2021-12-02, 22:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För att vara noga så vet vi inte om han nämnt "olycka". Han säger att han orsakat hennes döt, men inte accepterat mordanklagelse. Och där är det ju advokaten som råder. Dumskallen C kan inte skilja på olika juridiska rubriceringar och vilka kriterier som skall uppfyllas.

Okej, jag tolkade det som att han försöker rädda sig själv med typ - "det var inte meningen".
Citera
2021-12-02, 22:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
För att vara noga så vet vi inte om han nämnt "olycka". Han säger att han orsakat hennes döt, men inte accepterat mordanklagelse. Och där är det ju advokaten som råder. Dumskallen C kan inte skilja på olika juridiska rubriceringar och vilka kriterier som skall uppfyllas.
Det är väl en planterad förklaring av gräsis, som blandat och gett av olycklig händelse och olyckshändelse, om jag inte minns fel.
Citera
2021-12-02, 22:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att P går ut och berättar om familjebidrag som stulits, och hur hon rymde... det säger oändligt mycket mer om honom än om Be*t*.

Du menar alltså att Piotr får inte berätta om sina upplevelser för 8 år sedan?

Hur tänkte du där? 🤔

All information om de inblandade i detta drama är väl tacksam eftersom den bidrar till att bilda en helhetsbild?
Citera
2021-12-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Okej, jag tolkade det som att han försöker rädda sig själv med typ - "det var inte meningen".
Jo, så har han kanske sagt. Och konfererat med den käre adv Hofvendahl. Dessa konfereringar är inte offentliga en i fup, så hur de två formulerat sig i sina diskussioner får vi inte veta. "Orsakat hennes död" blev i alla fall slutresultatet. Och "ej mord".
Citera
2021-12-02, 22:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är väl en planterad förklaring av gräsis, som blandat och gett av olycklig händelse och olyckshändelse, om jag inte minns fel.

Sakta i backarna nu.

Det är en TEORI och inget annat.

Eftersom C tydligen medgett att han har orsakat hennes död så är det väl inte det minsta konstigt om det poppar upp teorier om en tragisk olycka i samband med gräl?
Citera
2021-12-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Han jobbar hårt för att förminska Cezarys skuld i mordanklagelsen. Jag är förvånad att han inte tagit upp teorin att det egentligen var Beata som attackerade stackars Cezary som bara försvarade sig med en kniv. Och hon ramlade rakt in i kniven.
Citera
2021-12-02, 22:36
Medlem
Taggads avatar
Citat:

För övrigt: En MAN skulle aldrig lägga en hand på en kvinna what so ever.

Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
”Man slår inte en kvinna, inte ens med en blomma”

Vad jag vänder mig emot är att ni framställer er som ni är emot våld men ger blanka fan i det så länge inte ni oantastliga kvinnor drabbas.

Att män mördar män är självsanering men att mörda det förnämliga könet gör man baske mig inte.

Det ska i a f bli ytterst intressant att ta del av Fup vilken förmodligen kommer kasta nytt ljus om Beata Ratzmans hädanfärd.
Senast redigerad av Taggad 2021-12-02 kl. 22:47.
Citera
2021-12-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad jag vänder mig emot är att ni framställer er som ni är emot våld men ger blanka fan i det så länge inte ni oantastliga kvinnor drabbas.

Att män mördar män är självsanering men att mörda det förnämliga könet gör man baske mig inte.

Det ska i a f bli ytterst intressant att ta del av Fup vilken förmodligen kommer kasta nytt ljus om Beata Ratzmans hädanfärd.
Du verkar tycka det är ok att ex vis en 80 kg man bankar på en 55 kg kvinna? Otäck inställning. Sen, ang självsanering, hävisades till brottslingar, övervägande män, som dödar varann.
Citera
2021-12-02, 22:48
Medlem
Citat:
Det märkliga i kråksången är att det inte är Beata som sitter misstänkt för något alls, men hon är ändå dömd av ett par skribenter här. Dömd utan att ens kunna ge sin egen historia. Och det är just det som C kommer få göra. Det är därför det finns en tingsrätt och en förundersökning som föregår förhandlingen. Och i tingsrätten kommer C få berätta och lämna sin förklaring. Det får inte B. Och ÄNDÅ florerar diverse historier utan att hon ens har minsta lilla rätt att komma till tals. Det är en otäck lynchning som pågår här av ett par skribenter. Beata är både infångad, dömd och hängd. Utan att ha begått ett brott.
Tack! Fantastiskt bra inlägg!

Polisen bör ha mycket på fötterna, då C suttit inlåst under hela denna tid!
Citera
2021-12-02, 22:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sakta i backarna nu.

Det är en TEORI och inget annat.

Eftersom C tydligen medgett att han har orsakat hennes död så är det väl inte det minsta konstigt om det poppar upp teorier om en tragisk olycka i samband med gräl?
Jag mindes alltså rätt, det var du som kämpat för att få det till en sanning, trådsanning.
Citera
2021-12-02, 22:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han jobbar hårt för att förminska Cezarys skuld i mordanklagelsen. Jag är förvånad att han inte tagit upp teorin att det egentligen var Beata som attackerade stackars Cezary som bara försvarade sig med en kniv. Och hon ramlade rakt in i kniven.
Ramlat in i kniven ja. Troligtvis (för att använda Gräsis ord) flera gånger. Jävla otur...

Bara en teori alltså
Citera
2021-12-02, 23:04
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

Oj, här behöver vi skriva ut en kränkthetsrapport! Utöver att gängkriminellas inbördes uppgörelser hänvisades till som självsanering, var har någon någonsin i denna tråd påstått att våld mot män är okej? Att säga att våld mot kvinnor inte är okej är inte detsamma som att säga att våld mot män ÄR okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in