2022-11-09, 12:27
Medlem
Har reflekterat kring att jag uppfattat en ökad uppmärksamhet kring fallet i media… en följd av att MGM har tillgång till media? Eller har har de helt enkelt bara mer att skriva om nu (typ efter kroppen hittats)?
Citera
2022-11-09, 12:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ja det har framkommit att hon redan var hos IL vid 9 o red.
Grannen eller någon som känner JJ skickar ett sms att det står jätte mkt poliser vid din port. Blev nog som en kalldusch, o redan påkommen.
Vet jag inte om åkte hem på söndagskvällen, men polisen plocka henne relativt tidigt på skolan där hon jobbade.

Jag tror inte JJ åkte hem på söndagskvällen, för det verkar som att polisen inte fick tag på henne förrän på måndagen. Hon sov nog hos pappsen.
Och om det är sant att JJ fick ett SMS om att poliser var vid hennes bostad, så kanske hon ville förvissa sig om att TTs kropp låg väl gömnd; inte syntes från vägen i alla fall.

Kan det ha varit MH som skickade SMS:et?

Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Du får gärna spekulera om grepens inblandning mm. Men man hjälps inte åt genom skriva att markägaren sett JJ rida på söndagen som det vore en sanning. Vi vet ännu inget om detta.

Som sagt, en mycket, mycket trovärdig uppgiftslämnare i tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Så polisen har sett bilen som är kopplad till en av de misstänkta lämna vetlanda 04:00 och åkte i riktning mot fyndplatsen, för att sedan fångas av samma kamera i riktning mot veylanda igen 05:45 källa vetlanda posten

Ja, och tydligen på en åtelkamera i närheten av fyndplatsen därimellan.

Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Att hon varit ute o ridit inom samma marker har jag ingen åsikt om. Men att hon skulle ridit till dumpplatsen för att kolla om hon gömt liket tillräckligt bra finner jag som föga troligt, så där har vi skilda åsikter helt enkelt.

Om JJ fått ett SMS på morgonen att polisen är vid hennes bostad, så blir det mer sannolikt att hon faktiskt rider och kollar att kroppen inte syns. Mycket, mycket iskallt av henne, men fullt rimligt.

Citat:
Annonsen med bild finns på Facebook, o sök efter grep. Greppar. Hon poserar ihop med grepen på bilden. Oooooooh

Nej, grepen står helt ensam, inte ens en hand är med!
Citera
2022-11-09, 12:28
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
På marketplace på Facebook så poserar JJ med grepen vid en gammal vattenpump.
Jag har skärmdump på det.

Kan du dela bilden du har? Jag sökte på Facebook, men får bara fram bilden på grepen, utan henne.
Citera
2022-11-09, 12:29
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Stämmer kan inte finnas annat motiv. Konstigt att det ska vara så hemligt i tjejgruppen?

Ja. Dock är det ju inte alla som kan se och sätta fingret på sådana här psykologiska mönster, speciellt när man är så ung tänker jag? Att säga att de hade en konflikt och att JJ är manipulativ och beräknande pekar ju dock mot någon liknande slags dynamik och konflikt.
Citera
2022-11-09, 12:35
Medlem
Citat:
Beror nog på hur bred hallen är, är rätt bra svängradie på bollträ. Men kan förstöra en hel del med full fart. 😳
Räcker gott och väl med en fyrkantig gatusten i bakhuvudet.

Det behöver inte just vara ett baseboll trä men något att försvara sig med om någon oväntad står vid dörren.
Citera
2022-11-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om JJ fått ett SMS på morgonen att polisen är vid hennes bostad, så blir det mer sannolikt att hon faktiskt rider och kollar att kroppen inte syns. Mycket, mycket iskallt av henne, men fullt rimligt.
OM hon fått ett sms om att polisen är där? Det är så MÅNGA antaganden man måste göra för att förstå rimligheten i folks påståenden och teorier här. Jag är inte riktigt sådan, därav har jag svårt att se sannolikheten i saker som folk påstår verkar sannolikt.

Ett exempel...OM grepen användes vid mordet, alternativt att gräva upp ris som används till att gömma kroppen med, så är det MYCKET iskallt av pappan och JJ att lägga ut den till försäljning. Iskallt, men ändå sannolikt för att de vill bli av med den. Är det så jag ska tolka saker o ting?
Citera
2022-11-09, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Personligen tar jag det som föga troligt att någon som tidigt på morgonen/natten dumpat en kropp, sedan rider dit på förmiddagen för att "kolla läget". Är det något man inte skulle vilja i ett sådant läge är det ju att bli sammankopplad med dumpplatsen eller mordet på något vis över huvud taget. Men i den här tråden så kryllar det av kriminalare som baser sin "troliga" antaganden på häftiga mordhistorier som enbart sker på film.

Ja, då spekulerar vi olika.

Jag har följt några mordfall och jag ser inte detta scenario som vi nu pratar om alls som något som enbart sker på film.

Mördare är inte sällan speciella, inte bara genom att de har mördat, utan också genom att de har vissa andra egenskaper. Många kan ljuga obehindrat genom förhör efter förhör. Utan att vare sig blinka eller skämmas. Historier som är så osannolika att trots att de inte passar ihop med bevisningen, kör de på med det.

Jag skulle väl säga att några av de fall jag har följt, där överträffar sanningen fictionen.

Ta te x mordet på Lena Wesström.

I det här fallet, är det väl inte ett konstigt ställe för JJ att vara på förmodligen. Jag har ingen aning om hur ofta hon vistas på pappans gård, rider osv. Men jag utgår från att det är något som hon kan ha gjort då och då (minst?)

Hon kan absolut ha ridit förbi, utan att någon skulle reagera på det, om det inte varit så att just den natten innan, försvann Tove. Eftersom det är lite av glesbyd där, är risken inte så stor att någon skulle se det, tänka på det , reagera.
Citera
2022-11-09, 12:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asellus
Har reflekterat kring att jag uppfattat en ökad uppmärksamhet kring fallet i media… en följd av att MGM har tillgång till media? Eller har har de helt enkelt bara mer att skriva om nu (typ efter kroppen hittats)?

Nja, jag tror att polisen har börjat använda media på ett nytt sätt.
Jag tyckte mig se detta i "Timrå-fallet".

Men bara vad jag tror.
Citera
2022-11-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Ja precis men det har väl inte ett skit med något att göra.? JJ och MH har inget med en sommarstuga där att göra.

Och hur vet du det?
Citera
2022-11-09, 12:46
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Men på marketplace på Facebook så är JJ med på bilden ihop med grepen. Det är lite det som är poängen med grepen att hon poserar med den....

Vad är poängen med det ? Det här med grepen är nog det dummaste jag någonsin läst .
Citera
2022-11-09, 12:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
OM hon fått ett sms om att polisen är där? Det är så MÅNGA antaganden man måste göra för att förstå rimligheten i folks påståenden och teorier här. Jag är inte riktigt sådan, därav har jag svårt att se sannolikheten i saker som folk påstår verkar sannolikt.

Ett exempel...OM grepen användes vid mordet, alternativt att gräva upp ris som används till att gömma kroppen med, så är det MYCKET iskallt av pappan och JJ att lägga ut den till försäljning. Iskallt, men ändå sannolikt för att de vill bli av med den. Är det så jag ska tolka saker o ting?

Om man följt tråden sedan dag ett så har det framgått att JJs pappa håller på att avveckla sin bisyssla travhäststränare. Det har även lagts ut andra stall/ladugårdssaker till försäljning ex 2 sulkys, alltså INNAN allt det tragiska med TT hänt. Så inget konstigt att de säljer en grep egentligen.
Citera
2022-11-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Korkat snarare.
Precis... Men samtidigt iskallt, vilket gör det hela sannolikt för att följa trådens sannolikhetslära. Speciellt om man antar (som folk här i tråden påstår) att JJ är empatilös, beräknande och iskall. För ingen skulle väl misstänka att hon skulle göra något så dumt om hon använde den grepen användes vid mordet?

Jaja, min poäng är att det är så jäkla många antaganden och lösa teorier om precis allting. Man ser ju fram emot fuppen så man får lite svart på vitt vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in