Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-28, 13:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Och nu har ju C varken sin älskade son eller sin älskade B. ”Pappa dödade mamma” Du hör ju själv hur illa det låter.

Tack för ditt engagemang men C agerade kanske i självförsvar?

Det finns ett skribenter som ibland trots allt kommit med intressanta teorier.

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

Eftersom ingen fortfarande vet hur och när B avled så borde givetvis teorin om självförsvar övervägas? Kanske kommer fokus att läggas på detta i hovrätten?

B visade väl redan tidigare prov på våldsamheter för enligt C så slog hon honom i huvudet vid ett bråk i december 2020?
Citera
2022-10-28, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, herregud Jag vill utmana den cementerade utgångspunkten att kvinnan är ett biologiskt misstag. Det kan bli en både givande och komisk diskussion som jag hoppas antas. Men eftersom han inte svarat så antar jag att han rapporterat inlägget till mod istället.

Pavel spåret och dom mystiska ögonvittnena talade ju faktiskt till fördel för C s historia som han berättade i tingsrätten. Det är väl just denna historia han kommer dragandes med igen till HR. Jag håller tummarna att ingen nämnder vilka sidor denna intressanta info kan hittas, då jag tycker att en total genomläsning av FUP hade varit på sin plats av någon som man struttar in i tråden, stolt som en tupp!

Hovrätten tar upp det Kl09:00 den 15 nov.

(Det fetade)

Det där är mycket intressant!

Du måste hålla med om det finns finns alldeles för många frågetecken i denna olustiga soppa för att man ska nöja sig med tingsrättens dom?

Det är bara att hålla tummarna för att C får en rättvis prövning i Hovrätten, ingen kan väl ha något emot sanningen kommer fram?

Jag ska återigen börja gå igenom FUP, kanske kan du och jag samarbeta lite bättre här i tråden framöver? 😎
Citera
2022-10-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Det fetade)

Det där är mycket intressant!

Du måste hålla med om det finns finns alldeles för många frågetecken i denna olustiga soppa för att man ska nöja sig med tingsrättens dom?

Det är bara att hålla tummarna för att C får en rättvis prövning i Hovrätten, ingen kan väl ha något emot sanningen kommer fram?

Jag ska återigen börja gå igenom FUP, kanske kan du och jag samarbeta lite bättre här i tråden framöver? 😎

Ja eller hur!

Jag är tillfreds med tingsrättens dom, trots dessa intressanta sidospår som inte fått något svar. Min förhoppning är att advokaten tar upp dessa i hovrätten. Och jag håller självklart tummarna att C får en rättvis prövning och dom även i HR.

Du får återkomma till mig när du upptäckt dessa guldkorn i FUP så pratar vi vidare
Citera
2022-10-28, 14:55
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Tack för ditt engagemang men C agerade kanske i självförsvar?

Det finns ett skribenter som ibland trots allt kommit med intressanta teorier.

Eftersom ingen fortfarande vet hur och när B avled så borde givetvis teorin om självförsvar övervägas? Kanske kommer fokus att läggas på detta i hovrätten?

B visade väl redan tidigare prov på våldsamheter för enligt C så slog hon honom i huvudet vid ett bråk i december 2020?
”Pappa dödade mamma i självförsvar”?
B kanske slog C i självförsvar för att freda sig? Om det ens hände överhuvudtaget. Det är inget helgon du försvarar.
Citera
2022-10-28, 15:45
Medlem
LeBronThurmans avatar
Medveteommycketxx svarar Gräsflyttaren:
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om alla förstår att mamman är det viktigast i världen för sina små barn (spelar ingen roll hur gammal barnet är) så varför förstod inte C att B som mamma var det allra viktigaste i världen för deras son O ?
Nä istället mördar C sin älskade sons mamma så sonen blir för alltid utan sin mamma. O får aldrig mer träffa sin mamma. Pappa mördade min mamma blir O's svar när kompisarna frågar var hans mamma är.

Kan bara beklaga din egen uppväxt som inte varit lätt har jag förstått.
Så bara lägg ner och håll dig till Costa del Sol......finns många gator och gränder där att utforska för de som är stora i orden men ytterst små på jorden!! ( inkl paketet )
Hej Medvetenommycketxx!👍🏼
Det av mig fetmarkerade nedan har även framförts till mig, och fick mig då att utbrista i ett gapskratt.🤣
Grabben med paketet tror väl knappast på riktigt att vi som ägnar oss åt korrekta källfakta skulle må dåligt utav Gräsets lögnaktiga fabler som närmast narcissistiskt benämns som "ett sanningens ord"!

Åsiktsfrihet kan jag försvara med mitt liv som insats emot Adolf Pruttin m.fl. men repetitivt trollande känns "o-för-stånd-igt" för alla oss övr. skribenter.

Några inlägg bakåt så svamlar dessutom Gräset om en ev. prövning utav ärendet i HD. Om man tror att HD skulle utverka prövningstillstånd i detta ärende, så är man helt tappad inom ämnet Juridik.
Citat:
Gräset svarar Medvetenommycketxx:
Tack för ditt envisa något förvirrade engagemang ...
... Jag kan bara beklaga att du inte mår bra över att få höra ett sanningens ord. Det är inget helgon direkt som du försvarar.
Citera
2022-10-28, 15:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag är tillfreds med tingsrättens dom, trots dessa intressanta sidospår som inte fått något svar. Min förhoppning är att advokaten tar upp dessa i hovrätten.

Det hela slutar kanske med att C endast döms för brott mot griftefriden? Dvs, livstids utvisning och morddomen ogillas?

Citat:
Och jag håller självklart tummarna att C får en rättvis prövning och dom även i HR.

Det känns nästan som att du har vissa tvivel nu vad gäller domen i tingsrätten trots att du skrev tidigare att du var nöjd?
Citera
2022-10-28, 15:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
”Pappa dödade mamma i självförsvar”?

Du har kanske löst fallet? Ingen vet fortfarande hur och när B avled och detta står väl i domen?

Men om du nu har rätt och det hela handlar om självförsvar så borde kanske C istället dömas för grov misshandel och vållande till annans död om han nu blev attackerad? Människor måste ju få försvara sig, inte sant? C utgör väl inget undantag?

Citat:
B kanske slog C i självförsvar för att freda sig?

Eller kanske tvärtom? Var inte B beväpnad med en kniv? C kan väl i teorin ha fredat sig? Du verkar av någon märklig anledning hela tiden utgå ifrån att C inte kan ha blivit attackerad?

Citat:
Om det ens hände överhuvudtaget.

Tack men vi vet inte, det är endast en teori. Du kan väl inte ha något emot att människor engagerar sig i detta fall och lanserar hypoteser om hur det kan ha gått till?

Citat:
Det är inget helgon du försvarar.

Ingen har nog försökt lansera C som ett helgon. Han är istället kanske ett offer för omständigheterna?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-10-28 kl. 16:00.
Citera
2022-10-28, 16:03
Medlem
Mamman är viktigast men det är ändå försvara att pappa tar bort mamman från barnen som nu sitter utan sin mamma..
Citera
2022-10-28, 16:17
Medlem
Citat:
Det hela slutar kanske med att C endast döms för brott mot griftefriden? Dvs, livstids utvisning och morddomen ogillas?

Det känns nästan som att du har vissa tvivel nu vad gäller domen i tingsrätten trots att du skrev tidigare att du var nöjd?

En på miljonen att morddomen ogillas. Men hoppas du!

Då känner du fel. Jag skrev att jag håller självklart tummarna för att C får en rättvis prövning och dom även i HR.
(Eftersom TR fällde honom för mord så hoppas jag att HR gör samma bedömning)
Citera
2022-10-28, 17:41
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Du har kanske löst fallet? Ingen vet fortfarande hur och när B avled och detta står väl i domen?

Men om du nu har rätt och det hela handlar om självförsvar så borde kanske C istället dömas för grov misshandel och vållande till annans död om han nu blev attackerad? Människor måste ju få försvara sig, inte sant? C utgör väl inget undantag?

Eller kanske tvärtom? Var inte B beväpnad med en kniv? C kan väl i teorin ha fredat sig? Du verkar av någon märklig anledning hela tiden utgå ifrån att C inte kan ha blivit attackerad?

Tack men vi vet inte, det är endast en teori. Du kan väl inte ha något emot att människor engagerar sig i detta fall och lanserar hypoteser om hur det kan ha gått till?

Ingen har nog försökt lansera C som ett helgon. Han är istället kanske ett offer för omständigheterna?
Självförsvar? Tre jack i halskotan och avskuren hals?
Citera
2022-10-28, 17:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Mamman är viktigast men det är ändå försvara att pappa tar bort mamman från barnen som nu sitter utan sin mamma..

Tack Agnieszkaa för att du fortfarande engagerar dig men om det hela nu istället handlar om självförsvar? C blev i denna teori attackerad av B (med kniv) och försvarar sig fast med dödlig utgång för angriparen?

Borde inte du då omvärdera deras inbördes roller i detta drama om rollerna blir omkastade?

B försökte väl dessutom ta sonen från C genom att kräva ensam vårdnad?

De fyra äldsta barnen var väl dessutom helt plötsligt utan mamma sen hon lämnade familjen i Polen 2013?
Citera
2022-10-28, 18:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Självförsvar? Tre jack i halskotan och avskuren hals?

Dessa skador kan ha uppkommit postmortem om C försökte sig på en nedmontering för att lättare kunna transportera kroppen?

Allt detta är givetvis en teori men bör inte förkastas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in