2022-10-27, 13:43
Medlem
monken1s avatar
[quote=monken1|82191081]Tänker att det är normalt att man kan ha sexleksaker. Onormalt att utföra gynekologiska undersökningar. Ännu mer onormalt att ringa en äldre kvinna som man inte fått telefonnumret av och prata om sådant. Speciellt i polsk kultur. Men förstår att det inte är brottsligt förutom de gynekologiska undersökningarna. Det kunde B anmält honom för, men det gjorde hon inte.
Citera
2022-10-27, 13:51
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Tänker att det är normalt att man kan ha sexleksaker. Onormalt att utföra gynekologiska undersökningar. Ännu mer onormalt att ringa en äldre kvinna som man inte fått telefonnumret av och prata om sådant. Speciellt i polsk kultur. Men förstår att det inte är brottsligt.
(*Förtydligande så du förstår rätt*)
Förutom de gynekologiska undersökningarna. Det kunde B anmält honom för, men det gjorde hon inte.
Citera
2022-10-27, 13:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Tänker att det är normalt att man kan ha sexleksaker. Onormalt att utföra gynekologiska undersökningar. Ännu mer onormalt att ringa en äldre kvinna som man inte fått telefonnumret av och prata om sådant. Speciellt i polsk kultur. Men förstår att det inte är brottsligt förutom de gynekologiska undersökningarna. Det kunde B anmält honom för, men det gjorde hon inte.

Om du vill diskutera vad som är normalt eller inte så då kan vi väl komma ihåg att det pratas om droger och prostitution i FUP och Domen?

Vad har du för åsikt om detta?
Citera
2022-10-27, 14:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
I alla destruktiva relationer så finns det två motpoler som behandlar varandra illa. Det enda du är intresserad av är att helgonförklara kvinnan och demonisera mannen i det aktuella fallet.

Sakta i backarna, var inte B beväpnad med en kniv? Du har ju själv diskuterat detta tidigare.

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

I teorin hade alltså detta drama kunnat sluta helt annorlunda. Det händer faktiskt från tid till annan att det istället är mannen som avlider i ett relationsbråk. Som i det här fallet tex.

https://www.svd.se/a/dOx3qJ/sexton-ars-fangelse-for-mord-pa-sambon

C håller troligtvis inte med om detta. Du kan väl inte bedöma hur han upplevde situationen?

När har han våldtagit? Han är väl ej åtalad för våldtäkt eller dömd för detta? Om du anser att C är en skurk för att han ljög så vad ska vi då tex säga om B som övergav exet i Polen och de små barnen 8 år tidigare? Om du anklagar C för att vara en lögnare så ska du vara rättvis och även lyfta fram den kvinnliga motpartens märkliga beteende. Det var dessutom på C:s initiativ som de två äldsta barnen fick komma till Sverige, C ifrågasatte tidigt vad B var för mor som kunde överge sina barn.

Ovårdat språk? Han hade kanske rätt att vara arg då och då? Du svär aldrig själv?

Är det ett brott att vara svartsjuk? I såna fall borde större delen av Sveriges befolkning dömas för detta. Å andra sidan så var C och B gifta och hon hade en ny hemlig pojkvän. Du menar kanske att C skulle välkomna att hans fru hade en ny vid sidan om? Man kan dessutom fråga sig vad detta gav för signaler till barnen?

Är det ett brott? Han drog väl in den mesta cashen? Hon såg väl honom som en plånbok? Nåt skulle väl också hon hjälpa till med? C arbetade dessutom mycket mer än henne.

Barnen tog kanske av sig bältena utan att han såg det? Var det inte ett barn förresten som åkte utan bälte? Alla vet väl hur barn ofta gör tvärt emot vad man säger.

Båda parter har nog gjort sitt bästa för att jävlas här så som det ofta är i destruktiva relationer. När ett bråk urartar så kan tyvärr vad som helst hända. Ibland är det kvinnan, ibland är det mannen som faller offer.

Du såg kanske min länk ovan? I teorin hade det faktiskt lika gärna kunnat vara C som föll offer i parets sista uppslitande relationsbråk?

Kommer du ihåg denna diskussion?

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

"Sakta i backarna"? Går det för fort för dig?

När du säger att ALLA destruktiva relationer består av två parter som behandlar varandra illa påstår jag att du ljuger.

Här ovan säger du dessutom både att jag inte kan veta hur C upplevde situationen men du har samtidigt fritt att tolka hur B upplevt sin relation med C. Du är så oseriös. Tråkigt.

På vilket sätt tycker du att jag helgonförklarar B? Och vart har jag skrivit någon som helst osanning om C? Det du gör här kallas för projicering. Du vet att du själv försöker helgonförklara C och demonisera B så du anklagar mig för det, eller vem helst som orkar säga emot din rappakalja.

Vi diskuterade inte heller vad som var olagligt i just det här inlägget utan vad som kunde upplevas som provocerande, har du redan glömt det? Är det olagligt att tjäna mindre pengar än sin make? Är det olagligt inte vilja ha sex i ett förhållande?

Kan du länka till sidan i FUP där längden på parternas arbetsdagar fastställs? Eller kräks du bara ur dig fördomar som vanligt?

Kan vi hålla oss till all den fakta vi har i fallet den här tråden handlar om istället för teorier som aldrig förverkligades och andra handplockade, irrelevanta fall? Eller blir det för svårt att tvätta ren bilden en kvinnomisshandlande, mördande våldtäktsman då? Han är inte drömpappan du söker, tyvärr.
Citera
2022-10-27, 14:19
Medlem
Citat:

C håller troligtvis inte med om detta. Du kan väl inte bedöma hur han upplevde situationen?

Det är väl självklart att C inte håller med om detta då han har psykopatiska och narcissistiska drag, samt att han inte vill bli inlåst. Det konstiga är att DU inte håller med om det.

Det är dessutom inget stort tolkningsutrymme vilket avspeglar sig både i domen och på flashback.

Nu när det är stilje i tråden så utmanar jag dig att byta sida och jag gör detsamma. Försök med alla medel du har att förklara varför C s livstidsdom ska stå fast.
Citera
2022-10-27, 14:26
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Om du vill diskutera vad som är normalt eller inte så då kan vi väl komma ihåg att det pratas om droger och prostitution i FUP och Domen?

Så du undviker att svara på frågan, antingen för att du håller med oss andra och till varje pris inte vill visa det, eller för att du tycker att en gynekologisk av sin partner är precis lika normalt som att diskutera den saken med en gammal bekant. Intressant.

Du verkar sjukligt intresserad av drogerna och prostitutionen utan att nämna vad den delen handlar om. Jag är fullkomligt övertygad om att det beror på att du inte klarar av att läsa hela FUP och desperat tror att där finns något du möjligtvis kan försöka smutskasta B med. För fortsätter du ta upp det så bara måste någon sammanfatta det åt dig, eller hur?

Och ett tillägg till mitt förra inlägg som svar på om jag aldrig svurit; Det är klart jag har. Men jag använder inte hora/helvete i varannan mening och jag har aldrig någonsin ens fått för mig att kalla ett hora.
Citera
2022-10-27, 14:34
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är väl självklart att C inte håller med om detta då han har psykopatiska och narcissistiska drag, samt att han inte vill bli inlåst. Det konstiga är att DU inte håller med om det.

Det är dessutom inget stort tolkningsutrymme vilket avspeglar sig både i domen och på flashback.

Nu när det är stilje i tråden så utmanar jag dig att byta sida och jag gör detsamma. Försök med alla medel du har att förklara varför C s livstidsdom ska stå fast.

Åh, det hade kunnat vara en så intressant diskussion men vi vet ju att han aldrig kommer ta i sådana argument med tång. Och börjar vi repetera luckor i utredningen - som vi redan gjort i omgångar - då kommer han utnämna sig till universums härskare. Noll insikt i att det redan stötts och blötts i den ljuva tystnaden av hans frånvaro. Undra vad som skulle hända om vi ledde in honom på Pavel-spåret?

När var det dags för Hovrätten, andra halvan av november va?

Det hade varit intressant om dom prövade barnfridsbrott men för 2020-12-23 istället.
Citera
2022-10-27, 14:55
Medlem
monken1s avatar
Citat:

B har blivit mördad. C smutskastar och anklagar sin döda fru som han lät ligga i skogen ca. 2 månader. Utsatte offrets barn och familj för ovissheten om vad som hänt deras mor/dotter/syster. Oavsett hur B var som person har man ingen rätt att mörda henne. Normalt sett så skiljer man sig och går vidare. Och det ville B. Hon tänkte inte mörda honom utan ville skiljas. Men C ville ju inte skilja sig trots allt han fick utstå? Sen har ju C själv lämnat sina barn i Polen, vad är skillnaden enligt dig?
Citera
2022-10-27, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Kära nån vad dina fördomar lyser igenom. Du tycker mordoffret har jävlats med sin baneman för att hon försöker få frid i den bostad han lovat henne att bo i.

Men C blev ju själv utestängd från sin bostad när det oerhört märkliga låsbytet ägde rum? Han hamnade på gatan tack vare detta och det var väl knappast ok?

Du ska också komma ihåg att när låset byttes så var han ingen baneman, det var först senare när paret träffades som han blev detta, kanske beroende på att B var beväpnad med en kniv? I teorin kan det kanske handlar om självförsvar från hans sida? Ingen vet fortfarande hur och när B gick ut tiden?

Du har själv spekulerat i vad som hände under deras sista möte.

Samtidigt får vi också se vad utfallet blir i Hovrätten? Kanske gör man en annan bedömning av det hela? Det känns rimligt om vi betänker omständigheterna och de luckor som faktiskt finns.

Citat:
Du som läst FUP vet ju att C själv säger att dom kommit överens om att barnet ska bo varannan vecka hos honom.

Samtidigt krävde B ensam vårdnad? Samtidigt såg hon till att C hamnade på gatan?
Hon skötte isåfall sin del väldigt dåligt.

Citat:
Han ordnat med ett annat boende.

Senare ja, han kunde väl inte fortsätta att bo i bilen?

Citat:
Han hade tömt och raserat lägenheten innan hon kom hem från det skyddade boendet, medan han fortfarande hade full tillgång till den.

Tömt den? På vad?

Citat:
Han lockade henne att komma hem från det skyddade boendet där han inte hade kontroll över henne genom att lova att han skulle låta henne och barnen bo i lägenheten.

Varför flyttade inte B in till sin nya pojkvän?

Citat:
Han lämnade in nycklarna till hyresvärden men behöll en och ljög om att den var borttappad

Hur vet du att han ljög? Var det inte B som fick en bricka spärrad för att den var "borttappad"?

Citat:
så att han kunde ta sig in i lägenheten när B väl var tillbaka.

Ta sig in i sin egen lägenhet?

Citat:
Varför kunde han inte göra det vuxna och hålla sig därifrån som han hade lovat?

Nu vet inte vi alla turer kring detta, varför kunde istället inte hon hålla sig borta och bo hos den nya killen? Du efterlyser ett vuxet beteende hos C men glömmer helt bort B:s uppträdande. Om vi ser till helheten så är det ingen smickrande bild som framträder från hennes sorti från exet i Polen när han blev lämnad ensam med barnen 2013 fram till september 2021.

Citat:
Det är skrämmande att du inte ser det alla andra ser, för det kan bara betyda att du tänker precis som C.

Nu vet varken du eller jag hur B och C egentligen tänkte. Och vilka alla andra ser vad? Det finns en liten grupp här i tråden på kanske 10 personer som helt enkelt inte är ärliga när vi diskuterar fallet.

Det är ju helt uppenbart att både C och B betett sig mycket illa mot varandra och upprätt provocerande. Inte undra på att dramat fick ett så pass olyckligt slut när B och C gjorde allt för att motarbeta varandra den sista tiden?

Fröet till det som skulle komma att bli en dysfunktionell relation såddes när paret träffades efter B:s flykt från Polen 8 år tidigare. Man undrar vad C egentligen tänkte när han fick veta sanningen om B:s tidigare liv i Polen?

Han kände sig helt uppenbart utnyttjad den sista tiden, dvs han var trött på att betala för B.
Citera
2022-10-27, 15:58
Medlem
sybels avatar
Citat:

DET pratas inte om varken droger eller prostitution i fup, däremot ljuger C ihop historier om det i stället för att svara på frågan som FL ställt.
Citera
2022-10-27, 16:59
Medlem
Citat:
Åh, det hade kunnat vara en så intressant diskussion men vi vet ju att han aldrig kommer ta i sådana argument med tång. Och börjar vi repetera luckor i utredningen - som vi redan gjort i omgångar - då kommer han utnämna sig till universums härskare. Noll insikt i att det redan stötts och blötts i den ljuva tystnaden av hans frånvaro. Undra vad som skulle hända om vi ledde in honom på Pavel-spåret?

När var det dags för Hovrätten, andra halvan av november va?

Det hade varit intressant om dom prövade barnfridsbrott men för 2020-12-23 istället.

Ja, herregud Jag vill utmana den cementerade utgångspunkten att kvinnan är ett biologiskt misstag. Det kan bli en både givande och komisk diskussion som jag hoppas antas. Men eftersom han inte svarat så antar jag att han rapporterat inlägget till mod istället.

Pavel spåret och dom mystiska ögonvittnena talade ju faktiskt till fördel för C s historia som han berättade i tingsrätten. Det är väl just denna historia han kommer dragandes med igen till HR. Jag håller tummarna att ingen nämnder vilka sidor denna intressanta info kan hittas, då jag tycker att en total genomläsning av FUP hade varit på sin plats av någon som man struttar in i tråden, stolt som en tupp!

Hovrätten tar upp det Kl09:00 den 15 nov.
Citera
2022-10-27, 18:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, herregud Jag vill utmana den cementerade utgångspunkten att kvinnan är ett biologiskt misstag. Det kan bli en både givande och komisk diskussion som jag hoppas antas. Men eftersom han inte svarat så antar jag att han rapporterat inlägget till mod istället.

Pavel spåret och dom mystiska ögonvittnena talade ju faktiskt till fördel för C s historia som han berättade i tingsrätten. Det är väl just denna historia han kommer dragandes med igen till HR. Jag håller tummarna att ingen nämnder vilka sidor denna intressanta info kan hittas, då jag tycker att en total genomläsning av FUP hade varit på sin plats av någon som man struttar in i tråden, stolt som en tupp!

Hovrätten tar upp det Kl09:00 den 15 nov.
Den komiska diskussionen med ombytta roller omöjliggöres antagligen utav att det nog då skulle vara något som irriterat "kryper i gräset", och då menar jag givetvis inte myrorna.

Vad HR än sedermera kommer fram till så kan vi vara övertygade om att varken svensk lag, EU-kommissionen eller FN kan ha rätt i någon som helst fråga som hävdar någon åsikt som går emot den misogynes syn på "sanningen".

Skrattade gott åt att ett "gräsligt" irrelevant utdrag ur statistik ifrån BRÅ användes "som fan läser Bibeln" för att poängtera att örfilar delas ut lika mycket emellan män och kvinnor under vissa givna förutsättningar. Med hopp om att någon med avvikande åsikter inte gör källkontroll så kan statistik användas på ett väldigt "gräslikt" sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in