2022-11-09, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
ja, det här med grepen tror jag vi kan glömma. Ingen säljer en detalj ev inblandad i ett mord på detta sätt.
Var dessutom inte JJ som satt ut annonsen vad jag kan se. Även om det sägs i tråden.
Kolla sidan 2102 så ser du lite om att hon var ute o red
Citera
2022-11-09, 11:12
Medlem
Han har nog märkt på morgonen att det inte var hon. Han lå å sov på natten og kanske inte hörde så noga efter. På morgonen hör han efter igen, å reagerar först då. Därför ett stort polispådrag allaredan tidigt på söndagen.
Citera
2022-11-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Personligen tar jag det som föga troligt att någon som tidigt på morgonen/natten dumpat en kropp, sedan rider dit på förmiddagen för att "kolla läget". Är det något man inte skulle vilja i ett sådant läge är det ju att bli sammankopplad med dumpplatsen eller mordet på något vis över huvud taget. Men i den här tråden så kryllar det av kriminalare som baser sin "troliga" antaganden på häftiga mordhistorier som enbart sker på film.

Fast i det här fallet kan man ju säga att hon redan var sammankopplad med platsen där hon hittades med tanke på den relativa närheten till föräldrahemmet, kombinerat med att hon åtminstone var en av de sista personerna som såg TT i livet. Jag tycker nog inte att ridturen skulle göra risken för sammankoppling så värst mycket större, särskilt inte om själva tanken faktiskt var att se efter hur synlig kroppen var i dagsljus.
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Det var JJ som la ut grepet til salgs på Facebook
Ja, men det betyder inte att det skedde på JJ:s initiativ. Pappan bad henne förmodligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
JJ var ute redan ute och red klockan 9 på söndagsmorgonen, de har väl 2 hästar som jag fattat. Så rida, sadla av på bägge så går det säkert minst 3tim. Sen ska de ryktas o kratcha hovarna. Sen in boxarna, av med betslena o hö, pellets, nytt vatten.
Sen in till IL och snacka en del o djungeltrummorna har låtit för länge sedan.
Så hon bara väntar på att polisen ska dra därifrån.

Var har det framkommit vilken tid JJ var ute och red?

Finns det något som tyder på att hon vet om att polisen är inne i hennes lgh?

Något som säger att hon var tillbaka i lgh på kvällen?
Citera
2022-11-09, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
OK tack för infon. Jag läste annonsen på Vetlandatorget där pappans namn står.
Men kan lika gärna vara pappan som bett JJ sätta ut annonsen på Marketplace.
Så "grepspåret" kan man nog lämna.
Men på marketplace på Facebook så är JJ med på bilden ihop med grepen. Det är lite det som är poängen med grepen att hon poserar med den....
Citera
2022-11-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Som jag har fattat det, är ridobservationen en del i polisens kartläggning av mgms rörelsemönster, som i sin tur indikerade vart fyndplatsen låg. Försöker hitta källan.

Det är väl det plus att de säkert hade med sina mobiler när de gjorde sig av med kroppen så polisen har säkert analyserat hur deras mobiler hade rört sig under morgonen och därigenom fått en möjlig fyndplats.
Senast redigerad av 404filenotfound 2022-11-09 kl. 11:19. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tror inte en sekund på att grepen använts för att begå varken mordet eller gömmandet av kroppen. Ett sådant verktyg hade inte sålts, och speciellt inte på Facebook marketplace. Jag spekulerar bara, men kanske hade JJ:s far tidigare nämnt att han ville ha hennes hjälp att sälja den, men att det aldrig blev av.

Sedan behövde hon en rimlig ursäkt att åka ut till Nye när hon ändå hade ett lik att göra sig av med. Där kommer grepen in i bilden som en räddning, hon stannar till på hemvägen och knäpper lite kort och lägger ut för försäljning. Detta hade också förklarat varför hon hade telefonen med sig ut i trakterna, för om det bara hade rört sig om en dumpning ute i skogen så vill jag gärna tro att en kvinna yngre än Google vet att telefoners position loggas, och därmed lämnat mobilen hemma.

Jag tror det kommer visa sig att grepen faktiskt har en roll i utredningen, men inte nödvändigtvis på det mest uppenbara sättet.
På marketplace på Facebook så poserar JJ med grepen vid en gammal vattenpump.
Jag har skärmdump på det.
Citera
2022-11-09, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Bevisbördan måste ju rimligen ligga på den som kommer med påståendet. Att vara skeptisk till obekräftade uppgifter är inte suspekt, eller vad det nu är du insinuerar med den där sista meningen..
DU kan börja att läsa på sidan 2105 om var det kommer ifrån.
Citera
2022-11-09, 11:27
Medlem
Citat:

Men inte här, var det någon annan bild hon lagt ut på Facebook? Samma som hennes pappa lagt ut på Vetlandatorget.
Citera
2022-11-09, 11:27
Medlem
Vem är il?
Citera
2022-11-09, 11:28
Medlem
Citat:
Jag har bilden på grepen som står lutad mot vattenpumpen, var det den du tänkte på? Dela gärna med dig ifall du har en bild där hon står med, vore intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in