Citat:
Du jämför ständigt bitcoin med paypal. Skärp till dig. Ses vi vid nästa halmstrå?Som jag postade tidigare idag: varför jämför ni en valuta med en betaltjänst? Extremt konstigt och poänglöst.
Om vi istället jämför t ex strike med paypal så står det ju klart och tydligt i villkoren att strike har rätt att frysa ditt konto och dina tillgångar helt enligt godtycke.
Skulle inte bitcoin fixa detta?
Om vi istället jämför t ex strike med paypal så står det ju klart och tydligt i villkoren att strike har rätt att frysa ditt konto och dina tillgångar helt enligt godtycke.
Skulle inte bitcoin fixa detta?
Citat:
Alla i Libanon som lade sina pengar i ett Paypal-konto har kvar dessa.
Alla i Libanon som lade sina pengar i Schweiziska bankkonton har kvar dessa.
Alla i Libanon som köpte guldsmycken för sina pengar har kvar dessa.
Osv...
De som köpte bitcoin förra året har dock förlorat 70% av sina besparingar nu. Vet inte vilket som hade varit smartast så här i efterhand?
Alla i Libanon som lade sina pengar i Schweiziska bankkonton har kvar dessa.
Alla i Libanon som köpte guldsmycken för sina pengar har kvar dessa.
Osv...
De som köpte bitcoin förra året har dock förlorat 70% av sina besparingar nu. Vet inte vilket som hade varit smartast så här i efterhand?
Citat:
Om bitcoin bara används som bärare under transaktionen så är priset för bitcoin helt egalt. Det kan lika gärna vara 10 öre som jag påpekade tidigare.
Dock är det helt poänglöst och man kan lika gärna göra appen till en variant av Paypal i så fall, så slipper man en massa tramsiga mellansteg och tekniska flaskhalsar.
Dock är det helt poänglöst och man kan lika gärna göra appen till en variant av Paypal i så fall, så slipper man en massa tramsiga mellansteg och tekniska flaskhalsar.
Citat:
Citat:
Jag har gjort samma sak sedan 90-talet med hjälp av PayPal. Ska det här vara någonting nytt?
”Avancerad kryptografi” med mera är bara buzzwords för att få det hela att låta finare än vad det är. När jag postar det här inlägget så sker det också med hjälp av avancerad kryptografi, nämligen över HTTPS.
”Avancerad kryptografi” med mera är bara buzzwords för att få det hela att låta finare än vad det är. När jag postar det här inlägget så sker det också med hjälp av avancerad kryptografi, nämligen över HTTPS.
Citat:
Det här var bara ett litet axplock av gångerna du jämför paypal med bitcoin. Nu är det bevisat att paypal godtyckligt kan ta pengar från ens konto om man inte idkar själcensur. Skandal.
…och ja, bitcoin fixar det.