2022-11-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag funderar lite på bilderna/filmerna från Gulfmacken.

Om bilen är lastad med 60-65 Kg så kanske polisen kan se om bilen är nertyngd med last från Vetlanda och tillbaka. Dessutom så finns det kanske ett gupp i vägbana så att man kan se bilens rörelser.

Jag hoppas att kamerorna på Gulf är nya och skarpa.

Jag är säker på att polisen har nog redan testat detta. De har ju bilen i förvar.

Här är original bilen med regnummer synligt:
https://www.autouncle.se/se/d/150936...-arskatt-360kr

Här är Gulfmacken:

.

Tror inte det syns om det ligger runt 60kg i bagaget... Hur många gånger har man inte ställt in 3 resväskor i skuffen som väger typ 20 kg styck eller mer. Bilen tyngs inte ner alls....
Citera
2022-11-11, 10:58
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Att MGM själv skrivit på sociala medier att hon varit i området där Tove hittades, samma natt också
måste göra att hon i stort sett angivit sig själv?!

Då är man väl rökt?

Ja alltså… Har en långtgående konflikt med offret, bråkar samma kväll, sista personen som träffar offret, ovanliga dunsar, agerar enligt granne nervöst direkt efteråt, ljuger, har med sig Toves telefon men inte Tove, och åker därefter klockan 4-6 på natten till skogsområdet där kroppen hittades, vilket både finns på övervakningsfilm, mobilspårning och i text.

Det går liksom inte att förklara bort allt det här.
Citera
2022-11-11, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag velar hit och dit. Dunsarna pekar mot att dådet skedde i lgh, men springet I trappan mot källaren. Än så länge håller jag mig till källaren (trots att GW tvärsäkert angav lgh. 😅 )

Ja, GW får man nog se som en person som utgår från sina kunskaper utifrån forskning och statistik och att han bara skumma tigenom fallet lite. Ingen insyn, är min tro.

Inget är skrivet i sten, och mer än en gång har man tappat hakan över hur mord ha skett.
Citera
2022-11-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är naturligtvis inget jag vet, mer än att en mordutredning ofta tar många månader.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag tror att du har fel.

Senast för två dagar sedan sa polisen att det genom ”nya detaljer i förhör och annan bevisning” gjort att man har kunnat utöka utredningen.

Jag är övertygad om att polisen sitter på massa spår och bevis. Och allt eftersom NFC-svaren trillar in, samt rättsläkarens utlåtande, kommer bevishögen fyllas på ännu mer.

Finns absolut ingenting som tyder på att kvinnorna skulle bli släppta. Snarare tvärtom, om vi lyssnar på vad åklagaren och polisen säger. De sitter redan på högsta misstankegraden, och sedan dess har ytterligare bevis och indicier tillkommit om vi ska tro rapporteringen.

Ja dessa blir inte släppta, jag tror att nästa vecka då omhäktning sker så har mord och gravfridsbrott på sannolika skäl tillkommit människorov som dom nu är häktade misstänkta för.

Blir troligen häktade 1 månad denna gången, sedan 1 månad till innan jul.
Citera
2022-11-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja alltså… Har en långtgående konflikt med offret, bråkar samma kväll, sista personen som träffar offret, ovanliga dunsar, agerar enligt granne nervöst direkt efteråt, ljuger, har med sig Toves telefon men inte Tove, och åker därefter klockan 4-6 på natten till skogsområdet där kroppen hittades, vilket både finns på övervakningsfilm, mobilspårning och i text.

Det går liksom inte att förklara bort allt det här.

Så är det.

JJ har strösslat spår efter sig. Bilen på övervakningskameror. Mobilen i området kring fyndet av kroppen. McDonalds-besöket....

Jag minns hur folk skrev tidigare i tråden om att detta måste vara smarta tjejer som måste ha begått det "perfekta brottet, utan spår och allt..." Vilket jag starkt motsatte mig. Indicierna och bevisen lär vara mycket, mycket starka mot tjejerna.
Citera
2022-11-11, 11:04
Medlem
ngingos avatar
Vad betyder begreppet "trådsanning"?
Citera
2022-11-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är media alltid lite luriga, och de kan ibland klippa ihop lite med andra uppgifter som framkommit, så att det är svårt att veta om det har sagts vid annat tillfälle än vid det här.

Jag uppfattar det som att det har berättats, och förklarats. Det kan ju vara så att det är som du säger att hon syns på Snpkartan, men då har hon förklarat varför hon är där åtminstone.

Det känns lite märkligt att hon själv vill sätta sig på plats vid platsen där kroppen ligger, så det kan ju ligga till på annat sätt än att hon helt utan anledning börjar snacka om att hon är där.

Det kan ju också vara så att hon är rädd att det ska synas på något sätt att hon är i området, och då vill förekomma en eventuell utredning. Men det känns konstigt.

Reporten säger i inslaget (min understrykning):
"[...]Enligt uppgifter till P4 Jönköping, så ska en av de misstänkta kvinnorna själv ha berättat via sociala medier att hon befann sig på landsbygden öster om Vetlanda under natten då Tove försvann, alltså på en plats som inte ligger långt ifrån skogen där Tove sen hittades död.

Kvinnan förklarade med att hon var och hälsade på hos en person. Vi har tidigare berättat att Tove umgicks med dom misstänkta efter krogbesöket och att efter att dunsar hörs från den ena kvinnans lägenhet, som är ungefär vid samma tidpunkt som åklagaren misstänker att ett brott begåtts, så ska en av de misstänkta blivit skjutsad fram och tillbaka till McD:s och det är alltså efter besöket på McD:s som den misstänkta kvinnan då ska ha tagit sig till området öster om Vetlanda.
"
https://sverigesradio.se/artikel/sa-...-tove-hittades

Kan vara MH då, som berättat för sina föräldrar att hon sovit hos JJ när dom undrade varför hon inte kommit hem på natten.
Citera
2022-11-11, 11:06
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo

(FB) trådsanning
Citera
2022-11-11, 11:07
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Trådsanning är när någonting tagits upp gång på gång i tråden som inte har någon bäring i verkligheten med fakta.
Det är en gissning i början eller en fundering/tankegång, efter ett tag i tråden så blir det till ett ”faktum” och har således blivit en ”trådsanning” istället för en faktabaserad sanning.
Citera
2022-11-11, 11:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hur förklarar du då de dunsarna som grannarna under JJ:s lägenhet hört - beskrevs som att man kastade 50-100 kg i golvet så att taket hos grannarna skakade? De befarade nästan att något skulle rasa ner genom taket. Och hur förklarar du även de oljud, sparkar man hörde från JJ:s lägenhet till vänster om ytterdörren, vilket bör ha varit från badrummet?

Samt menar du att den döda kroppen skulle ligga ett dygn till natten mellan söndag och måndag, när de män du beskriver skulle hjälpa till att hämta den? Var inte risken stor att grannarna i huset kunde ha något ärende ner i källaren och upptäcka kroppen?

Dessutom är Leif GW övertygad om att Tove mördades i lägenheten.

Som jag ser det, är just de dunsarna och sparkarna väldigt svåra att kunna förklar på annan tsätt än att Tove minst blev övermannad och misshandlad i varje fall.

En duns är en sak, men inte flera. Samt att de upphörde utan att någon svarade på påringningen. På det kommer sedan flera ljud som påminde om sparkar. Inte heller vid andra påringningen kommer någon ut.

Jag tänker mid att om det "bara" varit andra ljud än en misshandel/mord, då hade man kunnat öppna, lugna grannarna?

Dunsarna är för mig ett tungt indicium för att något allvarligt har hänt Tove därinne, just vid den tidpunkten.
Citera
2022-11-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Att MGM själv skrivit på sociala medier att hon varit i området där Tove hittades, samma natt också
måste göra att hon i stort sett angivit sig själv?!

Då är man väl rökt?

"Kvinnan förklarade med att hon var på besök hos en person"
Kan ju med andra ord innebära att hon skrivit något i stil med: är hemma hos pappa

Vilket inte hade ansetts konstigt om aldrig kroppen hittats och framförallt om hon hade klarat sig utan att bli misstänkt. (Vilket hon säkert hoppats på)
Att man sedan hittat kroppen i närheten av där hennes pappa bor gör ju henne mer misstänkt men den misstanken blir egentligen varken stärkt eller dementerad av att hon skriver på fb att hon är hos sin pappa den dagen. Om det nu är det hon skrivit.
Eftersom hon kopplas till området ändå och det är känt att hon brukar röra sig i området.
Citera
2022-11-11, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom polisen, direkt efter att T hittats, gick ut med att hon blivit mördad, hade hon klart synliga, dödliga skador som hon inte kunnat åsamka sig själv. Gift är alltså helt uteslutet, liksom överdos, självmord och annat som inte syns vid första anblick.
Hej där. Det var en diskussion vi två hade, o vilka mord kvinnor stod förr för, o i nutid så är det du svarade på. Jag själv svarade att före second war så var det tvärtom.
Bara ville berätta det, så inte det misstolkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in