Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag har bestämt för mig att jag läst/hört någonstans att kroppen saknade likfläckar, men kan inte hitta det igen. OM jag har rätt för mig måste det vara ett kort tidsintervall mellan strypningen och "halshuggningen".
Om det inte är så att hon överlevde strypningen. FHL frågar vid upprepade tillfällen hur han kunde veta att hon var död efter att han strypt henne och han svarar för att hon inte rör sig eller andas. Frågorna och svaren får mig att tänka att rättsväsendet inte är övertygad om att hon dog av strypningen och vill att han likväl ska erkänna skärskadorna så att det inte spelar någon roll om hon dog av det ena eller det andra. Om man inte kan bevisa att hon dog av strypning och man inte kan bevisa att C hugg henne i halsen... Känns väl som dom tar det på indicier ändå va?
Han placerar sig själv i det mesta av scenariot både innan han lämnar O, att han söker rätt på B efter det, att där är mycket blod och att han begraver henne i skogen och åker hem till grannen. Det ger liksom inte utrymme för att han skulle kunna vara omedveten om att och hur hon får halsen avskuren, mer än att han vill förtränga att det har hänt.
Hans äldre son skulle jag inte hålla för omöjlig som inblandad, men han verkar ju avskriven och det finns inga tecken på kommunikation dom emellan. Och jag tvivlar på att han skulle vara helt oskyldig och skydda P på bekostnad av O, alltså att inte längre få vara del i Os liv.