2022-08-24, 11:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det var det som var poängen. Lasse skrev att orsaken till skärskadan inte framgick av obduktionsrapporten. Han har inte läst den, för den ingår inte i FUP.

Jag har bestämt för mig att jag läst/hört någonstans att kroppen saknade likfläckar, men kan inte hitta det igen. OM jag har rätt för mig måste det vara ett kort tidsintervall mellan strypningen och "halshuggningen".
Citera
2022-08-24, 11:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag har tänkt till lite. Mitt förslag är bättre än antagandet att GM tilldelar en död kropp tre kraftiga halshugg för att säkerställa att vederbörande inte vaknar till !!!
Det är det dummaste jag har hört iaf.
Varför stoppar han kniven i hjärtat för att vara på säkra sidan eller inte separerar huvudet från kroppen för att vara helt säkert?

Med tanke på att det fanns tre märken på halskotan skulle jag kunna tänka mig att hans avsikt var att separera huvudet från kroppen. Men för att kunna göra det krävs lite anatomiska kunskaper, vilket han inte heller verkar ha.
Citera
2022-08-24, 11:53
Medlem
SmurfStorms avatar
Några tankar runt observationen vid Skabersjö Slott (AB110 s1201). Vittnet möter en bil som hon är säker är en jeep. Jag undrar om hon menar suv. Huruvida jeep och just Cs Suzuki Grand Vitara är lik varandra går ju att diskutera.

Hon är osäker på tidpunkten men placerar mötet efter 22, mellan 22.30 och 23.30, närmare 23. Vid 22.45 finns det bildbevis på att C (hans bil) återvänder till Professorsgatan. Skabersjö är beläget mellan fyndplatsen och lägenheten, så det är möjligt men känns långsökt.

Kvinnan som är irriterad på att föraren inte slår av helljuset lyser med sin pannlampa på föraren när denne passerar och får ett gott signalement av en man som mycket väl kan överensstämma med C, men hon beskriver honom klädd i ljus tröja eller jacka. C har lera och blod på främst mörka kläder, en mörk långärmad tröja och en mörk jacka. Det är även de kläder han har hos grannen vid 23-tiden. Det är otroligt osannolikt att han skulle byta efter mordet för att byta tillbaka innan han går in till grannen.

Huruvida någon befunnit sig i passagerarsätet är vittnet ytterst osäker på men pratar ändå om att där kan ha suttit en ljus kvinna. Att det skulle vara B är fullkomligt osannolikt då hon vid den här tidpunkten redan måste vara begraven. Det är nog snarare en mental efterkonstruktion av vittnet som vet att man söker uppgifter om en försvunnen kvinna och att det har samband med att man söker observationer av bilen.
Citera
2022-08-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ja frågorna är många. Plockade han ändå upp någon från färjan? Ville han att väskan skulle hittas nära färjorna? Varför hittas id-kortet i diket på passagerarsidan?

Bilen med helljuset som vittne sett, är det bekräftat genom telemasterna att det är Cs bil? Jag vill minnas att vittnet varken sett regnummer eller förare/passagerare tydligt.

Dom gånger han sov i bilen verkar han ha gjort det på Professorsg, ja. Vill minnas att samme granne som han tvättar sig hos vittnar om det och även C själv. Tror det var en kombination av redan betald parkering och hålla koll på familjen och lägenheten. Han hyrde även en lägenhet men verkar ha valt att till större del sova i bilen på parkeringen istället.

Han verkar ju ha svårt med förståndet i vanliga fall. Tycker han verkar både sjukligt svartsjuk, psykopatisk och paranoid. Finns en ny version varje gång han ertappas med en lögn.

Mycket av det han säger stämmer - nästan. Han har hamnat hos kronofogden, men i Polen innan han träffade B. B har blivit våldtagen, men inte av någon på krogen utan av honom. B har pratat om att prostituera sig, men förmodligen sarkastiskt och på grund av att han vägrar stötta med pengar till parkeringsavgifter som sannolikt är mestadels hans...

Så vad är det som stämmer av att det finns en till aktör? Fanns det en annan bil i närheten som han blev rädd för? Körde någon annan till Ystad och han satt bredvid? Höll någon annan i kniven? Hade C en andra mobil? Eller är allt bara hans försök att blunda för det hemska han gjort mot kvinnan han påstår att han älskar?

Verkar ju inte finnas något i hans ordinarie telefon som tyder på att någon mer var delaktig i hennes död, och med tanke på hur tekniskt ointelligent han verkar och hur dåligt han undanröjer bevis så har jag svårt att tro att han skulle ha haft närvaron att ha - och göra sig av med - en burner phone.

Nej, han vill nog bara inte minnas vad han faktiskt gjort. Däremot kan han mycket väl ha blivit livrädd för var enda bil som kommit i närheten av dom.

Om färjorna kör samma tidtabell detta som förra året ankom det en färja ca 19:30. Avgång 22:30. Så tidsmässigt befann han sig lämpligt både för ankomst och avgång. Ena linjen var fullbokad medans den andra hade plats för 3 bilar till Polen. Hittar inga uppgifter om att han försökt köpa en biljett. Men har var ju där nere i hamnen och körde.

Hon beskriver både bilen och Cezarys utseende någorlunda korrekt förutom hans jacka som hon tror är ljus. Men den är mörk. Hon säger att hon såg bilen med ev en medpassagerare som hon tror är en ljus kvinna mellan 22:00-23:00, troligen efter 22:30. Tiden han körde mellan Ystad till Malmö. Kan inte hitta nån mastuppkoppling från att han kör från Ystad till Malmö.
Citera
2022-08-24, 12:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja frågorna är många. Plockade han ändå upp någon från färjan? Ville han att väskan skulle hittas nära färjorna? Varför hittas id-kortet i diket på passagerarsidan?

Det fetade har jag också grubblat över. Han var kanske bra på att "kasta macka"?

Trodde han att det inte skulle gå att reda ut vems väskan var om den inte innehöll leg., men väl bank-och ICAkort?
Då är han mer än lovligt korkad!
Citera
2022-08-24, 12:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om färjorna kör samma tidtabell detta som förra året ankom det en färja ca 19:30. Avgång 22:30. Så tidsmässigt befann han sig lämpligt både för ankomst och avgång. Ena linjen var fullbokad medans den andra hade plats för 3 bilar till Polen. Hittar inga uppgifter om att han försökt köpa en biljett. Men har var ju där nere i hamnen och körde.

Hon beskriver både bilen och Cezarys utseende någorlunda korrekt förutom hans jacka som hon tror är ljus. Men den är mörk. Hon säger att hon såg bilen med ev en medpassagerare som hon tror är en ljus kvinna mellan 22:00-23:00, troligen efter 22:30. Tiden han körde mellan Ystad till Malmö. Kan inte hitta nån mastuppkoppling från att han kör från Ystad till Malmö.

Som jag uppfattat det, lämnar han sin tfn för laddning i jobbilen innan han kör till Ystad och att det är Bs tfn som kopplar upp.
Citera
2022-08-24, 12:52
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har bestämt för mig att jag läst/hört någonstans att kroppen saknade likfläckar, men kan inte hitta det igen. OM jag har rätt för mig måste det vara ett kort tidsintervall mellan strypningen och "halshuggningen".

Om det inte är så att hon överlevde strypningen. FHL frågar vid upprepade tillfällen hur han kunde veta att hon var död efter att han strypt henne och han svarar för att hon inte rör sig eller andas. Frågorna och svaren får mig att tänka att rättsväsendet inte är övertygad om att hon dog av strypningen och vill att han likväl ska erkänna skärskadorna så att det inte spelar någon roll om hon dog av det ena eller det andra. Om man inte kan bevisa att hon dog av strypning och man inte kan bevisa att C hugg henne i halsen... Känns väl som dom tar det på indicier ändå va?

Han placerar sig själv i det mesta av scenariot både innan han lämnar O, att han söker rätt på B efter det, att där är mycket blod och att han begraver henne i skogen och åker hem till grannen. Det ger liksom inte utrymme för att han skulle kunna vara omedveten om att och hur hon får halsen avskuren, mer än att han vill förtränga att det har hänt.

Hans äldre son skulle jag inte hålla för omöjlig som inblandad, men han verkar ju avskriven och det finns inga tecken på kommunikation dom emellan. Och jag tvivlar på att han skulle vara helt oskyldig och skydda P på bekostnad av O, alltså att inte längre få vara del i Os liv.
Citera
2022-08-24, 13:06
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det fetade [att id-kortet ligger i diket på passagerarsidan] har jag också grubblat över. Han var kanske bra på att "kasta macka"?

Trodde han att det inte skulle gå att reda ut vems väskan var om den inte innehöll leg., men väl bank-och ICAkort?
Då är han mer än lovligt korkad!

Eller så har någon annan hittat väskan och bara tagit legget för att det är "bra att ha" tills man inser att det tillhör en efterlyst och dumpat det. Det hittas inte förrän den 9 mars om jag förstår det rätt.
Citera
2022-08-24, 14:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om det inte är så att hon överlevde strypningen. FHL frågar vid upprepade tillfällen hur han kunde veta att hon var död efter att han strypt henne och han svarar för att hon inte rör sig eller andas. Frågorna och svaren får mig att tänka att rättsväsendet inte är övertygad om att hon dog av strypningen och vill att han likväl ska erkänna skärskadorna så att det inte spelar någon roll om hon dog av det ena eller det andra. Om man inte kan bevisa att hon dog av strypning och man inte kan bevisa att C hugg henne i halsen... Känns väl som dom tar det på indicier ändå va?

Han placerar sig själv i det mesta av scenariot både innan han lämnar O, att han söker rätt på B efter det, att där är mycket blod och att han begraver henne i skogen och åker hem till grannen. Det ger liksom inte utrymme för att han skulle kunna vara omedveten om att och hur hon får halsen avskuren, mer än att han vill förtränga att det har hänt.

Hans äldre son skulle jag inte hålla för omöjlig som inblandad, men han verkar ju avskriven och det finns inga tecken på kommunikation dom emellan. Och jag tvivlar på att han skulle vara helt oskyldig och skydda P på bekostnad av O, alltså att inte längre få vara del i Os liv.

Jag läste nyligen om en som gått fri, trots offrets blod på sina kläder, eftersom rätten inte kunde klargöra händelseförloppet. Grymma tanke!
Citera
2022-08-24, 14:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Eller så har någon annan hittat väskan och bara tagit legget för att det är "bra att ha" tills man inser att det tillhör en efterlyst och dumpat det. Det hittas inte förrän den 9 mars om jag förstår det rätt.

I så fall är det kanske inte C som ställt väskan prydligt bak en trädstam?
Citera
2022-08-24, 14:56
Medlem
Jag gick igenom tidpunkterna för datatrafikuppkopplingarna och första rundan i Oxie är som tidigare nämnts 18:31-18:35. 18:38 Kopplas Cezarys telefon upp mot ny mast strax väster om Svedala. Dom kanske inte ens stannade bilen i Oxie.

19:20 Är deras telefoner tillbaks i Oxie för att stanna i området ca 20-30 min. Sen kopplas C s telefon upp mot mast närmare Mc Donalds där han köper hamburgare 20:00.

Frågan är om allt hände vid Yddingesjön i Svedala? Körde han tillbaks till Oxie enbart för att dumpa luvan som ett villospår?

I hans förhör pratar han gärna och ofta om Oxie men inte Svedala. Det är i Oxie allt utspelat sig enligt honom med allt från andra gm till vittnen.
Citera
2022-08-24, 15:19
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag gick igenom tidpunkterna för datatrafikuppkopplingarna och första rundan i Oxie är som tidigare nämnts 18:31-18:35. 18:38 Kopplas Cezarys telefon upp mot ny mast strax väster om Svedala. Dom kanske inte ens stannade bilen i Oxie.

19:20 Är deras telefoner tillbaks i Oxie för att stanna i området ca 20-30 min. Sen kopplas C s telefon upp mot mast närmare Mc Donalds där han köper hamburgare 20:00.

Frågan är om allt hände vid Yddingesjön i Svedala? Körde han tillbaks till Oxie enbart för att dumpa luvan som ett villospår?

I hans förhör pratar han gärna och ofta om Oxie men inte Svedala. Det är i Oxie allt utspelat sig enligt honom med allt från andra gm till vittnen.

Jag trodde inte heller att de stannat i Oxie först, men kom sen på luvan. Samt att hennes senaste position i maps hos närstående var väl i Oxie? Så det är troligen där han tar hennes telefon från henne. Därefter kan man ju inte följa B utan endast C och O eftersom C har Bs telefon. Frustrerande att C inte bara berättar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in