Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Hur förklarar du då de dunsarna som grannarna under JJ:s lägenhet hört - beskrevs som att man kastade 50-100 kg i golvet så att taket hos grannarna skakade? De befarade nästan att något skulle rasa ner genom taket. Och hur förklarar du även de oljud, sparkar man hörde från JJ:s lägenhet till vänster om ytterdörren, vilket bör ha varit från badrummet?
Samt menar du att den döda kroppen skulle ligga ett dygn till natten mellan söndag och måndag, när de män du beskriver skulle hjälpa till att hämta den? Var inte risken stor att grannarna i huset kunde ha något ärende ner i källaren och upptäcka kroppen?
Dessutom är Leif GW övertygad om att Tove mördades i lägenheten.
Som jag ser det, är just de dunsarna och sparkarna väldigt svåra att kunna förklar på annan tsätt än att Tove minst blev övermannad och misshandlad i varje fall.
En duns är en sak, men inte flera. Samt att de upphörde utan att någon svarade på påringningen. På det kommer sedan flera ljud som påminde om sparkar. Inte heller vid andra påringningen kommer någon ut.
Jag tänker mid att om det "bara" varit andra ljud än en misshandel/mord, då hade man kunnat öppna, lugna grannarna?
Dunsarna är för mig ett tungt indicium för att något allvarligt har hänt Tove därinne, just vid den tidpunkten.