2012-04-26, 22:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det fanns en bilverkstad inte långt från helena .där jobbade en av gärningsmännen

Hej!

Det här får du gärna utveckla. "En av gärningsmännen"? Och du är säker på att han (?) är gärningsman? Och att de var flera ("en av...")?
Citera
2012-04-26, 23:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Någon som vet om det natten mot den 14 juni -92 förekom en födesledagsfest i en lägenhet i Mariestad? I så fall, kan det vid denna fest (under natten eller morgonen) ha uttalats något som rörde Helenas försvinnande eller något som skulle kunna misstänkas ha med detta att göra?
Citera
2012-04-30, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Ett inlägg som passerat obemärkt är detta inlägg från National 15/7 -11.
Inlägget blev inlagt dagarna när (AÖ) och (AB) och ett klientel runt dessa herrar (AÖ och AB) började diskuteras på tråden somras vilket fortfarande pågår.

Så därför ställer jag några frågor till National och hoppas på svar.
Och! Tråkigt Du misslyckades med försöket inlägget men försök gärna igen.

Fet text:
Vad är det vi allihopa (tråden?) igentligen är ute och fiskar i det blå efter?
Vad är det som är så intressant med vad Du kan sitta inne med eftersom du av någon anledning lade Ut inlägget på tråden och därefter inte lämnat något nytt avtryck efter dig?
Så förklara för oss alla andra igen med ett nytt försök med inlägg svar..

Var finns detta inlägg från National att läsa?
Citera
2012-04-30, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miamia692

Kanske lite snabb att fråga där...:-). Hittade det, då jag ställde in sökningen rätt..
Citera
2012-04-30, 19:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamia692

Hej!

Sid. 336, inlägg #4021
Citera
2012-04-30, 20:16
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej!

Sid. 336, inlägg #4021

Tips!! Och kolla även upp tråden bakåt med inläggen sidor under perioden Ca: 10/7 - 11 till o med 17/7 -11.. - tips är: Alltså sidorna innan 336 och par sidor efter..

nationals inlägg kan kanske ha sina grunder från inläggen från perioden 10/7-15/7 -11 ? från ovan!?då det framförallt hade börjats diskuteras par personer på tråden som knappt hade figurerat utåt på helena tråden tidigare, ex som (AÖ) och (AB) plus klientelet kring dessa gossar och även en del teorier om vad som kan ha hänt helena?

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-04-30 kl. 20:25.
Citera
2012-05-01, 19:33
Medlem
rednecksvedalas avatar
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. Det spekuleras även om olika ev gärningsmän.. Jag tror att det ska vara jag som är Pk. Känner igen mycket som skrivs här. Men att jag skulle kunna vara en ev gärningsman kommer jag krossa här och nu. Jag ska berätta min kväll.. Jag var på förfest med min sambo och en del vänner . Jag åkte ner till statt och festade med alla.. Ganska ointressant vad som hände innan, Mewn på statt festade vi som alla andra. Vet att min dåvarande sambo talade med helena , dom kände varandra sen skolan om jag mins rätt!!, Jag hälsade bara. Kände inte Helena. Visste dock vem hon var!!När statt stängde så tog min sambo taxi hem och jag gick in till statts parken med ca 7 vänner. Vi satt vid fontänen och söp och spelade gittar långt in på natten. säkert till 4.. Det finns en Reporter som är känd i mariestad. han skrev om oss i parken som ev vittnen. la ut en bild på mig och två vänner. Det kom ju ETT gäng utlänningar till oss och frågade var man kunde efterfesta. vi föreslog ekudden. detta var stora nyheter ett tag. så alltså var jag bland vänner.. Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden . jag var för full och hade pissat på mig själv. så det är nog jag som har det starkaste skyddet. Alltså uteslut mig från denna tragiska händelse. jag har aldrig varit eller jobbat som vakt heller för den delen. däremot har jag inte varit på lagens rätta sida. men det är en annan sak det!!JAG har alldrig förgripit mig på kvinnor heller. Hade inte svårt att skaffa kvinnor poå den tiden. Men här ska ni få något av mig.... Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu.. Han såg vi inte skymten av på månader. han var som uppslukad. Backar lite nu.. När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt.. Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! Jag undrar vad fan som står på.. Öppnar dörren . Där står en kille PU. han är jäkligt noga med sitt yttre .men han ser ut som ett bergatroll. skitig och rufsig i håret. Han kommer in och tar tag i mig. Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. Vadå frågar jag. han fortsätter. lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det. Min sambo ber honom att lugna ner sig . för han väcker hela huset. han är sjövild. springer omkring i våran lägenhet och säger gång på gång. vad har jag gjort.. jag försöker fråga vad han gjort. han säger att han ska berätta och att han ska lugna ner sig.. han lägger sig i soffan men kan inte ligga stilla. han är i extas. jag som inte är direkt nykter somnar om. jag fattar inget. När vi vaknar så är han borta. ser inte honom på bra länge. ca 14 dagar går när han jag och en vän går förbi hans bil. han bodde 2 hus ifrån mig. där står han i gummistövlar och storstädar sin bil. vi garvar för han såg rätt barnslig ut kommer jag ihåg. det var inte bara gummistövlarna. utan hela hans klädsel . diskhandskar mm.. vi frågar om han ska med ut och leta. och jag säger att alla som varit på stan den aktuella natten ska gå till polisen och lämna sin redogörelse vad man gjorde. Det ville inte han. Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare. Jag har lämnat allinfo till polisen om detta. dom vet självklart var jag var. vi var 7 i statts parken fram tills polisen skjutsade hem mig.. Så att jag PK har med sakern att göra är befängt.. jag säger inte att det är han mr x. Men det finns oklarheter . det kan jag slå fast..
Citera
2012-05-01, 19:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. Det spekuleras även om olika ev gärningsmän.. Jag tror att det ska vara jag som är Pk. Känner igen mycket som skrivs här. Men att jag skulle kunna vara en ev gärningsman kommer jag krossa här och nu. Jag ska berätta min kväll.. Jag var på förfest med min sambo och en del vänner . Jag åkte ner till statt och festade med alla.. Ganska ointressant vad som hände innan, Mewn på statt festade vi som alla andra. Vet att min dåvarande sambo talade med helena , dom kände varandra sen skolan om jag mins rätt!!, Jag hälsade bara. Kände inte Helena. Visste dock vem hon var!!När statt stängde så tog min sambo taxi hem och jag gick in till statts parken med ca 7 vänner. Vi satt vid fontänen och söp och spelade gittar långt in på natten. säkert till 4.. Det finns en Reporter som är känd i mariestad. han skrev om oss i parken som ev vittnen. la ut en bild på mig och två vänner. Det kom ju ETT gäng utlänningar till oss och frågade var man kunde efterfesta. vi föreslog ekudden. detta var stora nyheter ett tag. så alltså var jag bland vänner.. Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden . jag var för full och hade pissat på mig själv. så det är nog jag som har det starkaste skyddet. Alltså uteslut mig från denna tragiska händelse. jag har aldrig varit eller jobbat som vakt heller för den delen. däremot har jag inte varit på lagens rätta sida. men det är en annan sak det!!JAG har alldrig förgripit mig på kvinnor heller. Hade inte svårt att skaffa kvinnor poå den tiden. Men här ska ni få något av mig.... Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu.. Han såg vi inte skymten av på månader. han var som uppslukad. Backar lite nu.. När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt.. Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! Jag undrar vad fan som står på.. Öppnar dörren . Där står en kille PU. han är jäkligt noga med sitt yttre .men han ser ut som ett bergatroll. skitig och rufsig i håret. Han kommer in och tar tag i mig. Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. Vadå frågar jag. han fortsätter. lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det. Min sambo ber honom att lugna ner sig . för han väcker hela huset. han är sjövild. springer omkring i våran lägenhet och säger gång på gång. vad har jag gjort.. jag försöker fråga vad han gjort. han säger att han ska berätta och att han ska lugna ner sig.. han lägger sig i soffan men kan inte ligga stilla. han är i extas. jag som inte är direkt nykter somnar om. jag fattar inget. När vi vaknar så är han borta. ser inte honom på bra länge. ca 14 dagar går när han jag och en vän går förbi hans bil. han bodde 2 hus ifrån mig. där står han i gummistövlar och storstädar sin bil. vi garvar för han såg rätt barnslig ut kommer jag ihåg. det var inte bara gummistövlarna. utan hela hans klädsel . diskhandskar mm.. vi frågar om han ska med ut och leta. och jag säger att alla som varit på stan den aktuella natten ska gå till polisen och lämna sin redogörelse vad man gjorde. Det ville inte han. Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare. Jag har lämnat allinfo till polisen om detta. dom vet självklart var jag var. vi var 7 i statts parken fram tills polisen skjutsade hem mig.. Så att jag PK har med sakern att göra är befängt.. jag säger inte att det är han mr x. Men det finns oklarheter . det kan jag slå fast..

Tack så mycket för din redogörelse, PK! Du bekräftar härmed uppgifterna jag fått om PU och att han skulle bett om alibi tidigt på morgonen, 14/6-92. Att du var en av de som han skulle bett om alibi, stämmer också med de uppgifterna.

Det senare - plus att det inte finns något annat mot dig, när det gäller Helenas försvinnande (vad jag känner till) - gör att jag aldrig sett dig som ev. misstänkt i detta fall, däremot har det stärkt andra uppgifter.

Starkt gjort av dig att skriva om detta i tråden! Tack igen!

//Prinzezzan
Citera
2012-05-01, 20:12
Medlem
rednecksvedalas avatar
Inget att tacka för. Jag har även talat men Leif Gw Om detta. Det finns mer att säga men det tar sådan tid. Ja visst har jag varit kriminell , missbrukat. men aldrig tänkt tanken på att våldföra mig på en kvinna. Anabola var inget för mig . tränade utan. fans andra som skötte den biten
Citera
2012-05-01, 20:33
Medlem
rednecksvedalas avatar
Inlägget från Nationell Är jag. trodde inte det kom in. hade inte så mycket data vana på den tiden. Jag bistår med all info jag kan. Skicka Pm med ev frågor
Citera
2012-05-01, 21:03
Medlem
rednecksvedalas avatar
Ja jisses vad det spekuleras. Herr Björk magnusson säger en person att han skulle varit en vi använde som städare åt oss när vi gjorde inbrott . Vad fan . han hade man ingen nytta av, han har då aldrig gjort något nämnvärt kriminellt med mig. Han dög inte till något. Skönt att prinzessan mailar med mig så han får lite info. Jag kan ta fram mitt polis förhör också.. För ni tror väl inte att poliserna som skjutsade hem mig begår mened.
Citera
2012-05-01, 21:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Ja jisses vad det spekuleras. Herr Björk magnusson säger en person att han skulle varit en vi använde som städare åt oss när vi gjorde inbrott . Vad fan . han hade man ingen nytta av, han har då aldrig gjort något nämnvärt kriminellt med mig. Han dög inte till något. Skönt att prinzessan mailar med mig så han får lite info. Jag kan ta fram mitt polis förhör också.. För ni tror väl inte att poliserna som skjutsade hem mig begår mened.

Jo, spekulationerna har varit många men det beror nog främst på att det har saknats några av de viktiga pusselbitarna. Du har nu gett en del av dessa, här och på PM, vilket nog innebär att detta fall borde kunna rundas av inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in