med :" Ja, vad spelar det för roll nu ?" . PK säger att han både varit utanför Stadt med SuEk och pratat med Helena, varit i Stadtsparken o levt o blivit sedermera hemkörd av Polis. Jag tycker de borde kollat hans alibi mot SuEk och även kontrollerat om de kört hem honom under natten. Men man kan inte ta något för givet när det gäller detta fall givetvis.
Senast redigerad av IB03 2022-11-10 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in