Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Jag visste inte att S.E och U.A var kompisar...jag tänker tjack...från P.K och eller med P.U samt B.W naturligtvis...🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
SE och UA var inte kompisar. De var endast bekanta med varandra. Jag köper inte att hon åkte till UA den kvällen/natten.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterRulle
Ja, det var SuEk som var hos Ulrika för SuEk var osams med sin sambo och sökte tröst. Sambon var på stadt. Det var därför Ulrika bad Helena ta en taxi hem. Ulrika blev orolig p.g.a susanns sambo.
Därför sa Helenas föräldrar att "ni förstår väl att Helena aldrig kommer hem mer". De VET vem som tog henne. Ulrika vågade inte släppa ut sina barn obevakade i trädgården när hon fick barn. Vid fråga i samband med p4dokumentären om de kände pilotmannen sa de. "Nja, men vi vet vem det är". Skulle Klas vara denne pilot som alla är fullständigt livrädda för? Nä, skulle inte tro det. DEn fjärde mannen i taxin passade på att byta sin roll i det hela med Klas. Fiffigt. Klas vågar inte säga sanningen till någon. Pilot hade barn o familj vid tiden. Det hade inte KM. Pilot såg "tärd" ut enl Pernilla W vid mötet på rastplatsen. Klas har mej veterligt aldrig sett tärd ut. Den riktige pilot gick med Helena över bron är vad jag tror.
Det är intressant det du skriver. De här två användarna ovan här verkar inte tro att det var SuEk som var hos Ulrika, men det kan givetvis ha fel och du rätt. Vet du om detta par, PK och SE var på förfesten i Töreboda ? Om de var det, kan de då ha börjat att bli osams redan där och då om PK var intresserad av Helena kan han då åkt med i taxibussen med Ulrika, Helena och KM ? Det blev lite drama där då ute i Töreboda om detta stämmer då...? Då är det PK som löser inträde till Helena och TP kan då vara i föräldrahemmet. Om det gäller PK kan då Ulrika också sagt till Helena att hon skulle ta taxi, det kan jag också köpa och se som en möjlighet.
Då åkte i så fall SE hem till Mariestad på annat sätt. Om det var så att SE och UA inte var så tighta vid denna tiden, så kanske UA i detta läget känner att hon behöver ta på sig att trösta SE senare på kvällen i och med att de varit på samma förfest och att denna situation då inbegrep hennes syster. Spekulation.
I detta sammanhang är det ändå värt att påminnas ändå om det faktum att det var ju RoEk som Helena var mycket intresserad på Stadt, han som kort efter detta försvinnande blev ihop med just SuEk.
Kunde familjen då vara livrädd för denne PK ? Ja, jag vet inte om detta. Du säger också att denne pilot som du säger hade barn o familj vid denna tiden. Men PK hade väl knappast detta vid denna tiden va ?
Du tror då om jag fattat det rätt att det skett en förväxling av Polisen då med KM och den riktige pilotmannen (den fjärde passageraren i taxibussen) som du hävdar gick med Helena över bron.
Som du säger så skall PW träffat pilot som såg tärd ut, detta stämmer ju mycket dåligt med KM som såg välmående ut. Vart hittar jag det när PW säger detta ? Vilken del av P4-dok ?
Är det verkligen PK du har i tankarna i detta eller är det någon annan du menar som pilot och GM ?