2022-11-09, 10:56
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Oj vad hon hunnit med? En lååång utekväll, mord, dumpning av kropp, besökt pappan och ridit!!!
Hon måste fan gått på något för att orka 🤦‍♀️
Undra hur "pigg" hon va när hon förhördes första gången?! Råttpickar till ögon

Alla människor orkar vara uppe ett extra dygn om det är på liv och död, må vara trött men med adrenalin och ens framtid så är inte sömn det första man tänker på. I synnerhet inte om man går på något.
Citera
2022-11-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men det är ju självklart suspekt att JJ ens rider i närområdet, med det vi vet.
De flesta drar väl slutsatsen att hon har varit där för att kolla läget.

Men ingen har sett henne (av det vi läst i tråden) vid den vägen eller vid fyndplatsen. Viktigt att vara noga med det.

Och källan förstås.
Personligen tar jag det som föga troligt att någon som tidigt på morgonen/natten dumpat en kropp, sedan rider dit på förmiddagen för att "kolla läget". Är det något man inte skulle vilja i ett sådant läge är det ju att bli sammankopplad med dumpplatsen eller mordet på något vis över huvud taget. Men i den här tråden så kryllar det av kriminalare som baser sin "troliga" antaganden på häftiga mordhistorier som enbart sker på film.
Citera
2022-11-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Genom att Rickard Finndahl och hans grupp har hittat Tove så har de redan visat att de är på god väg att straffa de skyldiga. Allmänheten har ställt upp i tusentals för att visa att ingen dödar en smålänning ostraffat.
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka sammanfatta förloppet från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
- Tove bråkar med JJ på Nöjet om något drogrelaterat.(skäligen troligt)
- Tove är hos JJ, ringer och säger att hon är på väg hem.(sannolikt).
- MH är vittne till ett brott.(sannolikt)
- Strax före kl 4:00 kör JJ till IL.(sannolikt)
- IL och JJ kör till stan och tar ut Tove via Lärkgatan.(skäligen troligt)
- IL och JJ kör Tove till ILs gård.(skäligen troligt)
- Vid 5:45 kör IL och JJ mot stan för att städa lägenheten.(sannolikt)
- JJ och IL använder bl.a. klorin för att städa badrummet mycket noggrant, tidigt söndag morgon.(skäligen troligt)
- Soluppgång cirka kl 7:30
- Under söndagen råder radiotystnad. JJ (och kanske IL) möter MH i Illharjen för att bestämma vad som eventuellt ska sägas till polisen.(skäligen troligt)
- JJ rekar dumpningsplatser genom att rida omkring.(sannolikt)
- Tove dumpas av IL och JJ i skogen söndag kväll.(skäligen troligt)
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) som visste var Tove låg.
Hela dådet skylls på JJs drogrelaterade problem.
Det påstås också att ett helvete möter de ¨dömda¨ när de kommer ut, och detta skulle vara ILs motivation för att hjälpa till att städa bort kroppen. Om IL verkligen trodde på JJs offermentalitet, är oklart.
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet. De metoder som använts skulle förmodligen fungerat perfekt i Israel men Småland är inte Israel, därför fann man Tove.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Alla människor orkar vara uppe ett extra dygn om det är på liv och död, må vara trött men med adrenalin och ens framtid så är inte sömn det första man tänker på. I synnerhet inte om man går på något.

Adrenalinpåslaget ger extra vakenhet samt extra fysisk styrka!!!! "Kniven mot strupen"
Citera
2022-11-09, 11:00
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jo, JJ lade ut annons 2 på Marketplace, Facebook. (sök på potatisgrep).
OK tack för infon. Jag läste annonsen på Vetlandatorget där pappans namn står.
Men kan lika gärna vara pappan som bett JJ sätta ut annonsen på Marketplace.
Så "grepspåret" kan man nog lämna.
Citera
2022-11-09, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Var har du fått ifrån att markägaren sett JJ ridit?. Finns väl inga belägg för det.
Lika lite som att grepen skulle vara "inblandad".
Ta inte det med mig, jag har iallafall läst alltihop i tråden.
Många som vill ha belägg för andras inlägg, då kan man ju fråga sig varför de ställer såna frågor, o vad för belägg har de för att ställa motfrågor i ett.
Vi andra försöker hjälpas å, medans andra motarbetar. Frågan är ju varför de gör så....
Citera
2022-11-09, 11:02
Medlem
Jag tror inte en sekund på att grepen använts för att begå varken mordet eller gömmandet av kroppen. Ett sådant verktyg hade inte sålts, och speciellt inte på Facebook marketplace. Jag spekulerar bara, men kanske hade JJ:s far tidigare nämnt att han ville ha hennes hjälp att sälja den, men att det aldrig blev av.

Sedan behövde hon en rimlig ursäkt att åka ut till Nye när hon ändå hade ett lik att göra sig av med. Där kommer grepen in i bilden som en räddning, hon stannar till på hemvägen och knäpper lite kort och lägger ut för försäljning. Detta hade också förklarat varför hon hade telefonen med sig ut i trakterna, för om det bara hade rört sig om en dumpning ute i skogen så vill jag gärna tro att en kvinna yngre än Google vet att telefoners position loggas, och därmed lämnat mobilen hemma.

Jag tror det kommer visa sig att grepen faktiskt har en roll i utredningen, men inte nödvändigtvis på det mest uppenbara sättet.
Citera
2022-11-09, 11:03
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Personligen tar jag det som föga troligt att någon som tidigt på morgonen/natten dumpat en kropp, sedan rider dit på förmiddagen för att "kolla läget". Är det något man inte skulle vilja i ett sådant läge är det ju att bli sammankopplad med dumpplatsen eller mordet på något vis över huvud taget. Men i den här tråden så kryllar det av kriminalare som baser sin "troliga" antaganden på häftiga mordhistorier som enbart sker på film.

Håller helt med. Att markägaren sett JJ ridit är väl bara ett löst rykte som det finns noll belägg för.
Citera
2022-11-09, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Troligen, har personerna noll historik av blocket/byteshandel sedan tidigare borde det ge motsats effekt och i teorin, men polisen ska ju enbart gå på abstrakta bevis så en annons behöver inte betyda någonting egentligen
Den fanns på marketplace innan på Facebook.
Citera
2022-11-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
ja, det här med grepen tror jag vi kan glömma. Ingen säljer en detalj ev inblandad i ett mord på detta sätt.
Var dessutom inte JJ som satt ut annonsen vad jag kan se. Även om det sägs i tråden.

Det var JJ som la ut grepet til salgs på Facebook
Citera
2022-11-09, 11:07
Medlem
Förvisso kan man också använda en häst till att släpa in en kropp längre in i skogen.
Citera
2022-11-09, 11:09
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tror inte en sekund på att grepen använts för att begå varken mordet eller gömmandet av kroppen. Ett sådant verktyg hade inte sålts, och speciellt inte på Facebook marketplace. Jag spekulerar bara, men kanske hade JJ:s far tidigare nämnt att han ville ha hennes hjälp att sälja den, men att det aldrig blev av.

Sedan behövde hon en rimlig ursäkt att åka ut till Nye när hon ändå hade ett lik att göra sig av med. Där kommer grepen in i bilden som en räddning, hon stannar till på hemvägen och knäpper lite kort och lägger ut för försäljning. Detta hade också förklarat varför hon hade telefonen med sig ut i trakterna, för om det bara hade rört sig om en dumpning ute i skogen så vill jag gärna tro att en kvinna yngre än Google vet att telefoners position loggas, och därmed lämnat mobilen hemma.

Jag tror det kommer visa sig att grepen faktiskt har en roll i utredningen, men inte nödvändigtvis på det mest uppenbara sättet.

Well, att en gm säljer ett desinficerat mordvapen/grävare som "ingenting" är ju just för att folk tro att en person aldrig skulle göra det. Det handlar om att vilseleda samt göra det otänkbara för ett försök om att gå fri.

Skulle inte utesluta metoden i sig, även om det i det här fallet kanske inte har direkt betydelse. Tror mest annonsen går att använda som referens för tid/plats bricka.
Citera
2022-11-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ta inte det med mig, jag har iallafall läst alltihop i tråden.
Många som vill ha belägg för andras inlägg, då kan man ju fråga sig varför de ställer såna frågor, o vad för belägg har de för att ställa motfrågor i ett.
Vi andra försöker hjälpas å, medans andra motarbetar. Frågan är ju varför de gör så....

Bevisbördan måste ju rimligen ligga på den som kommer med påståendet. Att vara skeptisk till obekräftade uppgifter är inte suspekt, eller vad det nu är du insinuerar med den där sista meningen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in