2022-10-27, 18:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Strike håller inga pengar åt någon så nej det kan dom inte.

Att dom kan stänga ner konton som sysslar med terrorism och/eller kriminella aktiviteter tror jag är ett krav för att dom överhuvudtaget skall få operera. Jag personligen har inget problem med det.

Jag kan fortfarande skicka med open source klienter till handlare som har Strike om jag av någon anledning inte köper Strikes ganska rimliga användarvilkor.

Var det något annat?

Citat:
Strike has the right to immediately cause your Account to be suspended, and the funds and assets in your Account may be frozen
2022-10-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Intressant. Du tar en teknik som bevisat inte fungerar men du har fullt förtroende för att det kommer bli bra i framtiden (för annars fungerar inte din religion).

Precis som strike då?

Tekniken fungerar uppenbarligen. Jag använder den själv flera gånger i månaden, senast igår faktiskt.

Det man kan ifrågasätta är om den kommer att klara en tillströmning av massor av fler användare, vilket kan komma att kräva bättre sökalgoritmer etc. Men i dag fungerar tekniken förträffligt.

(Strike är som jag förstått ett centraliserat företag och således föremål för liknande påtryckningar som andra betalningsföretag.)
2022-10-27, 18:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Precis som strike. Bitcoin fixar det.
Det är fortfarande ingen som har berättat hur bitcoin ska "fixa" någonting alls. Det går ju i praktiken inte att använda det som ett betalningsnätverk överhuvudtaget.
2022-10-27, 18:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tekniken fungerar uppenbarligen. Jag använder den själv flera gånger i månaden, senast igår faktiskt.

Det man kan ifrågasätta är om den kommer att klara en tillströmning av massor av fler användare, vilket kan komma att kräva bättre sökalgoritmer etc. Men i dag fungerar tekniken förträffligt.

(Strike är ett centraliserat företag och således föremål för liknande påtryckningar som andra betalningsföretag.)
Nej, det gör du inte. Du använder en tjänst som köper bitcoins av dig och ger dig fiat, som du sedan gör dina inköp för. Så centraliserat som det kan bli. Du gör exakt noll inköp med bitcoin.
2022-10-27, 18:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Poängen är att ingenstans står det att Strike beslagtar dina pengar om du kritiserar Strike i sociala medier. Att dom kan ta pengar för terrorism och kriminella aktiviteter är inget ovanligt.

Och du har fortfarande inte kommenterat faktumet att jag fortfarande skicka med open source klienter till handlare som har Strike om jag av någon anledning inte köper Strikes ganska rimliga användarvilkor.

Var det något annat eller vill du ta detta några varv till?
2022-10-27, 19:01
Medlem
Citat:
Nej, det gör du inte. Du använder en tjänst som köper bitcoins av dig och ger dig fiat, som du sedan gör dina inköp för. Så centraliserat som det kan bli. Du gör exakt noll inköp med bitcoin.

Du vet inte var jag handlade i går, men det företaget tar emot bitcoin som betalning, helt utan mellanhand och utan någon automatisk växling till fiat.

(Ditt "argument" vore dock inte giltigt, vilket jag har förklarat för dig i detalj tidigare, ens om det hade handlat om ett köp av ett presentkort från Bitrefill.)
2022-10-27, 19:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du vet inte var jag handlade i går, men det företaget tar emot bitcoin som betalning, helt utan mellanhand och utan någon automatisk växling till fiat.

(Ditt "argument" vore dock inte giltigt, vilket jag har förklarat för dig i detalj tidigare, ens om det hade handlat om ett köp av ett presentkort från Bitrefill.)
Så hur ska det gå till när hela världen ska betala med bitcoin och nätverket tillåter 5-7 transaktioner per sekund?

Svaret man får här brukar vara "lightning!" och ibland "strike!" men båda är ju bevisat lögn och bluff. Så hur ska det gå till?
2022-10-27, 19:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är fortfarande ingen som har berättat hur bitcoin ska "fixa" någonting alls. Det går ju i praktiken inte att använda det som ett betalningsnätverk överhuvudtaget.
Bitcoin fixar problemet med att 3:e part tar dina pengar om du skriver fel saker i sociala meder.
Hur? Jo genom att ingen 3:e part kan konfiskera dina pengar utan ditt medgivande.

Jag tänker föregå ditt svar på detta:

Nej, det är inte rimligt att något företag börjar kapa fingrar på familjemedlemmar för att du skall skicka $2500 till dem för att du varit kritisk mot dem.
I det avseendet är Bitcoin fortfarande okonfiskerbart till skillnad från ditt paypal konto...eller bankkonto...
2022-10-27, 19:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Poängen är att ingenstans står det att Strike beslagtar dina pengar om du kritiserar Strike i sociala medier. Att dom kan ta pengar för terrorism och kriminella aktiviteter är inget ovanligt.

Och du har fortfarande inte kommenterat faktumet att jag fortfarande skicka med open source klienter till handlare som har Strike om jag av någon anledning inte köper Strikes ganska rimliga användarvilkor.

Var det något annat eller vill du ta detta några varv till?

Ditt inlägg är överhuvudtaget inte ett svar på någonting på trådens ämne.

Strike är alltså det som du brukar framhäva som framtidens betallösning som gör det möjligt att skala upp betalningar med bitcoin men det är precis lika dåligt/bra som Paypal. Varför ska vi återuppfinna hjulet fast sämre?
2022-10-27, 19:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bitcoin fixar problemet med att 3:e part tar dina pengar om du skriver fel saker i sociala meder.
Hur? Jo genom att ingen 3:e part kan konfiskera dina pengar utan ditt medgivande.

Jag tänker föregå ditt svar på detta:

Nej, det är inte rimligt att något företag börjar kapa fingrar på familjemedlemmar för att du skall skicka $2500 till dem för att du varit kritisk mot dem.
I det avseendet är Bitcoin fortfarande okonfiskerbart till skillnad från ditt paypal konto...eller bankkonto...

Ingen kan beslagta mina monopolpengar eller frimärkssamling heller. De måste också vara framtidens betalsystem då!
2022-10-27, 19:06
Medlem
Citat:
Så hur ska det gå till när hela världen ska betala med bitcoin och nätverket tillåter 5-7 transaktioner per sekund?

Svaret man får här brukar vara "lightning!" och ibland "strike!" men båda är ju bevisat lögn och bluff. Så hur ska det gå till?

Strike har jag aldrig använt, men i går betalade jag med lightning, vilket jag gör oftast numera. Det fungerade perfekt! Leverans i morgon med UPS.

Mejl från UPS tyder på att något är på väg i alla fall. Så betalningen verkar ha gått fram. Ingen bluff, alltså.
2022-10-27, 19:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Strike har jag aldrig använt, men i går betalade jag med lightning, vilket jag gör oftast numera. Det fungerade perfekt! Leverans i morgon med UPS.

Mejl från UPS tyder på att något är på väg i alla fall. Så betalningen verkar ha gått fram. Ingen bluff, alltså.
Vi har gått igenom detta många gånger. Lightning går inte att skala upp till meningsfull nivå (om det inte centraliseras). Varför låtsas du som att du inte vet om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in